/spanien/barcelona/forum/16090.aspx/spanien/barcelona/forum/16090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-03 17:20
Joan Gamper 1899

Är inte Bartra mittback, och det är inte säkert att Alves missar matchen.

Jag hade hellre testat kanske Busi eller Yaya Toure. De har mer erfaranhet och kommer säkert göra ett bra jobb på positionen.

Men det här är svårt, vi har ett stort problem om Alves inte kan spela.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-03 17:19
Jag tror inte att Guardiola väljer någon från b-laget i backlinjen.
Inte från start.
Jag gissar att Chyg får chansen om Alves är borta och Marquez eller Pique flyttas till höger (Mest sannolikt är Marquez i så fall).

En backlinje som ser ut ungefär så här:
Marquez, Pique, Chyg och Abidal

Det vad jag tror, men vem vet.
Alves kommer kanske hinna o återhämta sig
ponta p
2010-02-03 17:18
Har en väldigt bra fråga. Har bokat biljetter till Malaga matchen, är i barcelona från fredag-måndag, finns det någon risk att matchen spelas på en fredag eller måndag?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-03 17:14
Han verkar vara en intressant spelare. Alltså 18 år och offensiv, det låter bra.

Jag tror inte heller att han blir uttagen ens i truppen, han är väl bara uppe och tränar för att Alves är tveksam, Puyol avstängd.

Vet någon om det finns någon sida där man kan se fakta om talangerna i Atletic. Gärna en direktlänk så jag kan spara den.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-03 17:12
Vill att Backlinjen ska vara i form av......

Bartra Pique Milito Abidal

Eftersom Alves är skadad, så kan vi ta upp b-lag spelare och Bartra förtjänar den platsen. Sen vill jag ha Milito för han ska få mer speltid föratt komma med till VM.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-02-03 16:55
Ämne: Rätta mig om jag har....
Jo, Dalmau spelar i Juvenil A, steget under B-laget. Han anses vara en av de mest lovande ytterbackarna som Barcelona har fått fram. Han är född -92 och liknar Dani Alves till spelstilen dvs väldigt offensiv. Dalmau är även ordinarie i det spanska U17-landslaget. Tror dock knappast att han startar till helgen om han nu ens blir uttagen. Lite tidigt för honom än, tror jag.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-03 16:44
Rätta mig om jag har fel, men spelar inte Dalmau i c-laget. Han spelar väl match ibland i Atletic men när jag brukar kolla på startelvan så står det nästan alltid att Montoya spelar.Det känns lite riskabelt att en C-lagsspelare ska vara i startelvan i en ligamatch. Men han är bara uppkallad så vi får se vad som händer.

Varför tränar Abidal själv. Har han någon känning eller, i så fall så blir vi utan både Alves och Abi på lördag.
Barcelonistas
2010-02-03 15:44
inte fan vill man ha la liga på måndagar. lördagar, söndagar = ingen skola så man kunde fan softa o ta de lungt o kolla på la liga matcher.
Barcelona Abbe.
2010-02-03 15:42
Ämne: Är Montoya skadad? A....
Japp, Montoya är skadad, blir borta i drygt tre veckor.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-03 15:32
Är Montoya skadad? Annars skulle nog han ha ganska bra chans att få spela. Det skulle vara kul o se Dalmau också men jag tror nog att Pep väljer någon annan som högerback.

Otroligt bra nyheter att Dani Alves ska få ett förnyat kontrakt! :)
Barcelona Rambla~
2010-02-03 14:50
Henry tillbaka i träning efter tidigare magbesvär. Abidal och Alves utanför truppen och tränar på egen hand. Albert Dalmau och Marc Muniesa uppkallade av Pep.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-03 14:02
★Barca★

Honom gillar jag mycket. en mittfältare som skjuter bra. Men däremot så ser jag inte hur han skulle platsa i laget.
Barcelona ★Barca★
2010-02-03 13:59
Vad skulle ni tycka om Gourcuff i Barca istället för Fabregas?
Barcelona Hetfield
2010-02-03 13:40
Cristocea

Slappna av, om man ska pissa på Fabregas för att han stack så kan man väl göra samma sak på Pique, lite dubbelmoral där

Fabregas hade nog aldrig blivit den spelaren han är i Arsenal om han hade stannat i Barcelona, då hade han levt i Xavi's skugga, och man petar helt enkelt inte Xavi, så även om det svider så förlåter jag honom

MEN, med det sagt så vill jag inte ha honom i laget nu, jag kan tänka mig om ett par år när Xavi's formkurva börjar dala ner, men just så litar jag på La Masia ungdomarna
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-03 13:39
Åh herregud, nu börjar det. Godall vill ha Fabregas. Nu måste Rosell lova en spelare också. Och det håller på i evigheter. Egentligen är det bara en plats i startelvan som behöver bytas och det är Henrys position. Allt annat är onödigt. Klart att ett par truppspelare hade förstärkt laget också.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-03 13:37
Cristocea/

"Av vad jag har läst, så har Fabregas även glömt bort det katalanska språket ifrån moderntungan?"

Då har du kanske missat intervjun som Piqué och Fabrega gjorde tillsammans under hösten, på just katalanska.

*Länktips.
Barcelona Cristocea
2010-02-03 13:26
Fabregas har ingenting att hämta i Barcelona. Han har svikit Barcelons färger, kultur, ceder samt själ. Av vad jag har läst, så har Fabregas även glömt bort det katalanska språket ifrån moderntungan? Världens vackraste språk! Han valde pengarna framför hans katalanska arv. Många utav er hejar visserligen på Barcelona. Men väldigt få vet vad det innebär att vara katalan!

VISCA CATALUNYA!
Barcelona Pep the King
2010-02-03 13:04
Kom hem Fabregas! Du är Xavis arvtagare.
Barcelona Hetfield
2010-02-03 11:45
Usch, varför måste de ändra på det som funkar alldeles utmärkt, vad fan ska man göra nu på söndagarna :)
Barcelona Abbe.
2010-02-03 10:55
Ämne: Ämne: Bokade ....
Av det jag har läst så kommer de här testomgångarna inte påverka de stora lagen, alltså de lag som spelar i Europa för tillfället. Men som du skrev, på längre sikt kan spel på måndagar och fredagar vara ett faktum.
Barcelona Les Corts
2010-02-03 10:39
Ämne: Bokade biljetter til....
Rent teoretiskt skulle matchen mot Atletico kunna spelas på måndagen, då CL-matchen mot Stuttgart spelas först nästkommande vecka, tisdag 23 februari. Däremot är det troligare att den ändå spelas på lördagskvällen i egenskap av omgångens stormatch, möjligen på söndag. Skulle tro att Barcelonas och Madrids matcher även i framtiden kommer att spelas under helgerna (de veckor då CL gäller spelas ligamatcherna alltid på lördagen innan), och istället de något "mindre" lagen ges tv-utrymme (för det är naturligtvis det det handlar om) på måndagarna. Men skit är det hursomhelst med måndagsmatcher - på sikt lär det bli fler än en match på måndagarna och då riskerar omgångarna bli splittrade och såsmåningom mindre publikt intresse.
Barcelona Abbe.
2010-02-03 10:15
Ämne: Bokade biljetter til....
Nej, i och med att Barça spelar Champions League på tisdagar och onsdagar så kommer det här inte påverka dem. Åtminstone inte nu.
Barcelona JoeyFromHalfwayLine
2010-02-03 09:39
Bokade biljetter till Atletico-Barca för 10 minuter sedan, kommer in här och ser att en La Liga-match ska spelas på måndag. Naturligtvis åker jag hem från Madrid på måndag morgon.

Vad är risken att matchen spelas måndag den 15:e?
Barcelona Déu és Culé
2010-02-03 04:42
Ämne: Ska göra min första ....
Barca1899:
Träningarna är stängda för allmänheten och det är tjockt buskage med höga stängsel som skymmer sikten även om du står nära fotbollsplanerna. Det finns dock lite enstaka hål i buskaget här o där så att du kan få en skymt av spelarna.

Men bäst är att du väntar tills träningen är slut och spelarna kör ut ur garaget med sina bilar. Där står alltid ett halvt dussin fans som vinkar åt spelarna att stanna och skriva en autograf/ta foto. Det stannar alltid några stycken spelare; Keita, Alves, Eto'o m.fl. stannade när jag var där förra våren.

Anläggningen ligger i förorten Sant-Joan Despi och det är lite svårt att ta sig ut dit, fråga om vägen dit.
Real Madrid ZlatkoBäst
2010-02-03 03:12
Börjar bli riktigt jobbigt med era skräp sidor som ni gör reklam för! Spärrad! /Mod
Barcelona El Capitán
2010-02-03 00:28
Canaletes//

Nu ska vi inte börja tippa sådana siffror ^^

Tänk om spelarna går ut med den inställningen (som faktiskt har skett ibland), då kan det bli 90 minuters agoni iställt för någon överkörning.

Men nu tror jag iof att Pep redan har tagit ett snack med truppen om all sorts underskattning inför sådana här matcher, framförallt när de spelas på Camp Nou där man har en plikt att bjuda upp på show inför fansen.
Canaletes
2010-02-03 00:21
El Capitán

Visst. Men Getafe spelar cupmatch idag mot Sevilla OCH nästa vecka igen.
Dem har spelat cupmatcher 2-3 veckor irad nu också.
Så tror knappast dem tar matchen mot oss lika seriöst

Bli väl seger med 3-4 måls marginal
Barcelona El Capitán
2010-02-03 00:16
Usch, Getafe känns alltid lite kluriga. Visserligen är det hemma på Camp Nou, men de är ofta kapabla att ställa till med trubbel när man minst vill ha det...

Är det någon som kan förklara den exakta anledningen till varför man ska placera matcher på måndagar nu? Är det något nytt trick för att öka intäkter igen?
Barcelona Rambla~
2010-02-03 00:11
Ämne: Ska göra min första ....
Du är medveten om att träningarna hålls på träningsanläggningen utanför staden? De flesta träningarna är stängda men då och då så hålls det någon öppen träning. Det bästa är att ringa till klubben och helt enkelt fråga. Ibland åker de även och tränar på Mini-Estadi, den mindre stadion som ligger intill Camp Nou. Eller som idag då de åkte iväg till en mindre stad utmed kusten och hade en öppen träning inför flera tusen åskådare. Det var någon liten fotbollsklubb där som firade 100-års jubiléum.
Barcelona Pep the King
2010-02-03 00:03
Underbara nyheter.
Annons: