/spanien/barcelona/forum/16098.aspx/spanien/barcelona/forum/16098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
4/24/2010 21:06
Vi får heller inte glömma bort att det inte bara är det faktum att Busquets inte är tillräckligt bra för att spela i Barca som gör det hela tragiskt och irriterande utan också det faktum att han faktiskt förstör för laget.

I CL finalen mot United var han nära att kosta oss flera mål och jag minns att i flera situationer så räddade Yaya Toure oss där som då spelade mittback och räddade oss efter Busquets vansinniga avskyvärda felpass som defensiv mittfältare och vi vet hur avgörande det kan bli då.

Sen i El-Clasico så fick han rött kort. Mot Arsenal så gav han bort en passning som gav 1-2 och detta i ett läge då vi ledde med 2-0 och kontrollerade matchen.

Och det finns flera såna situationer. Mot Inter senast kunde det resultarat i flera mål.

Sen att få höra att denna Busquets har en fader som är god vän med Guardiola gör det hela bara mer irriterat. För fotbollsmässigt platsar han inte ens på bänken i Barca.

Fruktansvärt detta alltså. Synd för spelare som Messi och Xavi som är bäst i världen på det dem gör att ha sådana spelare i laget.
Barcelona Salcini
4/24/2010 21:04
¡Barça! - Crèma Catalana:

Du förstår fortfarande min poäng? Jag tar inte ifrån Yaya's insats idag på något sätt. Men att säga efter en match att han måste starta mot Inter?
Barcelona Barca-nist
4/24/2010 21:03
real kommer göra minst 1 mål i andra halvlek ! hoppas inte det :)
Barcelona DRRC
4/24/2010 21:03
Ämne: Pep.G

vi får ett....
Knappast, Yaya med sin tyngd, bollkontroll och snabbhet kan gå igenom 1,2 spelare och passa men också skjuta vilket jag tycker skiljer honom från Bus. Busquets är den som segar ned desutom tappar han boll mer ofta.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
4/24/2010 21:01
F_C_B

Så han missar matchen mot Barcelona? En sträckning varar väl längre än ett par dagar? Har inte så bra koll på sträckningar.

----

Pep.G

Äh, vi förlorade de matcherna för att motståndarna tog vara på sina chanser, vilket vi inte gjorde. Och de spelade bättre än oss, inse fakta. Vi är mänskliga. Tro det eller ej.

Barcelona kan(!) förlora i en rättvis kamp.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
4/24/2010 21:01
Pep.G: "Jag kan med huvudet högt skylla Atletico och Inter förlusterna på att vi hade Busquets på plan och inte Yaya."

Vilket sätt att förenkla problemen! Vi förlorade de där matcherna för att laget i helhet stod var dåliga prestationer, inte för en enskild spelare startade istället för någon annan.

Mem det är klart, det är enklare att hitta en syndabock att peka fingret mot, istället för att göra en mer djupare analys om vad som gick fel i matcherna mot Atlético och Inter.
Barcelona F_C_B
4/24/2010 21:00
Japp. Sneijder är skadad och fick kliva av. Det står på inter.it att han har fått en sträckning.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
4/24/2010 20:59
Salcini

Xerez var inte dåliga idag, dom spelade faktiskt riktigt bra. Så säg inte att det är en liten grej när man presterar mot Xerez
Barcelona älskabarcelona
4/24/2010 20:59
Jag tittar på milans match nu på en albansk kanal . Komentatorn sa precis att sneider va tvungen att lämna plan pga en sträckning. Nån som vet mer?

Barcelona kallesiete
4/24/2010 20:58

Busquets är bättre på dom korta kombinationerna = triangelspelet.

Yaya är definitivt bättre defensivt.

Fördelar och nackdelar med båda. Tycker Busquets har gjort en riktigt bra säsong.
Barcelonistas
4/24/2010 20:57
Pep.G

vi får ett snabbare passningspel med busquets, yaya har faktiskt segat ner tempot ibland..
Barcelona Pep.G
4/24/2010 20:55
Säg vad man vill om Busquets men något speciellt bra är han inte på. Att vi har klarat oss med honom på plan kan vi tacka backlinjen för. Jag gillar snubben och han får gärna vara i truppen men att han får starta i mån för Yaya har varit det enda misstaget Pep har gjort sen han kom hit. Jag kan med huvudet högt skylla Atletico och Inter förlusterna på att vi hade Busquets på plan och inte Yaya.
Barcelona Salcini
4/24/2010 20:54
Vet inte om det har tagits upp tidigare, men man måste också tänka på vilka vi mötte idag. Visst Touré var möjligtvis en av de bättre på planen, men det var Xerez vi mötte idag. De ligger sist i ligan och om Touré då får spela för första gången på flera matcher så är det klart att han är sjukt motiverad att göra bra ifrån sig och visa upp sig. Därför var han också kanske bättre än Xavi idag. Touré har all min respekt, men att säga att han måste starta mot Inter bara för att han är bra mot Xerez...ni hör klasskillnaden själva.
Barcelona ★Sami★
4/24/2010 20:51
Yaya toure du är kung!!
4/24/2010 20:51
MerÄnEnKlubb

Ja precis, jag reagera på samma sätt..
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
4/24/2010 20:50
Larsson1333
Jaha då förstår jag trodde du bara hade beställt från unibet för sakens skull
4/24/2010 20:49
Matchen är nu färdig och nu tänker vi bara på Inter matchen på onsdag. - Andrés Iniesta.

Detta skrev han för en stund sedan på Facebook.
Barcelona MerÄnEnKlubb
4/24/2010 20:49
Samtidigt måste man ju frågasätta om Busi, jeffren, Nojan kan dras över samma kam som Puyol, Xavi, Iniesta m.f.l. ?
Barcelona MerÄnEnKlubb
4/24/2010 20:47
Lusnos

"Man litar mer på sina egna produkter"
Hur ska man tolka det egentligen? I mina öron låter det primärt som ett märkligt uttalande. Om det nu är Pep som sagt det är det ju läge att ifrågasätta höna och ägg. Hade de icke-katalanska alternativen fått samma förtroende som de katalanska hade det kanske inte funnits skäl att "lita mer på sina egna produkter"?

Om inte så är väl det precis vad Yaya bevisar idag?
Barcelona Lusnos
Ja, 150 € gäller per år.
Shac81

Higuain lär få en chans i den andra halvleken så är matchen färdig. Higuain behöver bara en chans, ensam mot målvakten.

Synd att Suazo lämnade planen. Såg inte exakt varför han gick av, vad var det som hände?
Barcelona ★Sami★
Shac81

Inget är klart. Vi möter Villareal nästa omgång som kommer bli sjukt tufft.
Barcelona ElTriplete
NU, är ALL fokus på Inter och Champions League! Vi har en liga kvar att vinna, visst, men efter Inter-matchen. Den här matchen avgör allt.
Barcelona Lusnos
4/24/2010 20:46
Fyfan, vilken pinsam avblåsning, Marcelo kastar sig värre än C.Ronaldo..
Barcelona Larsson1333
4/24/2010 20:45
Ämne: Larsson1333

Varfö....
Varför göra det då man fick en "gratis" tröja om man spelade för 150 spänn på unibet?

Satsade 150 på barca i el clascico, gick ca 280 spänn plus+´en tröja?

Ser ingen dålig deal i det?
Real Madrid Shac81
4/24/2010 20:44
vinner vi inte idag, så är ligan Barcas. Tyvärr skapar vi inte så mkt nu. Zaragoza manglar sönder Ronaldo & higuain på topp.
4/24/2010 20:43
GuruRamen

Ja det blir lättare att beställa när man är medlem. Man får beställa tidigare än andra och man har tillgång till bättre platser
Barcelona GuruRamen
4/24/2010 20:41
Får man som medlem lättare att köpa biljetter på Barcas hemsida eller funkar de biljetterna som finns där lika för även icke medlemmar?
4/24/2010 20:40
Lusnos

Betalar man det varje år eller?
Barcelona Lusnos
4/24/2010 20:39
GuruRamen //

150 €
Annons: