/spanien/barcelona/forum/16048.aspx/spanien/barcelona/forum/16048.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2010-03-09 13:29
Det var ju just pengabristen i Milan som gjorde att de sålde Kaká.
J.Janerique - Viva la Becks
2010-03-09 13:25
kallesiete,

Du missförstår. Problemet i Madrid OFf topic här; är att även när vi vinner titlar, alltså vinner titlar så sparkas tränaren ändå! Om det är rätt elle fel beror på Madridbaserade mått; Spelar vi attraktiv fotboll eller inte? Nog om Madrid...

Zlatan är inte överskattad!
Han är bara lite mer osynlig än vanligtvis?
Det är alltid så i Fotboll att du har höga toppar och djupa dalar, Zlatan är egentligen ingen sådan spelare men har en sådan säsong. Nu har jag inte sett alla matcher på sistone, men jag skulle inte bli "överraskad" Om Zlatan slår till snarttt...
Real Madrid Real Madrid - Més que un futbolista
2010-03-09 13:23
@ Rivaldo_gudarnas gud //

"Menar du verkligen att det är Man.U och Milan som är skurkarna för att dom absolut inte vill sälja sina bästa spelare?"

"Och varken Milan eller Man.u led någon större pengabrist. Så vrf i he***te skulle dom vilja sälja sina spelare till er för något mindre än va ni fick ge?"

Milan å Man U ville inte sälja, de led inte av en ekonomi kris och ändå sålde man spelarna? :S Om nu Mila och Man U ville ha kvar sina spelare hade man gjort som Barca när Man City la mega bud på messi. Tackat nej till allt man city hade och komma med.

Nu gjorde inte milan å Man u det eftersom både Glazer och Galliani, såg en möjlighet att tjäna en slant och valde att sälja dyrt.
Alltså står jag fast vid att det är säljaren som bestämmer priserna, inte köparen...
Barcelonistas
2010-03-09 13:21
kaká-8

ja men han är långt ifrån va han en gång var. och han kommer aldrig bli lika bra.
Real Madrid kaká-8
2010-03-09 13:14
barcelonistas

Kaká var näst bäst i el clasico, puyol var matchens lirare sen kaká. Där har du ett exempel på en bra match av kaká. Han har gjort många bra matcher tycker jag, men vi real fans ska förvänta oss mer av honom !
Barcelonistas
2010-03-09 12:53
Zizou_spars

tackar!
Real Madrid Zizou_spars
2010-03-09 12:51
Barcelonistas

Givetvis borde det istället vart Real-spelare på listan. Istället för att slutföra diskussionen gällande Zlatan så fastställer vi att det är Real-spelare som borde vara på listan och avslutar diskussionen med en stor suck.

kallesiete
Tålamodet är skillnaden.

Förövrigt spelar United imorgon, idag spelar Fiorentina-Bayern, Arsenal -Porto. Ha det bra, hej
Barcelonistas
2010-03-09 12:48
vilka spelar idag i cl? Man United - Milan?
Barcelona kallesiete
2010-03-09 12:42

Hombre No Nombres/
Vad menar du med att titellösa år inte accepteras i Madrid? Vad händer hos er som inte händer i någon annan storklubb? Skjuter ni tränaren? Nej. Är besvikelsen större hos er? Nej.
Barcelonistas
2010-03-09 12:41
Zizou_spars

Kaka borde nog vara på den listan.. han har fan varit helt borta sen 07. ja säger inte de här bara för han spelar i real men helt ärligt han har ju knappt gjort en bra match i real..
Real Madrid Zizou_spars
2010-03-09 12:35
Barcelonistas

Klart man kan räkna upp tillfällen då Zlatan har gjort bra ifrån sig, annars hade han inte spelat där han gör idag.

Tycker inte Busquets hör hemma där, är ganska larvigt att döma ut en 21-åring som överskattad. Men Zlatan är 28, och han har underpresterat, har en enorm lön och är ofta den idag som stoppar upp Barcelonas spel.
Ska man vara en frontfigur i en utav världens bästa klubbar, och inte presterar, då är man överskattad?

Sedan förstod jag absolut ingenting av vad du ville ha sagt med kommentaren här nedanför. Min poäng var att vi tog 3poängare, men spelet var inte vad det är idag.
Barcelonistas
2010-03-09 12:34
Zizou_spars

nej knappast. ni spelade bra fotboll men grejen var att Barcelona var odödliga föra året så man jämförde barcas spel me reals. därför kan man tycka att reals spel var dåligt. för inte fan kan ni gnälla att ni spela dåligt när nästan 90% i puertan tyckte real var världens bästa lag bara för en 6-1 vinst mot betis på bernabeu säsongen 08/09..

Men detta real nu spelar helt klart bättre än föra året inget snack!
Barcelonistas
2010-03-09 12:25
Hetfield

han har gjort många viktiga mål i landslagen. italien?, ungern 2 gånger sena mål som gav sverige segern. mot världens bästa landslag spanien, där sergio ramos köpte korv när ibra enkelt använde sin fysik och placera in bollen bakom iker.

i italien gjorde han 2 mål mot parma i sista liga matchen vilket gjorde så att inter blev mästare. han har även avgjort mot milan,Roma,juve i serie a. och nu senaste el clasico, och även cl mot stuttgart där han gjorde ett JÄVLIGT viktigt mål för oss.

Så va fuck vill du mer att han ska göra?
Barcelona Klint
2010-03-09 12:21
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres

Kommunistisk klubb? Utveckla gärna.
Barcelona Hetfield
2010-03-09 12:20
Calavera

Intressant lista, jag håller med skribenten att Zlatan är överskattad när man ser saken på det sättet, han dominerar oftast i de små matcherna (Ja, El Clasico får vara undantaget), men har inte gjort ett piss i svenska landslaget och i CL

Jag håller dock inte med om att Busquets hör hemma i den listan, jag tycker att han gör det smutsiga jobbet i Barcelona , han grisar gärna ner så att motståndarna inte får någon chans att attackera eller skapa något

För mig är nr.1 såklart Ribery, jag förstår verkligen inte varför folk hyllar honom dygnet runt, han har inte gjort så värst mycket för att förtjäna all kred som åt hans håll, så överskattad

Härligt med fotboll idag! Jag håller tummarna att Milan slår ut Man U, jag orkar verkligen inte med ett till år med Man U
Real Madrid Zizou_spars
2010-03-09 12:13
Barcelonistas

Har inte följt er diskussion, men skillnaden nu och då är väl att då var det bara egentligen resultatmässigt bra.
Barcelonistas
2010-03-09 12:02

Real hade ju en bra säsong föra året. man hade 17 raka segrar tills el clasicot på bernabeu och vi alla vet hur de sluta där ;)
Barcelona westinho
2010-03-09 11:58
Jag antar att detta betyder att Barca kommer använda sig av dessa tröjorna i fortsättningen..? :)
Barcelona Pep the King
2010-03-09 11:27
Skönt med Cl idag! Tror faktiskt Arsenal åker ut.
Barcelona Calavera
2010-03-09 09:54
Ämne: http://goal.com/en/n....
Kul att se en journalist som vågar skriva att Premier League-spelare faktisk kan vara övervärderade!

Frågan är bara: övervärderade i förh till vad? Till lönen? Till övergångssumman? Till sitt rykte? Till sponsorpengarna han tjänar?

Om man ser ekonomiskt på det (förhålllandet pris/kvalitet) så hamnar oundvikligen Ballack, Rio Ferdinand, Raúl, Deco, Toni & Kolo Touré mkt högt upp.

I en klass för sig är däremot Beckham (50 miljoner i årslön) och Vieira (som tjänade 55 milj i Inter, trots att han praktiskt taget är pensionerad).

Men även Ibrahimovic (120 milj) och Benzema (85 milj) är väl ändå ganska overrated? Messi tjänar ju bara 105 milj, t ex...
Barcelona malique
2010-03-09 09:18
http://goal.com/en/news/2377/top-10/2010/03/09/1823820/top-10-most-overrated-players

två barca spelare med av mest överskattade spelare men guess who?? hehe zlatan så klart
Barcelona Mojito
2010-03-09 09:09
Väldigt intressanta inlägg den senaste tiden, och utan några pajkastningar. Skön läsning med andra ord.

el Flaco
Jag skulle också vilja se Gonzalo utveckla hur Barca är en kommunistisk klubb.

Rivaldo Gudarnas Gud
Mycket kloka inlägg, co-signar 99%.
Jag hoppas också att, vid en eventuell 2:a placering i ligan, Barcelona inte lägger upp 2,5 miljarder bara för att försöka gå om rivalen.
Tyvärr ser jag att risken är en smula större än jag egentligen vill medge då en viss Rosell säkert kommer vinna omröstningen...

Mohamed
Ser fram emot del 2 om Iniesta!

CL igen idag, nu ska agnarna skiljas från vetet och pojkarna från männen. Underbara vår!
Barcelona Calavera
2010-03-09 09:04
"Barca håller på att gå i bitar". "Laget har tappat i slagstyrka och målfarlighet och har - av olika anledningar - förlorat flera stöttepelare från fjolåret: Abidal, Keita, Henry, Márquez och Touré". "Henry har gett upp och verkar resignerat acceptera sitt dystra öde".
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-09 08:55

”Barcelona förväntas inte vinna allt varje säsong och ett titellöst år är inte lika stort fiasko som hos madrid”

Med tanke på vilka spelare Barcelona har och vilka löner de får ut så skulle jag faktiskt set det som ett fiasko att inte vinna minst en titel per säsong. Den enda skillnaden är att jag vill se mitt lag vinna genom att spela den fotbollen man är bäst på; en attraktiv fotboll.

”genom tidernas bästa barca kom "bara" 7 poäng före madrid, och då va madrid helt under isen.”

Att Madrid tog så många poäng som de gjorde är kanske det ultimata beviset över den vinnarmentaliteten som råder i er klubb och den måste man faktiskt beundra. Men det har ingenting med saken att göra när man ska värdera Barças episka fjolårssäsong. Det laget kommer inte bedömas utifrån hur många poäng som skiljde laget ifrån Real Madrid, utan snarare efter den fotbollen som man presterade, alla målen som gjordes och den oförglömliga 2-6 matchen på Bernabéu. Det är dessa kriterier som har gjort laget odödlig.

”Pressen och förväntningar på Real Madrid är mycket högre än barcelonas.”

Sedan Johan Cruyffs ankomst till klubben skulle jag nog säga att pressen och förväntningarna är relativt lika för bägge klubbarna. Under holländarens tid som tränare blev culés vana vid att se Barça vinna titlar samtidigt som man presterade champagnefotboll ute på planen. Efter det har fansen ställt samma höga krav på de efterföljande tränarna.

”Busquets totalsågas inte av en dålig insats lika mycket som Granero skulle bli.”

Detta har kanske att göra med den röda tråden som finns i La Masia och det faktumet att Pep Guardiola, som tränade Busi under sin etapp i Barça Athlétic, vet exakt vad han vill få ut från honom. Under de senaste åren har Barcelona dessutom haft en medveten strategi att satsa på ungdomsspelarna och detta leder till ett större tålamod med dem.

”katalanska spelare föredras före spanjorer till exempel”

Det stämmer inte riktigt. Kan nämna många ikoner inom klubben som inte är katalaner, som t.ex. Amor och Migueli. Kan även nämna profiler från Asturien som Quini och Luis Enrique. För att inte nämna alla basker Barelona har haft genom åren, framförallt under Dream Team eran; Alexanco, Bakero, Zubizarreta, Salinas, Goikoetxea och Txiki. Man man däremot stoltserar med är att lyfta fram spelare från La Masia av den enkla och universala anledningen att folk gillar att ha spelare i sitt lag som man kan identifiera sig med.

”barca är nästan en kommunistisk klubb.”

LOL. Skulle du vilja utveckla den här meningen?
Barcelona Calavera
2010-03-09 08:53
"När de söker honom hittar de inte honom. Och när de ser honom i straffområdet - det är omöjligt att inte se en som Ibrahimovic som är nära 2 meter lång - så slår de dåliga bollar mot honom. När de väl hittar honom så kommer han försent. Sånt är livet för den svenske anfallaren detta deprimerande 2010 som begravt hans lovande inledning i Barca".
Barcelona Calavera
2010-03-09 08:47
"Henry ser ut som om han gjort sitt och han motsvarar inte Peps förtroende". "Intrycket man får är att Barca var rätt klubb för Eto'o och Inter rätt klubb för Ibrahimovic". "Ibrahimovic gör inte mål på länge och sådant är farligt för en #9, eftersom det skapar oro och tvivel. Men vi får inte ifrågasätta hans kapacitet: alla vet vi att han gjorde 25 mål i italienska ligan". "Han måste förbättra sitt skott, men det ska även sägas att Barca kommer till färre avslut än tidigare".
Barcelona Calavera
2010-03-09 08:32
"Ibrahimovics ras ger Barca problem". "Efter 5 mål på de första 5 matcherna trodde Ibrahimovic att han kunde sy och sjunga samtidigt (dvs, att det var lätt) i Spanien". "Ibrahimovic ser ut att vara förbannad på hela världen".
2010-03-09 03:22
@ Rivaldo_gudarnas gud //

Barcelona förväntas inte vinna allt varje säsong och ett titellöst år är inte lika stort fiasko som hos madrid, genom tidernas bästa barca kom "bara" 7 poäng före madrid, och då va madrid helt under isen. Pressen och förväntningar på Real Madrid är mycket högre än barcelonas. Busquets totalsågas inte av en dålig insats lika mycket som Granero skulle bli. Anledningen till denna solidaritet som barca har är att man har en stolthet och det är kataloninen, du hörde i dagens Euro talk, katalanska spelare föredras före spanjorer till exempel, barca är nästan en kommunistisk klubb.

Visst kan madrid börja om från 0 vid en dålig säsong som barcelona kan göra, men det accepteras inte, inget mellanår existerar. Jag älskar min klubb för att de är beredda att ta till alla medel för att vara bäst, man vill ge oss fans de bästa och inget mellanting.

Robben saknar jag som faan faktist , hellre han än kaka som jag aldrig gillat, men men, bara för att jag hejar på madrid behöver jag inte gilla allt i klubben och perez syn på att gräset är grönare på andra sidan stör mig allt som oftas. Men han strävar alltid efter de bästa, det som är bra räcker inte för honom.
2010-03-09 03:11
@ Rivaldo_gudarnas gud//

Nu har du verkligen låst in oss alla madridistas i ett hörn, du har rätt med så mycket faktist. Jag tycker inte man spenderade rätt och smart, man värvade för 2,5 mdr kr och inte hittat en bra vänsterback känns märkligt. Sedan så är inte alla dem spelarna du skrev upp så billiga som mindre än 500 mille. Men jag tycker inte Kaka är värd den summan man la ut på honom och fortfarande har han inte bevisat någonting ut över de vanliga. Men Ronaldo har levererat men fortfarande är ingen spelare värd 1 miljard även ifall han dunkar in 70 mål per säsong.Jag säger inte att jag gillar alla stjärnor som köpts, men på något sätt har klubben fått tillbaka respekten man tappat och nu skräms motsåndarna av namnen. Men de värsta måste nog vara benzemas prislapp, jag visste knappt vem killen var, men jag tror man resonerade att han skulle bli en storspelare på sikt som skulle kosta 1 milljard om några år, han värvades som 21 åring.
Men på något sätt var man tvungna att köpa Kak&Ronaldo för att dem tidigare vunnit CL och spelat flera finaler, dem är "erfarna på den nivån plus CL på hemma plan, man behöver spelare som kan klara av pressen. Jag tycker inte det är bra att göra som man gjorde denna sommar, men kan förstå ledningen dem är nya(gamla) och vill ha sin revulotion i klubben.
Sedan så tycker jag att klubbar oftast kräven en allt för storsumma av madrid, dem lägger på 1/3 av priset hela tiden, när man märker att madrid verkligen behöver spelare ja då jidrar dem hårt.

Sedan kan ni inte säga att Lass,Alonso,Arbeloa,Albiol,Garay och Granero var dålig värvningar då alla kom under 2009 för bara 700 mille tillsammans.

Så mycket som ni kritiserar att madrid lägger mkt pengar på spelare så borde ifall ni var lite mer smartare kritisera hur perez säljer, han sålde Sneijder&Robben för 450 mille när han kunder få ut minst 800 mille för dem, detta gjorde mig besviken.

För att sammanfatta allting så måste Real Madrid ha dem bästa spelarna hela tiden för att kunna stanna på toppen.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-03-09 03:03
Det är sånt beteende som gör mig glad att jag inte kom att heja på real. Ni vet inte hur det är att jobba sig fram till framgång. Att succesivt slita för att ta er dit ni vill nå. Ni vet inte hur det är att förtjäna sina platser. Ni har haft den ena inkompetenta ledningen på den andra under många år nu. Med tränare och talanger som aldrig får chansen riktigt. Ni är spanska statens lilla gunstling och det är därför ni är den klubben ni är idag. (Annars hade ni vart ett top 4 lag men inte mer!).

Vi barca supportrar må åka på våra depressions år. Vi må uppleva inkompetenta ledningar finansiella kriser och 11e placeringar. Men när vi väl är på top så är det genom hårt slit och tron på en idé och värderingar som förenar och genomsyrar hela klubben. Vi har ett spelsätt oavsett vad. V-A-C-K-E-R-T. Vi tror på våra talanger och vi tror på vår ideologi. Oavsett vad. Så när vårt sätt ger oss framgångar så ger det oss en euofori som jag hoppas ni real suppotrar aldrig kommer va i närheten av att känna med era fuskbyggen.

Jag hoppas jag aldrig får uppleva dagen då Barca despererations värvar spelare för 2 miljarder för att hålla jämna steg med sina rivaler. När man bara slutade 2a året innan dessutom

Ps: Njuter av att se Robben spela i B.Munchen. Helt sjukt bra! Hade haft han i barca före Kaka alla 7 dagar i veckan!
Annons: