/spanien/barcelona/forum/16069.aspx/spanien/barcelona/forum/16069.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrito
2010-02-02 18:49
Ämne: Någon skrev att Marq....
Har du inget tålamod? KIllen är bara 22 år. Pep värvade honom för framtiden
Barcelona lameG^
2010-02-02 18:19
Någon skrev att Marquez var bra förra matchen mot Gijon. Måste hålla med. Han spelade lugnt och dem flesta krossbollarna satt. Tycker vi ska ha kvar honom. Många har sagt att han ska säljas men skulle inte han passa perfekt som 4:e val. Han har precis också skrivit på ett nytt kontrakt.

Verkar som att pep inte tror på Chyg längre. Han låter ju inte honom spela knappt. Hoppas han lämnar!! Hellre Caceres och Botía.
Barcelona petersays
2010-02-02 18:16
Porto - Sporting ikväll 21.45. Nån som ska se? Tänkte nog slänga på en stream.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-02 18:11
Canaletes

Jag säger det igen, skitsnack är till för att ignoreras. *Syftar på bilden* ;)
Canaletes
2010-02-02 18:09
H.Alavi

Du har fanimig skönaste profilbilden XD
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-02 18:00
Till er som fortfarande har fastnat på Guti ämnet, skitsnack är till för att ignoreras.
Barcelona Allan14
2010-02-02 17:46
GRATTIS Pique!!

Joan Gamper 1899//

Ja varför snacka om Guti?
Canaletes
2010-02-02 17:37
GERARD PIQUÉ fyller år idag!

GRATTIS!!! :D

passande länk :P
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-02 17:29
Snälla varför snackar alla om Guti ? han har ingen chans att komma med. Vad ska dom göra med honom ?

Dom som borde åka med till VM är givetvis Valdes och Pedro, annars är de bara pinsamt.
Barcelona Mojito
2010-02-02 17:20
Angående Guti landslaget så är inte Del Bosques uttalande förvånande.
Guti håller bra klass de få gånger han är i form, men när det är dags för uttagning av laget till VM kommer hans form vara lika dålig som en kvarglömd strumpa i träningsbagen.
Dessutom petar Guti inte någon av de centrala mittfältarna - ever.

Angående Valdés chanser har Del Bosque sagt att han mycket väl är värd en sådan, men att konkurrensen är stenhård.
Dessutom funkar inte Valdés som avbytare eller back-up, hans självförtroende tillåter inte honom att vara nummer 2.
Nej, han får överlåta landslaget åt Casillas, Copa del Rey till Pinto och totalt dominera ligan och Champions League i stället. Som vanligt alltså!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-02 17:17
Valdes förtjänar en plats i landslaget. Han har blivit mycket stabilare, och självklart är han bättre än Casillas just nu (form), men Iker är etta i Spanien.
Canaletes
2010-02-02 17:11
el Maestro!
Ja, men det var ju MARCA som började med allt som vanligt

Myrran
MARCA har säkert vridit på Del Bosques uttalande som in i h-e
Barcelona el Maestro!
2010-02-02 17:01
Den hets som tidningarna driver i Spanien är nästan så löjligt att man blir less på dem.
Det är inte bara AS och Marca som driver upp hetsen och skriver ner Barcas poäng. Sport gör också en liknande poängräkning där de tar bort ett antal poäng från Real Madrid. De räknar upp ett antal mål som de menar domaren lät för Real trots att det var offside och ett antal mål som motståndarlagen nekades trots att de menar att det var solklara mål.
Det är en pajkastning helt enkelt. Det är ändå domaren som bestämmer när det är offside och när det inte är. Man måste bara acceptera det. Spelarna accepterar det. Det gör tränarna också. Men tidningarna är ute efter att sälja. Inget annat.
Barcelona Myrran
2010-02-02 16:58
Tycker det är ganska roande att del Bosque skulle ta ut Guti i landslaget efter hans match mot Deportivo om han skulle ta ut ett landslag i veckan men samtidigt (för någon vecka) går ut och säger att Valdes förtjänar verkligen en VM plats men kommer inte få det för att Iker, Reina och Lopez är framför...
Barcelona Mojito
2010-02-02 16:45
Angående Situation Ronaldo och Situation Pedro i Marca och AS.

Alla vill ju jämföra sig med de bästa, och det är inte konstigt att detta även gäller Real och tidningarna.

De verkar som förhäxade av Barcelona och jag tror att vi kommer få se ännu mer skit från deras sida ju längre ligan lider och försprånget hålls intakt.

Man kan nästan ana en viss desperation i deras agerande, i alla fall om man tittar genom backspegeln, där vi nu för tiden brukar se Real...
Canaletes
2010-02-02 16:37
Barcelonistas

Marca och AS är madridtidningar, va inte förvånad. länk
Barcelona Mojito
2010-02-02 16:36
Så är det ju när man är inte är i form.
Det låser sig, spelet flyter inte som vanligt, man måste fundera vid varje bollberöring och det är lätt att överarbeta situationen eller, som du säger, missa de mest enkla saker.

Det finns 2 vägar att gå;
Den ena är att ta ett steg tillbaka (bänken) och börja om från början.
Den andra, som Pep verkar köra på vad gäller Zlatan, är att fortsätta låta honom stånga huvudet i väggen tills det lossnar.

Sen ska Pep ha cred för att han adderar en mental hjälp till Zlatan genom att arbjuda honom att prata ut på tu man hand under avslappnade förhållanden.

Frågan är bara om en Zlatan ut form ff är bättre än t ex Bojan?

Nu har även Cruyff gått ut och försvarat Zlatan och påpekar att han ff är nyttig i spelet utan boll för laget. Kanske därför Pep också låter honom fortsätta få mycket speltid.
Barcelonistas
2010-02-02 16:22
de luktar fusk ! seriöst marca dom fejkar till en bild på pedro satt de ska se ut som han är i offside position de är förfan skandal!
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-02-02 16:21
Ämne: Ämne: Ifall i....
Jo men, de känns som att han inte gör nåt rätt, eller de känns inte, det är så! Små enkla passningar enkla mottagningar, han är världsspelare, det där ska ligga i ryggmärgen, som sagt hoppas middagen går bra!
Canaletes
2010-02-02 16:19
Ni måste kolla länken XD

Culés på Camp Nou. Från 90-talet haha
Barcelona Messidinho_10
2010-02-02 16:16
Alltså nu får du ta och skämmas vart är Ronnie??
Barcelona Oha789
2010-02-02 16:10
Rambla

Här har du:

Vi kollar in ett rejält gäng EX FC Barcelona spelare och vad dom gör i dag.

Fabregas Arsernal. Är inte som bäst ju nu 2 svagare insatser på raken

Fran Merida Arsernal. Är fortsatt skadad.

Pepe Reina Liverpool. Startade senast seger 2-0 mot Bolton.

Dani Pachedo Liverpool. Spelade inte senast.

Jordi Gomez Wigan. Spelade tre minuter senas laget förlorade mot Everton.

Deco Chelsea satt pass till segermål mot Burley nyligen.

Belletti Chelsea. Fortsatt skadad.

Mikel Arteta Everton. Har psykiska problem.

Boudewijn Zenden Sunderland. Spelar mot Stoke på måndagen.

Geovani Deiberson Hull City. Satt på bänken senast.

Sylvinho Manchester City. Satt på bänken senast.

Eidur Gudjohnsen Tottenham. Precis klar för klubben.

Andrea Orlandi. Swansea City. Spelade 90 minuter mot Coventry senast.

Zambrotta Milan. Bänkad senast.

Martin Caceres Juventus. Hoppade in senast med 24 minuter kvar.

Iago Falque Juventus. Var inte med i truppen senast.

Maxi Lopez Catania. Spelade 55 i sin debut gjorde det bra.

Keirrison Fiorentina. Har precis landat hos sin nya klubb.

Thiago Motta, Samuel Eto”o och Ricardo Quaresma fick sin match Inter-Prma instäld.

Mark Van Bommel Bayern Munchen. Spelade bra senast under 90 minuter vid 3-0 seger.

Alexandr Hleb Stuttgart. 4-1 mot Dortmund och Hleb klev av efter 56 minuter.

Ludovic Giuly PSG. 64 minuter vid 2-1 mot Lyon på söndagen.

Gabri Garcia Ajax. Bänkad.

Oleguer Presas Ajax. Blev inbytt efter 14 min i söndagens match.

Gio Van Bronchorst Feynoord. Fortsatt skadad.

Dani Fernandez Feynoord. Fortsatt skadad.

Enric Valles NAC BREDA. Uppges gå till Venlo.

Saviola Benfica. 77″ senast vid 3-1 seger.

Marc Crosas Celtic. Spelade ej senast

Ronaldinho Milan. I stor form.
Barcelona Messidinho_10
2010-02-02 16:10
Barcelonito / Lucho Enrique 21

DÅ blir det lite el clasico känsla på lördag. Och hoppas Espanyol kan överraska och ställa till det för marängerna.
Barcelona Rambla~
2010-02-02 15:56
Till redaktionen.

Kanske dags att uppdatera La Plantilla? Henrique, Cáceres, Keirrison och Hleb ingår inte i truppen. Det gör heller inte Muniesa, Fontás och JDS.

Ett tips. Kan ni inte lägga alla utlånade spelare i egen kolumn efter truppen, där ni tex kan ha med vilken klubb de är i och länk till till den artikel när utlåningen blev officiell? Detta förutsatt att ni har tid och lust givetvis. Inget som är prio precis.
Barcelona Mojito
2010-02-02 15:47
Ämne: Ifall inte Zlatan må....
Jag har för mig att Zlatan även i Italien haft det tyngre just efter juluppehållet.

Men detta är ändå lite värre, personligen tycker jag att ser ut som han gjort i landslaget vissa matcher då han helt kommer ur matchbilden och bara hänger med huvudet.

Får hoppas att middagen med Pep ger resultat.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 15:05
Espana Supporter

7 poäng är ingenting. Vi såg förra säsongen när alla trodde att ligan var avgjord efter halva när vi ledde med 12 poäng. Då hämtade Madrid upp så att det inför el classico bara var 4 poäng bakom oss.

Hade de vunnit den matchen vet man aldrig vad som kunde ha hänt. Å andra sidan var dem så långt som det går att vinna den matchen:)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-02-02 15:04
Ifall inte Zlatan målar mot Getafe, så råder det om en stor formsvacka för vår svensk, frågan är hur han fick den här formsvackan från ingenstans? Någon som kan förklara?
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-02 15:00
Kanske lite sent, men tycker inte ni att Marquez var rätt bra mot Sporting. Eller kanske bättre att säga att han inte gjorde något större misstag. Han var helt enkelt godkänd, något jag inte förväntade mig.

Man ska i och för sig aldrig underskatta motståndarlag, men jag tror faktist det kan bli kross mot Getafe. Det brukar bli det ibland när vi spelar på hemaplan mot botten/mittenlag.

Men okej, jag kanske inte ska säga för mycket. Klart är i alla fall att Real vinner mot Espanyol.
Spanien Espana Supporter
2010-02-02 14:58
Ja, alltså missförstå mig inte.

Getafe är en mycket svårare match än Espanyol. Men jag sa OM Espanyol skulle ta poäng på Bernabeu samtidigt som Barca slog Getafe - då skulle ligan kännas avgjord för min del...trots att el Clasico återstår.

Jag tror nämligen inte att Real vinner El Clasico. Och jag tror inte att Barca förlorar borta mot Sevilla. Känslan är att ni kommer gå obesegrade genom ligan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-02-02 14:55
el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Cirka 85 % av Getafes A och B-lag är från Reals ungdomsakademi, självklart har de bättre inställning än vad Espanyol har mot Madrid.
Annons: