/spanien/barcelona/forum/16101.aspx/spanien/barcelona/forum/16101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-02-01 00:37
Hetfield

Du tycks inte fatta att Palmeiras är en storklubb i Brasilien och sydamerika. Deras syn på vad som är en storklubb ser också lite annorlunda ut jämfört med vår syn här i Europa. Nu betalas högre löner även av mindre klubbar i Europa och det är ofast enbart det som gör att flyttar till Europa. Det och utmaningen i vissa fall.
Real Madrid Raúl y Pipita
2010-02-01 00:35
FC Barcelona en Mi Corazón

Haha jo, egentligen så kritiserar jag inte alla personer i fotbollskanalen och tv4sport, utan det är mest Anna Brolin och Jarelind som jag finner väldigt oproffessionella. Visst, fokusera mycket på Barca, det är inget fel med det. Men alltid positivt om Barca och oftast negativt om Real blir för mycket till slut
Real Madrid REAL MADRID!
2010-02-01 00:34
hade varit kul att se tex ronaldo spela en handbolls match;)
Barcelona Rambla~
2010-02-01 00:34
Raúl y Pipita

Jag kan hålla med om att diskussioner om Ronaldos lön är helt irrelevant och att de inte behöver ta upp den. Vill en klubb betala den lönen så är det upp till klubben. Det angår ingen anna. Gudarna ska veta att Messi, Zlatan och Henry knappast behöver bekymra sig över brödfödan.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-01 00:32
Raúl y Pipita

Angående trashtalk om real får du skriva till tv4 om, personligen har jag inget emot det av förståeliga skäll

men jag kan hålla med dig att ibladn de är för oprofessionella, t.ex anna brolin( som jag personligen inte står ut med) fråga Hussfelt som är på plats i Camp Nou för att kommentera en match: Du jesper zlatan hur ser han ut?

Vad är det för idiot fråga du har väl sett han ett par gånger
Barcelona Hetfield
tarrak

Förlåt, men du jämför på allvar inte Palmeiras med Fiorentina (även om jag förstår hur du resonerar)

Vi snackar om ett lag som har gått vidare i CL där lag som Juventus och Liverpool har misslyckats, och de är alltid topp 4 i Serie A, så som du pratar så låter det nästan som att Fiorentina spelar i den albanska ligan eller så, ge de lite mer cred. än så
Det är ett stabilt lag, ett väldigt bra lag, så varför inte?
Rambla~

Inte dagens, utan hela den här säsongen.
Barcelona Rambla~
Hetfield och tarrak

Keirrison krävde också i sitt kontrakt att utköpsklausen skulle vara en helt annan om Barcelona visade intresse för honom än den ordinarie klauslen. Det om något borde visa vart han vill spela en dag.
2010-02-01 00:31
Unicef

Jag svarade bara på en person som krävde neutralitet från Kåmark. :)
2010-02-01 00:30
Rambla~

Inget att be om ursäkt för. Jag är inte här för att starta ett krig eller göra någon arg, vill helt enkelt bara diskutera lite :)

Min poäng är bara att det känns fel att man t.ex. har en kommentator i en Real match som sitter och frambringar en mycket negativ stämning. T.ex. att han fokuserar på spelares löner osv.
Barcelona Rambla~
2010-02-01 00:30
Raúl y Pipita

Vilket trastalk från i kväll syftar du på?

Om du syftar på kommentarerna om Ronaldos röda kort för näsbrottet på Mtiliga och hur madridpressen kört en kampanj om att Messi gjorde "likadant" så kan jag faktiskt förstå att utomstående finner det väldigt roande och komiskt.
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2010-02-01 00:29
Nån som kan hjälpa mig med länken ?
Barcelona tarrak
2010-02-01 00:28
Ämne: Rambla

Äh, som sa....
Nu dödförklarar du väl ändå dina egna teorier. K9 var en viktig kugge i Palmeiras och som alla brassar trivs han väl bäst i sitt hemland, men så fort Barcelona visade intresse för honom som ett uthyrningsobjekt, så bedyrade han hur mycket han ville byta klub, vilket fick Palmeiras ledning att tvinga honom att träna själv. Detta, om något tyder väl på att han har ambitioner att spela på högsta nivån och tjäna stora pengar, annars kunde han lika gärna stannat i Palmeiras.
Canaletes
2010-02-01 00:27
Gonzalo Il Pipita!!!

Är du en kamouflerad obbe??
Barcelona Unicef
Och varför komma hit o snyfta över saken? Skriva ett brev till tv4?

Att de får mer sidor i tidningar bryr jag mig inte om alls. Det jag stör mig på är all deras trashtalk om Real samtidigt som de prisar Barca varje vecka. Jag förstår dem, men det är väldigt oproffessionellt i en fotbollsstudio
Barcelona Rambla~
2010-02-01 00:26
Raúl y Pipita

Jag syftade inte på dig personligen när det gäller att grina. Sorry. Det gäller alltså så väl culés som madridistas.
2010-02-01 00:24
Rambla~

Jag grinar absolut inte över att Real inte får uppmärksamhet. Real har fått och får tillräckligt med uppmärksamhet så det blir över. Tycker dock att fotbollssändningar ska vara proffessionella. Det vill väl alla? Sen får de snacka så positivt om Barca hur mycket de än vill. Det förtjänar Barca verkligen. Men ofta så hittar de väldigt löjliga grejer att kritisera Real för, första chans de får. Blir bara löjligt till slut.

Som sagt, det som störde mig var att folk här inne kräver att Kåmark ska vara neutral, annars skulle jag inte skrivit alls :)
Barcelona Rambla~
2010-02-01 00:24
Hur svårt är det att fatta? Svenks media skriver mycket om Barca just för att Zlatan numer spelar där. Man kan tycka vad man vill om det men det är bara att gilla läget. Jag gillar det inte, för jag läser knappt svensk sportmedia och framför allt inte det de rapporterar om Barcelona. Fast jag hänger inte upp mig på det som vissa här verka göra.

Om ni har svårt för det, varför utsätta sig för något som gör att man mår illa? Det går faktiskt att undvika.
Barcelona Hetfield
2010-02-01 00:20
Rambla

Äh, som sagt, vissa föredrar att vara i ett lag där de kan bidra och vara den viktiga kuggen, vissa andra nöjer sig i att spela i storlag, få bra betalt, och få njuta av glansen som de viktiga stjärnorna sprider

Det beror på hur man värderar livet, och det man vill uträtta här i livet
Sen att man säger att man vill spela för Barcelona, det har varit barndomsdröm bla bla bla, man har hört det flera gånger..., det är bara ett sätt att antigen smöra, eller att vifta lite diskret "Här är jag, värva mig!"

tarrak

Jo, jag förstod att du försökte prata om "the big picture" , dvs. alla storlagen med en enorm budget, även om det är storlagen som kan köpa de, så är det inte alltid så att man får de bästa spelarna, utan man får oftast pengarkåta idioter

Storlagen erbjuder en väldigt illusion av det perfekta livet, men så fort man vill röra vid drömmen så försvinner den, dvs. det är inte alltid bäst att gå till en storklubb, vissa trivs i lite mindre bra lag, och vi snackar trots allt om Fiorentina som går till CL varje år (nåja, de senaste åren), och det är en väldigt fin klubb som tar hand om spelarna, så varför inte?
Barcelona tarrak
2010-02-01 00:20
Hetfield

Det handlar inte om att det är just Barcelona utan att det är en klubb som kan tävla på allra högsta nivå och betala de allra högsta lönerna. Spelar ingen roll om det är Barca, Chelsea eller Man U. Får en spelare chansen så kastar han sig på planet så fort storklubben kallar.

Visst finns det ett och annat utomordentligt ovanligt undantag, men det känns ganska poänlöst att utgå ifrån att K9 skulle vara ett av dem, utan att någonting tyder på det.
2010-02-01 00:19
Raúl y Pipita

du svarade inte på min fråga,

Tycker du det är fel att Barcelona är favoriserade och får mer sidor i tidningar efter allt man har åstadkommit?
Barcelona Rambla~
2010-02-01 00:19
Raúl y Pipita

Du vet inte heller vilka som är culés eller inte. Frågan är, vad fan bryr du dig för?

Anledningen till att Brolin har så mycket med Barcelona beror i första hand att hon förra säsongen hade staden Barcelona som bas när hon var i Spanien för att följa ligan. Att det blir ännu mer intensivare när Zlatan värvades behöver man väl inte vara Einstein för att begripa, eller hur?

Hon jobbar för svensk media och för en tv-kanal som är väldigt kommersiell. Vet du vad det innebär? Jag kan förklara. Det innebär att tv-kanalen är intresserad av att tjäna så mycket pengar det bara är möjligt. Deras prioritering ligger inte vid att förhindra att svenska smågrabbar som grinar på fotbollsforum över att deras favoritlag inte får samma uppmärksamhet.
2010-02-01 00:16

Alla andra medier är åtminstone neutrala. Ingen är favoriserad. Det är så det ska vara, om det inte är lokala tidningar. Jag bryr mig inte egentligen, men det är riktigt störande hur de varje Real-match får en och sitta riktigt jävla arg. Förstår dock att det kan låta bra i era öron
2010-02-01 00:15
Raúl y Pipita

Så du tycker det är fel att Barcelona är favoriserade i Sverige när man har vunnit allt man kan vinna och dessutom inom loppet av några månader, kanske FCB är extra favoriserade i sverige p.g.a. ibrahimovic ( alla z-rubriker irriterar sönder mig också), men inte ens den mest blinda madridsta kan klaga på att FCB är favoriserade överallt utanför madrid efter allt man har åstadkommit,

synd för dig att ditt älskade real inte är medias älsklings lag längre, det är bara att acceptera
Barcelona Rambla~
2010-02-01 00:14
Hetfield

Spelare brukar oftast inte resonera som du gör. De tänker inte i de banorna att de ska vara bakom andra spelare i rang som finns i klubben. De har oftast ett stor ego och en stor tilltro till sig själva. Om du läst hur K9 tidigare uttalat sig om Barcelona så hade du förstått att det är en stor dröm för honom att en dag spela där.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-01 00:14
Rambla~´//

Jag tänker inte svara på angående din kommentar att madrid är den vidrigaste klubben, men däremot ¨så var hussfeld frågor till kåmark löjliga och han hade helt o hållet korkade argument. Men men Kåmark brukar stå upp allt skiit som madrid får genom tv4.

adil//
Prova själv får du se i det läget, spelarna runt om kring och att få bollen precis att stanna framför medspelaren. Asså jag kan säga 100 ord om klacken utan att överdriva ett skit. Tror nog inte du hade sagt ifall nån barca spelare hade gjort de, uppmärksamheten som real får genom denna klack verkar störa dig men de får du acceptera vare sig du vill eller inte.
2010-02-01 00:13
Rambla~

Du vet inte om de är culés? Har du inte kollat på deras sändningar? Kommentatorna, programledarna, de andra så kallade "experterna" har ju verkligen inte gjort det till någon hemlighet vilket lag de gillar. Har tillochmed läst att några här inne hade tröttnat lite på det, då det börjat bli lite löjligt hur Anna Brolin tjatar om Ronaldos lön och misstag samtidigt som man smörar för Barca och Zlatan.. Klart jag förstår dom, men det har gått till den grad att det blivit väldigt oproffessionelt och löjligt
Barcelona Hetfield
2010-02-01 00:12
tarrak

Jo då, du överskattar verkligen Barcelonas betydelse, det varierar från person till person, vissa föredrar att vara den stora fisken
Vem vet, K9 föredrar kanske att vara nr.1 i Fiorentina, än att hamna bakom Zlatan, Bojan och mr.X (antar väl att man ersätter Henry med en crack), det är aningen arrogant att säga "alla vill ju till Barcelona"

Som sagt, det beror på hur man resonerar som person, vem vet, K9 kanske stormtrivs i Fiorentina

Rambla

Håller på allvar att diskutera med en maräng om hurvida Tv4 är Cules eller maränger, som en stor man sa en gång "Who gives a shit"
Det är ändå överbetalda, okunniga person som bidrar med noll
Barcelona Rambla~
2010-02-01 00:11
adil

Om du tänker på att Guti vanligtvis är medelmåttig så är det otroligt stort när han ibland gör sådana där saker. Storspelare håller annars klass mer än 2-3 gånger per säsong. Det är det som är skilllnaden mellan cracks och resten.
Annons: