/spanien/barcelona/forum/16104.aspx/spanien/barcelona/forum/16104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-01-24 13:23
Petersays

Jag tror verkligen på det, hur dumt det än må låta i dina öron, men om en spelare känner sig alltför ohotad så kommer han med tiden att bli bekväm, det skadar aldrig med lite eld i baken, alla behöver det, och med tiden kommer Messi att behöva det

Jag är kanske frustrerad över att Bojan inte får så mycket speltid, eller att Henry får så mycket speltid trots att han bidrar med så lite när Pedro gör så mycket, jag kan nästan slå vad om att vi kommer att se en ny Henry om han blir bänkad

Mojito

Det var hårt att säga det om Pep av mig, men Rijkaard petade Ronaldinho, Xavi, Deco , Edmilson osv. när de började bli väldigt lata, jag tycker att Pep borde gå åt det hållet med i alla fall Henry

Jag har alltid skyddat Henry, men för den lönen han får (tror att det är ca 8 miljoner Euro) så kan vi ta hit en supertalang/superspelare, om man tjänar så ohyggligt mycket så ska man bidra lite mer än att bara springa
Barcelona AzizWaysi
2010-01-24 13:22
http://www.youtube.com/watch?v=qXBE7pZxod4&feature=related

Här kan ni se alla mål som Messi har gjort i A-laget (102 mål), Fast gårdagens mål finns inte med!
Barcelona Mojito
2010-01-24 13:21
Hetfield

Jag respekterar Pep väldigt mycket just för hans sätt att hantera spelarna som människor.
Han går ofta ut i pressen och försvarar spelares insatser och menar att ju tyngre det går, desto mer kommer han att hjälpa dem.

Det positiva med detta är att spelarna känner sig trygga i en miljö där det är okej att misslyckas, det negativa är att de kan känna sig för trygga och fria från konkurrens.

Jag vet inte om Pep saknar cojones för att peta Henry/Zlatan i ett par matcher. Ingen aning.
Samtidigt anser jag inte att han behöver peta dem heller, som jag skrev tidigare behöver det ena inta alltid utesluta det andra.

Risken finns dock att han blir för mycket polare med spelarna och inte har hjärta nog att ta nödvändiga beslut, kortsiktiga som långsiktiga.
Truppen och han har ju upplevt så mycket det senaste året att de blvit lite av en familj.
Det är svårt att göra dina egna besvikna.

Jag skulle gärna höra Pep såga en spelare någon gång och ställa ultimatum. Kanske inte offentligt, men i alla fall att man får läsa om det i en tidning som ett rykte.
Pep tar gärna på sig ansvaret för allt som händer oavsett om det är spelares prestationer eller laguttagningar. Ibland är det bra, ibland inte.
Han har det säkert i sig, men det gäller att ta fram det vid rätt tidpunkt när det får som mest effekt.
Barcelona petersays
2010-01-24 13:15
Hetfield
Jag trodde du var en seriös skribent här på forumet, men nu tvivlar jag starkt på det. För du kan väl inte på allvar mena att du tror att Pep väljer att spela med Zlatan och Henry för att han inte vågar säga nej till dom? Geez alltså. There goes the neighbourhood.. Pep Guardiola - erkänd fegis utan "cojones" som snällt tittar på med hundögon medan spelare bestämmer själva om dom ska spela eller inte.
Barcelona Hetfield
2010-01-24 13:05
Mojito

Jag älskar Pep, men han är inte bra på att säga nej till spelare, Rijkaard hade iallafall cojones!

Du kommer säkert ihåg den säsongen när Xavi blev väldigt bekväm/lat, då blev han bänkad i ett par matcher i förmån för Iniesta, sen dess har jag inte sett Xavi göra en enda dålig match! Något liknande behöver Zlatan och Henry
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-24 12:50
Criff

Är Barcelona andra laget som går igenom halva säsongen utan förlust ?
Barcelona Mojito
2010-01-24 12:49
El Timo

Du har nog missförstått hela poängen med avbytare och byten.

Enligt ditt sätt att se det så ska ingen spelare bytas in som inte har levererat?
Hur ska man kunna leverera om man inte får en ärlig chans? Moment 22.

Sen har ju Bojan presterat så sent som i matchen mot Tenerife. Så om någon borde just han få fler minuter än 8 i en match som avgjordes efter 60 minuter.

Frågan är vad som väger tyngst;
Att stjärnorna ska få spela sig i form, eller att talangerna ska få chans när de ordinarie inte klarar av att leverera?

Och svaret är att det ena inte behöver utesluta det andra. Men igår gjorde det tyvärr just det.
2010-01-24 12:48
♡ Messidona ♡

Uppskattar de du skriver om Messi!
Barcelona Criff
2010-01-24 12:47
El Timo, rätt kul att du först säger att man spelar sig ur en formsvacka, men i samma mening vill du bänka Bojan som är i en formsvacka :P
Hur får du ihop det?
Barcelona Criff
2010-01-24 12:46
Haha lite missvisande information på den officiella hemsidan, Real Madrid har också gått en halv säsong utan förlust 2 gånger, men det nämns inte i artikeln :p AntiMadridistas?

"Real Sociedad hold the record

The best unbeaten record in the league is held by Real Sociedad who in 79/80 went 33 games without defeat. The Basques are also the only other team to go through the first half of a season unbeaten, something they achieved in 2002/03 when they won 12 and drew 7 of their first 19 games."
♡ Messidona ♡
2010-01-24 12:41
MESSI JAG ÄLSKAR DIG! HAR ALLTID GJORT. DU ÄR ANLEDNINGEN TILL ATT FOTBOLLEN ÄR SÅ HÄRLIG. DU ÄR EN SÅDAN BEUNDRANSVÄRD KÄRAKTÄR OCH DU ÄR SPELAREN SOM MAN INGET ANNAT KAN ÄN OCH BARA ÄLSKA! JAG ÄR EN JUVEFAN, OCH DET HAR JU INTE GÅTT SÅ BRA FÖR OSS SENASTE ÅREN, MEN FÖR VARJE GÅNG DU GÖR MÅL VARE SIG I DET VACKRA ARGENTINSKA LANDSLAGET ELLER DEN HELT FELFRIA BARCA SÅ KÄNNS DET SOM JAG INTE SAKNAR NÅT I MITT LIV!!!!! ALLA MINA LYCKÖNSKNINGAR TILL DIG. BARA DIG OCH INGEN ANNAN!
Snälla kan nån skicka min lilla hälsning till fotbollens lilla kung Leo :)
Barcelona El Timo
2010-01-24 12:39
Jag kan inte riktigt se hur man kan vara orolig för att Zlatan har en svacka.. det har alla och det spelar man sig ur. och vadå ha in Bojan det är ju inte direkt så att han har leverat när han väl fått spela så det är ju rätt onödigt..
Barcelona Hetfield
2010-01-24 12:37
Abbe

Jag förstår inte riktigt det resonemanget, om Zlatan och Henry har varit ytterst mediokra i matchen, hur ska de kunna hitta formen i en match som var helt död redan i första halvleken? Det låter inte särskilt logiskt

Hellre att man tar in hungriga Pedro och Bojan som orkar springa , och samtidigt markera att Zlatan och Henry måste förtjäna den skyhöga lönen!
Barcelona Mojito
2010-01-24 12:29
Abbe

Grejen är ju att det inte blir något vettigt spel i slutet av sådana matcher som redan är avgjorda.

Det finns ingen anledning att vänta till 82:a och byta in Bojan i det läget, utan in med honom i 70:e i stället.

Eller så kan Pep lika gärna ta ut Messi och låta Henry vara kvar och kriga sig i form.

Har man som Henry varit iskall i 75 minuter så är det inte troligt att man kommer glänsa sista 5 heller.

Sen finns det säkert andra faktorer som bara Pep känner till som kanske gör att han väntar med bytet, men jag gillar helt enkelt inte sättet som Bojan blir hanterad på.
Han är den enda riktiga målgöraren som kommit fram från La Masia på lång tid (historiskt sett har Barca alltid köpt in nr 9).
Vore synd att bara använda honom 10 minueter åt gången varannan månad.
Barcelona Port Olímpic.
2010-01-24 12:25
Jag är lite orolig över Henry/Zlatan. De båda har underpresterat i några matcher nu. Det har ju gått bra ändå men mot bättre motstånd så krävs det mer. Zlatan är väl den som jag är mest orolig för då han varit iskall i främst de två senaste matcherna. Jag tycker därmed också att Bojan behandlats orättvist. Innan Zlatan återtog centerpositionen så var han riktigt bra men nu efteråt så har han inte fått mer än några ynka minuter trots att Zlatan varit rent ut sagt dålig.
Barcelona Abbe.
2010-01-24 11:46
"Minus till Pep som åter igen väntar med bytet på Bojan för länge enligt mitt tycke."

Jag håller med dig i viss mån där. Jag tyckte Jarelind sa det bra igår när han menade på att Henry och Ibra fick vara kvar på planen igår för att jobba upp formen. Ställningen var 3-0 och det gick tungt för de båda två, så det var ett bra tillfälle att låta de kriga på. Samtidigt så är det ju också så att det finns dem på bänken som vill bevisa att de hör hemma i startelvan, och när ska de kunna göra det om de inte får spela när de ordinarie spelarna tappat formen.

Jag har förståelse för att Pep väntade så länge med bytet, men tycker samtidigt att det är tråkigt att inte Bojan fick mer än 10 minuter.
Barcelona Mojito
2010-01-24 11:37
I ärlighetens namn var det svårt att se hur laget var formerat den sista kvarten eftersom spelet liknade hawaiifotboll där 5 spelare försvarade och 5 anföll.
Kändes inte som att vi hade något mittfält att tala om sista minuterna.

Svårt för t ex Chyg att komma in i den matchbilden.

En sak är dock säker, Puyol kan ha spelat pivote, ytterback eller mittback sista kvarten, han var nämligen precis överallt. Det är fantastiskt vilken inställning den mannen har. Jag menar, då stod det ändå 3-0 och matchen var nästan slut...

Frågetecken för Zlatan, Henry och Piqué som jag tyckte inte kom upp i normal nivå.

Plus till Xavi, Alves och Puyol samt Valdés.

Minus till Pep som åter igen väntar med bytet på Bojan för länge enligt mitt tycke.
Barcelona Saman.
2010-01-24 11:20
petersays

Jag fick uppfattningen att vi spelade så här.

Alves Chyg Puyol Milito

Abidal gick upp på mittfältet tillsammans med Xavi och Iniesta.
Barcelona petersays
2010-01-24 11:02
I övrigt så avskyr jag alla som skryter om att vi nu ligger "åtta poäng före real madrid".

Nej, det gör vi inte. Inte innan Real spelat sin match. Så länge dom inte spelat sin match så ligger vi fem poäng före. Att hålla på som Sport osv och vara malliga över åtta, fem, whatever poäng innan omgången är över är bara så jäkla divigt och onödigt.

Med det sagt så hoppas jag såklart att det blir åtta poäng PÅ RIKTIGT efter kvällens match.
Barcelona petersays
2010-01-24 10:57
Ang. matchrapporten:

"Ett byte som på förhand såg konstigt ut för mig. Chygrynskiy byttes in i den 79:e minuten istället för Keita. Milito var ju redan på plan så vem fick ta den defensiva mittfältsrollen - jo, Chygrynskiy. "

Säg till om jag är ute och cyklar men efter bytet hade vi följande uppställning i defensiven.

Alves-Chyg-Milito-Abidal
---------Puyol---------

Alltså, det var Puyol som tog pivotérollen, inte Chygrinskiy
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-01-24 10:39
Messi har gjort mål mot alla lag i ligan förutom Villarreal :)

Dessutom har han gjort mer än dubbelt så många mål som Ronaldo :)
Barcelona PuyolTheLegend
2010-01-24 02:22
Tycker det är bättre att Zlatan har sk. svacka nu än senare. Ohh Zlatan är inte Eto fast många kanske vill att han ska ta "samma löpning/jobb" som Eto.

Jag har inget emot att Zlatan inte "presterar" (vilket han enl mig gör ändå) och avgör istället viktiga matcher senare under säsongen, tex en semi el varför inte en final i CL.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 02:09
Ämne: Joan Gamper 1899
....
Jag är benägen att hålla med! Bra användarnamn förresten.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 02:07
Ämne: Vem tycker ni är bät....Det är en omöjlig fråga att svara på då lagen spelar helt olika fotboll.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-24 02:05
Ämne: Pep.G

Självklar....
Nä, Xavi är en mognare spelare som utvecklats enormt under det gångna året, enligt min uppfattning.
Barcelona Mo-barca
2010-01-24 01:13
Vem tycker ni är bättre Zlatan i form eller Ronney som nu.
Barcelona MESSI LEKER
2010-01-24 01:08
shittt fann vaa synd om filipe ...man får känslor direkt o mina tankar går till filipes familj o hela deportivo samt till deras supportrar ..
krya på dig .. hoppas vi får se se dig filipe inom en snar framtid .
må gud hjälpa dig o vara med dig alltid o hoppas gud ger dig styrkan o vilja att kämpa tillbaka

tankarna går till alla i Deportivo
2010-01-24 01:05
Pep.G

Självklart att Xavi är så som du beskriver honom, men just nu så är de Messi, Iniesta, och Puyol sen Xavi. Ta Puyol som exempel han har räddat oss nästan varje match. Messi då han är en galning. Iniesta ja han dribblar tar sig förbi gör asisster och öppnar spelet till sina lagkamrater. Xavi är den som styr han är geniet, men ni måste hålla med Xavi är inte som förra säsongen.
Barcelona tano
2010-01-24 01:00
Ämne: Dags att bänka zlata....
Fanns en spelare som hade längre svacka (än så länge) i höstas. Minns du vem det var? Jo vår alldelles egen Messi. Vad gjordes? Han fick spela... Och se vilken form han är i nu? Skulle Messi då ha bänkats för att han inte var i form ett tag?

Nu har Messi mycket mer boll och mer möjligheter, eftersom han också skapar dem chanserna på sin kant, men hur många frilägen missade han inte? Nej det kommer snart viktiga matcher då kan en Z i form behövas.

Värre skulle det vara om Barca förlorade och inte klarade sig utan en anfallare i form. Då skulle nog varken Zlatan eller Henry spela nästa match. Som tur är ser läget inte ut så.
Barcelona Pep.G
2010-01-24 00:55
Joan Gamper 1899

Xavi är före än alla dem. Sure Iniesta är min favoritspelare i dagens Barca, men det finns ingen mittfältare i hela världen som håller Xavis klass och det har ingen gjort på riktigt länge, om man borträkna Zizou. Av 22 spelare på plan, så är det endast han kan som bestämma bolltempot i Barca. Han höjer bolltempoot när han anser det vara bra, och han sänker det när han anser det vara bra. Finns ingen fotbollsspelare i hela denna vida värld som har den speliintelligensen som han har.

J.Zanetti sa efter Barca-Inter matchen att han aldrig har skådat en spelare som Xavi, och det är en spelare som har varit med länge som har mött alla storspelare som säger så. Det säger allt om kung Xavi.
Annons: