/spanien/barcelona/forum/16081.aspx/spanien/barcelona/forum/16081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-02-02 22:45
Är det verkligen klart att Alves missar matchen?

Tja..Muniesa har ju extraknäckt som högerback i Atletic. Kanske är det dags för hans första match den här säsongen? Skulle vara kul att se.
Barcelona Mojito
2010-02-02 22:29
Hetfield

Å andra sidan så kan Getafe utnyttja kontringar på ett bättre sätt om Alves spelar då han är tokoffensiv.
Det är ju inte Yaya eller Busi vilket gör att de kommer vara på rätt sida boll när kontringen kommer.

Men men, ett dilemma hur som helst, får väl se hur Alves rehab går. Idag tränade han tillsammans med Puyol och Henry avskilt från resten av truppen. Och sen är det ju några dagar kvar till matchen.

Bona nit
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-02 22:28
Ja, Zlatan måste verkligen komma igång igen, han är inte så mkt att ha när han är ur form. enligt mig!

Han är ju inte den som springer o jagar så värst mycket och när han är ur form så blir han som ett bollplank som man spelar vägg med på planen..

Får helt enkelt hoppas på att allt blir toppen med Zlatan, även fast jag inte är ett fan av honom så är de ju bäst för laget att han är i form, han är ju bra :)
Barcelona Hetfield
2010-02-02 22:05
Varken Busquets eller Toure är särskilt snabba, så om de möter kvicka kontringsspelare som Getafe har, då kommer det inte att sluta särskilt bra, det är en väldigt knepig situation om nu inte Alves återhämtar sig i tid

Nu är det dags för Zlatan att komma igång på allvar, man kan förlåta en viss period när spelaren är dålig, men nu börjar det allvarliga börja, vi har inte råd med en Zlatan som går runt och promenerar som att det är picknick

Barcelona Mojito
2010-02-02 21:55
Som sagt, jag tror heller inte på Jeffren som högerback, mindes bara att Pep använde honom där en match.
Dock kommer vi sakna en dimension i anfallsspelet utan en offensiv högerkant.

Yaya är kanske den mest allrounda spelaren Barca har, så det är inte helt otroligt att han spelar där om Alves inte blir spelklar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-02 21:46
Vad tror ni om att Guardiola skulle låta Toure spela på högerpositionen? Eller Marquez kanske. De skulle inte följa med upp mycket men det skulle kompenseras med en offensiv Maxwell som inte lirat på länge. Eller om Abidal fortsätter på den inslagna banan och hänger med upp.

Toure gjorde ju ett hyffsat arbete förra året som mittback i CL-finalen. Skulle nog klara av att spela högerback.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 21:46
Haha, jag kommer ihåg reaktionen från alla när vi insåg att det var 4 anfallare på plan. Och sen såg vi när matchen började att Jeffren var högerback! Seriöst, Jeffren har bara offensiva kvalitéer och dessutom( rätta mig om jag har fel) så har jag för mig att han är vänsterfotad.

Jag vill verkligen att Yaya får chansen. Vi måste ha honom i de stora matcherna. Det går helt enkelt inte att ha en spelare som honom på bänken. Även fast Busi har gjort det mycket bra den här säsongen.

Det som kännetecknar Sergio för mig är att han inte syns så mycket, till skillnad från Toure. Han gör gör sitt jobb men inte så mycket mer. En spelare som spelar väldigt enkelt.

Barcelona Hetfield
2010-02-02 21:34
Mojito

Jo då, att ha en VÄNSTERfotad yttermittfältare/anfallare som inte vet vad försvarsspel är kommer ju att gå alldeles utmärkt mot kontringsstarka Getafe..jo då, det är att utmana ödet, tror inte att Pep gör så
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-02 21:34
Real har alltså 72titlar, medans Barca har 68titlar.. så förbi kanske vi kan få oss se, de vet man aldrig! tack grabbarna som länkade! allmänt slö bara som inte orkade googla själv.
Barcelona Mojito
2010-02-02 21:32
Ämne: Tror det var Jeffren....
Ja, inte för att jag på allvar tror att Jeffren kommer få spela (högerback), men med Pep vet man inte, och vill han ha en fortsatt offensiv högerkant med en Messi som går inåt centralt så är väl Jeffren det ända tänkbara alternatviet.

Man vet aldrig med Pep, det är både skönt och frustrerande, hehe.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-02 21:30
Ämne: Dvs 4 år så är vi fö....
Bara ta en titt på Wikipedia :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Real_madrid#Honours
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-02 21:30
Tack Nesto :)
Barcelona Nesto
2010-02-02 21:29
MSL#666 !2-6!

Där har du grabben
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-02 21:27
Dvs 4 år så är vi förbi ;) skämt o sido, alla titlar då? har du kanske information om de också ?

Tack btw.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-02 21:26
Ämne: Tänkte på de, hur må....
Utav de tre stora titlarna så är det:
FC Barcelona
Ligan 19, CL 3, CdR 25 = 47
Real Madrid
Ligan 31, CL 9, CdR 17 = 57
Barcelona Nesto
2010-02-02 21:24
Tror det var Jeffren och spelade han inte där för att någon fick rött kort+ att de inte var någon viktig match(?)

Jag tror knappast att han sätter Jeffren på högerbacksplatsen. Har aldrig sett några defensiva kvaliteter i den grabben
Barcelona Mojito
2010-02-02 21:17
Fråga;

Var det inte Pedro eller Jeffren som spelade högerback i nån match i somras?

Nu är väl Alves ändå tillbaka från skadan, men med sträckningar vet man aldrig, de kan komma och gå.
Finns många "halvdåliga alternativ om nu Alves inte kommer tillbaka och Puyol är avstängd.

Ännu intressantare blir kanske valet av Yaya kontra Busi. Nu är det väl ändå läge för ivorinanen att få chansen igen? Eller?
Inte för att Busi varit dåligt, men för att CL närmar sig och med det 2 matcher i veckan.
Dessutom spelade ju inte Yaya pivote i landslaget, och det skulle vara skönt med ett formbesked från the big man.

Många frågetecken som ska rätas ut, ser väldigt mycekt fram emot helgen!

Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-02-02 21:11
Tänkte på de, hur många titlar har respektive lag? Barcelona och Real Madrid dvs.
Real Madrid Ivan Zamorano 9
2010-02-02 21:07
Väx upp, då är du välkommen tillbaka. Spärrad. /Mod
Barcelona el Maestro!
2010-02-02 21:04
Ämne: Ämne: Ivan Za....
Antagligen kommer du inte att uppleva att se Real Madrid vinna trippeln och sex titlar på ett år. Rubbet. För Barca hände det på ett år i 108 år.
Det är sorgligt, eller hur?
Real Madrid Ivan Zamorano 9
2010-02-02 21:01
Ämne: Ivan Zamorano 9

V....
Orka ta bort skämms du eller jaja det var min första i lägg där och sista så spela roll puss hej
Barcelona Jax12
2010-02-02 21:00
Ämne: Tja måste bara säga ....
Det måste kännas vemodigt att leva i svunna tider!

Om man har matchbiljett, får man en guidad tour i arenan inkluderad i biljetten? Har hört något om det...

Vart kan man få information om träningar et cetera
Barcelona Mojito
2010-02-02 20:58
Ivan Zamorano 9

Vad skönt att du inte kommer kunna skriva här på ett bra tag. Lev på hoppet du...
Barcelona Mojito
2010-02-02 20:56
Ämne: Mojito

Jag vet in....
En match per ny speldag.

Jag gillar inte heller det, men förstår att ligaledningen också måste tänka kommersiellt.

De största matcherna kommer nog som vanligt gå på lördagar/söndagar.
Barcelona HugoBoss
2010-02-02 20:54
Ämne: Mojito

Jag vet in....
Är inte helt säker nu, men är för mig att detta inte skulle påverka CL-lagen, det vill säga Barcelona, Real och Sevilla.
Orsaken är enkel, då CL-matcherna spelas antingen på en tisdag eller en onsdag.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 20:54
Ta det lungt med Zlatan. Jag tycker fortfarande att han spelar bra. Men som barca barca skriver så är det inte lätt för anfallare då de inte gör mål. Då börjar helt plötsligt alla påstå att man är ur form.

Zlatan spelar ganska bra och får han bara in någon balja så kommer också fler folk att lägga märke till det, plus att han då spelar ännu bättre.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 20:49
Mojito

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. I och för sig blir det fler tv:sända matcher i ligan. Men det känns ändå inte rätt.

Jag gillar faktiskt när Barcelona spelar på lördagar, även om jag vet att de flesta av er föredrar söndagar.

Vat du hur många matcher de kommer att vara på fredagar respektive måndagar?
Barcelona Barca Barca
2010-02-02 20:46
MF Doom// Det handlar inte om att han inte trivs. Det är bara otur o lite dålig skärpa i avsluten. Förra matchen, han fick ett läge med vänster foten, han skjuter och den går över, den kunde lika gärna ha flygit rakt in i krysset och boom Zlatan är i form. Kolla i början när han kom, han gjorde inte ett mål på två eller 3 matcher va det och alla börja tvivla ifall han verkligen kommer lyckas o sen gör han målet mot Gjion (Liga prämiären) och matchen därpå gör han mål mot Getafe och målet mot Getafe var verkligen tur kunde lika gärna ha studsat stolpe ut men istället studsar den stople in och han tillräckligt med mål mål efter den matchen tills nu. Alla hamnar i formsvackor, men som anfallare är det svårare att ha en formsvacka då det syns på pappret. Som facit i hand typ att han gör inga mål och då är man per automatik ur form och det påverkar hans spel på andra sätt, dåliga passningar och löpningar och med dåliga löpningar blir det inga mål sen hamnar man i den negativa cirkeln.

Zlatans spelstil har också ändrats med tiden, från att vara en snabb, teknisk spelare som springer med bollen till att bli en target, teknisk spelare som INTE springer med bollen (Lägg märke till det, han springer inte så ofta med bollen längre zlatan) då är det viktigt att sätta dom lägen som man får och speciellt 2 meter från mål utan en målvakt framför. Men han gör säkert mål mot Getafe och då Zläpper det lozz.
Barcelona Mojito
2010-02-02 20:45
Enligt Goal kommer spanska ligan från nästa omgång (13 feb) köra en match på fredagen och en match på måndagen. Det kommer testas säsongen ut.
Barcelona Jax12
2010-02-02 20:38
Ämne: Ämne: Jag har....
Ok, så det är inte svårare än så hehe

Nae, jag ska inte glömma att gå förbi FCBotiga!

Något mer man inte bör missa?

Tack för hjälpen!
Annons: