/spanien/barcelona/forum/16091.aspx/spanien/barcelona/forum/16091.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jax12
2010-02-01 14:35
Jag har en fråga till er som har vart nere i Barcelona och sett matcher. Jag och 9 kompisar ska ner till Barca i helgen och tänkte höra vad ni tycker är det bästa sättet att fixa biljetter till Getafematchen på. Om jag bokar genom officiella hemsidan. Hinner jag få biljetterna eller är det bättre att köpa via luckan när man är så många?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-01 14:32
Pep the King

Pinsamt att de kommer så här långt inom fotbollen av älskade Real Madrid CF, bästa klubben genom tiderna.
Barcelona Jax12
2010-02-01 14:32
Messi kanske inte spelar som Xavi och Iniesta med väldigt få tillslag. Istället drar han på sig flera gubbar för att skapa yta och därefter öppna upp för andra spelare.
Barcelona Rambla~
2010-02-01 14:29
Messi så här långt i ligan. 15 mål och 7 assists. Var det Messi som aldrig passade? Nog för att han ibland kanske kunde släppa bollen till en medspelare men att påstå att han inte passar är en myt och madridpropaganda.
Barcelona Pep the King
2010-02-01 14:29
Hur dum får man vara.

Barcelona Jax12
2010-02-01 14:25
Messi har startat 21 matcher och gjort 18 mål och 7 assist. Ronaldo 16 matcher 15 mål och 2 assist.
2010-02-01 14:23
Rocket_Ronaldo

Han kommer ändå vara hatad av alla INTE bara Barcelona fansen utan av hela världen. Innan vi släpper denna diskussion vill jag att du läser detta!

"He's the number one. I have never seen anyone do the things that Leo does. Cristiano [Ronaldo] gets more media coverage and has another more glamorous style, but the number one is Leo. I've never seen anything like him."

Manuel Preciado (Sporting Gijons tränare)

Hela intervjun länk*
Barcelona Rambla~
2010-02-01 14:19
Ämne: Joan Gamper 1899
....
Hälften av de målen kom väl mot FC Zurich va?

Så det är fantastiskt att Ronaldo spelar för sig själv och han kan göra vad han vill. När Messi enligt dig spelar för sig själv är det skandal? Skön logik.
Barcelona lameG^
2010-02-01 14:14
Rocket_Ronaldo

okej messi spelar för sig själv och inte för klubben (ironi)

Kan du gå tillbaks till ert smutsiga forum!!!!!
Real Madrid Rocket_Ronaldo
2010-02-01 14:12
Spärrad under tio andra nick. Tack, hej och kom aldrig tillbaka!/ Mod
2010-02-01 14:12
Joan Gamper 1899

Nej han har gjort 50 assister när vi är på väg att överdriva.
Osasuna,Villareal,Sevilla matchen, jovisst är Messi inte ego.
2010-02-01 14:05
Rocket_Ronaldo

Vill inte att de ska bli en diskussion: Messi vs Cristina, men du vet själv och alla maränger att Cristina spelar för sig själv, han är ett stort ego, en filmare. Han borde lägga ner med fotbollen. Har aldrig sett honom assistera. Kolla på Messi han har gjort över 20 assister (?) eller nåt!
2010-02-01 13:59
lameG^

Zlatan kom till Barca för CL ja men den kan han glömma. Messi spelar för klubben? Knappast när han aldrig passar, ego till max.
Xavi är den enda av dom du nämnde som spelar för klubben. Dom 2 andra tänker bara på sig själva.
Barcelona lameG^
2010-02-01 13:48
TikiTakaZigiZaga

För att han är en spelare som inte bryr sig om klubbens bästa utan han tänker bara på sig själv. Han vill vinna titlar och därför kom han hit. När han vunnit allt kommer han vilja dra till England för att vinna där.

Ni måste hålla med mig oavsett om ni är barca fans att Ibra spelar för sig själv medans tex messi,xavi spelar för klubben barca.
2010-02-01 13:31
★Barca★

Zlatan kan vara i vilken form som helst men CL är något han aldrig kommer vara bra på.
Killen har aldrig gjort mål i CL(slutspel).
2010-02-01 13:25
Vi måste köra över lilla Madrid (Getafe), jag gillar inte deras president...för han är en madridistas!

Zlatan måste leverera annars kommer publiken oroa sig precis som i Henrys fall under hans första år på Camp Nou.

Jag vill ge cred till EN av säsongens viktigaste spelare och de är nämligen Eric Abidal. Har han äntligen vaknat ? just nu är han absolut världens hetaste vänsterback!
Barcelona ★Barca★
2010-02-01 13:10
Hoppas verkligen Zlatan kommer igång snart. Snart Cl hur viktig som helst.

+ publiken kommer inte orka mer.
Barcelona TikiTakaZigiZaga
2010-02-01 12:41
lameG^

Varför skulle zlatan bara göra två säsonger i Barca tröjan för?
Barcelona lameG^
2010-02-01 12:24
hoppas K9 kommer tillbaks till oss. Han har sjuka avslut och tänk er K9 får passningar från xavi,iniesta.

Henry måste stanna ytterligare en säsong. Låt han sedan lämna gratis sommaren efter. Henry accepterar bänken och Pedro tycker jag skulle kunna klara av och spela från start.

K9 låtar man ut ytterligare en säsong till Fiorentina eller kanske i någon klubb i Spanien.

När det blir år 2012 så lämnar Henry gratis. Ibra lämnar nog också. Tror inte han spelar här länge utan 2 säsonger blir det. K9 ersätter Ibra.

Anfallarna 2012: Pedro,K9,Messi,Bojan,Gai,Rochina

Hoppas det blir så. Men man vet aldrig vad som kan hända.
Barcelona Mojito
2010-02-01 11:18
Konstaterar att Victor Valdés nu hållit nollan i 16 av 26 matcher denna säsong sett till ligan och CL.

Detta trots att Barca i år till stor del saknat sitt presspel och fått mycket kritik för att mittbackarna (förutom kung Puyol) inte varit i bästa slag.

Lägg därtill det faktum att varken Busi eller Yaya övertygat som förra säsongen på pivotepositionen.

Det är ju inte så att motståndarna skapar mindre chanser i år, utan faktiskt att Victor gjort fler räddningar.

Det enda som egentligen saknas för att matcha förra säsongens bedrfiter, statistiskt sett, är en Zlatan och/eller Henry i lite bättre målform.

Sen är vi där - invincible!

Dags för omvärlden att erkänna Valdés som en av de bästa målvakterna i världen, vi culés har ju redan vetat detta tag.

Angående Zlatan och Henry så är jag övertygad om att de kommer tagga till när det är dags för CL igen, för där hittar de ny motivation.

Barcelona Barca-nist
2010-02-01 10:19

Gutis klack och navas klack+ negredos lobb var helgens fotbollsgodis utan tvekan!
Det måste man erkänna som fotbollsälskare
Barcelona Barca-nist
2010-02-01 10:14
Pablo Maldini har en sjuk lång karriär, från 1984-2009!
*Serie A (7)
*UEFA European Cup/Champions League (5)
*UEFA Super Cup (5)
*Intercontinental Cup (2)
*FIFA Club World Cup (1)
Maldin är Vår kaptens (puyol)stora idol som fotbollsspelare!
Puyol: Maldini is the greatest defender of all time.
Barcelona Saman.
2010-02-01 10:12
Jag bara måste nominera Oleguer. Om Gutis klack kan hyllas till skyarna ja, då är det här ett minst lika bra mästerverk.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-01 08:41
Hetfield: "Kom bara att tänka på en sak, är det rättvist att säga att Maldini är den bästa försvararen genom tiderna?"

Jag tycker personligen att Beckenbauer är the G.O.A.T. försvararen, men Maldini hör absolut hemma någonstans där uppe vid toppen. Skulle nog snarare säga att Paolo Maldini är den bästa försvararen som jag sett under min livstid.
2010-02-01 02:25
Pep the King

Zlatan! de va inte så svårt! vi snackar om mannen som inte gör så fula mål, men Villa är guld värd.
Barcelona Pep the King
2010-02-01 02:07
Vem väljer ni Zlatan eller David Villa?
Barcelona Pau
2010-02-01 01:10
Tycker det känns väldigt luddigt att diskutera i frågan om vilken klubb som är "störst". Jag tror dock att utöver anpassnings problem utanför planen så har K9 även haft problem med tempot som är väldigt mycket högre här i Europa än nere i Brasilien. Självklart är Fiorentina ett bättre lag än Palmeiras, K9 måste höja sig en nivå för att platsa där och sedan ännu en nivå om han någonsin ska etablera sig i Barcelona.
Barcelona Hetfield
2010-02-01 00:47
tarrak

Nåväl, vi får skippa "Fiorentina vs Palmeiras" snacket

MEN, jag säger inte att K9 KOMMER att göra så, jag säger bara att det finns en väldigt realistisk chans

Ps.

Kom bara att tänka på en sak, är det rättvist att säga att Maldini är den bästa försvararen genom tiderna?
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-01 00:45
Raúl y Pipita

Jag kan fortsätta på ditt spår, tänk hur mycket neutrala supportrar som varken gillar barca eller real eller hatar dem för den delen får utstå under sändningar, när perlskog ska gång på gång medvetet ta upp spelarnas transgersummor och även ta upp valencias ekonomiska bekymmer som han inte vet ett skiit om. Dem kan ju inte leverera rätt fakta och att dem dessutom ska få höra zlatans barca flera gånger i en match där barca inte har nåt med det att göra. Man hör kan zlatan ha gjort de bättre? man brukar inte höra alonso, beckham eller gerard kross utan man får höra rafa marquez kross vad i helvette är det liksom,, professionalitet ska komma först sedan ska dem som förtjänas att hyllas att hyllar och de som förtjänas att kritiseras kritiseras så är det bra.
Real Madrid Raúl y Pipita
2010-02-01 00:44
Unicef

Jo jag förstår. Men jag drar mig tillbaka nu! Adios
Annons: