/spanien/barcelona/forum/16074.aspx/spanien/barcelona/forum/16074.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona velka
2010-01-30 21:26
Jag jobbar mycket utomlands och ofta på ställen där de inte visar spanska ligan eller har tiräckligt med bredband för att streama, därför har jag ofta varit här inne under matcherna för att få en bild av matchen (lyssnar även på barca radio om jag tillräckligt med bandbredd. Med de kommentarer som har varit tidigare har man kunnat få en hyfsad bild av matchen, nu för tiden får man en bättre bild av vilket humör ibra är på eller vad han har käkat till frukost :(
Barcelona Braxingen
2010-01-30 21:25
FC Barcelona en Mi Corazón,
Du kan ju inte mena att de matcher som Zlatan inte har presterat i är stora matcher. Sedan han kom till Barcelona har han visat så mycket man kan i stora matcher. Den hittills enda stora matchen mot Real Madrid borta - den avgjorde han.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-01-30 21:24
Alla ni här inne som klagar på Zlatan borde ta sig i kragen. Jag tycker vi varken har tappat eller vunnit något hitills med bytet av Etóo. Dock så är det här Zlatans första säsong i spanien. Han anpassar sig fortfarande och när han väl är i form så kan man klart se hur mycket Zlatan förbättrar vår variation och offörutsägbarhet därframme. Han är stor stark och tecknisk och ligger direkt eller indirekt bakom fler mål en Etóo. Det är lätt att klaga på en forward som inte gör mål dock kan man fråga sig hur det hade sett ut med´en mätt oinspirerad Etóo längst fram. Folk glömmer lätt hur han sista året spelade okoncentrerat och mätt och missa dom enklaste målchanser. Ett byte va ett måste! Och Zlatan va och är det bästa alternativet. Punkt slut!
Deportivo Creus
2010-01-30 21:24
Plocka av Zlatan nu, tack. Det här håller inte.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-30 21:21
Barcelona10Messi

Det är det som är skillnaden mellan Eto'o och ibrahimovic, Eto'o älskar de stora matcherna det är då han är som bäst ibrahimovic där emot brukar bli helt osynligt mot bra motstånd i CL
Barcelona Braxingen
2010-01-30 21:20
tarrak,
Jag vet inte om jag har rätt men det är den filosofin jag tror på vad gäller att få Zlatan i "normalt" skick Zlatan. Man skall akta sig för att kritisera andras filosofier. Jag kan inte säga att du har fel, då detta inte är någon exakt vetenskap.

På något sätt känns det som att Zlatan försvinner helt ur spelet under långa perioder. Som om han inte vet vad han skall göra. Jag tror det kan vara ett problem. Barcelonas spelidé är heller inte så exakt som många andras klubbar. Det finns stort utrymme för spelarnas individuella kreativitet och konst. Sådant missgynnar Zlatan i inlärningsprocessen och vi skall inte tro att den är över bara på 4-5 månader. Jag tror personligen att nyckeln ligger i att Zlatan lär sig scanna av sina medspelare ännu bättre. Då kommer han veta exakt vad han skall göra och då kommer vi också se den vilja han innerst inne har.
Barcelona Barcelona10Messi
2010-01-30 21:17
In med Yaya nu. Haha Busquets, varning. Inget nytt precis.
2010-01-30 21:17
Kommer ni ihåg förra året som vi alla skrev och "underskattade" Eto'o för att han inte gjorde mål på flera veckor. Champions League finalen och vad händer, 15 minuter in och han gör 1-0. När dem stora matcherna drar igång så kommer Ibra briljera!!! :)
Zlatan[The King]
2010-01-30 21:16
Håller med dig velka men alla bölar om zlatan´s prestationer och sånt hela tiden så det är ju som det är, sen är detta ett svenskt forum, vi som bor här i sverige kan ju aldrig direkt säga att vi är större fans eller vet mer om barcelona som klubb än dom som är kataloner, folk i sverige och alla andra länder är ju mer wannabe fans och tror dom kan en massa och leker spanska och skriver små spanska meningar som "vamos barca" bla bla, dom flesta här leker spanjorer och sånt, och följer spanska landslaget och deras junior landslag precis som att dom är spanjorer bara för dom håller på barca hahaha, men så är det för alla supportrar som håller på lag i andra ligor, tror dom tillhör landet och sånt ^^
2010-01-30 21:15
Men spela bolljävlen Messi till Pedro, killen är helt fri på kanten!
Barcelona tarrak
2010-01-30 21:13
Braxingen

Det är mycket möjligt att du har rätt angående Zlatan som jag inte följt överdrivet nära, men om det stämmer kommer jag sakna Eto'o ännu mer. Även i sina sämsta stunder tillförde Samu så otroligt mycket genom sitt hårda jobb och det var därför han var så älskad av både mig i Sverige och folket nerre i Katalonien.
Barcelona velka
2010-01-30 21:13
måste fan säga att detta forum har blivit bra tråkigt sen vi värva zlatan, läs bara igenom dagens inlägg.... minst hälften handlar om zlatan. Är det vad barelona är idag? ena hälften världen bästa klubblag och andra zlatan? är egentligen inte en som klagar men räcker det inte med aftonbladets överdrivna zlatan mani?
Barcelona Braxingen
2010-01-30 21:08
tarrak,
Tror vi är inne på psykologi och det är ett komplext ämne. Mentaliteten i Sverige säger att man kämpar sig i form. Men det är inte alla spelares melodi. Zlatan har aldrig varit den spelaren som kämpar sig i form heller. Däremot kämpar han extremt mycket när han är i form och allt går bra. Psykologi är som sagt komplext. Det är en fröjd många ögon att se Zlatan kämpa när han är ur form, men min egen Zlatan-erfarenhet (som inte är mer än någon annan fotbollsintresserad) säger att det inte kommer få honom att hitta formen. Det behövs någonting annat. Förtroende och att låta Pep styra in honom i beteenden, det tror jag på.
Barcelona tarrak
2010-01-30 21:07
Ämne: Snälla, det är väl i....
Som sagt, det är inte formsvackan som gör mig irriterad, utan hur han nära på demonstrativt visar total avsaknad av vilja till bättring.
Barcelona Rambla~
2010-01-30 21:05
Snälla, det är väl inget att hänga upp sig för att Ibra är ur form? Ta det lite lugnt, han är knappast den första spelare i klubben som varit ur form och heller inte den sista. Låt det få ta sin tid. Njut av spelet så länge istället.
Barcelona Braxingen
2010-01-30 21:04
BlaugranaBarcelona,
75:e minuten tycker jag är helt onödigt. Antingen markerar Pep genom att plocka ut honom tidigt, eller så ger han Zlatan fortsatt förtroende. Att välja något mellanläge känns helt fel och utan princip.

Barcelonistas,
Tycker Pedro har visat att han är bättre än Henry. Han har en större kapacitet än Henry faktiskt och han får ut mer av sin kapacitet. Pedro är på god väg att bli självskriven i Barcelonas startelva och där tycker jag ingenting skall ändras.
Deportivo Creus
2010-01-30 21:04
Sidär. De spanska domarna tillhör tydligen Europas bästa. Vart har de domarna varit, kan man undra?
Barcelona tarrak
2010-01-30 21:03
Hetfield

Jag blir så ruggigt provocerad av det han håller på med. Alla kan ha en formsvacka och spela dåligt under en period, men då får man f-n kompensera med hårt arbete och lite vilja. Att bara gräva ner klackarna i gräset och gestikulera när man inte får bollen på fötterna håller inte. Jag hoppas att Pep låter honom veta detta.

Barcelonistas
underskatta aldrig en spelare som ibra.han kan vara totalt iskall i 89 min men sen fixa fram nått magiskt.
Barcelona Pedrito
Pep borde ta ett snack med ibra och motivera honom lite som läget är nu.
Barcelona Rambla~
2010-01-30 21:02
kallesiete

Klart jag skojade. Skämtade till det lite bara men är ändå otroligt glad över våra canteranos. Det begriper väl jag också att det inte håller med de spelarna istället för Ibra i stormöten i CL.
Barcelona Pedrito
Ämne: Jag säger så här. Sä....
Är du seriös? Ska vi sälja spelare så fort de hamnar i formsvackor? Är vi madrid helt plötsligt? Ibra är totalt ur form, Vafan ska vi sälja messi med om han slutar leverera någr matcher?
Barcelona Börje
Varför finns det en myt om att Z alltid drar på sig fler spelare än andra? Inget jag sett iaf.

Edit: I Barcelona.
Barcelona Maestro nr. uno
2010-01-30 21:01
Det är kanske dags för Pep att bjuda Zlatan på middag och tala om vad han vill ha av honom. Att stå still som han gör med hängande huvud i Barca går inte.
Barcelona Rambla~
Om klubben byter bort Eto'o, vårt lejon, och dessutom lägger €46m i mellanskillnad mot Zlatan, så begriper nog även Zlatan att han är en viktig spelare i det här laget.
Barcelona Hetfield
Jag tror nog att Rambla skämtade, man säljer aldrig en spelare för 70 miljoner redan efter 1 säsong :)

Lite mer tempo nästa halvlek, ta in Henry eller Bojan så att vi får lite speed
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-01-30 21:00
Ämne: BlaugranaBarcelona ....
Haha vet. Men det här har varit riktig fotbollsunderhållning enligt mig. Kom igen Zlatan, försök iallafall! Sätt dit några bollar. Messi också.

Ta ut Zlatan typ 75:e minuten om han inte gör mål (som jag tyvärr inte tror). Han kommer inte vara glad men kanske en väckarklocka.
Barcelonistas
2010-01-30 21:00
seriöst henry borde få starta istället för pedro. bättre att få igång henry än pedro när vi spelar mot madrid,chelsea osv.
Barcelona Omarboy
2010-01-30 20:59
Ämne: Nu tycker jag det bö....
jag kan säga dig en sak zlatan alltid gör bättre än bojan. han drar alltid på sig 2 man.
ta det lugnt grabbar
Barcelona Börje
2010-01-30 20:59
Ser att köp/sälj snacket kom igång redan i halvtid. Suck!
Annons: