/spanien/barcelona/forum/16094.aspx/spanien/barcelona/forum/16094.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-01-30 19:37
Pedro startar

El madridismo skakar, mohahaha!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-30 19:35
Pedroooooooooooooooo en favorit på plats. :D
Barcelona Messidinho_10
2010-01-30 19:29
Fyfan äntligen Pedro istället för Henry det här kommer bli sjukt bra match.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-30 19:27
Sju stycket från plantskolan, La Masia och en på bänken.
Jag får en känsla av att vi får se Pedro jubla igen ikväll. Han har en tendens att göra mål i varje match i princip.
Canaletes
2010-01-30 19:27
Den vise

Dem har säkert tjafsat om att Chygri vill åka motorcykel, men han fick NEJ.
Guadriola sa till honom att han får åka taxi istället hehe
Barcelona BOJAN...
2010-01-30 19:24
Ämne: Startelvan:
Valdés ....
FAN! Hade hoppats på Bojan från start den här gången :D
Men aja får väl hoppas att messi gör 3-4 mål i första åsså får Bojan komma in efter halvlek.
Barcelona Den vise
2010-01-30 19:24
Då vet man med de facto att chigo är långt in i kylskåpet bredvit senpaflaskan. Pep litar verkligen inte på sitt nyförvärv så det skriker om det.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-30 19:20
Startelvan:
Valdés
Puyol - Pique - Marquez - Abidal
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Ibrahimovic - Pedro

Bänken:
Pinto, Chygrynskiy, Milito, Maxwell, Toure, Henry, Bojan
Canaletes
2010-01-30 19:19
START11:an officiel!

Valdés

Puyol Marquez Pique Abidal

Xavi Busquets Iniesta

Messi Ibra och PEDROOOO!!!
Barcelona Barcadinho.
2010-01-30 19:00

Jag kan inte låta bli och bli sur för att man bestraffar Togo och med en rejäl straff.
Och man försöker argumentera det med att det var Togos regerings beslut och inte spelarna.
Att man inte ska blanda politik med sport.

Ibland blir man trött på olika institutioner som bara följer regelverket, utan att titta på det specifika fallet. Är det så svårt att vara lite flexibel?

Togos regering har ju lika stort ansvar för säkerheten för deras medborgare.
Angola som värdnation och CAF som ligger bakom hela arrangemanget kunde tydligen inte garantera säkerheten för idrottarna.

Och de idrottarna som har blivit attackerat av terrorister ska få betala priset.
Jösses, vilken konstig logik.

Jag hoppas på samma matchbild idag som mot Valladolid – mot Valladolid tog Barca kommandot redan från avsparken. Efter fem minuter var det redan klart hur matchen kommer att se ut i stort sett. Vi ska ha bollen och ni kan jaga den så gott ni orkar. Och det gav resultat.

Förresten - Deportivo har också en mängd skadade ordinarier (Filipe, Angulo, Guardado, Mista o flera). Det blir inte en lätt uppgift och ta poäng idag men jag hoppas att motivationen är på topp. Då kan allt hända

BlaugranaForever
2010-01-30 19:00
Ämne: Barcelona B vann pre....
Målskyttar ?
Barcelona Medgångsfan
2010-01-30 18:51
Barcelona B vann precis sin match mot Gava med 5-0
Barcelona Barney Stinson
2010-01-30 18:46
Redaktionen:

Visste inte att ni censurerar folk också. Har man inte rätt att diskutera vad man vill inom rimliga gränser, om så tusen gånger om?

Det här forumet handlar om FC Barcelona och visst kan diskussioner glida över på nadra lag och deras spelare, men när en Madridspelare dominerat diskussionen i nära på en vecka så måste vi avbryta, då samtliga möjliga infallsvinklar har vädrats vid ett stort antal inlägg. Inget konstigt med det, fast du kanske känner dig censurerad om du inte får skriva 1000 inlägg om din guldhamster också?/ Mod

Barcelona Den vise
2010-01-30 18:42
Idag kommer det ultimata beviset på ifall pep litar på chigo eller inte. Han har gång efter annan uttryckt sitt stöd för honom i olika sammanhang. Då gäller det att han litar på honom och därmed en startplats i dagens match.

Återstår att se ifall han håller sitt ord om den saken..
Canaletes
2010-01-30 18:23
Xaviii
Skämtar du? Det bara gå in på livescore.com

TikiTakaZigiZaga
Du skrivit ditt nickfel om du menar Guardiolas Ziga Zaga
Barcelonistas
2010-01-30 18:21
Xaviii

mannen chelsea matchen har ju inte ens börjat :D
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-30 18:21
Har kollat upp Sportings hemmaresultat och så här ser det ut.

Interna skytteligan (på hemmaplan):

D. Castro - 3 mål
M. Bilic - 3 mål

A.D.L.C. Miguel - 2 mål

A. Gregory - 1 mål
L. Moran - 1 mål
R. Canella - 1 mål

4 av deras 11 mål på hemmaplan har kommit under 61:a minuten och 75:e minuten. Deras farligaste kvart.

Här är även deras hemmaresultat hittils i ligan:

Sporting Gijon 1 - 0 Almeria

Sporting Gijon 1 - 0 Espanyol

Sporting Gijon 1 - 0 Getafe

Sporting Gijon 2 - 2 Malaga

Sporting Gijon 4 - 1 Mallorca (!)

Sporting Gijon 0 - 1 Racing Santander

Sporting Gijon 0 - 0 Real Madrid (!)

Sporting Gijon 0 - 1 Sevilla

Sporting Gijon 1 - 0 Villareal

Sporting Gijon 1 - 1 Real Zaragoza

De matcherna som verkligen sticker ut är 4-1 vinsten mot Mallorca och oavgjorda 0-0 mot Madrid.

Gjorda mål: 11
Insläppta mål: 6

1 timme och 39 minuter kvar till matchen!

Visca el Barca y Visca Catalunya!
Barcelona TikiTakaZigiZaga
2010-01-30 18:19
Vill bara avsluta denna diskussion med att säga en gyllene regel inom bedömningar:

Din armbåge, ditt ansvar. Samma sak i alla sporter. Hockey, din klubba, ditt ansvar. Oavsiktligt eller ej så är det ditt ansvar för vad som händer. De första man lär sig i domarutbildning.

Ber om ursäkt till mods för att dra upp det igen, men detta argument har då inte jag sett tidigare.
Barcelonistas
2010-01-30 18:16
hoppas ibra och henry gör mål idag. viktigt att dom hittar sin form tills cl. tro mig ska vi vinna cl igen så måste även ibra o henry producera mål inte bara messi.
Barcelona Xaviii
2010-01-30 18:16
Har oddsat idag att real åker mot deportivo, oddsen att real förlorar är stora de saknar cr9,lass och deras målskytt higuain.

Någon som vet vad Chelseas match står?
Redaktionen
2010-01-30 18:09
Eftersom att det är samma argument som repeteras gång på gång angående Ronaldos utvisning drar vi ett streck för den debatten. Ytterligare inlägg kommer att raderas och vid upprepade fall leda till avstängning.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-01-30 18:02
Gonzalo Il Pipita!!!/

Seriöst, det är matchdag idag. Fokusera det på istället och gå vidare med ditt liv. Slut älta om C. Ronaldos avstängning. Vi har fått nog med den diskussionen.

Och bara så du vet så är det möjligt för culés och madridistas att enas om saker och händelser som har med de båda klubbarna att göra. Det handlar helt enkelt om personernas mogenhet, inte klubblojalitet.

Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-01-30 17:57
Canaletes//

Tror du inte jag hade räknat ut det? den dagen en Cule håller med en madridista om något som har med båda klubbarna att göra det är den dagen joan laporta ställer upp i valet till madrids borgmästare. Nämnligen aldrid, jag skriver inte här för att alla ska hålla med mej, jag skriver här för att ge er en annan syn än den ni har. Den dagen alla håller med alla, så blir det världsfred.

EDIT: Länken Raul Messi säger ju inte mycket det är bara kamp om bollen och att Raul är något hetare, såg vem fick frisparken?
Canaletes
2010-01-30 17:53
Gonzalo Il Pipita!!!

Asså ge dig. Ingen kommer liksom hålla med dig.
Vi kan lika gärna ta med Raúl vs Messi då
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-01-30 17:48
Vet verkligen nån av er Cules vad prejudikat är? Eftersom Real Madrid anser att messi och Ronaldos situation är identiska, då båda är bollförande och blir dragna i tröjan och försöker axa förbi. Messi var alldels för kort för att träffa Valiente olyckligt. Ronaldos arm var inte i felhöjd men danskens näsa var i fel höjd och Ronaldo hade oruren att träffa. Fick messi fördel av frispark så ska inte Ronaldo få 2 matchers avstängning för det. spanska domarkomittens argument att ROnaldo orsakade fysisk skada håller inte, då Ronaldo knappast ville skada eller visste vad han gjorde. Ska alla spelare som olyckligt skadar en annan spelare få flermactcher avstängning? nej då skulle aranzubia blivit avstängd under en längre period, minns ni thiago motta händelsen? han fick ju ett röttkort upphävt. Minns ni de rossis armbåge 06? då han spräckte en spelares ögonbryn, han fick bara 1 matchs avstängning automatiskt. Jag tror att detta är ett typiskt beslut bara för att spelaren heter Ronaldo och väcker en del uppmärksamhet, hade dett avarit Raul, Xavi eller albelda eller någon hade domen varit annorlunda. Så cules för en gångsskull ta av er era blåröda glasögon och tänk om.

Det är filmare och spelare som avgör matcher med sina händer som ska straffas hårdast och ni vet vad jag syftar på.
Canaletes
2010-01-30 17:45
Sersari

Inte bara det.
Hela kanalen är borta.
Kanalen hette: Messi10Ibrahimovic9

Han laddade up videos varje dag. Troligen är det pga av rättigheterna kanalens togs bort, precis som många andra

På länken finns hemsidan
Canaletes
2010-01-30 17:40
Lite bra att vi åkte ur CdR.

Fan annars skulle det vart 2 matcher i veckan.
Nu i veckan spelas semifinalerna... ouff!
Barcelona Sersari
2010-01-30 17:35
Fan vad dåligt!

Youtube-videon "F.C Barcelona - Un año para la Historia 2009" har tagits bort av användaren står det. Finns det någon som sparade den på datorn som skulle kunna skicka den till mig, så att jag kan spara den? Skulle vara riktigt snällt. Den var så jävla bra!

Tror det var Rambla eller någon som länkade den? Fan då:-(
elbraco
2010-01-30 17:31
John Dal Thomasson är ju en gammal klassiker. Spelade i Milan ett tag, newcastle och villareal aswell :)
Barcelona petersays
2010-01-30 16:59
Ha ha..."stremen" av Atletic-matchen är nån snubbe som ställt en kamera på ett bord och filmer sin tv och typ sitter och käkar bredvid. Jag fucking dör, hur dumma i huvudet är människor?
Annons: