/spanien/barcelona/forum/16102.aspx/spanien/barcelona/forum/16102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sempre Culé
2010-01-28 12:04
Vi står över CR och de andra marängerna. Men har författaren rätt i det han säger på länktipset? Det finns en som inte tycker det...
Barcelona Mojito
2010-01-28 11:56
Som någon skrev tidigare i veckan;

Real Madrids fasad håller på att spricka och de gör allt för att hålla den intakt. Om det så är att överklaga röda kort som att häckla motståndare.

Internt kanske dessa ljugerier funkar där man kan hålla varandra om ryggen, men utanför murarna ser vi andra bara fler och fler spricker i den vita fasaden.

Säger man en lögn många gånger blir den till sist sanning, det är kärnan i deras "tänk".
Självinsikt finns inte. Ej heller ödmjukhet.
Där pengarna går in, där går förståndet ut. Kanske?
Barcelona ★Barca★
2010-01-28 11:55
Helt sjukt om Ronaldo kommer spela på Lördag. Han förtjänar att inte spela.

Finns ingen äckligare spelare. Tänker på sig själv mer än sitt lag.

Barcelona tano
2010-01-28 11:55
Drar dem bort det röda kortet i efterhand så får dem väl börja att även rätta domaren på mer viktiga punkter i efterhand. Som när domaren blåst för mål fast bollen inte varit över mållinjen. ^^
Däremot den till 2 matcher dömda avstägningen kan såklart överklagas.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-28 11:28
Om Cristianos röda kort blir borttagen idag har jag helt tappat tron på spanska ligakomiteén.. "reals juridiska ombud" aka Banco Santander som kommer dit tillsammans med Peréz.
Angående Xavis "filmning" hur kan det vara det när själva spelaren som drog i Xavi själv sa att det var straff?
Hatet mot Madrid höjs för varje inlägg jag läser på puertan..
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-28 11:26
Barca Barca

De är inte bara fansen, utan de är hela Madrid baserade tidningar som jämför Valientes fall med Messi. Seriöst lägg detta bakom er nu (Realfansen). De säger att vi är hycklare, men va är dom för nått ?
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-28 11:18
tarrak/

Låt mig fråga dig en sak. Jag har för mig att du har tidigare sagt att du kommer rösta för den kandidaten som representerar den nuvarande styrelsen i det kommande presidentvalet, men hur ska du göra nu när det ser ut som om både Godall och Ferrer ställer upp med sina respektive projekt?
Barcelona Barca Barca
2010-01-28 11:10
Ämne: Ämne: Fan vad....
Det bästa man kan göra är att inte gå in o läsa på deras forum. Senaste inlägget om oss var ganska omoget och oftast snackas det om så onödiga saker som MSL#666 !2-6!drömelvor och att Messi är sämre än Cristiano och att Messi borde få utvnisning han med. Samtidigt sjönk Xavi i deras ögon då han ansåg att Cristianos var rött kort men inte messi, men när hela madrid ledningen ansåg att Messis var också ett rött kort så sjönk inte deras ledning i någons ögon utan Xavi ska bara hålla käften medans Perez o gubbarna får säga vad man vill om Messi. Läste också att Real Madrid ska göra en överklagan på Ronaldos och han ska hänga med till Depormatchen om inget beslut tas o massa skit. Haha, ja tycker att hela ledningen i Madrid borde ta o skärpa sig, acceptera det och gå vidare. tänk om det skulle bli ett helve**es liv varje gång nån får rött kort och att det ska överklagas varje gång. Ett beslut som tas under matchen ska inte kunna överklagas, då kan man lika gärna sätta ut målkameror för ska det vara rättvisst på en front så ska det vara rättvisst på alla fronter.
Barcelona tarrak
2010-01-28 11:06
el Flaco & Rambla

Så var det ja! Jag tror mycket väl att det kan stämma, precis som ryktena om att Pep inte är speciellt förtjust i Laporta. Däremot har jag svårt att se hur det ska kunna påverka valet, då Pep knappast kommer att blanda sig i valprocessen och välja sida offentligt.
Barcelona Mojito
2010-01-28 10:58
Lite läsning från Henry där han kommenterar Pedro.

Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-01-28 10:41
Ämne: Fan vad jag är trött....
De är tyvär den nivån dom flesta ligger på där inne, dom har bara två saker att diskutera.

1. Vilka spelare som ska köpas/säljas, drömelvor hela tiden!

2. Tracka ner på Barca spelarna!

Tragiskt men sant, men finns ju inget att göra åt saken när de är som du säger dom sitter bakom sin "vägg" bara accepter och gå vidare :p
Barcelona Sempre Culé
2010-01-28 09:59
el Flaco;

Tack! Skall kolla om jag ka n fixa den här. Har mycket läsa framför mig, men skall försöka få med Rosell också.

Som Més que Un Club...
2010-01-28 09:44
Sempre Culé/

ISBN: 84-233-3857-6.
Boken heter "Bienvenido al mundo real".
Barcelona Sempre Culé
2010-01-28 09:39
Ämne: tarrak & Sempre Culé....
el Flaco...

Har du möjligen ISBN numret till boken. Jag har faktiskt inte läst den, men gör det om jag fixar den här.
Barcelona Rambla~
2010-01-28 09:31
tarrak

Läs el Flacos förklaring. Lägg också till media som ibland nämner det. Antagligen för att hetta till debatten ytterligare i Godall/Laporta-lägret. Det har ju även påståtts att Pep och Laporta har en frostig relation, vilket båda givetvis har förnekat. Pep sa visserligen att de inte precis är de närmaste vänner men att de heller inte har några problem med varandra.
2010-01-28 08:31
tarrak & Sempre Culé/

Rosell och Guardiola ska tydligen ha lärt känna varandra i slutet av 90-talet då Pep skrev på för Nike som sin sponsor och Rosell jobbade då för Nike och var den som skötte hand om många av spelarnas kontrakter.

Guardiolas bror, Pere, ska också senare ha börjat jobba för Nike under Rosells ledning.

I sin bok nämner även Rosell att en viss Pepe Costa började jobba för hans team hos Nike, men jag är inte säker om detta är samma Pepe Costa som nu ingår i Guardiolas tränarstab.

Har dock ingen koll på vilken relation Pep och Sandro har idag.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-28 07:56
Skall vi inte ta risken och kanske få tillbaks dubbelt(i form av att vinna utan våra strikers)?

Läs länktipset.
Barcelona Sempre Culé
2010-01-28 06:38
Ämne: Fan vad jag är trött....Gabbe5000;

Jag var faktiskt inne på den och kollade och såg samma sak. Och så klickade jag mig omkring för att regga mig men det går tydligen inte. Ja, jag tycker också det är en tråkig nivå på deras debatt. Och de sitter, som sagt, bakom sina cybermurar och snackar om oss. Och dessutom snackar de BS om oss! Kanske det vore på sin plats att vi uteslöt dem också? Fast nej, vi SKALL bara föregå med gott exempel. Sandlådan får de ha där. Vi har öppna landskap här!

Men ärligt talat så är det bästa att inte gå in där överhuvudtaget. Om de inte vill ta debatten så skall man inte påtvinga dem att göra så heller.

Vi kanske kan skapa debatt på mitt länktips, från tidigare, istället?
Barcelona Gabbe5000
2010-01-28 06:15
Fan vad jag är trött på Puertan, de sitter jävligt bekvämt bak sin mur o snackar skit om Xavi o Messi. Kom in här o säg det istället eller öppna puertan era fega hycklare/dubbelmoral/fuskare(madridistas favoritord).
Barcelona Sempre Culé
2010-01-28 02:40
Ämne: Hur svårt är de att ....
Joan Gamper;

Det är Txiki och tränaren som är ytterst ansvariga för värvningarna. Och när man värvar till klubbar som Madrid och Barcelona, är det som att köpa en melon. Man har ingen aning om hur de är förrän man öppnar dem...
Det intressanta är ju att Cruyff egentligen ville vara sportchef under Nuñez och ta ansvar för kontrakt och spelarköp tillsammans med tränaren, men Nuñez ansåg att detta var för dyrt... Quidecí, quidecí...
Barcelona Sempre Culé
2010-01-28 02:34
Ämne: Rambla

Det här me....
tarrak;

Jag håller fullständigt med din fråga och undrade detsamma när jag läste det. Anledningen till att jag är lite skeptisk til Rosell, är framförallt att det lutar åt en jäkla massa brassar. Vilket inte är fel i sig. Men de är många gånger odisciplinerade (det kan andra nationaliteter också vara, men brassarna har en förkärlek till festande) och kanske ännu fler K9 köp. Och jag tror att den linje som Laporta nu slagit in oss på är vinnande och därför bör den inte ändras markant, utan möjligen bara utvecklas och modifieras. Därav att jag hoppas på kontinuitet.
Barcelona tarrak
2010-01-28 01:38
Rambla

Det här med Peps och Rosells "goda vänskap" är något jag bara setts antydas i foruminlägg. Vad är grunden till detta?
Barcelona Hetfield
2010-01-28 01:33
petersays

Du kallar det jag säger för nedsättande när du gång på gång drar upp "hide/ignore" funktionen..ja du

Jag säger inte att han ska göra sig omöjlig, men han får väl ta och ringa till gubbarna och göra något åt saken, om han sitter där som en tyst mus så kommer ingen att ta tag i det, alla har fullt upp

Alla tolkar situationen på olika sätt, du ser hans "vänta och se" metodik som att han har hopp om speltid trots att ingenting tyder på det, det är helt ok för min del, jag ser det på ett annat sätt

Nåja, nästa gång du har lust att förolämpa mig så kan du alltid skapa en grupp på facebook eller så, betydligt effektivare
Barcelona petersays
2010-01-28 01:29
Ibland önskar man att det fanns en hide/ignore-funktion här alltså...

Du menar att han gladeligen sumpar sin blivande karriär för att dra in några hundra tusen medan han sitter på läktaren, och sedan skrattar hela vägen till banken?

Och du, till skillnad från de flesta andra, tänkte direkt när Barca köpte Keirrison att "Shit, 16 millar för en snubbe som inte ens är värd att sitta på bänken". Det var modigt gjort av dig.

Det fina i kråksången är förresten att ingen av oss vet vilken kontakt Keirrison har med Barcelonas ledning. Barcelona har nog scouter där som tittar på honom och som håller kontakt mellan spelare och klubb, och det är mycket möjligt tt dom redan haft denna diskussion elle åtminstone har den just nu om läget börjar bli kritiskt. Men du verkar förespråka att han ska göra sig omöjlig, gå ut i press och klaga och gnälla? Nej jag är rätt nöjd över att vi inte sett några sådana scener än om jag ska vara ärlig.

Men alla har rätt till sin gissning om hur det ligger till. Jag tycker bara att din kritik känns väldigt missriktad, för att inte säga tagen ur luften, spekulativ och nedsättande.

Men men..tills hide/ignore-funktionen gör inträde på svenskafans får jag stå ut med att läsa allehanda dumheter gissar jag...
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-28 01:26
Hur svårt är de att ta hem Keirrison till Barcelona, sen gå på utlåning till t.e.x Xerez, Mallorca, Tenerife, eller Deportivo som har brist med anfallare. Om han inte får speltid, vad ska Barcelona göra med honom i laget ? man blir så lack.

Barcelona har gjort flera dumma värvningar tidigare. Vems fel är de egentligen ? vem tar hand om sådana värvningar ?
Barcelona Hetfield
2010-01-28 01:20
petersays

Kom igen nu, ha lite självdistans från läget, jag är också culé i hjärtat, men när någonting inte stämmer..well..

Jag kan förstå att han blev nästan slängd in i situationen till att börja med, men vilken idiot som helst fattade redan i början att K9 inte ens är en jävla avbytare, han är fan reserv åt reserverna

Då kommer man till slutsatsen: Varför gör ingen något åt saken, K9 kommer med all sannolikhet att få sitta på läktaren i resten av säsongen, varför är det ingen som säger någonting?

Nej nej, om K9 bryr sig om att få speltid så får han visa det, gubbarna i Barcelona har fullt upp med det kommande valet, och vilken crack man ska värva för att chocka världen, just nu är K9 långt ner i listan av "things to do" , då får väl han ta och göra någonting åt saken, ge ett par intervjuer, ryt till, visa dig, visa att du bryr dig

Jag skulle inte precis klaga över att få sitta på läktaren samtidigt som jag tjänar lika mycket på en månad som de flesta tjänar på ett år, sluta upp med att göra varje fotbollsspelare till offer

Vi snackar om folk som tjänar ohyggligt med pengar för att göra det de älskar mest i livet, hur många i världen är i samma situation?
Kom igen nu...
Barcelona petersays
2010-01-28 01:13
"Tyvärr så luktar det mer som att han har blivit bekväm, jag kan inte förstå hur en så ung spelare kan vara nöjd med läget?"

Äh lägg av! Var det inte du som trodde på människans inneboende godhet så sent som i förrgår? :P
Försvarar Ronaldos fula spel men sänker en ung spelare som Keirrison och anklagar honom för att vara "bekväm".
Hur kul tror du att det är att bli värvad för att spela i sitt drömlag och direkt höra att man "inte ingår i planerna" och i sista jäkla stund bli utlånad till Benfica och inte vinna tränarens förtroende? Han har ju spelat i ganska många klubbar senaste två åren och behöver väl få tid till att träna och inte bara dra runt som i "Rasmus på luffen". Han har väl in i det sista hoppats på att stanna och kämpa för sin plats, men är det nu på det här viset så borde han verkligen svälja stoltheten och be Laporta och Txiki om att få spela i Spanien.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-01-28 01:11
Hetfield

Jag tror det mest handlar om att han är fast besluten om att visa vad han går för. Han vill inte att hans första Europa vistelse ska gå åt skogen.

Jag förstår honom faktiskt lite och jag beundrar hans starka psyke och tålamod för problemet är ju faktiskt att han inte får någon ärlig chans. En 21-åring som spelar i Europa för första gången ska inte förväntas att gå in o dominera de ynka minuterna han får spela varannan månad typ.

Jag är helt säker på att han kommer visa vad han går för om han får en ärlig chans och om han får spela kontinuerligt och chansen att anpassa sig ordentligt.

EDIT: Ett tecken som visar att Benfica inte riktigt vet vad dom sysslar med eller att dem verkligen har något emot spelaren som dem lånat från Barca är att dem gått o köpt Alan Kardec som är i samma ålder som K9. Men mindre talangfull och han fick knappt spela i brasilianska ligan till skillnad från K9 som vann skytteligan delat med ett par andra spelare.
Barcelona Hetfield
2010-01-28 01:06
Andreas

Nej precis, jag trodde inte heller att Santos skulle vilja/kan betala för hans lån

Det är kanske det Robinho behöver, lite touch med verkligheten

Synd att Adriano inte kan vara lika bra i Europa som han är i Flamengo

Rambla

Det är just därför jag skrev det, han sitter ju bara där som en uppstoppad sexdocka, han får väl ta och ryta till , så att gubbarna i Barcelona förstår att man måste göra något åt saken, men han är tydligen nöjd med att vara reserv åt reserverna, vill bara inte se K9 bli en "Saviola", det vore synd, frågan är om vi har plats för honom?

Det är givetvis inte enbart K9 fel, det var fel till att börja med, men med en K9 som tjatar sönder så skulle det kanske väcka gubbarna?
I dagsläget så verkar han vara nöjd med pengarna...
Barcelona Rambla~
2010-01-28 01:05
Ämne: Det som förvånar mig....
Vadå, varför skulle vara han nöjd och bekväm? Han får samma lön om han så spelar i tex Xerez. Barca står för lönen om inte annat. Jag tror knappast att Benfica betalar hela hans lön i dagsläget. Killen är ju ung, det borde vara en självklarhet att han vill spela. Annars är det ju något fel på honom.

Fan, Pep borde lösa detta och faktiskt ge honom en chans.
Annons: