/spanien/barcelona/forum/16070.aspx/spanien/barcelona/forum/16070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-02 02:47
Larsson1333

Om du frågar en blind kommer han att svara.... Alves. Vart ska tjockisen Ramos ?
Barcelona Larsson1333
2010-02-02 01:07
Ibland får man sig ett gott skratt av puertan, i vissa fall blir man förbannad.

Att säga att alves är överskattad och att ramos har bättre skott är skitsnack.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-02 00:05
2010-02-01 23:58
Rambla~//

Som sagt dett var Ramos 2009 när han hade en rejäl formsvacka, till och med den allmänt usla babel rucsha förbi honom, han var inte sig lik förra året Ramos.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-01 23:49
Haha en till löjlig jämförelse mellan Barca och Real spelare. Snart börjar de jämföra Guti med Xavi..

Tänk efter vilka avgörande inlägg han haft. el clasico, chelsea matchen, VM för klubblag.. Förra veckan var han helt outstanding och han skulle nog fortsatt i samma bana i lördags om han inte skadat sig.
Barcelona NoGo™
2010-02-01 23:48
Ämne: Ämne: Gonzale....
haha, tack för översättningen :)
Barcelona Rambla~
2010-02-01 23:46
Ramos bra försvarsspel? Hur många gånger drog Titi Henry ner byxorna på Ramos i förra el clássico på Bernabeú?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-01 23:46
Ämne: Gonzalez_Barca

ha....Reporter- Cristiano tycker du din utvisning var korrekt?
CR - Självklart inte, man ser tydligt att det inte var frispark. Det är han som är kort och ful, så krockade han med sina tänder mot min armbåge, kolla. Plus han förtjäna det för att han råna min tröja.. mycket dum. fler frågor? nej dåså.
*börjar armbåga folk*
CR- Inga fler frågor? bra ska gå noppa ögonbrynen
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-01 23:42

Att ramos har bättre teknik och spelförståelse kan jag inte hålla med dig om
Barcelona NoGo™
2010-02-01 23:42
Gonzalez_Barca

hahaha fattade inte ett ord men kunde inte låta bli att skratta än då :p
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-01 23:40
Ämne: Hahah Crackóvia leve....
LOL. Crackóvia = G.O.A.T.

Och på tal om Madrid-misshandel; se länktips. :)
2010-02-01 23:38
FC Barcelona en Mi Corazón //

Ingen säger att Ramos är världens bästa höger och mittback men däremot har han potetial till det, Ramos så bra som han är nu så känns det som han kan förbättra allt,trots att han är en världens bästa.

Angående Ramos vs Alves så kan jag säga att Alves var mycket bättre år 2009 då Ramos var ständigt nonchalant och hade en grov formsvacka men då var Alves formtoppad och i sin livsform. Men Ramos är på G nu efter det fantastiska 07/08 + Em. Det finns mycket att ta av på Ramos känns det som medan alves är fulltutvecklad och formtoppad, men ramos är inte långt ifrån trots sin svacka 2009.

Det Alves har och inte Ramos har.
Skottet
drivet i överlappningarna
inläggen(ja även om de ojämn kvalite på dem)
något säkrare i passningsspelet.
något mer fokuserad.

Det Ramos har och inte Alves har.
Mångsidigheten
huvudspelet
försvarspelet
något bättre spelförståelse
tekniken.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-01 23:35
Hahah Crackóvia levererar igen :P
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-01 23:26
En tråkig måndags kväll som denna så är det rekommenderad att ta sig en titt i puertan hahaha man får alltid skratta,

Enligt puertan så är ramos mycket bättre än Alves, 80% av Alves inlägg är bortkastade och så har ramos bl.a. kallats världens bästa höger back och mittback

Om du vill skratta en stund klicka på puerta sviker aldrig
Barcelona Allan14
2010-02-01 23:19
Mojito//

Det var bra skrivet håller med dig om det.
Canaletes
2010-02-01 23:15
På länken kan ni se Pedros mål.

Korrekt dömd
2010-02-01 23:10
En fråga bara!

Är det nån president kanidat i barca som har Frank Ribery som valfläsk eller är det så att alla kanidater som ska ställa upp inte har sin val kampanj redo. Skulle vara kul ifall det skulle vara en dragkamp om Ribery i sommarens SS Madrid,Barca, United och CHelski ska ha race om riberys kontrakt. Jag hoppas inte Real dödar rykterna lika snabbt som man gjorde med benzema då allt gick fort, men en dragkamp hoppas jag få se.
Barcelona Tan
2010-02-01 22:39
Ämne: På svenska Barcelona....
Jag har inte åkt till någon av måndagsträffarna på Cheers i Göteborg främst då jag varit osäker på om någon annan skulle komma. Däremot har jag både deltagit i och arrangerat träffar i samband med champions league. Och tänkte göra så även nästa omgång mot Stuttgart.

Jag hade även tänkt att försöka dra igång regelbundna träffar med Göteborgs-penyan under våren om intresse finns. Är det fler som skulle vara intresserade av en mer aktiv penya i Göteborg så skicka PM till mig. Vi brukar ha väldigt trevligt på våra träffar, men det skulle vara roligt om vi blir fler och kan träffas oftare.
Barcelona Meessii10
2010-02-01 22:37
Zlatan leker med Reals legend;) Hahaha va snurrig han blev:P
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-01 22:34
Barça Juvenil A vann 5-0 idag mot Girona och Rochina gjorde två mål på frispark och Oriol Romeu gjorde även han en balja. Resultat reflekterade lagets överlägsenhet och tränaren, García Pimienta, sade efteråt att det var deras bästa match under säsongen hittills.

Juvenil B, tränad av den gamle vänsterbacken Sergi, fick 1-1 i sin match mot Europa. Talangen Gerard Deulofeu hade fem målchanser, men sumpade samtliga. Trots spelövertaget fick man endast med sig en poäng, efter att motståndarna kvitterat tio minuter från slutet.
Barcelona Mojito
2010-02-01 22:33
Lite intressant info;

I nästa omgång möter vi Getafe som spelar på onsdag i cupen borta mot Sevilla.
Tror Getafe satsar på cupen och kanske vilar lite folk mot Barca.
Inte för att det spelar någon roll resultatmässigt, men Zlatan kan kanske dra nytta av lite trötta motståndare och återfå spelglädje och målform.

Samtidigt som vi möter ett Madridlag på hemmaplan tar Real emot Espanol, också på hemmaplan.

Vår se vilka städer som går segrande ur nästa helg, troligtvis blir det oavgjort i slutändan.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-01 22:33
Keirrison är nog tänkt och använda som en backup till Gilardino som det nämns nedan i forumet.

Bara för att göra det lite tydligare –
Fiorentina grund spelsystem är som Real Madrid. De spelar 4-2-3-1, dvs två defensiva mittfältare framför backlinjen, tre offensiva mf och en topp forward nära boxen.
Gilardino sköter om boxen, medan Mutu är en släpp forward bakom honom.

Keirrison är inte en kantslickare, så han passar inte som ytter.
Han är inte heller kreatur typ så han kan inte riktigt ersätta Mutu.

Oavsett, så tror jag att han har en mycket bättre chans för speltid än i Benfica och det kommer att bli kul att äntligen få se honom på plan. Det är bara att ha koll nu på kanal 9 och hålla tummarna. Det verkar vara en bra lösning för hans situation. Sämre än vad han hade i Portugal kan det inte bli.

Hehe – Edmilson längtade tillbaka till Spanien.

Gago är kvar på bänken i Real?
Då tycker jag att Maradona kan fundera på att ersätta honom i landslaget. Det går inte att låta en spelare och spela VM, utan spelminuter under ett helt år.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-02-01 22:30
Gravesen the legend of Real Madrid;)
Barcelona Essienesque
2010-02-01 22:24
Zlatan Ibrahimhovic. Några säsonger sedan i Allsvenskan, nu i Barcelona.

Grymt fan ;)
Canaletes
2010-02-01 22:21
McDonald Mariga. några säsonger sedan i Superettan, nu i Inter.
grymt fan
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-01 22:18
Fy fan vilka övergångar nu när det återstår timmar kvar av transferfönstret.

Robbie Keane till Celtic, Mariga till Inter, Mancini från Inter till Milan.

Robbie Keane är en av mina favoritspelare, riktig kämpe och för jäkla lojal för laget. Förstår inte att inget annat lag slog till trots att han alltid velat spelat för Celtic.
Barcelona Mojito
2010-02-01 22:07
Del nido var det ja.

Tänk er hans hatt och Sala i Martins kavaj, vilken kombination! Priceless.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-01 21:57
el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Haha klockren kommentar av Del Nido. Han är cool ibland :)
Barcelona ★Barca★
2010-02-01 21:37
K9 kommer passa så fint i Fiorentina. Rätt klubb för han.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-01 21:33
Hoppas det går bra för Kerrison, blir intressant att följa Fiorentina nu :)

______
Mrfaariis

Sluta göra reklam för din hemsida.
"Inlägg med reklam accepteras inte och kan därför bli raderade."

Andra gången du gör det.
Annons: