/spanien/barcelona/forum/16079.aspx/spanien/barcelona/forum/16079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-02-04 23:00
Rivaldo_gudarnas gud

fel av mig mena di stefano.

men ja menade ochså de laget ni har sett, tror inte direkt att du har sett puskas o dom spela..
Canaletes
2010-02-04 23:00
Rivaldo_gudarnas gud

Det känns konstigt att du nämner Real av 50-60 och Liverpool 70-80

Du har ju inte ens sätt dem spela :S
Barcelona ★Barca★
2010-02-04 22:51
Aguero vilken jävla spelare! Undra hur mycket han kostar?

Tror Messi skulle gärna vilja se Aguero i Barca.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-02-04 22:48
Barcelonistas//

Haha vart fan kom real med Zidane in i bilden någonstanns? Dom har haft mycket bättra lag. Som med Di Stefano och Puskas på slutet av 50 å början av 60 talet där dom dominera allt.

Dom bästa lagen är helt klart Vi 09 i hård konkurans med Milan under början av 90 talet real på 50 talet och vårt lag under cruyff.

1. Nuvarande barca
2.Milan i början av 90 talet
3. Real i slutet på 50 och början av 60 talet
4 Vi under Cruyff eran
5.Liverpool i slutet av 70 å början av 80 talet.

Bublare är united. Men dom har aldrig haft en riktig sådan där era där dom verkligen kör över allt. Real med Zidane var inte bättre en något annat lag. Som Dom var bäst i något år eller 2 men inte med mycket.
Barcelonistas
2010-02-04 22:46
jag tycker som länktips! ;)
Barcelonistas
2010-02-04 22:36
handen på hjärtat vilket är det bästa fotbollslaget ni har sett? Barcelona 2009, Real me zidane, eller milan 90 talet? eller övriga lag ochså då.

lol va trökigt..
Barcelona Mojito
2010-02-04 22:23
Jaha, nu börjar Riberys agent göra uttalande för att troligtvis trissa upp en övergångssumma...
Barcelona Bernie
2010-02-04 22:11
Vilken skön balja han fick till Simao! Härlig match än så länge..
Barcelona Nesto
2010-02-04 21:57
Delarocha

Ja tänkte: om man köper in unga talanger så kommer andra unga talanger att lämna. Det blir för mycket konkurrens helt enkelt.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-04 21:47
Canaletes

Hahaha Joel Santana är grym:) han snackar med riktigt brasseuttal :-D
Barcelona Hetfield
2010-02-04 21:42
Pedro ska stanna kvar i laget, oavsett vilka/vem vi köper, han är en perfekt truppspelare som gör ett bra jobb , och han klagar aldrig heller, vilket är priceless i dagens värld när spelare byter klubb hela tiden

MEN, han ska absolut inte ta över nästa säsong som vänsterytter, han saknar det som de stora stjärnorna har, det är svårt att förklara det, men han saknar "it", men jag vill ha kvar honom
Delarocha
2010-02-04 21:29
Grejen med Pedro har väl tyvärr varit det att han gör mycket mål men inte övertygat alltför mycket i det övriga spelet. Tycker definitivt han är värd att satsa på men än så länge behöver han märkas under längre perioder i matcherna. Nu ahr det varit lite mycket upp och ner tycker jag även om han presterar bra mycket bättre än Henry som inte gör nåt av värde längre.

Nesto.

"Aguero, som till och med är ett år yngre än Pedro". Är detta negativt? Förklara.
Barcelona Barca08
2010-02-04 21:23
Tittade lite runt på olika klipp, på youtube.
Snacka om att jag blev chockad när jag såg detta klipp, vilken dribbler: Yaya Toure !:D
Barcelona Nesto
2010-02-04 21:21
Ja föredrar Pedro framför både Ribery och Silva.
En egen produkt och kostar inte en krona dessutom VET vi att han presterar. När udnerpresterade han sist liksom? Han har enligt mig allt som krävs. Saknar kanske lite rutin dock.
Men annars så är han ju riktigt kvick , bra passningar,kan göra mål och är inte speciellt skadebenägen.
Varför ta in Silva som är ett år äldre eller Aguero som t.om är yngre än Pedro? Visst de kanske är bättre men då kommer säkerligen någon av Pedro,Jeffren och Gai att försvinna.
Tänk också på att de (silva& Aguero) och Ribery kostar en hel del.
Måste någon högerytter komma så säger jag Ribery. Han är högerfotad vilket Silva inte är och sen är han ganska gammal vilket är "bättre" för våra unga talanger.

En annan lösning vore att köpa en mittfältare och flytta upp Iniesta(Fast honom kanske man helst har på mittfältet).
Fabregas har det talats om och jag skulle gärna se grabben i våra färger men inte för mer än 25-30 m£. Ett bra alternativ till Fabregas skulle vara Gourcuff :)
Canaletes
2010-02-04 20:58
Har ni hört Joel Santana prata engelska?

Checka in, värre än Adebayor fan XD
adil,
2010-02-04 20:51
Fansen lär hur som helst få gotta sig i glamouren av en eller två nya cracks, som det brukar bli när ett lag framröstar ny president. Därav kan det inte verka alltför orealistikt att förknippa Barca med namn av större dignitet, som möjliga värvningar i sommarens Silly Season.
Delarocha
2010-02-04 20:50
När gjorde Lavezzi någon glad senast?

Sen angående Eboue. Det är väl inte i första hand hans fotbollskonster som jag personligen ifrågasätter utan i största allmänhet hans beteende. Killen beter sig i grund och botten som en treåring. Han är ett svin. En spelare som blir både in och utbytt i samma match och blir utbuad av sina egna fans ett flertal gånger har ingenting att göra i Barcelona. Sen att han är en högst medioker fotbollsspelare är ju ännu en aspekt att räkna in.
adil,
2010-02-04 20:41
Hetfield

Av dina alternativ ser jag helst Aguero fylla ut Henrys kant. Min personliga favorit är dock Rooney. Det skulle vara som att sväva på moln, och jag tror inte någon kan undvika att leka med tanken. Varför jag så gärna skulle vilja se Rooney eller Aguero beror mycket på deras styrka, men främst skott. Ett utav några lyxproblem i truppen anser jag vara det att vi inte har en anfallare som verkligen sätter bollarna med 100 % ackuratess när lägen dyker upp där det bara ska vara mål. Zlatan och Messi i all ära, men de är inte precis några Romario typer, och kan således inte heller räknas som måltjuvar av yppersta klass. Det tycker jag inte heller Eto'o riktigt var, även om han han besitter ett målsinne utöver det vanliga. Hans tendens till en viss okoncentration framför mål kunde leda till en och annan strumprullare.

Med detta sagt refererar jag till en vanlig dag på jobbet för Barcelona i ligan, då man i regel brukar skapa något dussintal målchanser per match, men också missa en stor del av dessa. Kan väl ha sin förklaring i att man skapar så onormalt mycket, men en viss irritation brukar ändock infinna sig när det sumpas chanser till höger och vänster.

Inte för att laget ligger i back på något sätt vad gäller målproduktion, det är ju klara motsatsen, men jag tycker det skulle sitta bekvämt med en riktigt farlig och pricksäker bössa i laget som komplement. Rooney och Agüero är vassare framför mål än Zlatan och Messi.

Silva i all ära, men det känns som att Silva inte kan fylla någon funktion som laget redan har i Iniesta. Måste nog säga att jag hellre ser en värvning av Fabregas, som sannerligen kommer komma till nytta. Xavis naturliga ersättare, till en början avlastare/rotation?
Barcelona Hetfield
2010-02-04 19:31
Jag gillar personligen Silva, har följt ända sen han spelade i Celta Vigo, men frågan är om vi kan ha en så skadebenägen spelare på den kanten? Å andra sidan så skulle han nog trivas väldigt bra, så varför inte?

Mina favoriter till den kanten är: Aguero, Tevez, Gourcuff (spelar centralt, Lavezzi
Barcelona el Maestro!
2010-02-04 19:23
Så här står det i FC Barcelonas trofèrum:

Spanska Supercupen (7)
| 1983 | 1991 | 1992 | 1994 | 1996 | 2005 | 2006 |

Europeiska Supercupen (2)
| 1993 | 1998 |

Kan inte någon uppdatera? Det ska läggas till 2009(8) respektive(3). Även titeln för klubblags VM saknas.
Barcelona C.Andrés
2010-02-04 18:50
Barcelona C.Andrés
2010-02-04 18:50
Ämne: C. Andrés// det är i....
Det är jävligt många fel på Eboue.Han har ingen grym högsta nivå,han har en normal högsta nivå som han alltför sällan når upp till. Iniesta på kanten är inte heller speciellt lyckat. Visst,han lyckas dra igenom någon gång,men det är på mitten som han verkligen skiner. Vore slöseri på den spelarens enorma talang ute vid kanten.
Delarocha
2010-02-04 18:37
Personligen investerar jag hellre pengar i David Silva som är typ 5 år yngre än Ribery. Ribery är väl ändå 27-28 snart? Silva är ungefär 23. Ribery blir antagligen dyrare dessutom. Silva har ju även ett väldigt bra samarbete med Xavi, Iniesta etc och känner ju typ halva Barcelona från landslaget.
Delarocha
2010-02-04 18:36
Personligen investerar jag hellre pengar i David Silva som är typ 5 år yngre än Ribery. Ribery är väl ändå 27-28 snart? Silva är ungefär 23. Ribery blir antagligen dyrare dessutom. Silva har ju även ett väldigt bra samarbete med Xavi, Iniesta etc och känner ju typ halva Barcelona från landslaget.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-02-04 18:20
C. Andrés// det är inga fel på eboue. Killen har en grym högsta nivå och hade vart mer en perfekt som backup till Alves. Det är i defensiven det brister lite men med vårt spelövertag hade han kunnat utöva sina styrkor bättre än va han kan i Arsenal där dom föredrar stabila sagna. Eboue skulle ha alla förutsätningar att bli en publikfavorit på camp nou med sina snabba sidledsryck och fröjdiga spel. Fabregas hade gått rätt in på mittfältet i startelvan och iniesta ersatt Henry uppe på topp. Xavi Fabregas och iniesta spelar utmärkt tillsamans i landslaget. Så kan inte se vad som skulle gå fel här. Dom är alldelles för kloka spelare för att stå i vägen för varann dessutom. Snarare hade dom hittat sett att göra varann bättre.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-04 17:42
Kom även ihåg att i våran förra match mot de hade vi väldigt mycket tur då de fick ribbträff OCH stolpe i första halvlek. Men senare när Iniesta och Messi blev inbytta omkring 60:e minuten ändrades spelet helt och vi vann med 2-0 efter att Ibrahimovic och Messi gjort målen.

På tal om Ibrahimovic, jag vet inte vad jag ska säga om killen. Han har haft dålig form sen matchen mot Villareal. Jag trodde verkligen det skulle släppa mot Valladolid eller Sporting men hade fel båda gångerna, tyvärr.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-04 17:37
Ämne: Canteranon Albert Da....
Abidal också tveksam?!

Oh nej...

Som om jag inte var orolig inför våran match mot Getafe med Alves och Puyol borta plus att vi inte alltid haft det så lätt med Getafe och att de har vissa farliga spelare bland annat Soldado.

Vet inte HUR vi ska ställa upp våran backlinje. Pique är redan given men resten då? Maxwell på högern och Chygi på vänstern?

Detta gör mig bara mer orolig men jag tror på mitt kära Barca och 1-0 seger i en jobbig match.
Delarocha
2010-02-04 17:26
Gonzalo Pipita

Angående ditt inlägg längre ner. För det första, använd gärna stora bokstäver, punkter, styckeindelning etc. Är mer eller mindre omöjligt att läsa vad du skriver.

Sen börjar jag ju undra hur du menar att Spanien INTE spelar som Barcelona när typ hela centrallinjen är Barcelonas. Puyol och Pique är antagligen förstavalet i VM, om båda håller formen och är skadefria. Iniesta och Xavi är lika givna dem och i och med Xavi och Iniestas unika spelstil tror jag det är en omöjlighet att INTE spela som Barcelona. Sevilla av alla lag? Har Spanien en enda spelare i startelvan från Sevilla? Sist jag såg Sevilla spelar dem ett rätt snabbt kontringsspel snarare. Ska jag vara ärlig är ju Sevilla det laget som MINST liknar spanska landslagets spelstil. Valencia och Barcelona tycker jag är överdrivet mest snarlikt med landslaget.

Apropå Valdés. Han är väl ändå världens bästa målvakt på frilägen? I mitt tycke åtminstone. Han räddar mer eller mindre varje friläge. Sen att han är dålig med fötterna. Vad har du fått det ifrån? Står det på FM eller? Såvitt jag visste är han minst lika bra som t.ex Casillas med fötterna, om inte bättre. Däremot är det hans koncentration som brister vilket gör att hans fotarbete ibland verkar förjävligt då han kan slänga iväg en helt bedrövligt dålig passning till varför inte David Villa.
Barcelona HugoBoss
2010-02-04 16:46
Canteranon Albert Dalmau har ännu en gång fått träna med A-laget, eftersom både Abidal och Alves är tveksamma till lördagens match.
Kan vi möjligtvis se Dalmau på bänken under lördagen? Återstår att se, tror dock Pep kommer att formera backlinjen så här Maxwell-Marquez-Pique-Chyg.

*Länktips
Barcelona C.Andrés
2010-02-04 16:46
Eboué? Av alla jävla spelare Eboué? Hahaha värre än att skjuta sig själv i foten.Angående Fabregas ser jag ingen som helst anledning till att köpa honom nu under sommaren. Vi har Xavi/Iniesta och Xavi,som är den äldre av herrarna och som Fabregas är tänkt att ersätta,har åtminstone 2-3 år kvar på toppen,minst.
Så om 2-3 år då ser jag att det övergång av Fabregas skulle gynna laget mer än vad det gör i dagsläget. Tycker att man bör investera pengarna i en vänsterytter, ribery vore optimalt,samt en ung högerback á la Azpilicueta eller dylikt.
Annons: