/spanien/barcelona/forum/16063.aspx/spanien/barcelona/forum/16063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-02-06 00:28
...Och man kan tillägga att det var i ett kloster i Eindhoven och inte i Barcelona. Han beställde allt studiematerial och lärde sig allt på egen hand...

"Har fortfarande inte lyckats smälta att han bara gjorde en säsong i klubben" - inte jag heller.
Barcelona Hetfield
2010-02-06 00:24
H.Alavi

Språk är kanske inte Zlatans bästa gren, han snackar knappast flytande italienska, det hackar lite där och här

Men blir roligt att få se Zlatan försöka sig på katalanska och spanska

tarrak

Vem glömmer bort när han gjorde "F*ck you" grejen när han spelade mot Real (när han var i Bayern förstås)

Culé i hjärta och själ :)
Barcelona Barcadinho.
2010-02-06 00:21
Jag tror att Getafe kommer att spela ungefär som mot Sevilla sist (jag såg bara första halvleken). Det funkade överraskande bra fram till Sevillas mål precis innan pausen.
Väldigt tjockt mittfält som jobbar hårt med defensiven och vinner boll för laget Mittfält som dessutom vågar hålla bollen utan stress och panik med ett bra passningsspel.
De lyckades skaka Sevilla under långa stunder med sitt bollinnehav. Soldado kan vara farlig som vi vet, men jag tycker att han hade ett dåligt humör just den kvällen. Lite små irritationer för små saker. Manu var riktigt bra på sin högerkant och utmanade hela tiden och Pedro Leon är snabb.

Men jag tror inte att Getafe orkar. De prioriterade CdR och lät inte viktiga spelare vila mot Sevilla.
Matchen slutade 24:00 i Sevilla och sen återresa till Madrid och ganska på en gång väntar igen en resa mot Barcelona. Dessutom har man förlorat i Sevilla och stämningen är nog inte på topp.
Jag tror inte heller att Barca låter Getafe äga mittfältet som Sevilla gjorde under många minuter.

Att Getafe vill slå Barca är så klart givet. Särskilt med tanke på alla deras ex Real spelare.

Men jag säger så – allt är i våra händer och förutsättningar är på vår sida.
Det enda som kan förstora är om vi slarvar bort matchen med en nonchalant inställning eller om domaren vaknar på fel sida.
Barcelona tarrak
2010-02-05 23:09
Om man ska nämna spelare som verkligen gjort ansträngningar för att lära sig språket, är Mark van Bommel nummer ett. Bläcket hann knappt torka på kontraktet innan han låste in sig i ett kloster för att lära sig katalanska INNAN han börjat spela för Barca.

Har fortfarande inte lyckats smälta att han bara gjorde en säsong i klubben.

Sempre Culé

Om du klickar på Redigera eget inlägg, så kan du åtminstone ta bort texten i inlägget.
Barcelona FCB_armin
2010-02-05 23:05
Sempre Culé

Ordnat, kompis!
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 22:53
Vore bra om man kunde radera inlägg som man gjort av misstag...
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 22:48
En som inte är lika språkkunnig, åtminstone när det gäller engelska är denna gamle räven!

Se länktips.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-05 21:57
el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Han pratar ju en hel del under matcherna när han blir arg, tror inte att det är italienska han pratar med domaren/spelarna.

Jag tror att han endast kan de fula orden, så han har något att säga under matcherna. :)

Nej skämt åsido, Zlatan brukar vara bra på att lära sig olika språk, holländska,italienska och nu spanska/katalanska. Det kommer med tiden.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-05 21:47
Pedrito/

Av det jag har hört från Zlatan i olika intervjuer och presskonferenser använder han sig enbart av italienska för att kommunicera med journalister.

Har ännu inte hört honom prata på vare sig spanska eller katalanska, men det kommer väl med tiden.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-05 21:45
Verkar som om Jeffren har officielt blivit en A-lags spelare nu när han har fått tröja nummer 20.

Från och med matchen mot Getafe kommer han bära detta tröjnummret i såväl ligan som Champions League.
Barcelona Barca4eva
2010-02-05 21:41
Ämne: Tjena, hur står de t....
första frågan: Det går jättebra ;)

andra : sorry har bara PES 09 lol :P

tredje : han kom typ precis tillbaka men det går väl ganska bra efter en så lång skada.
Edgar Davids #26
2010-02-05 21:35
Tjena, hur står de till hos världens bästa fotbollsklubb:P?

Spelar någon här FIFA på Ps3:)?

Hur går det för Millito?

Blev tre frågor, aja:)
Barcelona El Capitán
2010-02-05 21:29
EDIT: Glöm allt jag sagt. 9 miljoner euro efter 6 säsonger är det, inte per säsong. My bad, min spanska har lite att önska märker jag. Han tjänar alltså 1,5 milj € per år om jag inte missat något.
Barcelona Barca4eva
2010-02-05 21:22
Ämne: Angående Reals värvn....

du skrev 9 miljoner euro ...
det e runt 90 miljoner, inte långt ifrån ibras årslön :S du menar kanske 9 miljoner kronor per år?

iallafall...

Chygi ser faktiskt ut som ett mattesnille så jag blev inte direkt överraskad när jag såg den första spanska intervjun :P bra att han anpassar sig utanför plan nu...hoppas bara det han gör på plan också gör det asap.
Barcelona Pedrito
2010-02-05 21:14
Undrar hur långt ibra kommit med språket.
Han är ju uppenbarligen väldigt duktig på det och spanska/katalanska bör ju ha en del likheter med italienska?
Barcelona El Capitán
2010-02-05 21:11
Angående Reals värvning av Canales.

Jag tror visserligen att han kan bli en viktig spelare i framtiden för madrid då han visat många lovande kvaliteter.
Men man vill ju ändå ifrågasätta summan pengar 18-åringen kommer kamma hem. Hans agent måste vara i extas över de €9 miljoner Canales kommer tjäna varje säsong.
Måhända att han har presterat i Racing nu ett tag, men det känns inte riktigt smart av Real att erbjuda en såpass hög lön till en spelare som knappt har börjat sin karriär...
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-05 20:31
Grande Messi!

Fyfan alltså! Henry på topp i Arsenal...
Villarreal Grande Messi!
2010-02-05 20:08
BlaugranaBarcelona

Samma med denna på Henry. Kolla bara på Bentley.
Sjuka atleter!
Barcelona westinho
2010-02-05 19:23
Criff

Haha chimi-churri...klassiker
Barcelona Hetfield
2010-02-05 18:58
Cristocea

Det handlar inte enbart om intelligens, det handlar om motivation, jag tror verkligen att Chyg ser det som en ära att få spela i Barca, därför vill han absorbera så mycket han kan av den spanska/katalanska kulturen, det är bara plus

Jag ogillade honom innan, men enbart detta har höjt honom i mina ögon, fixar han till spelet så kan han växa ännu mer i mina ögon.
Han är ju enbart 22 år, folk verkar glömma bort det när man pissar på honom. Han är kanske inte så bra nu, men om Pep satsar på honom så kan han växa till, liknar Vidic i spelstilen
Barcelona Criff
2010-02-05 18:47
Cristocea, Men samtidigt måste man ändå ge beröm, för det är inte många som tar sig tiden till att verkligen lära sig det.
Kolla bara på Keita som var ganska kass på spanska när han kom till Barca, och då hade han varit i Sevilla ett år också.

Sen finns det dem som verkligen vill lära sig som t.ex Gudjohnsen & Chimi-churry.
Barcelona lameG^
2010-02-05 18:35
Hoppas också på att Chyg startar imorn. Vill att han ska få fler chanser att visa vad han går för.

Dalmau/Alves---Pique---Chyg---Abidal
Barcelona Pedrito
2010-02-05 18:18
Verkar som Chyg får starta imorrn.
Kan inte katalanska men det var han som fick snacka på presskonferensen.
Barcelona Cristocea
2010-02-05 18:15
Hetfield//

Spanska är inget relativt svårt språk. Det är ett monofoniskt språk. Du läser såväl som du talar. Och Chyg är en intelligent person, som har bland annat absolverat stipendium i psykologi.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-05 18:11
Ämne: Haha har ni hört att....
De får ju bara ha 11 man på planen, så givetvis finns det fler som tvingas att vila. Jag nämnde Touré eftersom han diskuterats ganska mycket här...
Barcelona Pedrito
2010-02-05 18:05
Gerard pique verkar gilla kex!?

Helt rätt att Terry tapade bindeln, Skönt att vi slipper såna skandaler.
Barcelona Allan14
2010-02-05 17:59
Haha har ni hört att John Terry har förlorat sin lagkaptens roll i det engelska landslaget.

Sempre Culé//

Varför bara vila Toure nästa match? Jag tycker att Busi har skött sig bättre än Toure den här säsongen. Även fast Yaya inte har fått så mkt speltid. Busi var lite tveksam i början av säsongen, men nu är det ju näst intill världsklass på honom.
Barcelona Rambla~
2010-02-05 17:51
Jag läste idag att Juventus har fått för sig att de ska försöka värva Cáceres efter säsongen. De har ju en köpoption där allt mellan 11m till 13m har nämts. Så långt allt okej, lägger de upp summan som är överenskommen så är det inget att göra. Nu har de dock fått för sig att de bara ska betala 6m för honom. Vad har man en köpoption till med en bestämd summa om klubben som lånat spelaren får för sig att de köpa spelaren för halva priset helt plötsligt?
Barcelona Rambla~
2010-02-05 17:41
Hetfield

Jag kan bara hålla med om Dima. Han verkar ha en skön personlighet. Dessutom så gillar jag hans beslutsamhet att verkligen ta till sig allt nytt så som språk, kultur och jobba på att verkligen integrera sig med resten av gruppen. Hoppas att hans anpassning går bra och att hans spel blir bättre med tiden.
Barcelona Abbe.
2010-02-05 17:39
Ämne: Jag tycker att det ä....Håller med dig helt och hållet. Jag minns en intervju Chyg gjorde med Barça TV några få månader efter att han kommit till klubben, minns tyvärr inte exakt efter hur många, och då gjorde han intervjun på spanska. Naturligtvis använde han inte så stort vokabulär men han fick ut det han ville.

Det är imponerande och väldigt ambitiöst. På det planet imponeras jag av Chyg och förhoppningsvis kommer jag även göra det när han spelar fotboll också.
Annons: