/spanien/barcelona/forum/16083.aspx/spanien/barcelona/forum/16083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-02-02 16:21
Ämne: Ämne: Ifall i....
Jo men, de känns som att han inte gör nåt rätt, eller de känns inte, det är så! Små enkla passningar enkla mottagningar, han är världsspelare, det där ska ligga i ryggmärgen, som sagt hoppas middagen går bra!
Canaletes
2010-02-02 16:19
Ni måste kolla länken XD

Culés på Camp Nou. Från 90-talet haha
Barcelona Messidinho_10
2010-02-02 16:16
Alltså nu får du ta och skämmas vart är Ronnie??
Barcelona Oha789
2010-02-02 16:10
Rambla

Här har du:

Vi kollar in ett rejält gäng EX FC Barcelona spelare och vad dom gör i dag.

Fabregas Arsernal. Är inte som bäst ju nu 2 svagare insatser på raken

Fran Merida Arsernal. Är fortsatt skadad.

Pepe Reina Liverpool. Startade senast seger 2-0 mot Bolton.

Dani Pachedo Liverpool. Spelade inte senast.

Jordi Gomez Wigan. Spelade tre minuter senas laget förlorade mot Everton.

Deco Chelsea satt pass till segermål mot Burley nyligen.

Belletti Chelsea. Fortsatt skadad.

Mikel Arteta Everton. Har psykiska problem.

Boudewijn Zenden Sunderland. Spelar mot Stoke på måndagen.

Geovani Deiberson Hull City. Satt på bänken senast.

Sylvinho Manchester City. Satt på bänken senast.

Eidur Gudjohnsen Tottenham. Precis klar för klubben.

Andrea Orlandi. Swansea City. Spelade 90 minuter mot Coventry senast.

Zambrotta Milan. Bänkad senast.

Martin Caceres Juventus. Hoppade in senast med 24 minuter kvar.

Iago Falque Juventus. Var inte med i truppen senast.

Maxi Lopez Catania. Spelade 55 i sin debut gjorde det bra.

Keirrison Fiorentina. Har precis landat hos sin nya klubb.

Thiago Motta, Samuel Eto”o och Ricardo Quaresma fick sin match Inter-Prma instäld.

Mark Van Bommel Bayern Munchen. Spelade bra senast under 90 minuter vid 3-0 seger.

Alexandr Hleb Stuttgart. 4-1 mot Dortmund och Hleb klev av efter 56 minuter.

Ludovic Giuly PSG. 64 minuter vid 2-1 mot Lyon på söndagen.

Gabri Garcia Ajax. Bänkad.

Oleguer Presas Ajax. Blev inbytt efter 14 min i söndagens match.

Gio Van Bronchorst Feynoord. Fortsatt skadad.

Dani Fernandez Feynoord. Fortsatt skadad.

Enric Valles NAC BREDA. Uppges gå till Venlo.

Saviola Benfica. 77″ senast vid 3-1 seger.

Marc Crosas Celtic. Spelade ej senast

Ronaldinho Milan. I stor form.
Barcelona Messidinho_10
2010-02-02 16:10
Barcelonito / Lucho Enrique 21

DÅ blir det lite el clasico känsla på lördag. Och hoppas Espanyol kan överraska och ställa till det för marängerna.
Barcelona Rambla~
2010-02-02 15:56
Till redaktionen.

Kanske dags att uppdatera La Plantilla? Henrique, Cáceres, Keirrison och Hleb ingår inte i truppen. Det gör heller inte Muniesa, Fontás och JDS.

Ett tips. Kan ni inte lägga alla utlånade spelare i egen kolumn efter truppen, där ni tex kan ha med vilken klubb de är i och länk till till den artikel när utlåningen blev officiell? Detta förutsatt att ni har tid och lust givetvis. Inget som är prio precis.
Barcelona Mojito
2010-02-02 15:47
Ämne: Ifall inte Zlatan må....
Jag har för mig att Zlatan även i Italien haft det tyngre just efter juluppehållet.

Men detta är ändå lite värre, personligen tycker jag att ser ut som han gjort i landslaget vissa matcher då han helt kommer ur matchbilden och bara hänger med huvudet.

Får hoppas att middagen med Pep ger resultat.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 15:05
Espana Supporter

7 poäng är ingenting. Vi såg förra säsongen när alla trodde att ligan var avgjord efter halva när vi ledde med 12 poäng. Då hämtade Madrid upp så att det inför el classico bara var 4 poäng bakom oss.

Hade de vunnit den matchen vet man aldrig vad som kunde ha hänt. Å andra sidan var dem så långt som det går att vinna den matchen:)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-02-02 15:04
Ifall inte Zlatan målar mot Getafe, så råder det om en stor formsvacka för vår svensk, frågan är hur han fick den här formsvackan från ingenstans? Någon som kan förklara?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 15:00
Kanske lite sent, men tycker inte ni att Marquez var rätt bra mot Sporting. Eller kanske bättre att säga att han inte gjorde något större misstag. Han var helt enkelt godkänd, något jag inte förväntade mig.

Man ska i och för sig aldrig underskatta motståndarlag, men jag tror faktist det kan bli kross mot Getafe. Det brukar bli det ibland när vi spelar på hemaplan mot botten/mittenlag.

Men okej, jag kanske inte ska säga för mycket. Klart är i alla fall att Real vinner mot Espanyol.
Spanien Espana Supporter
2010-02-02 14:58
Ja, alltså missförstå mig inte.

Getafe är en mycket svårare match än Espanyol. Men jag sa OM Espanyol skulle ta poäng på Bernabeu samtidigt som Barca slog Getafe - då skulle ligan kännas avgjord för min del...trots att el Clasico återstår.

Jag tror nämligen inte att Real vinner El Clasico. Och jag tror inte att Barca förlorar borta mot Sevilla. Känslan är att ni kommer gå obesegrade genom ligan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-02 14:55
el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Cirka 85 % av Getafes A och B-lag är från Reals ungdomsakademi, självklart har de bättre inställning än vad Espanyol har mot Madrid.
Spanien Espana Supporter
2010-02-02 14:53
Jag har för mig att Espanyol spelat rätt bra mot Real på bortaplan under både 90- och 2000-talet.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-02 14:42
Trots deras bortamatch i Copa del Rey tror jag att Getafe har större chans att ta poäng på Camp Nou än vad Espanyol har på Bernabéu. Och har det enbart att göra med inställningen.

Getafe kommer inte ha någonting emot att sätta käppar i hjulet för Barcelona, medan Espanyol kommer vika ner sig redan i omklädningsrummet mot Real Madrid.
Barcelona lameG^
2010-02-02 14:41
Ifall vi inte tappar några poäng tills El classico kommer pressen vara på Real. Dem måste vinna matchen för att vinna ligan kan man säga. Om dem pressar oss så vet vi alla hur det går. Lag som försöker spela fotboll mot oss lika med stor kross. Nöjer mig med kryss den matchen faktiskt iallafall hur läget ser ut nu.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-02 14:33
Rambla~

Kan bara hålla med dom spelar så dåligt mot Real. När dom ska spela mot Barca så är dom på humör vill vinna.
Barcelona Rambla~
2010-02-02 14:31
Getafe har en tuff bortamatch i copan nu i morgon mot Sevilla. Det kan nog gynna Barca på lördag.

Att Espanyol skulle ta poäng mot Madrid finns inte på kartan. De viker ner sig varenda gång mot dem. Fan trot om de inte gör det nästan medvetet.
2010-02-02 14:27
lameG^

Har en känsla att vi vinner över Real Madrid CF "världens bästa klubb genom tiderna". NOT :)
Barcelona DM1982
2010-02-02 14:23
Ämne: När någon upprepar s....
Kortet ska inte överklagas, tycker att det är helt ok att Puyol är avstängd i en match mot Getafe. Jag har all respekt för Getafe men vi ska kunna ersätta Puyol i den här matchen, det kommer tuffare matcher i ligan och då är det bra att Puyol är nollad vad gäller varningar.

Något annat än en vinst för både Barca och Real den här helgen skulle vara en stor överraskning, tror inte att det kommer hända.
Barcelona lameG^
2010-02-02 14:20
Espana Supporter

Real vinner nog sin match. Vi har en riktigt svår match så vi får inte underskatta dem. Reals svåraste borta match är Mallorca och vi har Villareal,Sevilla,A.Madrid,EL CLASSICO.
Barcelona ★Barca★
2010-02-02 13:54
Espana Supporter

Vi kommer vinna mot Getafe. Men handen på hjärtat så vet jag att Real kommer vinna mot Espanyol tyvärr.
Spanien Espana Supporter
2010-02-02 13:52
Vinner ni mot Getafe till helgen, samtidigt som Espanyol lyckas ta poäng mot Real på Barnabeu så tror jag att ligan är avgjord...

Dock är Getafe ligans mest underskattade lag.
Barcelona Hetfield
2010-02-02 13:41
Rambla

Ja visst, det hjälpte förstås att de hade en enorm arme som tvingade oliktänkande att rikta tankarna på samma sak, men nåja, förstår poängen, men tror knappast att andra tror på det (förutom maränger), så det är bara att ignorera det

Joan Gamper

Det låter intressant, har tyvärr inte sett honom spela, det är alltid roligt att få se de unga spelare få testa vingarna
2010-02-02 13:32
Hetfield

Hoppas de blir Bartra från B-laget. Vi såg honom mot Kazma under tränings matchen i Kuwait. Jag blev verkligen imponerad av hans spelstil.
Barcelona Rambla~
2010-02-02 13:32
När någon upprepar samma lögner och smörja gång på gång så måste man svara tillbaka och göra en markering. "If you repeat a lie many times, people are bound to start believing it" (Josef Göbbels).

Montoya är skadad. Puyol blev felakatigt varnad efter en filmning i matchens slutskede. Allt för att få en frispark från kanten så att målchans för Sporting kunde uppstå. De borde överklaga det kortet för det var rent ut sagt pinsamt.
Barcelona Hetfield
2010-02-02 13:18
Rambla

Hur bemöter man idioter? Jo, man ignorerar de, att sitta här och svara på allt ger bara mer bränsle till deras eld

Låt de få spekulera hur mycket de vill, vi visar vad vi kan på planen, så får de rita och photoshopa hur mycket de vill

Nåja nog om det, det vore kul att få se en högerback från ungdomsleden mot Getafe (nu när Puyol är avstängd och Alves är osäker inför spel), vore kul att få t.ex: Montoya eller liknande
Ronaldinho y Pato
2010-02-02 13:13
snart tror jag att dt är dags för barcelona att sälja den offensiva MAXWELL TILL OSS
Barcelona Rambla~
2010-02-02 12:52
Hetfield:

Det är madridpressen som gör en stor grej av det inte vi. De går tom så långt att de manipulerar foton och sen påstår sig ha bevis.

Det är ingen som idag nämner att Barca blev bortdömda av Burrull i CdR-mötet mot Sevilla där Zlatans mål felaktigt blåstes av eller den tveksamma straffen där förseelsen skedde långt utanför straffområdet. Sådant glöms genast bort och man går vidare.
Barcelona Hetfield
2010-02-02 12:21
Jag undrar vem som kommer att spela som högerback, om nu Alves inte hinner återhämta sig...

Busquets? Maxwell? Det låter inte särskilt saftigt..

Ps.

Varför gör alla en så stor sak av offside grejen, även om Pedro var offside (vilket han inte var) så är det knappast första gången en linjedomare missbedömer en situation, det är inte så att Real är fläckfria i det området
Barcelona Rambla~
2010-02-02 12:12
FCB_armin

Jag trodde det var uppenbart för alla att den där bilden var sarkastisk och ett skämt. Du behöver inte vara orolig, jag vet hur offsideregeln tolkas.
Annons: