/spanien/barcelona/forum/16088.aspx/spanien/barcelona/forum/16088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2010-02-02 21:17
Fråga;

Var det inte Pedro eller Jeffren som spelade högerback i nån match i somras?

Nu är väl Alves ändå tillbaka från skadan, men med sträckningar vet man aldrig, de kan komma och gå.
Finns många "halvdåliga alternativ om nu Alves inte kommer tillbaka och Puyol är avstängd.

Ännu intressantare blir kanske valet av Yaya kontra Busi. Nu är det väl ändå läge för ivorinanen att få chansen igen? Eller?
Inte för att Busi varit dåligt, men för att CL närmar sig och med det 2 matcher i veckan.
Dessutom spelade ju inte Yaya pivote i landslaget, och det skulle vara skönt med ett formbesked från the big man.

Många frågetecken som ska rätas ut, ser väldigt mycekt fram emot helgen!

Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-02 21:11
Tänkte på de, hur många titlar har respektive lag? Barcelona och Real Madrid dvs.
Real Madrid Ivan Zamorano 9
2010-02-02 21:07
Väx upp, då är du välkommen tillbaka. Spärrad. /Mod
Barcelona el Maestro!
2010-02-02 21:04
Ämne: Ämne: Ivan Za....
Antagligen kommer du inte att uppleva att se Real Madrid vinna trippeln och sex titlar på ett år. Rubbet. För Barca hände det på ett år i 108 år.
Det är sorgligt, eller hur?
Real Madrid Ivan Zamorano 9
2010-02-02 21:01
Ämne: Ivan Zamorano 9

V....
Orka ta bort skämms du eller jaja det var min första i lägg där och sista så spela roll puss hej
Barcelona Jax12
2010-02-02 21:00
Ämne: Tja måste bara säga ....
Det måste kännas vemodigt att leva i svunna tider!

Om man har matchbiljett, får man en guidad tour i arenan inkluderad i biljetten? Har hört något om det...

Vart kan man få information om träningar et cetera
Barcelona Mojito
2010-02-02 20:58
Ivan Zamorano 9

Vad skönt att du inte kommer kunna skriva här på ett bra tag. Lev på hoppet du...
Barcelona Mojito
2010-02-02 20:56
Ämne: Mojito

Jag vet in....
En match per ny speldag.

Jag gillar inte heller det, men förstår att ligaledningen också måste tänka kommersiellt.

De största matcherna kommer nog som vanligt gå på lördagar/söndagar.
Barcelona HugoBoss
2010-02-02 20:54
Ämne: Mojito

Jag vet in....
Är inte helt säker nu, men är för mig att detta inte skulle påverka CL-lagen, det vill säga Barcelona, Real och Sevilla.
Orsaken är enkel, då CL-matcherna spelas antingen på en tisdag eller en onsdag.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 20:54
Ta det lungt med Zlatan. Jag tycker fortfarande att han spelar bra. Men som barca barca skriver så är det inte lätt för anfallare då de inte gör mål. Då börjar helt plötsligt alla påstå att man är ur form.

Zlatan spelar ganska bra och får han bara in någon balja så kommer också fler folk att lägga märke till det, plus att han då spelar ännu bättre.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 20:49
Mojito

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. I och för sig blir det fler tv:sända matcher i ligan. Men det känns ändå inte rätt.

Jag gillar faktiskt när Barcelona spelar på lördagar, även om jag vet att de flesta av er föredrar söndagar.

Vat du hur många matcher de kommer att vara på fredagar respektive måndagar?
Barcelona Barca Barca
2010-02-02 20:46
MF Doom// Det handlar inte om att han inte trivs. Det är bara otur o lite dålig skärpa i avsluten. Förra matchen, han fick ett läge med vänster foten, han skjuter och den går över, den kunde lika gärna ha flygit rakt in i krysset och boom Zlatan är i form. Kolla i början när han kom, han gjorde inte ett mål på två eller 3 matcher va det och alla börja tvivla ifall han verkligen kommer lyckas o sen gör han målet mot Gjion (Liga prämiären) och matchen därpå gör han mål mot Getafe och målet mot Getafe var verkligen tur kunde lika gärna ha studsat stolpe ut men istället studsar den stople in och han tillräckligt med mål mål efter den matchen tills nu. Alla hamnar i formsvackor, men som anfallare är det svårare att ha en formsvacka då det syns på pappret. Som facit i hand typ att han gör inga mål och då är man per automatik ur form och det påverkar hans spel på andra sätt, dåliga passningar och löpningar och med dåliga löpningar blir det inga mål sen hamnar man i den negativa cirkeln.

Zlatans spelstil har också ändrats med tiden, från att vara en snabb, teknisk spelare som springer med bollen till att bli en target, teknisk spelare som INTE springer med bollen (Lägg märke till det, han springer inte så ofta med bollen längre zlatan) då är det viktigt att sätta dom lägen som man får och speciellt 2 meter från mål utan en målvakt framför. Men han gör säkert mål mot Getafe och då Zläpper det lozz.
Barcelona Mojito
2010-02-02 20:45
Enligt Goal kommer spanska ligan från nästa omgång (13 feb) köra en match på fredagen och en match på måndagen. Det kommer testas säsongen ut.
Barcelona Jax12
2010-02-02 20:38
Ämne: Ämne: Jag har....
Ok, så det är inte svårare än så hehe

Nae, jag ska inte glömma att gå förbi FCBotiga!

Något mer man inte bör missa?

Tack för hjälpen!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-02 20:35
Ämne: Jag har precis köpt ....
Du går till Camp nou, biljettluckorna. Ger dom ditt bankkort, de skriver de 13 siffrorna, då betalningen redan skett behöver du inte ge något, bara de 13 siffrorna de behöver för att skriva ut biljetterna, när de gjort det är de klart. Glöm inte besöka FCBotiga som ligger precis bredvid :)
Barcelona Jax12
2010-02-02 20:31
Jag har precis köpt biljetter till Barcamatchen mot Getafe och har en fråga gällande biljetterna.

Tänkte höra om det är någon här som har hämtat ut sina biljetter med kontokortet?

Hur funkar det?

/Tacksam för svar!
Canaletes
2010-02-02 20:25
Till och med Oleguer hade en svacka i Barcelona!!
Som nu förövrigt letar efter ny klubb.. :/
Barcelona el Maestro!
2010-02-02 20:17
Ämne: Jag tycker att det ä....Oroa dig inte om Zlatan.
Om du minns så hade Messi också en svacka för inte så länge sen. Det har alla spelare då och då.
Han gör inte mål men han bidrar ju en hel del i matcherna, om än inte lika mycket som i början. Han skapar ytor för andra som gör målen.

Han gjorde mål mot Getafe borta. Nu i helgen möter Barca Getafe igen. Han målar.
Canaletes
2010-02-02 20:14
MF Doom

Snälla använd ENTER knappen lite.
Får huvudvärk annars... hehe
jacoob
2010-02-02 20:00
MF Doom
När har messi kritiserat henry i pressen?
MF Doom
2010-02-02 19:40
Jag tycker att det är något konstigt med Ibras formsvacka. Har man följt honom under hans proffsliv någorlunda så har det aldrig varit sådana formsvackor som han har nu. Formsvackan han hade i Juventus var på grund av problem med kontraktet med Juventus och sen har han alltid varit en sämmre spelare om han har varit skadad. Hur kan en toppspelare som hade en enorm lust att spela fotboll och gjorde mål i 11 matcher före nyår plötsligt blev en blev spelare utan glädje? Det måste finnas en förklaring någonstans. Kan det vara så att han inte trivs? Utlänningar har svårt just nu i Barca. Hleb misslyckades, Chygrinski har misslyckats och buats ut av sina egna fans + minimalt speltid på det. Henry är inte sitt rätta jag och behandlas som skit. En ikon som Henry kritiseras även utav Messi som är lagets största stjärna öppet i pressen. Aldrig sett något liknande någon gång. Yaya Toure har spelat minimalt i år (Underligt). Maxwell har fått lite speltid då Abidal har varit alldeles för bra i år (Maxwell köptes nog inte heller för speltid i varje match). Zlatan befinner sig i en formsvacka nu och visar minimalt med glädje. Vad säger ni andra, är det svårt att vara en utlänning i Barca just nu (Till utlänning räknas inte spelarna som växt upp i La Masia). Alves/Abidal är väl undantaget då båda är backar och varit i klubben ett tag. Ett underligt inlägg kan man tycka men jag vill starta någon slags diskussion bara.
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2010-02-02 19:03
asså Herregud kolla länken:D 35 pass:D
Barcelona Pedrito
2010-02-02 18:57
Ämne: Lite bilder på fotbo....
Haha Artur Boruc och DEco är för sköna.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-02-02 18:50
Lite bilder på fotbollsspelare när de var små. Kolla in Messi.
Barcelona Pedrito
2010-02-02 18:49
Ämne: Någon skrev att Marq....
Har du inget tålamod? KIllen är bara 22 år. Pep värvade honom för framtiden
Barcelona lameG^
2010-02-02 18:19
Någon skrev att Marquez var bra förra matchen mot Gijon. Måste hålla med. Han spelade lugnt och dem flesta krossbollarna satt. Tycker vi ska ha kvar honom. Många har sagt att han ska säljas men skulle inte han passa perfekt som 4:e val. Han har precis också skrivit på ett nytt kontrakt.

Verkar som att pep inte tror på Chyg längre. Han låter ju inte honom spela knappt. Hoppas han lämnar!! Hellre Caceres och Botía.
Barcelona petersays
2010-02-02 18:16
Porto - Sporting ikväll 21.45. Nån som ska se? Tänkte nog slänga på en stream.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-02 18:11
Canaletes

Jag säger det igen, skitsnack är till för att ignoreras. *Syftar på bilden* ;)
Canaletes
2010-02-02 18:09
H.Alavi

Du har fanimig skönaste profilbilden XD
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-02 18:00
Till er som fortfarande har fastnat på Guti ämnet, skitsnack är till för att ignoreras.
Annons: