/spanien/barcelona/forum/16039.aspx/spanien/barcelona/forum/16039.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
MF Doom
2010-02-11 19:01
Ämne: lameG^
Tja, så kan ....
Pedro saknar dock egenskapen att göra andra bättre, han trivs nog mer i en central roll än på vänster kanten. Pedro har mycket att bevisa innan han får en fast startplats på vänsterkanten. När han gör andra bättre, lägger bra inlägg/pass till spelarna som dragit sig mot straffområdet, då kan vi ta en diskussion om Pedro i startelvan på heltid.
Barcelona Criff
2010-02-11 18:52
Delarocha, Det har aldrig funkat i landslaget när dem spelar brevid varandra.
Svårt att ha 2 playmakers i samma 11a.
Men Pep har väl kanske någon uttänkt plan hur han ska använda Cesc om han skulle komma, för att han skulle ta över Xavis roll direkt tvekar jag på.
Barcelona lameG^
2010-02-11 18:38
Håller med dig i det du säger om Pedro. Men det är nästan 100% att pep vill ha en stjärna i sommar och det kommer bli antingen en innermitt eller ytteranfallare.

Gai,JDS,Thiago,Rochina,Muniesa kommer nog inte komma upp på ett tag. Därför hoppas jag att B-laget kommer upp till andra divisionen så dessa herrar får spela mot bättre lag och då kommer dem utvecklas.

Som du skrev så kommer nog det bli Pedro,Bojan,Jeffren på bänken. Då räknar jag med att en innermitt eller ytter värvas och att Henry lämnar.
Barcelona petersays
2010-02-11 18:28
lameG^
Tja, så kan man ju se det. Men får man tro Pep och Jeffrens ord så tror jag att han kommer få chansen att visa sig. Om Henry finns kvar i laget efter i sommar så äter jag upp min hatt, och Gai går absolut inte upp i a-laget än på två år. Då har vi Bojan/Iniesta/Messi/Pedro att varva med på kanterna. Känns inte alls orimligt att Jeffren (och även Gai) kommer få tid då, särskilt eftersom Bojan fortfarande är tänkt att spela som center och Iniesta på mittfältet. Känns ganska bra faktiskt. Vi har Pedro och Jeffren som kan spela vänster/höger, Iniesta vänster/mittfält, Bojan vänster/center.

Visst kan man tycka att det behövs behövs ett till "stort" namn på den kanten om Henry försvinner. Jag tycker det beror helt på hur framförallt Pedro fortsätter utvecklas. Kolla på killen. Han har ju gjort sex gånger fler mål än Henry den här säsongen och det är bevisat att han kan spela i ligan. Vi kan skrika om Ribery och Suarez och gud vet vem, men alla dom är oprövade och måste komma in i spelsystemet - och kostar en JÄVLA massa pengar. Pedro har det i blodet och är redan här.
Barcelona petersays
2010-02-11 18:21
" Är det inte lite överreklamerat att ni skulle ha så stora skadebekymmer i backlinjen? "

Hur kan du påstå något sådant dumt? Vi har ALLA spelare som kan spela backposition skadade utom tre. Milito och Maxwell skulle säkert varit ordinarie i Atletico, men med tanke på erat facit i försvarsspelet just nu så säger ju inte det någonting. Här är dom långt ifrån förstaval, och även Puyol har haft skadekänningar senaste tiden.

Att vi tvingas kalla upp spelare från canteran både för att spela i startelvan och för att sitta på bänken är väl ett bevis om något på att vi har skadebekymmer.
Barcelona lameG^
2010-02-11 17:57
Jeffren precis skrivit på. Jag tror inte barca kommer satsa så mycket på honom. Vi har Bojan,Pedro som sitter på bänken och till och med Henry. Jeffren trodde jag ville spela A-lagsfotboll och det kommer han inte få göra i barca.

Dessutom väntar ju Gai på sin chans tillsammans med Thiago och JDS. Ibland känns det som att vi har för många talanger. Alla dessa kommer inte kunna få chansen. Jag tror det blir Gai som ryker tillsammans med Jeffren.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-11 17:41
Espana Supporter//

Snälla försök vara lite hoppfull som supporter, de minsta du kan säga är att ni kan få kryss. Men att säga i förväg "Tror tyvärr ni superkrossar oss med ett par bollar" är bara onödigt, de dör all förväntan iför match. Jag tror At.Madrid kan ge barca en match bara Reyes,Simao,Forlan,Aguero och Jurado har en bra dag då kan allt hända. Jag tror på ett målakals med tanke på atthur båda lagens försvars ser ut. 3-3 i underkant?
Barcelona el Maestro!
2010-02-11 16:48
Raderad!
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-02-11 15:53
Jag med ;)

Länktips *
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-02-11 15:52
Spanien Espana Supporter
2010-02-11 15:52
Är det inte lite överreklamerat att ni skulle ha så stora skadebekymmer i backlinjen?

Ni ställer förmodligen upp med Puyol, Maxwell och Milito. Alla tre är backar som hade gått rätt in i vår backlinje, och även i de flesta andra backlinjer i La Liga...

Tror tyvärr ni superkrossar oss med ett par bollar...
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-02-11 15:42
Skönt länktips ;) Längtar till El Clasico!
Barcelona BOJAN...
2010-02-11 15:30
Delarocha

Nej, mena att vi skulle vila han mot racing.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-02-11 15:12
Verkar inte som pep tagit upp fontas inför matchen då blir det antingen bartra/dalmau som högerback, muniesa (vänster/center back)..ifall guardiola väljer en canterano.
Barcelona Pedrito
2010-02-11 15:10
Ämne: Tror på 4-3 till Bar....
Chyg är skadad...
Barcelona Medgångsfan
2010-02-11 15:08
Tror på 4-3 till Barca. vad som än händer så kommer det bli en målrik match!

Med tanke på Barcas skadeläge så tror jag truppen kommer att ställas upp på detta viset.

Valdés
Puyol-Chyg-Milito-Maxwell
Keita
Xavi-Iniesta
Messi-Zlatan-Henry

Zlatan sätter första målet.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-02-11 15:05
BOJAN...

nä keita behövs i den här matchen då vår backlinje ser ut som den gör, bojan/pedro ska inte starta denna match, ser gärna att bojan gör ett inhopp iaf.
Vila messi?, är du helt galen?, mannen som gjort 10 mål mot just atletico madrid, messi kommer vara en nyckel i den här matchen!.
Delarocha
2010-02-11 15:05
Bojan...

Vila Messi mot Atletico? Nej tack. Med deras usla försvarsspel lär han kunna skapa en satans massa oreda.

Sen antagandet att Cesc och Xavi inte hade funkat tillsammans väger inte direkt tungt. Att påstå det är ju inte direkt detsamma som att ha sett det eller ha bevis för det men men att värva Cesc just nu känns snarare som politik än fotboll även om jag egentligen inte hade tackat nej till honom. Men hans nytta på plan är nog inte galet stor för tillfället.
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-02-11 15:03
dr0mmis10000

Jag tror på en tuff och målrik match, slutresultat: 4-2 till barca: mål av messiX2, Zlatan, och Maxwell, AgueroX2.
Barcelona BOJAN...
2010-02-11 15:03
Ämne: bästa möjliga starte....
Om Iniesta går ner och tar Keitas plats och Bojan/Pedro tar vänsterkanten så är jag nöjd.

Läge vila messi nästa?
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-02-11 15:00
bästa möjliga startelvan ihelg?:

VV
puyol Fontás milito maxwell
Sergio
xavi keita
messi iniesta
Ibra

Men även jeffren hade kunnat vara högerback och puyol i mitten, men jag tycker det blir för offensivt/riskabelt.
dr0mmis10000
2010-02-11 15:00
Tjena,

Hur går matchen i helgen tros mot At. Madrid ??

Funderar nämligen på tippa på dem. Vad tror ni?? säker vinst eller ???

tacksam för svar
Barcelona Barca4eva
2010-02-11 14:59
ni har övertygat mig nu grabbar :P

har öppnat ögonen och insett att Cesc faktiskt inte behövs för tillfället....men kommer verkligen längta till ankomsten
Barcelona Hetfield
2010-02-11 14:06
Abbe

Nja, man kan ju flytta ut Iniesta så att han spelar som vänsterytter, men det är kanske aningen slöseri på resurs då han är helt magisk mittfältare, jag tror dessutom inte att Pep vill rubba allt för mycket på mittfältet

Xavi och Fabregas kommer inte att funka tillsammans, det är EXAKT samma spelare, hur förutsägbart blir det inte med två spelare som vill bestämma takten?
Jag skulle vilja se Fabregas om 3-4 år, om vi inte hittar en ersättare i La Masia.
Om vi köper honom nu så vore det synd för alla, han är för bra för att vara nr.2 i Barcelona
Barcelona Abbe.
2010-02-11 13:24
Ämne: Ribery? Nej tack

....
Så oförstående som du är att folk vill ha Villa efter att precis värvat Zlatan, lika oförstående är jag när folk säger att de vill ha Fabregas.

Ser ingen plats för någon av dem.
Barcelona Jax12
2010-02-11 13:14
Någon som vet någonstans där man kan tanka hem Barcamatcher? Skulle vilja ha Barca-Getafe matchen...
Barcelona Barca4eva
2010-02-11 13:12
Ribery? Nej tack

Silva? Hmmm...kanske om han inte skadade sig så mycket..men just nu NEJ

Cesc? JA!Vet inte vilken position o.s.v men känner bara för att ha honom här ;) en konstig känsla..men om det blir nu elr senare han kommer bryr jag mig inte om...bara han kommer muhaha

Villa? NEVER! Vi värvade precis Ibra :S fattar inte hur folk ens kan ta upp det.

:)
Barcelonistas
2010-02-11 12:42
-Ché-

ja..
Valencia -Ché-
2010-02-11 12:24
chiy ochså skadad???
adil [antimadridista]
2010-02-11 01:20
Bara för att vända på det hela. Visst, vi kommer att värva en ersättare till vänsterflanken. Men finns det någon realistisk chans att Henry stannar i klubben, och får en mer reservinriktad roll? Eller vet han om att han spelar på sina sista noter, och att merparten av Barcelonas supportrar stämplat honom som "icke önskvärd"... ? Om det redan är helt klart att han lämnar så har jag missat det.

Titi kanske formtoppar och stänker dit uppemot dussintalet baljor i vår, varefter man väljer att behålla honom, på bänken? Dock kanske han inte känner för att trappa ner med speltiden alltför mycket ännu, och väljer att gå till en mindre klubb där han blir ordinarie. Att han helt plötsligt från att ha varit startspelare, ska gå under isen och ge vika för en ersättare samt Pedro och Bojan (som måste få gå före), kanske ter sig förhastat.

Att skeppa iväg Henry kommer i vilket fall inte bli en lika segdragen historia som i fallet Eto'o, då priset är aningen beskedligare. Skulle inte förvåna mig om tex. Milan nappar på honom. Manchester City är annars laget som rent spontant poppar upp i tankarna då de varit efter Henry förut.
Annons: