/spanien/barcelona/forum/16105.aspx/spanien/barcelona/forum/16105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-01-26 16:41
Håller med HEtfield, varför lägga massa miljoner på spelare som Fabregas när La masia producerar spelare som xavi, iniesta, busquets. Låt han bli en ikon i Arsenal iställe.t..
Barcelona Pep the King
2010-01-26 16:37
Hahaha
Barcelona Jax12
2010-01-26 16:31
Känns som ett bra läge att rycka ytterligare för Barca i helgen!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-01-26 16:27
Pepe fick 10 tror jag, han skulle ha fått en säsong. Absolut inte livstid, konsekvenserna blev inte så farliga för han som blev sparkad.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-26 16:25
Allan14//

Exakt, om inte JDS eller Thiago utvecklas tillräckligt så ska vi ju defenitivt köpa in en stjärna, exempelvis Cesc. Men jag tror mycket på de här två och jag ser ingen anledning varför inte någon av dem skulle kunna ta över efter Xavi.

Angående Ronaldo så är det ju självklart att han ska bli avstängd för det där, och jag tycker straffet var för lite. Jag tycker det hade varit lagom med kanske 4 matcher med tanke på att motståndaren måste vila 2 matcher också.
Två matcher är bara en match mer än vad han skulle ha fått, eftersom man får en match automatiskt.

Sedan så skulle ju Pepe ha blivit avstängd jag vet inte hur länge. Kanske inte livstid, det hade varit lite väl hårt. Men i alla fall kanske 15 matcher minst då jag tror att han bara fick åtta
2010-01-26 16:23
Espanyol har nog inget emot att förlora mot de vita..
Barcelona Jax12
2010-01-26 16:21
Kan bli jobbit för Real borta mot Deportivo! Har för mig att dom inte vunnit där på många år samtidigt som Deportivo känns starkare än på länge. Espanyol ställs Real mot därefter och med den formen dom har borde dom nog klara sig utan Ronaldo.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-26 16:17
★Barca★

Måste hålla med! hur kan man inte avsky en spelare som honom (Cristiano Ronaldo) ?
Barcelona ★Barca★
2010-01-26 16:14
Skönt att Ronaldo missar 2 matcher. Grabben tänker på sig själv mer än laget.

2010-01-26 16:13
Jax12

Inte bara föratt jag är Barcafan, men helt ärligt så borde Pepe ha fått livstidssavstängning. Sånt är oacceptabelt!
2010-01-26 16:10
Tycker han hade skulle få minst 4 för konsekvenserna efter armbågen på dansken. Bruten näsa liksom...

Och Pepe borde fått många fler matcher plus extremt kraftiga böter.
Barcelona Jax12
2010-01-26 16:08
Skönt att slippa se honom ett tag :p

Såg dock att det var snack om 4-12 matcher, vilket hade känts lite överdrivet med tanke på att Pepe bara fick 8 matcher för sitt psykryck.
2010-01-26 16:04
Ronaldo avstängd 2 matcher.. Enligt SPORT.es
Barcelona Allan14
2010-01-26 15:59
L.A.M Nr 10//

Jo men om inte JDS eller Thiago passar in så blir det ju Fabregas, Dessutom tror jag att Fabregas kommer att vilja flytta till Barca.
Barcelona Jax12
2010-01-26 15:58
Någon som vet något om Real Sociedads målvakt Claudio Bravo?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-01-26 15:47
Angående ersättare till Xavi:

Jag tror mycket väl att Jonathan dos Santos eller Thiago kan ersätta Xavi. De flesta härinne. inklusive mig, tror att Xavi kommer att hålla på med fotboll och hålla en hög nivå i 3-4 år till.

Då passar det ju perfekt att låta Thiago och JDS få några minuter den här säsongen. Nästa år lite mer och säsongen efter det så får de rotera på allvar. Så om vi säger att Xavi slutar om tre säsonger. Då är JDS 23 år gammal och Thiago 22. Då är de i en perfekt ålder och då kan någon av de ta över efter Xavi.

Även fast jag tycker det låter lite gammalt, en riktig supertalang ska ha en startplats när han är kanske 20.

Men vi har ju som sagt Xavi och Iniesta på mitten, då ska det faktiskt vara svårt/ta tid för en yngling att ta plats.

Det jag vill säga är att vi inte behöver någon Fabregas. Vi har JDS och Thiago, och dom ska vi skola in försiktigt.
Barcelona Jax12
2010-01-26 15:06
Ämne: Jax12

Skillnaden ....
Visst, Fabregas är redan en världsspelare. Som jag har sagt tidigare är jag kluven till att köpa honom och är öppen för olika alternativ. Vad jag dock är emot är att vänta och se vad som händer. Jag tycker det är viktigt att man har en plan för vem som ska ta över tronen som Barcas dirigent.

Som vissa har vart inne på är JDS en kandidat. Men vad som är oroväckande med han är att hans kontrakt går ut i sommar, samtidigt som jag inte har hört något mer om att Barca vill förlänga. Skulle vi stå utan JDS och Thiago inför nästa säsong känns det lite som ett frågetecken av vem från canteran som skulle kunna kliva fram innan dess att Xavi lägger av.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-26 14:49
Undrar varför Inter, milan eller Juventus satsar på Robinho och låna honom säsongen ut. Barcaspelarna vill inte ha honom tydligen och det förstår jag. Det bevisar också på sammanhållningen i truppen och det måste man älska.

Men de Italienska klubbarna borde väl satsa på honom känner man. Han kan ju delta i CL. Pato, Ronaldinho och Robinho som anfallare hade inte varit fel.
Barcelona lameG^
2010-01-26 14:35
Joan Gamper

Jag tror det blir JDS för han är mer lik Xavi i spelstilen. Spelar enkelt och ofta få touch. Bra instick och djupledsbollar. Thiago är mer en Iniesta som gör tvåfotare då och då. Så JDS kommer nog ta över Xavis plats. Thiago kommer också flyttas upp eftersom vi har ju Keita som är ganska gammal och kanske lämnar om 2 säsonger. Så Thiago och JDS kommer spela A-lags fotboll om 2-3 säsongen.

Just nu har vi Keita som kan rotera med Xavi,Iniesta och han är en riktigt bra spelare som man accepterar att sitta på bänken. Busquets eller Yaya kan också ta steget upp. Sen har vi ju Thiago och JDS.

Många säger vi har ett tunnt mittfält och vi borde förstärka men tycker faktiskt vi har en grym bredd med en blandning av rutinerade och unga spelare med potential till att bli startspelare.

Anfallet är också starkt. Vi har ynglingar som Gai,Rochina och jag hoppas verkligen på dessa.

Vi har spelarmaterialet för att vinna CL och Ligan men viktigaste är formen. Henry,Ibra,Yaya måste vakna. Får vi dessa i form tillsammans med Iniesta som vaknat till nu och Xavi,Messi och Alves så vinner vi ligan och cl.
2010-01-26 14:23
Jag tror en av Thiago eller JDS som tar över Xavis roll när han lägger skorna på hyllan.
Barcelona Hetfield
2010-01-26 14:05
Jax12

Skillnaden är att när Xavi poppade upp från La Masia så var han väldigt ung och oprövad, medan Fabregas är en megastjärna i Arsenal, och en av världens bästa offensiva mittfältare, det är betydligt större press på Fabregas

Nej, det vore synd att ha en så bra spelare som Fabregas som nr.2, han är för bra för det, hellre att han stannar kvar i Arsenal där han kan bli en ikon likt Henry, vi behöver inte honom när La Masia massproducerar Xavi-liknande spelare
Barcelona Jax12
2010-01-26 13:38
Ämne: Xavi håller i 3-4 år....Xavi håller som du säger säkert 3-4 år till. Men kanske ska man tänka över hur mittfältet ska formeras innan han lägger skorna på hyllan. Xavi spelade 3 säsonger innan Pep försvann och hade därmed tid att acklimatisera sig och hitta sin roll i laget.

Om man ska handla in Fabregas eller någon annan (alternativt flytta upp någon från canteran) tycker jag man bör göra det inför nästa säsong. På så vis ger man spelaren tid, vilket jag tror kan behövas då Xavis roll i Barca är oerhört viktig. Samtidigt kan man rotera på mitten men även flytta upp iniesta på vänsterkanten i vissa matcher. Jag tror inte att det behöver bli överflödigt med tex Fabregas i laget. Frågan är bara om han skulle acceptera sin roll i laget, där både Iniesta och Xavi skulle gå före i dagsläget?
2010-01-26 13:10
ma man titty

haha, igår satt jag och kolla på en video sen såg jag Albertinis ansikte, efter videon läste jag fakta om honom och hans tid i Barcelona.
ma man titty
2010-01-26 12:59
tjena boys, satt och snacka med en kompis och jag kom in på albertini när han körde hos barca 05-06 kom han till barca på free transfer? kommer i håg att han var mycket skadad när han var hos oss den korta tiden han var här
Barcelona Hetfield
2010-01-26 12:44
Xavi håller i 3-4 år till, så för mig är köpet av Fabregas helt onödig

Om man tänker på att om 3-4 år så har vi säkert hittat en värdig ersättare till Xavi, det var just så Xavi tog över Guardiola
Barcelona A.Gaudi
2010-01-26 12:14
blir kul att se vad kandidaterna lovar i sommar. det känns inte spec hett ifall dom går stenhårt enbart på att lova vilka spelare dom ska köpa in, då vi redan har ett fantastiskt lag på varje position i stort sett. Det lär väl kanske lovas rejält om vem som ska ersätta Henry på vänsterkanten i sommar där framförallt ribery låter het(även om det mesta pekar på att han går till real).

Annars lär det vara populärt att lova om värvningen av Fabregas, även om jag personligen tycker det vore onödigt när vi har världsbäst Xavi i mästarform.

roliga faktan det där om Rosell ocskå. tycker alltid annars att media velat få laporta att framstå som divan och inte tvärtom. Sen så litar jag på att så länge vi har Guardiola är han en nyckel till framgångar vilken president vi än får.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-26 11:25
Barcelonito / Lucho Enrique 21: "Vi måste ha någon som följer Laportas fotspår. Själv hade jag hoppats mycket på Soriano men man får lita på Laporta som ställer sig bakom Godall."

På tal om Soriano så gick han ut för någon dag sen i en TV-intervju och uppgav att han kommer delta i valet på något sätt, men avslöjade inte om det är som presidentkandidat eller om han kommer förena sig med någon annan kandidat och sitta i styrelsen. Han sa att han kommer meddela sitt beslut längre fram när valkampanjen kommer igång på allvar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-26 06:33
Felpost..
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-25 23:37
Barcelonito / Lucho Enrique 21 & Barca Barca

Jag förstår mycket väl eran båda poäng, jag vill absolut inte att Rosell blir ny president det skulle bli en för stor förändring, och jag är också medveten att han gick överstyr efter en tid, jag ville bara nämna att trots allt så var han tillsammans med Laporta & Txiki 3 tunga anledningar till att Barca är vad man är idag
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-01-25 23:31
FC Barcelona en Mi Corazón

Rosell var också mannen som försökte förstöra hela ledningen. Rosell måste byta hela ledningen om han blir vald, det kan bara inte va bra. Vi måste ha någon som följer Laportas fotspår. Själv hade jag hoppats mycket på Soriano men man får lita på Laporta som ställer sig bakom Godall.

Han kanske fixade Ronaldinho till Barca men han ville han Fabiano istället för Eto'o. Ingen pratar heller om att Laporta och Txiki köpte Giuly och Deco som då var bland Europas hetaste spelare. Jag vägrar o tro att Barca inte hade lyft sig utan Ronaldinho. Han var vår bästa spelare men vi har gjort oss av med sånna innan. Maradona, Schuster, Laudrop, Ronaldo, Rivaldo osv. Barca överlever alltid.

Annons: