/spanien/barcelona/forum/161.aspx/spanien/barcelona/forum/161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Carles5
2017-05-04 18:02
[QUOTE=Koeman!!]Henrichs är en bättre långsiktig lösning, mycket potential. [/QUOTE] Jag skulle också tro att Henrichs är en mer långsiktig lösning. inte för att Azpilicueta är gammal direkt. han är väl 27
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Koeman!!
2017-05-04 17:55
Henrichs är en bättre långsiktig lösning, mycket potential.
Barcelona Carles5
2017-05-04 17:51
Kanske inte så trovärdigt eller åtminstone väldigt lösa rykten inte vet jag men alternativ till Bellerin, är tydligen Azpilicueta och Henrichs från Leverkusen Vad tror ni om det? Henrichs har jag ingen koll på helt ärligt men Azpilicueta är en duktig back både defensivt som offensivt och kan lira både höger och vänster.
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-04 17:35
Marc Overmars in Barcelona... to negotiate a deal for Davinson?
2017-05-04 17:31
[QUOTE=the cameroonians]Gick rysningar genom kroppen på mig när jag läser om 4-2-3-1, och det är definitivt inga sköna rysningar. Skulle det komma en tränare som implementerar detta system så är det spiken i kistan för allt vad Barça DNA heter. Men det är kanske bara (ännu) en så kallad "anpassning" till det "moderna" som det så fint heter. Robert talade om vikten av att den nya coachen har just Barça DNA, men det kanske ska tolkas mer som att personen har vandrat i korridorerna, inte själva spelidén och sättet att se på fotboll. För allt vi vet så kanske det blir Mourinho som står vid sidlinjen? Hujeda mig. [/QUOTE] Men en formation är bara något du skriver på papper. Hur det ser ut på plan är vad som räknas. Lucho kör ju 4-3-3 men själva spelet får mina ögon att blöda, så förstår inte vad du menar. För övrigt så spelar Oscar Garcia 4-2-2-2 med Red Bull. Ser inget fel med det heller.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-04 17:02
Finns det någon rättvisa så ska Real inte vinna ligan elr Cl. I ligaspelet har man haft domaren med sig i princip varenda match. Den riktiga tabellen visar att vi ska leda ligan med 8 poäng. Cl är dom vidare tack vare en domare. Skulle dom vinna dubbeln så är det enbart tack vare domarna.
Barcelona Iniesta70.
2017-05-04 16:42
Väl talat the Cameroonians! Backar båda dina senaste inlägg med ett dubbelt Hujedamig!! Själv lider jag redan av "Maräng Max Flyt Borderline Disorder"ja,ja den är själv-diagnostiserad. Symptomen är enkel att upptäcka. Känn efter hur det känns när marängerna vunnit en match med Guldlock som ensam matchjälte.Drabbas du av vredesutbrott, missbruk av alkohol, illamående och ett stänk av "murder in mind" ja, då är risken stor att du blivit smittad av denna epidemi som just nu härjar bland cules runt om i världen. Och ja, det finns ett botemedel. En spruta av "tomhänta , lottlösa ärkerivaler" funkar rätt bra men man måste följa upp med två tabletter av ett "Puertan släpandes på en tomback med gravöl efter sista omgången." Då är man botad. Frisk och kry! Så helst vill jag ju inte att Robert ska bli bortgjord vid pokerbordet ännu ett transferfönster av Mister Mendes och komma släpandes med en ny portugisisk "talang" av gigantiska mått. Nej, vi fick en släng av det förra året och vi har väl inte återhämtat oss riktigt än... Men va fan! Madrid har en CL att loosa och vi har en liga att vinna! Men det blir tufft, jäkligt tufft. Vad är det marängerna brukar säga om ligan denna säsong? : "It aint over til the fat Tebas Sings" Så visst blir det tufft...:)
Barcelona Barcelonistas
2017-05-04 16:23
Backlinjen är bra som den är. Glöm inte Vidal som var bra innan skadan. Vidal-Pique-Umtiti-Alba Veratti eller någon liknande behövs
Barcelona The Reporter 2.0
2017-05-04 16:05
Min stora dröm förutom Veratti denna sommar är monstret Theo Hernandez. Snacka om styrka kombinerat med bolltrygghet. Han stormar fram från vänsterbacksplatsen. Bidrar med kraft och bra i luftspelet vilket vårt försvar saknar. Nu är det bara en utopi men faktiskt inte helt omöjligt. Tänk er en backlinje med Aurier-Pique-Umtiti-Theo Snabbhet, trygghet, styrka och bra passningsfötter. Detta skulle kunna vara en tänkbar backlinje nästa år. Nu blir det ännu mer av en dröm men sen ha Veratti Busquets och Coutinho framför. Booom säger jag.
Barcelona Cule4life
2017-05-04 15:53
Koeman är en riktig cule.
Barcelona the cameroonians
2017-05-04 15:19
[QUOTE=Reymar]Givetvis ska du hänvisa till MD som är en propaganda tidning för Bartomeu. Tror du verkligen att denna ledningen är kapabla till att göra såna värvningar? Vi kommer väl stå där i sommar med Ramsey istället och någon sketen högerback. [/QUOTE] Om Verrattis agent är lika korrupt och pengagalen som Neymars pappa så finns det alla möjligheter för vår ledning att ro i land en affär. Köpesumman kan ju alltid delvis finansieras genom en försäljning av Aleña och Deulofeu. Sen om det kostar Barça ett åtal och lite skit på klubbmärket spelar väl mindre roll, Verratti är ju vår... Angående den sketna högerbacken så finns ju alltid Cancelo att få loss från sportchefens tidigare klubb. Tyvärr är väl det också rätt nära sanningen...
Barcelona the cameroonians
2017-05-04 15:08
Gick rysningar genom kroppen på mig när jag läser om 4-2-3-1, och det är definitivt inga sköna rysningar. Skulle det komma en tränare som implementerar detta system så är det spiken i kistan för allt vad Barça DNA heter. Men det är kanske bara (ännu) en så kallad "anpassning" till det "moderna" som det så fint heter. Robert talade om vikten av att den nya coachen har just Barça DNA, men det kanske ska tolkas mer som att personen har vandrat i korridorerna, inte själva spelidén och sättet att se på fotboll. För allt vi vet så kanske det blir Mourinho som står vid sidlinjen? Hujeda mig.
Barcelona Davids3
2017-05-04 14:59
– När jag går och lägger mig, stänger ögonen och grisarna börjar flyga så drömmer jag om att bli bättre än Lionel Messi, säger Guidetti. Hehe, bara det att man faktiskt DRÖMMER om att bli bättre än Messi, tyder på att man har rökt på någonting innan man gått och lagt sig. Han fortsätter: " Jag vet att det är omöjligt. Han är från yttre rymden, kom i en rymdraket och stal styrkan från 40 personer. Jag vet att jag aldrig kommer att bli bättre än honom men jag tänker jobba röven av mig för att bli så bra jag bara kan."
Barcelona Katalano
2017-05-04 14:17
El Pistolero #9

Mycket möjligt att det blir Valverde och den uppställning som du nämner, men då blir nästa fundering vilka som ska spela sittande mittfältare. busquets är given och även veratti skulle vara given i en sådan formation då veratti också jobbar hårt i det defensiva. Men våra mitftältare i övrigt idag skulle hamna fel enligt mig. varken Iniesta, rafinha, Denis eller Gomes är tillräckligt defensivt lagda. å andra sidan, nu när jag tänker efter, så skulle båda yttrarna åerigen får ett stort defensivt ansvar.

Hmm, det är mycket att fundera på helt klart, och väldigt intressant.
2017-05-04 13:50
[QUOTE=Katalano]El Pistolero #9 Då förstår jag din tanke bakom Dembele. Dilemmat blir ju då att vi har Messi på mittfältet som jag räknar med inte kommer att ta hemjobbet som krävs, men jag kan ha fel. Å andra sidan beror ju allt på vem som blir ny tränare och hur den personen ser på Messis roll i laget. Om man ska använda honom som ytter, släpande bakom anfallarna från sin högerkant, eller helt enkelt som en mittfältare. Sen handlar det ju om att sälja in det till Messi och få med honom på tåget oavsett vilken roll du ser honom i förstås. [/QUOTE] I och med att jag tror det blir Valverde som kommer bli vår nya tränare, så kommer det nog bli 4-2-3-1, som han alltid kör med. Dembele-Messi-Neymar Suarez
Barcelona Barcelonistas
2017-05-04 13:50
L.A.M - förstår inte heller det Vidal-Pique-Umtiti-Alba Den backlinjen är inte dålig problemet är snarare det kollektiva som inte fungerar.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-04 13:42
Test. Hans adam berndtsson.
Barcelona Blaugrana91
2017-05-04 13:17
[QUOTE=Reymar]Givetvis ska du hänvisa till MD som är en propaganda tidning för Bartomeu. Tror du verkligen att denna ledningen är kapabla till att göra såna värvningar? Vi kommer väl stå där i sommar med Ramsey istället och någon sketen högerback. [/QUOTE] Självklart är ledningen kababla till att utföra dessa värvningar. Vad gäller MD så det den mest trovärdiga källan för nyheter som rör Barca nuförtiden. Man hade i princip allt rätt under förra sommaren. Självklart väljer jag att lita på dem. Om du sen kallar dem propaganda tidning visst gör det, jag väljer att konstatera att dem har en bra inblick i klubben via goda kontakter i ledningen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-05-04 13:15
Jag förstår inte riktigt desperationen efter en ny mittback. Det är ju en av få positioner där vi har två startspelare man ska vara riktigt nöjd med samt en utmärkt backup. Att värva in någon för att agera fjärdemittback känns knappast som vår högsta prioritet.
Barcelona Katalano
2017-05-04 12:53
El Pistolero #9
Då förstår jag din tanke bakom Dembele. Dilemmat blir ju då att vi har Messi på mittfältet som jag räknar med inte kommer att ta hemjobbet som krävs, men jag kan ha fel.

Å andra sidan beror ju allt på vem som blir ny tränare och hur den personen ser på Messis roll i laget. Om man ska använda honom som ytter, släpande bakom anfallarna från sin högerkant, eller helt enkelt som en mittfältare. Sen handlar det ju om att sälja in det till Messi och få med honom på tåget oavsett vilken roll du ser honom i förstås.
Barcelona Reymar
2017-05-04 12:42
Givetvis ska du hänvisa till MD som är en propaganda tidning för Bartomeu. Tror du verkligen att denna ledningen är kapabla till att göra såna värvningar? Vi kommer väl stå där i sommar med Ramsey istället och någon sketen högerback.
2017-05-04 12:09
Treyh Det där är mot Lucas Hernandez, Theos brorsa.
2017-05-04 12:08
[QUOTE=Katalano]El Pistolero #9 Utöver Veratti så skulle Coutinho/ Dembele vara överflödigt om vi inte vill göra oss av med fler mittfältare. De skulle inte ta en plats av MSN och är för bra för en bänkplats i anfallet så jag ser inte riktigt hur en motivering av en sådan värvning skulle se ut med de mittfältare vi redan har i truppen. Jag förutsätter att Veratti eller någon annan mittfältare värvas men ställer mig alltså frågande till att värva 2 st. Vi har redan idag för många mittfältare och ska Alena och/eller Samper också få plats så måste fler än 2 mittfältare lämna. För mig är Gomes, Rafinha, Denis och Rakitic alla ok att släppa iväg, men det ser ut som att ledningen inte vill sälja av Gomes eller Rakitic. Gällande Arda så får han gärna stanna om han accepterar att roteras in i anfallet ibland, men mittfältet ska han inte spela på. [/QUOTE] Men problemet är att vi inte längre kan spela 4-3-3 med Messi till höger, varför? Jo för han går in i mitten och vi bli utan en högerytter. Därför ser jag Dembele som optimal för högerkanten, medan jag inte ser Coutinho där. Denis har talang och i mitt tycke ska ges en större roll nästa säsong. Han är samma spelartyp som Coutinho. Arda ska bara säljas enligt mig. Skadad ofta och är för slö för att spela hos oss. Gomes kommer ledningen inte sälja efter en säsong även om jag hade gjort det.
Barcelona Treyh
2017-05-04 12:00
Ramos riskerar 2 matcher avstängning i CL för armbågen mot Theo. Detta skulle aldrig någonsin hända i La Liga. Här får trampar på motståndares händer utan att det händer nått, om man spelar i Real Madrid.
2017-05-04 11:56
[QUOTE=Blaugrana91]Jo det är ju såklart en risk, men jag vill som sagt inte värva honom på bekostnad av en mittback. Anser att vi är i större behov av en mb än en vb. [/QUOTE] Han kan spela både vb och mb. En direkt ersättare till Mathieu.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-05-04 11:47
Juventus verkar ge sig in på allvar när det gäller Veratti, samtidigt som han tidigare gått ut med att han skulle vilja spela i serie A. Om nu Juve lyckas värva honom (vilket verkar otroligt) då blir ju Pjanic tillgänglig, svårt att se att Veratti skulle gå någonstans för att sitta bänkad samtidigt som Pjanic förmodligen skulle kunna slå sig in i många storlags startelvor. Skulle vilja se ett sådant scenario, där Juve värvar Veratti och vi kan satsa på en Pjanic för kaffepengar, en Pjanic som varit magisk denna säsong och osar kvalité.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-05-04 11:47
Barcelona Fuerza
2017-05-04 11:43
Dani Alves var fantastisk igår.
Barcelona Katalano
2017-05-04 11:39
Blaugrana91

Jag svarade endast på El Pistoleros post där han nämner Dembele.Han skriver tydligt att han inte förstår ryktet om Coutinho. Men jag klassar dem som lika typer av värvningar, att de är en lyx som vi inte riktigt bör prioritera.
Barcelona Blaugrana91
2017-05-04 11:37
[QUOTE=El Pistolero #9]Skippa Theo? Så RM står där med Marcelo OCH Theo som sina VB alt? The stuff of nightmares för fan. [/QUOTE] Jo det är ju såklart en risk, men jag vill som sagt inte värva honom på bekostnad av en mittback. Anser att vi är i större behov av en mb än en vb.
Annons: