/spanien/barcelona/forum/16042.aspx/spanien/barcelona/forum/16042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-02-11 21:57
Only Iker

Strunta i honom, bara en liten pojke som lever i en drömvärld. Att pedro skulle vara bättre än higuain är ett skämt. Att sen ta med "6 titlar på 1 år" är ännu värre. Pedro vann väl knappast de 6 titlarna på egen hand?
Barcelonistas
2010-02-11 21:57
Only Iker

Pedro kommer bli nått stort tro mig. vänta 1-2 år så kommer ni få see :)
Real Madrid Only Iker
2010-02-11 21:54
Hehe Pedro bättre än Higuain vilken planet lever du i =? bara förra året näta Higuain 22mål på en säsong .Bojan och Pedro kommer aldrig bli lika bra som Higuain.
Barcelonistas
2010-02-11 21:50
Delarocha

sen är ju pedro bättre än huguain o de är fakta. 6 titlar på 1 år säger de mesta.
Barcelonistas
2010-02-11 21:49
Delarocha

jo men asså pedro kan bli bäst men inte på samma nivå som messi,iniesta.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-11 21:47
Båda Forlan och Simao startar matchen på bänken.
Men Aguero är med från start.

Atletico vilar spelare förstås, de har ju 4-0 försprång.
Barcelona Hetfield
2010-02-11 21:46
På tal om ingenting, Pato tjänar väl ynka 2 miljoner Euro per år , när Henry försvinner så kan vi locka hit honom med en saftig löneökning. Ja, vi kan räkna med att Henry försvinner, han tjänar i dagsläget ca.8 miljoner euro per år

Milan kommer nog inte att släppa honom, men allt förutom Ribery funkar för mig
Delarocha
2010-02-11 21:44
Barcelonistas.

Vad är meningen med att börja jämföra Pedro med Higuain? Känns så meningslöst med alla dessa jämförelser.

Nu har du dessutom sagt emot dig själv. Först sa du att du redan tyckte att Pedro är bland de bästa och kan bli bäst, nu säger du att Pedro INTE kommer bli Messi/Iniesta bra. Hur ska du ha det?
MF Doom
2010-02-11 21:43
el Maestro!

Ibra löper rätt mycket med dom jag snackat med, folk som varit på Camp Nou d.v.s. Lyssna upp alla här inne en gång för alla: Ibra är ingen löpare som Eto eller Tevez, han är en stor center och sådana har inte speed som sin främsta egenskap. Många gnäller allt för mycket på att Ibra är stillastående men det är han Barca och Pep har valt som center. Acceptera det, just nu så är det så, om några år kanske det blir något annat.

Pedro kan så klart bli en grymmt bra spelare men det är lång väg dit än så länge. Ingen säger att han inte har potential utan han är inte en startman just nu.
Barcelonistas
2010-02-11 21:42
Andreas-

jo sant.
Andreas-
2010-02-11 21:37
Ämne: Andreas-

pedro ty....
Visst, Henry rosar inte marknaden någonstans men frågar du mig är det rätt av Guardiola att ge Henry förtroende och försöka spela sig i form.

Dock har Henry fått några chanser nu, misslyckas han i för många matcher till ska Gaudi absolut inte vara rädd för att sätta Pedro i anfallet, oavsett om det är i klassikern, CL-match eller en hemmamatch mot Teneriffe..
Barcelonistas
2010-02-11 21:36
Joan Gamper 1899

ja precis

visca pedro!
Barcelona Mojito
2010-02-11 21:34
Vill bara anmärka på att Pep tidigare gått ut på hemsidan och sagt att Henry ff är ett par snäpp före Pedro i kapacitet. Han är mer en gubben-i-lådan-typ som är mer individualist än lagspelare, men så har han också tekniken och avsluten som främsta vapen.

Som några skriver så finns det ff mycket att slipa på gällande den taktiska biten, men det är i och för sig sådant som kommer med frekvent speltid.

Ingen kan dock förneka att Pedrito är en matchvinnare av rang, och på nåt sätt känns det tryggt att ha en sådan spelare på bänken.

Frågan är hur långt han kommer nå, allt beror nog på huruvida det kommer en crack nästa säsong på hans position. Får han förtroendet så är jag hoppfull om att han kan göra en nästintill lika fin utveckling som Iniesta gjorde för ett par säsonger sedan när han gavs chansen på allvar.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-11 21:33
Barcelonistas

Jag förstår dig. Ingen ser hans storhet. Han har lyckats med de som inte Messi, Ronaldinho, Ronaldo (Brazil), Rivaldo med flera legender att göra mål i sex olika turnerinagr.

Pedro Rodriguez Ledesma - En sann legend!
Barcelonistas
2010-02-11 21:31
sen har pedro räddat oss i många matcher.utan ha hade vi inte haft klubblags vm och supercupen! så ja tror pedro kan bli skit grym inte messi,iniesta men jävligt bra. jag ser pedro redan nu bättre än huguain, pedro dominerar dom ståra matcherna och presterar där jämfört med hugi!
Barcelona el Maestro!
2010-02-11 21:29
Jadu, jag ser hellre att Pedro tar för sig precis som han gör nu när han får chansen och än att han serverar bollarna till en ofta stillastående Zlatan.
Spelarna är olika typer och de måste dem få vara.

Pedro är en typ av spelare som har sinne för mål och som jobbar stenhårt för att hjälpa laget med att vinna sina matcher. Han är en slithäst, om man säger så.
Pedro behöver dock ytterligare utvecklas men varför skulle han ändra sin still?
Han är en prestigelös, oglamorös spelare som passar perfekt för Barca.
Barcelonistas
2010-02-11 21:28
Andreas-

pedro tycker ja borde ha henry plats redan nu. henry har inte gjort min farmor glad iallafall..
Andreas-
2010-02-11 21:24
Ämne: Allan14

ashley co....Nog för att Pedro är bra men sakta i backarna. Pedro kan bli riktigt jävla bra, men han kommer aldrig bli bättre än t ex Messi.

Å andra sidan, måste man vara lika bra som Messi? Då hade ju inte en enda fotbollsspelare varit bra idag..
Andreas-
2010-02-11 21:22
Pedro ska inte spela i startelvan nu, men det är inte långt kvar. Tycker vissa överdriver lite här inne. Han är ju bra mycket bättre än Bojan till exempel.

Hetfield:

Tycker verkligen inte att det saknas något som det stora stjärnorna har, möjligtvis ska det vara något som kommer med tiden, ju mer speltid han får.

Det skulle vara otroligt tråkigt om vi köper in en megastjärna som gör att Pedro får sitta på bänken för mycket. Han har gjort det bra dem gånger han hoppat in, vilket påminner om lilla Leo Messi som fick spela med jämna mellanrum. Dock inte hela tiden då en viss Guily också fanns tillgänglig på den kanten. Alla vet hur bra Messi är idag, Pedro kan gå ungefär lika långt.
Delarocha
2010-02-11 21:22
Barcelonistas.

Suck. Antar att du skämtar? Lägg ner överdrifterna. Pedro spelmässigt är långt ifrån bland de bästa, dock är han jävligt kylig och gör ofta rätt sak när han väl får avgörande lägen. Dock är han alldeles för ojämn och osynlig i matcherna i helhet.
Barcelonistas
2010-02-11 21:21
Allan14

ashley cole? haha snälla ge mig en rast. de är didi drogba som alltid ger oss problem..
Barcelonistas
2010-02-11 21:20
Hetfield

waa skojar du mannen? pedro är redan en av dom bästa. ge han 1-2 år till så är han världens bästa!! kom ihåg vem som sa det!!
Barcelona Allan14
2010-02-11 21:19
Har ni hört att Chelseas vänsteryttterback Ashley Cole har dragit på sig en skada i 3 månader. Skulle vara en fördel för oss om vi skulle möta dom och han är borta, mycket lättare för Messi att ta sig förbi Yuri Zhirkov som förmodligen skulle ta Ashleys coles plats i det läget.
Barcelona lameG^
2010-02-11 21:09
MF Doom

Vi har ju Iniesta där. Han gör verkligen spelarna i anfallet bättre. När jag säger barca bästa elva till mina kompisar har jag aldrig Henry med utan Keita. Jag tror Pep kör med Keita före Henry.
Barcelona Hetfield
2010-02-11 21:08
MF Doom

Jag håller faktiskt med dig, och jag har sagt det tidigare, Pedro är en perfekt truppspelare som är bra att slänga in för att blanda om i grytan, men ska han starta för oss? Nej, han har långt kvar, och tror inte att han når nivån

Han saknar det som de "stora" stjärnorna, svårt att sätta fingret på vad det är, men han saknar "auran" som stjärnorna här, auktoriteten om man nu vill kalla det, men som sagt, jag vill ha kvar Pedro i laget, men vi måste köpa en bra ytter
Barcelonistas
2010-02-11 21:05
MF Doom

ge pedro 1år till å han är världens bästa.
MF Doom
2010-02-11 21:03
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Sa Pep verkligen det? Isåfall ljög han dom han svarade till rakt upp i ansiktet! Det är fakta att Pedro har en lång väg till en fast startplats. När han får chansen att hoppa in så är han alldeles för ivrig och vill inget annat att göra mål. Jag skulle föredra att se en mer sansad och lugn Pedro som spelar ett lugnt och säkert spel. Barca behöver verkligen en vänsterytter längst fram som kan göra medspelarna bättre och göra mål själv. Gör Pedro, Messi & Zlatan bättre? Nej, inte så bra som en vänsterytter i Barcelona ska göra. Experterna på Sky Sport säger samma sak. Pedro har en lång väg kvar till en landslagsplats och en fast plats i Barca. Inte för att jag skriver detta inlägg baserat på vad några experter tycker men jag är iaf inte ensam om den åsikten men visst vill man höja Pedro till skyarna får man gärna göra det.
Barcelona lameG^
2010-02-11 20:44
hahaha sköna jävlar:D
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-11 20:15
Ämne: Med tanke på all ska....
Haha riktiga Culés ;D
Barcelona BOJAN...
2010-02-11 20:05
Ämne: Med tanke på all ska....
Haha, fan vad sköna :D
Annons: