/spanien/barcelona/forum/16037.aspx/spanien/barcelona/forum/16037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-13 18:13
Tyvärr tror faktiskt att det kan bli en riktig utklassning för Real mot Xerez. Jag tippar på att det kan bli en 4,5-0. Men vi får väl hoppas på att de tar poäng.

För vår del blir det nog lite svårare. Men jag hoppas vi spelar med Muniesa som mittback. Mittfältet måste vara defensivt, vilket betyder att Keita får chansen, och vi flyttar upp Iniesta på topp.

-------Valdes-----
Puyol-Muniesa-Milto-Maxwell
---Xavi--Busquets--Keita---
Messi--Ibrahimovic--Iniesta

Bänken: Pinto, Bartra, Jonathan Dos Santos, Jeffren, Pedro, Henry, Bojan.

Fyra anfallare på bänken:). Men tar vi in någon av de så kanske vi flyttar ner Iniesta så att det blir som om vi skulle ha tre.

Tänk på det här: Vi har fortfarnade bättre målvakt, bättre försvar, bättre mittfält och bättre anfall än Atletico Madrid.
Real Madrid titti henry
2010-02-13 18:07
xeres vinner idag tro mig grabbar
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-13 17:46
Ojojoj, Stuttgart förlorade idag. Trevliga nyheter för oss.

Stuttgart 1 - 3 Hamburg

Målskyttarna då? Ja, det var Markus Berg och Ruud van Nistelrooy (2) som gjorde målen för Hamburg!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-13 17:22
Ämne: Criff

Just det! D....
Jo man kan, fast man kan bara använda max 1 spelare som redan spelat i Euro Leauge.

Real Madrid gjorde ju det misstaget förra året då dom värva Lass och Huntelaar, men kunde bara använda en av dom i CL.
2010-02-13 17:15
Criff

Just det! Det glömde jag. Men har inte han spelat för Benfica i Europa League? Då kan man väl inte spela i CL om man byter lag? Eller?
Barcelona Criff
2010-02-13 17:11
BlaugranaBarcelona,
Du borde vara intresserad då Keirrison spelar i Fiorentina :) Hoppas han får hoppa in och visa upp sig lite! Jag vet iaf att jag kommer snegla på den matchen ifall han hoppar in.
2010-02-13 16:57
Barcelonistas

Mer intresserad i tisdagens matcher än onsdagens. Inte så intresserad i Arsenal - Porto och Bayern - Fiorentina.

Tycker mer om Manchester United - Milan matchen och Reals med Lyon.
Barcelona BOJAN...
2010-02-13 16:48
Ämne: BOJAN...

Haha, ha....BlaugranaBarcelona
Ja, såg den med

det står 2-0 Soriano och soriano

Det var Elvis
Barcelona Sam
2010-02-13 16:44
Gabbe5000

Jag tror det står 1 eller 2-0 till Barca. Men svårt att se.
Barcelona Gabbe5000
2010-02-13 16:42
Ser någon vad det står i matchen?

Elvis flyttades väl upp från nått Juvenil lag för inte så länge sedan, mer så vet jag inte.
2010-02-13 16:40
BOJAN...

Haha, hade tänkt att fråga precis samma sak. Vilken spektakulär löpning av han nyss.
Barcelonistas
2010-02-13 16:40
Spännande CL matcher redan nu på tisdag & onsdag :)

Tisdag:
Milan vs Manchester United - Viasatfotboll/viasatsport HD

Lyon vs Real Madrid - tv6

Onsdag:

Porto vs Arsenal - Viasatsport/Viasatsport HD

Bayern Munchen vs Fiorentina - Viasatfotboll

Barcelona BOJAN...
2010-02-13 16:39
Nån som vet vad nummer 7 heter i Barca Athletic?
Barcelona Sam
2010-02-13 16:39
Elvis i Barca Atletic är rätt grym. Någon som vet lite mer om han?
2010-02-13 16:37
Leverkusen gjorde precis mål mot Wolfsburg. Wolfsburgs målvakt gjorde en grooov tabbe som ledde till 1-0.
Barcelona Viva la Pepa!
2010-02-13 16:34
Ämne: Viva la Pepa!, Jadå ....
Gracias. Var ju synd att han ska vara så bra som de sades då. han kommer ju inte behöva slå sig in i RM anfall än på ett tag då han är utlånad resten av denna o antagligen nästa säsong.. inte bra det då.
Barcelona Gabbe5000
2010-02-13 16:31
Barca Athletic gjorde mål, soriano tror jag. Jag vet tyvärr inte vad det står eftersom streamen jag hittade är något av det sämsta jag sett; någon sitter o filmar tv:n med en webbkamera ser det ut som :)
Edit: Elvis ser ut att vara duktig också, schysst namn om inte annat
Barcelonistas
2010-02-13 16:27
jag tror xerez vinner med 3-1
Barcelona Criff
2010-02-13 16:23
Viva la Pepa!, Jadå han är väldigt bra och en utav Spaniens främst talanger helt klart.

Han spelar väldigt lungt med bollen och fungerar lite som både playmaker och målgörare i Racing.
Han har ett väldigt bra tillslag på bollen och slår därför också hörnor.

Killen har helt klart talang, men att han skulle peta någon i anfallet i dagens Real? Knappast.

Så kort o gott, en till talang som kommer gå åt helsike :/
2010-02-13 16:21
Hur stor är chansen att Xerez tappar poäng mot Real Madrid idag då, haha?

Vi får hoppas nåt sånt mirakel.
Barcelona Viva la Pepa!
2010-02-13 15:22
Kan någon vara ärlig, opartisk och berätta för mig om Canales? Visste ingenting om honom innan sevilla matchen och de snackas om att han är en av spanien största talanger? Är han så bra, kan någon ge mig ett ärligt svar?

Ang backlinjen mot AM så tror jag starkt på att någon från la masia tar plats. Max(höger)-Puy-Mili-Muniesa
Barcelona JoeyLa
2010-02-13 14:47
jo han brukar ju skifta med Iniesta, byta positioner ganska ofta. när det låser sig så brukar iniesta flyttas ner för att möta boll o Keita tar löpningarna lite längre upp i banan, han e en komplett spelare och borde nog klara av en match som vänsterback mot madrasserna
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-13 14:41
Ämne: Precis som väntat de....
12 spelae är uttagna från La Masia :) sen saknas de 2-3 spelare, men dom är inte uttagna pga skador eller avstängningar.

Visca La Masia!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-13 14:36
Hoppas på Keita som vänsterback!

Killen kan spela överallt. Spela han inte i CL finalen mot Man Utd som ytter anfallare ?
Barcelona JoeyLa
2010-02-13 13:57
har en känsla att Keita kommer agera vänsterback puyol milito i mitten sen maxwell till höger, keita har ju spelat där ibland, skulle vara bra tycker jag
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-02-13 13:40
Ja juste!

Grattis Marquez!
Barcelona Rambla~
2010-02-13 13:36
Ämne: Rambla/

De enda r....
Japp, skulle tippa på det jag med. Ett annat alternativ är annars Maxwell som hb och Muniesa som vb, men jag tror att Pep anser det vara lite för mycket förändringar i backlinjen. Han vill nog ha Puyol, Milito och Maxwell på sina ordinarie postioner.

Rafa Marquez fyller förresten 31 år idag.

Feliç Aniversari El Káiser de Michoacán!
Barcelona Abbe.
2010-02-13 13:33
Ämne: Rambla/

De enda r....
Personligen tror jag också på att Bartra får ta hand om högerbacksplatsen.

Känns som att förbudet mot att publicera omotiverade startelvor har hävts under den här helgen ;-).
Barcelona Pep.G
2010-02-13 13:30
Jeffren i truppen ? Och han har precis skrivit på ett kontrakt ? Han startar som högerback mot Atletico ! :)
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-13 13:29
Rambla/

De enda rimliga alternativen som är kvar då är att Bartra eller Jeffren tar högerbacksplatsen och jag tror det lutar mot Bartra.
Annons: