/spanien/barcelona/forum/16089.aspx/spanien/barcelona/forum/16089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB(R.I.P PUERTA)
2010-02-16 19:31
Viva la pepa

Sorry sävehof är ett av sveriges bästa lag och kristianstad håller absolut inte den nivån. Men hoppas kan man ju alltid
Spanien Febbos
2010-02-16 19:31
Hej. Jag tänkte bara kolla hur mycket speltid ni tror att Pedro kommer få i CL.
Barcelona Den vise
2010-02-16 19:18
Satsade en liten summa på att lyon vinner ikväll..jag kunde helt enkelt inte tippa på real. Det gick bara inte..dessutom så hade de för låg odds.

Väntar fortfarande på att källström ska blomma ut..haha.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-16 19:16
Alltid klagat på Zlatan och kommer alltid att göra de.. ---- Zlatan hatarn nr 1
Barcelona Visca Barca
2010-02-16 19:06
Idag kommer Madrid säkert bryta sitt åttondelsfinal-spöke för jag tror inte Lyon har så mycket att ge. Får väl hoppas dem förlorar bara :)
Real Madrid TheVirus
2010-02-16 18:53
Ämne: fan skulle man tippa....
Jag tror att man kan få ändra..
Barcelona Viva la Pepa!
2010-02-16 18:52
fan skulle man tippa idag, tänkte bara slänga in en chansning på madrid,united o city. Självklart råkade man fylla i fel så nu har jag en kupong med Real, united och Kristanstad. Tydligen en handbollsmatch mot nå lag som hette Säveshov, stod i 6,4. Jaja 50 spänn är väl inte hela världen.

Iaf, nån handbollskunnig som tror de finns nån chans alls att kristanstad vinner idag? :D
Barcelona Trippeln
2010-02-16 18:36
Madridistas AntiCules

Jag vet att Lyon kommer förlora men jag hoppas att de trycker dit er.

Lycka inte till.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-02-16 18:31
vill bara säga tack för att ni ställer upp för oss idag vi kommer göra dsm mot er nästa tisdag :)
Barcelona sabit
2010-02-16 18:23
får benzema spela kommer han att bli het på planet!!
Barcelonistas
2010-02-16 18:22
jag vill att real vinner och går vidare. de är bra för spansk fotboll att andra spanska lag ochså presterar bra i cl. Barca,real,sevilla till kvartsfinal!!!
Canaletes
2010-02-16 18:12
Själv tror jag stenhårt ikväll på att Madrid vinner

It hurts, men vafan, Lyon är för dåliga för tillfället och Madrid tvärtom
Barcelona petersays
2010-02-16 17:57
"Det var därifrån jag först fick det, i någon spansk tidning. Fast ju mer jag tänker på det så inser jag att påståendet/skämtet är totalt felaktigt. Det blir inte 9p försprång utan 3p. Barcelona kan inte påverka eller tappa poäng av att Real Madrid och Atlético möts. De har ju sina egna matcher då och påverkar själva utgången av de matcherna. "

Nu tänker du helt fel.

9 poäng är det. Han menar att Atletico alltid förlorar båda sina matcher mot Real, samtidigt som dom allid vinner hemma mot Barcelona.
Barcelona Messidinho_10
2010-02-16 17:51
Alltså sluta dröm för Zlatan har inte presterat som man hade förväntat sig utav.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-16 17:34
Direkt när vi förlora en match ska det direkt klagas på Zlatan. JG tycker han har varit bra hittils och gjort godkänt mycket mål.

Sen har det faktiskt varit många gånger som han har fått en långboll, tagit ner den snyggt och antingen passat vidare eller skjutit. Jag minns t.o.m en sekvens från matchen i förrgår där han tog ner en svår boll, men han fick inte till avslutet.

Sen ska vi även komma ihåg att det är svårt att anpassa sig till vårt spel. Bara för att Ibra gjorde succé i början av säsongen tror alla att han ska vara bra hela tiden. Likt Chyg så tror jag han först nästa säsong har anpassat sig bra och kan visa vilken bra fotbollspelare han är.

Kort sagt: Han har nästan redan uppfyllt de skyhöga förväntningarna, och han kommer bli ännu bättre.

Och snälla, kom inte med några kommentarer om att jag är ett Zlatan-fan nu.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-02-16 17:32
Gonzalez_Barca

rigtigt fina ord av dig
Barcelona Messidinho_10
2010-02-16 17:29
ALDRIG jag hoppas som fan på Lyon ikväll även om jag gillar din teori.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-16 17:27
Jag vill faktist också att Real Madrid vinner ikväll. I La liga kan de gå och förlora 180 matcher, don't care. Men som Lokmaninho säger, för ligans skull är det bäst om alla tre kvarstående lagen avancerar. Plus att det fanns vissa mogna Real Madrid fans efter vår utclassico som faktist ville vi skulle vinna CL, för ligans skull. Också för att få tyst på anglofilerna som alltid snackar om premier leauge varje år.
Ibland behöver det inte alltid vara så mycket hat och eldspjutar som kastas mot varandra.

Jag minns speciellt under EM, när både Madridistas och Culés enades för att "heja" fram Spanien.

Fast den största anledningen till att jag vill att de ska vinna är för att jag tippa på Madrid ikväll.. Följde hjärnan istället för hjärtat, något man alltid ska göra när man tippar.

Barcelona Mojito
2010-02-16 17:21
Rambla, Hetfield med flera

Jag skrev och postade en krönika till redaktionen igår som handlar om just det ni diskuterat idag på forumet.

Vissa delar känns som direkt tagna från era inlägg, så bli inte förvånade när/om den läggs upp.
Barcelona sabit
2010-02-16 17:20
nu när xavi är skada så är det problem! men jag tycker att tiago kan ersätta honom några matcher riktig brA talang!! :D vad tycker ni ?
Barcelona Messidinho_10
2010-02-16 17:13
Jag tycker Zlatan har misslyckats med sin uppgift än så länge, meningen med honom var att han skulle taemot bollarna där uppe och fördela/skarva dem vidare. Med facit i hand nu så har vi förlorat mycket på det.
Barcelona Visca Barca
2010-02-16 17:07
En sak jag tänkt på är att det har varit ett par möten där t ex eto'o möter Barca, det är möten mot lag man spelat i förut.
för nu möter hleb Barca, Benzema möter sitt Lyon, Zlatan möte Inter och sen var det lite mindre när Beckham möte United.
Barcelona Hetfield
2010-02-16 17:02

Barcelona Visca Barca
2010-02-16 16:58
Man vet inte så mycket om Racing och deras spelare förutom att dem har talangen Canales som säkert har andra saker i huvudet och så har man väl hört talas om Munitis. Jag skulle tro att det vore bra att verkligen ge JDS och Thiago chansen nu när vi har skador, eller?
Barcelona Barca Barca
2010-02-16 16:39
Skadorna kom i ett "lägligt" läge om de går o säga så, för nu har vi Racing hemma i ligan, Stuttgard borta (en av dom lättaste motståndarna vi kunde få i åttondelen) o sen Malaga hemma i ligan. Tills dess har vi förhoppningsviss fått tillbaka Xavi, Yaya, Alves. Vi ska vara glada att ett sånt helvette inte kom i senare skede när dom tunga matcherna drar igång. Kanske Pep har fått en liten varningslampa att börja lufta på viktiga spelare som Messi m.m. För skador som dessa är ett ganska tydligt tecken på hårdmatchande spelare.

Försvarskris = Anfallskris krönikan är ett facit i hand till varför vi förlorade matchen. I andra matcher då vi har ordinarie backlinje så kan Xavi o Iniesta när dom blir pressade som mot atl madrid kunna i värsta fall slå tillbaka bollen ända ner till backlinjen och där börjar man om. Mot atl madrid såg man klart o tydligt hur jobbigt dom hade det, för när dom väl fick en passning från försvaret så var den kass och blev pressade direkt och visste att dom inte kan passa tillbaka till Puyol, Milito eller någon annan i försvaret, ni vet varför, det är inte samma sak som att ha Puyol, Pique, Alves och Abidal. Då började Iniesta o Xavi desperat att spela bollen frammåt och vi har en stilla stående Zlatan som vanligt (jo ja vet att det är hans spelstil) och Messi har 4 man på sig och Pedro visade i och med den matchen att han fortfarande inte är någon att räkna med. Nya tag till Racing matchen, hoppas Dos santos och Bojan får starta, det behövs att vi får runt nu på spelarna, ifall Pep och Txiki hade tänkt att ha tunn trupp.

Kan inte Zlatan träna lite extra på att, ta emot bollen, springa åtmistånde 10 meter utan att tappa den och skjuta (på mål helst). För han kan verkligen inte ens göra bort sin gubbe längre, konsigt. Men mål gjorde han i alla fall hoppas det släpper lite.

Edit: Negativ jag va :P
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-16 16:25
När det gäller alla skador, så kan vi väl tänka lite positivt ändå? Se på de här skadorna och hur länge spelarna är borta.

Chygryinskiy - Några dagar till (Borde vara spelklar mot Racing)

Dani Alves - 2 veckor (Vi klarar väl oss med Puyol som högerback kommande 3 matcherna)

Eric Abidal - 2 månader (Vi har Maxwell och får hoppas på att det går bra för honom kommande månaderna och att han också inte drar på sig nån skada)

Mittfältare:

Yaya Toure - 1 vecka (Får spela med Busquets eller Marquez som pivoté nästa 2-3 matcherna, blir inte så dåligt)

Xavi - 2 veckor (Detta kommer bli jobbigt, vi kan väl köra Iniesta - Marquez - Busquets ett tag framöver men det kanske blir för defensivt inriktat, Ibra kan kanske bli ännu bättre nu när han får gå ner till mittfältet och själv hämta sina bollar alá Inter-tiden, annars kan Messi backa ner lite och så har vi Pedro som högerytter)

Seydou Keita - 1 månad (Kommer bli svårt men kanske dags att ge Jonatan dos Santos lite speltid nu?)

Om vi nu kör med Iniesta - Marquez - Busquets, ser jag inte så stort fel i det här. Om vi kör så defensivt och kanske får oavgjort mot Stuttgart på bortaplan så är det inte direkt något dåligt resultat.

Förutom Abidal och Keita så är det inte så långa skador för dessa resterande spelarna?

Ursäktar det långa inlägget men ville dela av med mig mina åsikter kring allt detta.
Barcelona Sam
2010-02-16 16:17
Både Eto'o och Zlatan har inte imponerat direkt i sina nya lag, tänk om vi bytar Zlatan (samt våra pengar) mot Eto'o i sommar. Hade vart intressant :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-16 16:13
Killar titta på den videon. Ni kommer att älska!

(länk)
Barcelona Rambla~
2010-02-16 15:52
Messi el clásico 2009.

Härliga bilder. ;)
Barcelona Rambla~
2010-02-16 15:51
Maradona Vm -82 i Spanien.
Annons: