/spanien/barcelona/forum/16087.aspx/spanien/barcelona/forum/16087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Omarboy
2010-01-30 22:41
rätt snygg assist av guti måste jag säga...
Barcelona Barcelona10Messi
2010-01-30 22:35
Har Depor äns haft ett skott på mål?
2010-01-30 22:34
Bourbon:

Ja, men sen spelar det ingen roll ifall vi vinner med (iaf för mig) 5-0 eller 1-0 så länge vi just VINNER. :)
2010-01-30 22:33
Fem matcher på raken nu där Barca inte har släppt in nått mål. Riktigt nice. Bara att fortsätta så här.
Barcelona Bourbon
2010-01-30 22:30
Lite intressant statistik...

Poängsnitt förra säsongen: 2,29
Poängsnitt denna säsongen: 2,6

Målsnitt framåt förra säsongen: 2,76
Målsnitt framåt denna säsongen: 2,5

Målsnitt bakåt förra säsongen: 0,92
Målsnitt bakåt denna säsongen: 0,5

Slutsatsen är väl att vi blivit betydligt stabilare med färre insläppta mål och färre poängtapp. Samtidigt mindre mål framåt.
Barcelona Salcini
2010-01-30 22:18
Tycker matchen idag var bra av Barca, åtminstone fram till 60:e minuten. Efter det lyckades gijon verkligen med sin press och gjorde det svårt för oss. Men hade skärpan varit bättre framför mål så hade den här matchen kunnat sluta väldigt annorlunda, istället gavs sporting chansen att kunna få till ett skitmål i slutet.

Tyckte man saknade Eto'o idag, eller att passningarna inte är tajmade ännu för zlatan. Därför att zlatan bjöds på flera passningar att springa på, men var oftast för seg de första metrarna för kunna göra något av situationen. Ofta kom försvarare på honom och då gjorde zlatan det bra som höll ifrån, men hade han vart snabbare hade försvararen aldrig hunnit emellan.

Tycker annars att spelet var helt ok över lag, xavi och iniesta var omöjliga att ta bollen ifrån och de levererade passningar till höger och vänster. Messi tråcklade sig förbi som innan, tyvärr inget mål dock. Pedro bjuder på en annan snabbhet än Henry.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-01-30 22:17
vilken bjudning!
Barcelona tarrak
2010-01-30 22:17
Sjutton Milanista

Du ska veta att jag alltid backar upp Barca-spelare så långt det går. Men känner jag att spelarna vars lön jag hjälper till att betala genom medlemsavgift, biljettköp och merchandise, inte gör sitt yttersta blir jag jävligt förbannad. Samma ilska jag idag visat mot Ibra, har jag tidigare visat mo klubblegender som Ronaldinho och Deco.

Skulle Zlatan springa och jobba likt Pedro och Messi, så hade jag inte haft några som helst problem med missade målchanser, men nu ser han ut som en bakfull engelsman på Mallorca. Jag kommer alltid att stötta de spelare som gör sitt yttersta för min älskade klubb, just nu är Zlatan långt ifrån att kvala in i den kategorin.
Moderator
2010-01-30 22:16
En högre nivå på vissa av er, om ni inte vill bli spärrade. Lägg ner meningslösa one-liners och mindre påhopp! /Mod
Barcelona --Xavi--
2010-01-30 22:15
Är det bara jag eller är inte reals mål alltid den samma. Motståndarna krånglar till det, för att bollen sedan ska hamna hos en real spelare ?
2010-01-30 22:15
Haha bra att Depor ger dem ledningen. Sysslar backarna med? :D
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-30 22:14
Zlatan[The King]

Jag gillar Zlatan precis som du gör, men att Eto´o inte hade satt några baljor som du skriver, så är verkligen du som är blåst. Samu gjorde över 150 mål nåt sånt. Han är en legend. Jag vet att Zlatan kommer tillbaks starkare än förut, men just nu tillför han inget alls.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-01-30 22:13
Neeeeeeeej!
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-01-30 22:12
Zlatan[The King]

Ta inte i för mycket nu. Jag tycker att Samuel är helt klart en av världens bästa spelare men dock inte top 3 om man säger så. Att han missar 9 av 10 perfekta lägen är överdrivet. Han har en tendens att sumpa målchanser och försvåra lite men han är en riktig måltjuv och en måltjuv missar inte så många chanser som du säger.
Barcelona lameG^
2010-01-30 22:10
Tycker Marquez skötte sig bra. Han har spelat bättre och bättre för varje match han spelat denna säsong. Så nu när Puyol missar nästa match så tycker jag Marquez ska starta. Chyg håller inte och man ser att Pep har tappat förtroende för honom. Milito är till och med före.
Barcelona Saman.
2010-01-30 22:09
Sjutton | Milanista

Jag förstår din poäng men saken är den också att vi inte har en minst lika bra ersättare till Messi på kanten som vi har till Zlatan i form av Bojan.
Zlatan[The King]
2010-01-30 22:07
HAHA joan gamper du är blåst, eto hade fan inte satt några baljor idag, han missar 9 av 10 perfekta lägen
Barcelona Sjutton | Milanista
Alla spelare ska kunna få konstruktiv kritik men det känns som om vissa här inne helt enkelt är ute och cyklar när de snackar skit. Inte så för jätte länge sedan var Messi i en formsvacka men det märktes inte av lika mycket i synnerhet som det gör med Ibras.

Varför? Jo Messi var/är världens bästa spelare därför skulle man helst låta bli. Messi har en djupare plats i fotbollsvärlden samt Barca. Han är La-Masia produkt och han håller ingen fet prislapp medan Ibra är EN av världens bästa spelare, inte är La-Masia produkt och har en fet pris.

Varför gnäller ni så mycket på honom? Visst han har inte varit så jätte bra men han var ju nästan godkänd idag? Gnäller ni över att han tappade bollen 2-3 gånger på offensiv plan halva eller missade en passning eller? För kolla det är så kul, för om han hade gjort mål idag så hade det helt plötsligt blivit tyst om något fastän han missade lite passningar här och där.

Om ni ändå ska klanka ner borde ni ju klaga lite på Pedro (även om han gjorde matchens enda mål och var grym) och Messi (spelar ingen roll om han är världens bästa spelare och var grym idag enligt mig). Bägge två hade ju ypperliga målchanser för att utöka ledningen.

Ni som säger att ni älskar FC Barcelona borde då stå bakom varje jävla spelare oavsett om ni ogillar de just för att de är EN DEL AV LAGET. Ni som inte gör det är inte riktiga Barca fans. Ni ska veta att riktiga stora och respekterade klubbar har tålamod och hjälper sina spelare under alla omständigheter och det går för fans med.

Era rivaler står varken för tålamod eller hjälp till spelarna t.e.x och kolla hur ogillade de är i fotbollsvärlden.

Vill inte förstöra stämningen här inne men ville bara skriva av mig lite. Tänk på det! Grattis för 3 p.
Ämne: Skönt med 3p ikväll.....
Det är väl så att vi stödjer Barca i alla matcher som laget spelar. Av de övriga lagen stödjer vi alla utom ett helhjärtat i två och bara två matcher, deras resterande matcher struntar vi i. Just nu stödjer vi Deportivo helhjärtat. Ett lag stödjer vi aldrig.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
Ämne: el Flaco

Vet inte....
Lol. Den länken var så klockren som det bara går.

*Sparar den på favoriter*
Barcelona tarrak
2010-01-30 22:06
Ämne: Onödigt kort av Puyo....
Sant, men Getafe på Camp nou känns som en hyfsat väl "vald" match att vila på.
Barcelona Saman.
2010-01-30 22:05
Rambla~

Jo i luftrummet bidrog han nog med lite konkurrens. Men bytet borde ha skett långt innan Sporting kom igång med sitt stressiga anfallsspel i slutet.

Jag kan se tanken i det långa perspektivet med vad Pep försöker göra (om det nu är tanken) men samtidigt lider Bojan på bänken och Zlatan kanske behöver en väckarklocka (eller en ljuvlig middag med Pep) för att återigen börja leverera. Men men, utan en spåkula är allt svårt och jag hoppas det lossnar snart för Zlatan eller att Bojan får mer än 3 minuter på plan per match.

Edit: Om det inte framgick så vill jag hellre att Bojan får en 15 minuter på plan än 3 speciellt när Zlatan gör en dålig insats. Kräver inte att Zlatan ska bänkas totalt.
Zlatan[The King]
2010-01-30 22:05
sälj zlatan och köp elmander haAHahAHhAah
Barcelona Barca 1899
2010-01-30 22:04
Onödigt kort av Puyol... det var väl hans femte gula och där med avstängd i nästa match?
Barcelona Barca 1899
2010-01-30 22:04
Onödigt kort av Puyol... det var väl hans femte gula och där med avstängd i nästa match?
2010-01-30 22:03
Ämne: Saman

Kanske för ....
Att han inte bytte Zlatan idag är inte så märkloigt. Zlatan var bitvis direkt dålig (sagt av en Zlatanist) men Pep jobbar nog för att Zlatan ska hitta tillbaka till sitt självförtroende. Då kan ett byte skada.

Det syntes vid några tillfällen att medspelarna ville ha igång Zlatan.
Barcelona Rambla~
2010-01-30 22:03
Pep = pskykolog ut i fingerspetsarna
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-01-30 22:02
Skönt med 3p ikväll.

Heja Deportivo!
Barcelona Braxingen
2010-01-30 22:01
Saman.,
Tror man behöver se det lite djupare. Kommer Bojan eller Zlatan att spela mot Chelsea? Vem är mest pressad från alla Barcelona-intressenter? Faktum är att pressen på Zlatan kan vara större än på Messi. Zlatan har kravet på sig att överträffa Eto'o av väldigt väldigt många.

Pep, vår hjälte, har visat sig vara väldigt smart. Genom att låta Zlatan spela så händer följande två ting: 1. Han ger Zlatan förtroende, vilket minskar den enorma pressen på honom. 2. Han lägger över pressen från Zlatan på sig själv. Pep kommer att kritiseras och ta fighten om varför Zlatan får spela.

Allt för att Zlatan skall prestera så han kan leverera under den väldigt tuffa våren.

Rambla~,
Kontinuitet är a och o. Pep har verkligen visat det och hans framgångsmodell bygger på det. Precis som du skriver så är det ovärderligt i ett längre perspektiv.
Barcelona BlueRed
2010-01-30 22:01
tarrak

Hahaha x5! Love it!
Annons: