/spanien/barcelona/forum/16096.aspx/spanien/barcelona/forum/16096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-03-19 17:02
Barcelonistas

Kan du lägga ner och va så jävla dryg? Vad vill du uppnå med det?

Sen kan jag hålla med om att Arsenals red. bara lägger ved på brasan och startar forumkrig med sina artiklar. Något de har gemensamt med Madrids red.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-19 17:00
Culés!

Visa lite mer ödmjukhet, skit i vad dom säger.

Så länge vi tror på vårat lag så kommer vi att vinna!(+ kanske lite tur)

Men kom ihåg innan våran match mot Arsenal så möter vi två andra lag. Så just nu ska vi inte bry oss om detta.

PS det kommer bli väldigt svårt, men vi måste klara oss, detta är det stora testet innan El Clasico! DS

Visca el Barca!
Barcelona Hetfield
Barcelonistas

Lägg ner bara , du vet lika lite som "Deion" om vem som kommer att vinna

Barcelona Abbe.
Ämne: Deion (red)

seriö....
Snälla sluta nu, jag skäms nästan. Visa lite ödmjukhet. Hur kan du ens gnälla över att Arsenal-supportrarna är kaxiga och arroganta när du själv sitter här och spyr ut galla? Du skiter i din egna säng.

Barcelonistas
2010-03-19 16:56
Många inlägg med alldeles för låg nivå, från din sida. Du får några dagars spärr, så du kan kyla av dig/ Mod
Atlético Deion (red)
2010-03-19 16:52
Barcelonistas//

Precis som du är nu eller? I vilken värld är det roligt att skjuta sig själv i foten?

Det heter Gunners pga av kanonen i märket och kopplingen till gamla Militär Arsenalet eller Gooner, inte Gonners.
Barcelona NoGo™
2010-03-19 16:50
V.Valdes (MQUC3)

Fyfan, skapligt! En aning avundsjuk ja! :p

Seriöst grabbar, tycker ni inte den här pajkastningen mellan Barca och Arsenal fansen börjar lite tröttsam? Vi får helt enkelt se efter matchen vilka som är bäst osv. Må det bästa laget vinna.
Barcelonistas
2010-03-19 16:47
Deion (red)

gonner fan har alltid varit aroganta o kaxiga.

elbraco

den där axel skog kommer äta upp vart enda ord ganska så snart :)
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-03-19 16:45
Fyfan så najs..

Blir en resa ner den 3e April för att se Barca spöa Bilbao den 4e och sen Arsenal den 6e..

Visca Barca!
elbraco
2010-03-19 16:43
Haha jävlar vad ful krönika arsenalredaktionen har skrivit. En hel jävla krönika för att reta upp massa Barca-fans, riktigt jävla löjligt. Man börjar ju undra hur seriösa SvenskaFans är som en postar den...
2010-03-19 16:42
Haha, vem skrev :

Skönt att vi slapp möta ett engelskt lag, vi är ju som sagt ganska dåliga mot dom.

Haha, veckans bästa!
Atlético Deion (red)
2010-03-19 16:37
Barcelonistas//

Är du då motsvarigheten?

Det hoppas jag innerligt inte. har för stor respekt för Barcelona som fotbollsklubb för att tro det..
Spanien Rödvit tomtemor
2010-03-19 16:30
Barcelonistas @

Kom ur din bubbla.
Mattlo Utd
2010-03-19 16:29
Håller med Deion, det verkar som att vissa här blir grymt snea för att inte Arsenalfansen bugar för er och inte slänger sig på backen och gråter när det blev klart att det blev Barca-Arsenal.

Klart att man måste få tro på sitt lag, oavsett om det är er man möter. Sen tycker jag att Axel Skog's text var jävligt onödig och ser mest ut som ett försök till att starta nå sorts "forumkrig"
Barcelonistas
2010-03-19 16:27
Deion (red)

axel skog är ett praktiskt exp på hur alla gonner är. så därför säger ja ni.
amnesia
2010-03-19 16:24
Ämne: Hej jag skrev det hä....
jag tror inte vi säljer honom om han gör 20 mål första säsongen
Barcelona Hyder
2010-03-19 16:24
Hetfield

Även om han inte är outstanding eller något så tycker jag inte att man kan kalla Pedro för ljummen. Mål senast och dessutom ett superviktigt mål mot Malaga häromveckan samt att han har gett rikligt med bredd till det "nya" systemet som Pep testat gör det lite orättvist att sätta honom i samma fack som exempelvis Zlatan.
Atlético Deion (red)
2010-03-19 16:22
Barcelonistas

Hur blir Axel Skog "ni"?
Barcelonistas
2010-03-19 16:21
Deion (red)

axel skog,du och alla gonners
Canaletes
2010-03-19 16:20
Hetfield
Vi hade flera borta och sens när var Pedro skadad? :S
Barcelona Woods
Hetfield//

Jag tror att Barcelona som lag kommer växla upp nu och nå en standard som liknar förra årets.

Efter vinter och mörker ska det nu spelas om titlar. Det är nog just det som krävs för att dessa killar, plus en del andra, ska prestera på sin maximala nivå. Särskilt efter den oslagbara säsongen 08/09.

Jag är positiv, tror på mitt lag. Mot Bernabeu ;)
Atlético Deion (red)
Barcelonistas//

Vilka är "ni"?
Barcelonistas
2010-03-19 16:19
Deoin (red)

respekt? skojar du me mej? ni börjar me en pajkastning o sen vill ni ha respekt ..
Barcelona Hetfield
2010-03-19 16:11
Vissa verkar ha glömt bort att vi fick stryk av Atletico de Madrid

Lägg till att vi har spelare som är väldigt "ljumma" just nu: Henry, Zlatan, Pedro, Keita (kommer från skada)

Allt kan hända, vi kan inte lita på att Messi kan göra allt när vi möter Arsenal, tro inte heller att vi kommer att köra så offensivt med tanke på att Arsenal har så pass snabba spelare
2010-03-19 16:09
Deoin (red)

Vi vann allt förra året, vi har fått en jävla massa luft. Men vi har förtjänat den också..

Vad har ni fått luften ifrån? En vinst mot Porto?

L O L !
Barcelona Abbe.
2010-03-19 16:09
Ämne: Ni klagar på att Ars....
Bra skrivet. Jag har stört mig på det också. Som jag skrev nedan; Ödmjukhet. För tillfället är det väldigt få här inne som visar just det.
Barcelona woosha
2010-03-19 16:08
Hej jag skrev det här på ert forum innan säsongen och undrar vad ni tror om min förutsägelse nu? Jag tror att det är 30 % chans att den blir sann (dragspelspojken är mitt gamla nick):

Namn: dragspelspojken
Sänt: 2009-09-09 23:39 - Ändrat 2009-09-09 23:44

Är övertygad om att Zlatan kommer få ett tufft förstaår i Barca. Okej det här har ni hört förut, men låt mig förklara varför. Som hängiven Interista och Zlatan-gillare har jag kommit fram till att Zlatans enda svagheter är följande:
koncentration och taktik.

Koncentration? Anledningen till att han ofta ser så arg ut på plan, är att han försöker hålla adrenalinivån uppe . Alla som spelat fotboll vet att det kan vara svårt att vara koncentrerad 90 min och att adrenalin hjälper till att hålla fokus. Zlatan har blivit bättre på att vara koncentrerad under senare år, men slarvar fortfarande bort de mest enkla passningar, för att göra nåt briljant i nästa anfall. Det handlar inte om att han är ett "galet geni", utan att han stundtals har dåligt fokus.

Taktiskt svag? Vad Zlatan inte fattar, är att han var väldigt priveligerad i Inter. Tränarna gav honom 100% frihet att utrrycka sig själv. Han fick röra sig fritt på plan, skjuta alla frisparkar och behövde inte jobba hem. Det passade honom utmärkt och han blev bara bättre och bättre för varje år. Men när han spelade under Capellos Juve och Koemans Ajax, var det annan historia. Där var han inte navet på samma sätt och hade tydliga direktiv och en begränsad frihet. Då var han långt ifrån den världsspelare vi såg i Inter sista året.

Okej, jämförelserna med Juve och Ajax kanske är lite osjyssta då det var flera år sen, men jag tycker ändå de äre relvanta, då Barca också är taktiskt disciplinerade. Dessutom är Barcelonas spel raka motsatsen till Det han är van vid, och det kommer ta lång tid att komma in i det. Och frågan är om han blir samma Zlatan om/när han väl kommer in i det?

Mitt tips är att ni säljer honom till England efter ett relativt lyckat år (ca 20 mål totalt), och försöker glömma att ni betalade 50 mille + Etoo för honom...

PS. JAg hoppas verkligen jag har fel, önskar honom all lycka i världen!
Atlético Deion (red)
2010-03-19 16:07
Ni klagar på att Arsenal supportrarna har fått luft.

Är det verkligen så illa att ni blir sura om andra supportrar tror på sitt lag mot Barcelona?

Sen sitter ni här och säger att Arsenal ska gråta och ni ska krossa dem? Kallar ni det för respekt?

Räknas inte eran luft?

Dubbelmoral deluxe någon?

Klart man ska tro på sitt lag, det finns ett gäng supoortar både här och Arsenal forum som håller debatten på lågstadie nivå om "luft".

Ska vi lägga oss ner och gråta för att vi fick Barcelona eller? Annars är det inte ens någon idé att spela i CL.

Det handlar bara om att tro på sitt lag, och jag tror personligen att ni underskattar Arsenal och att deras fans är störda för att de tror att de kan slå Barcelona.

Detta gäller inte alla Barca fans utan bara de som tar åt sig.
Barcelona Hetfield
2010-03-19 16:06
Deion (red)

Nu när du förklarar det så låter han ju rätt så bra, men poängen med ligaspel och CL är väl att vinna titlar? Om man inte vinner titlar, kan man då räknas som en bra tränare, är det inte själva poängen?

Som sagt, Arsenal har ju inga dåliga spelare, så det är ingen ursäkt
Barcelona Mojito
2010-03-19 16:05
Med Messi spelandes i mitten som mot United kommer Barca att slå Arsenal.

Song och Vermaelen kommer få problemet att besluta vem av de som ska falla/stöta för att täcka den ytan.
Faller Song kommer Xavi äta upp mittfältet, stöter Vermaelen kommer övriga anfallare öppna upp för instick från la Pulga.

Det enda som oroar i att Barca fick Arsenal är mittfältarnas djupledslöpningar som utan press på bollhållaren kan bli farliga. Arsenal har trots allt något kvickare spelare.

Men men, alla kan ha en dålig dag, det visade inte minst herr Skog i sin artikel, så det är bara dumt att ta ut något i förskott...

Annons: