/spanien/barcelona/forum/16035.aspx/spanien/barcelona/forum/16035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-12 23:31
Gonzalez_Barca

Den där startelvan tror jag också på. Det känns som den bästa för tillfället. Den känns inte så stark, men det är bara den här matchen och sedan aldrig mer.
Barcelona Abbe.
2010-02-12 23:30
Ämne: Ämne: Håll i ....Jag tror inte Pep vill ha någon av de unga centralt i backlinjen. Bara en känsla jag har. Personligen tror jag mer på att Puyol bildar mittlås med Milito och att Maxwell tar vänsterbacken. Min outsider i backlinjen blir Bartra. Jag tror att han kommer husera på högerbacksplatsen, faktiskt.

Iniesta var en intressant idé. För ett par år sedan vikarierade han ju faktiskt där nere under en match.

Mundo Deportivo presenterade några förslag igår om jag minns rätt. Dem hade Jeffrén på högerbacken. Vilket alternativ har lägst odds, Jeffrén som högerback eller Iniesta som vänsterback? ;-).

Edit: Missbrukade ordet "faktiskt".
Barcelona BlaugranaBarcelona
Grabbar, tror ni att Atletico kanske vilar lite spelare med tanke på att de haft 3 tuffa matcher mot Racing nu, plus att Europa League-matchen mot Galatasaray är efter mötet med Barcelona?

Min startelva:
Valdes
Puyol - Muniesa - Milito - Maxwell
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Ibrahimovic - Henry

Senare kan man man byta in Keita mot Iniesta och Pedro mot Henry.

Har även märkt att jag oftast har 3 fel i min startelva.
Barcelona Pep.G
Jag vet inte om Jeffren är fortfarande skadad, men han har precis skrivit på ett kontrakt och han har spelat högerback innan, så jag tror han startat på söndag om han är skadefri, annars så anser jag att den bästa lösningen är Keita på någon kant och Maxwell på den andra. Puyol & MIlito i mitten, jag vet att Pep vill ha en spelande mittback men ibland får man helt enkelt göra det bästa utav situationen.
adil [antimadridista]
2010-02-12 23:28
Gonzales_Barca

Haha, det är sådant Real Madrid kännetecknas för. Det var samma visa här, efter Canales succé mot Sevilla började jag räkna dagar tills Perez öppnar plånboken. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-12 23:24
Ämne: Håll i hatten. Här k....
Du borde varnat lite mer än att bara hålla i hatten.. ramla ur stolen fan :P

Intressant idé men tror inte att Guardiola väljer att ställa Max på "fel" sida även fast han gjorde ett riktigt bra jobb mot Getafe. Men det är stor skillnad på motstånd nu och ytterspelarna är helt olika. Sen hur menar du när du säger att Iniesta ska få hela högerkanten när du lagt Maxwell och vi har världens bästa högerytter? Eller så mena du vänsterkanten.. Men jag tror att Maxwell gör ett minst lika bra jobb om han är lika offensiv som mot Getafe. Där kan han bolla runt med Iniesta på vänsterkanten. Nej jag föredrar min varient av startelva.

Valdés
Puyol - Muniesa - Milito - Maxwell
Keita - Busquets - Xavi
Messi - Ibra - Iniesta
Barcelona Messidinho_10
2010-02-12 23:22
koon

Iniesta som back, hur mkt har du druckit?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-12 23:16
Hehe roligt att min kompis, efter Canales andra mål mot Sevilla sa att Real kommer köpa honom enbart för den där matchen med världens sarkastiska ton, Det var första gången jag eller min kompis hade sett/hört talas om Canales.
Vips 1 månad efter är han klar för dom. :P

Får se vad som händer med honom, om han blommar ut eller hamnar hos Getafe.
Barcelona koon
2010-02-12 23:15
Håll i hatten. Här kommer mitt förslag på startelva
Från vänster:
Maxwell, Puyol, Milito, Iniesta
Busqi, Xavi, Keita,
Messi, Z, Pedro

Vad ska vi med backar till? Guardiola uppfinner en ny position åt Iniesta. Det är inte högerback, inte högermittfältare utan helt enkelt höger. Han får hela kanten, och göra vad han vill med den. I slutet av matchen är han trött men har ett mål och en assist på kontot. Då byter Pep in Muniesa som mittback och trycker ut Kapten till högerbacken

Allt enligt kristallkulan. 0 - 2 till Blaugrana
Barcelona Barcanist
2010-02-12 23:08
Allan14

Om det blir lekstuga för Forlan och Agüero mot Puyol-(mittback)-Milito-Maxwell.. Vad blir det då för Henry(Pedro)-Zlatan-Messi mot ett av ligans sämsta försvar? :-)
Barcelona Messidinho_10
2010-02-12 22:53
Vad snackar du för skit lekstuga???
Barcelona Messidinho_10
2010-02-12 22:51
Han kommer såklart inte att spela för Real nu han kommer vara utlånad till Racing i 2år framåt typ.
Barcelona Allan14
2010-02-12 22:51
Asså wtf, visste inte att det var typ 3-4 försvarare som var skadade, Det kommer ju vara lekstuga för Forlan och Aguero!
Barcelona Allan14
2010-02-12 22:43
Tycker det var fel av honom att gå till marängerna, han kommer inte få nå mycket speltid. Han skulle ha stannat kvar i Racing ett par åt till.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-12 22:33
Jaha, då var Canales klar för marängerna. Han kommer bli en fantastisk spelare och det är ett bra köp av Real. Men frågan är om han kommer att få så mycket speltid.

Hade jag varit honom hade jag gått till en klubb där jag vet att jag kan spela i strtelvan ganska ofta. Men aja, han får väl göra som han vill:)
Barcelona Abbe.
2010-02-12 22:17
Blöder inombords när jag läser att Canales är klar för Real Madrid. En talang som är allt för värdefull för att slarvas bort. Det har dock legat i luften rätt länge. Jag hade hoppats att han skulle förbli en Racing-spelare, åtminstone ett par år till.

Vill dock poängtera att jag inte menar att hans karriär är över för att han går till Real.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-12 21:57
hoppas vi vinner på söndag,Det är skit vikitga poäng.
Real Madrid Ronaldo-TheKing
2010-02-12 21:32
Tror inte att Eto'o skulle funka lika bra i Guardiolas system nu, han vill ha en Stor stark target och det är uppenbart Iom Ibrahimovic.

Och en target behöver inte hjälpa till i spelet heller tanken är ju att han ska suga åt sig bollar på alla möjliga sätt och bara knuffa in dem en efter en
Barcelona Barcadinho.
2010-02-12 21:31
Delikatess assist av Ronnie till Pato.
Real Madrid El-Blanco10
2010-02-12 21:26
Ämne: Enligt mig sålde gua....
Måste kritisera dig lite för det du säger om Guardiola. Han är en tränare som tror väldigt mycket på sitt system och hur han vill ha sitt lag. Om en tränare inte anser att en viss spelare passar in på något sätt så är det klart att den spelaren så småningom ryker. Det blev klart ganska tidigt att Eto inte ingick i Guardiolas planer.

Personligen tycker jag lite synd om Eto då han verkligen verkade vilja stanna och fortsätta göra mål för Barca. Vi kan jämföra med Sneijder och Robben, de ville göra allt för att stanna i Madrid men blev ändå utskickade, varför? Jo, ny tränare, ny president osv osv.

Min poäng är, alla har inte samma visioner och det gör att spelare ryker även om dem vill stanna.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-12 21:17
Jag skriver exakt det som alla andra har sagt härinne. Eto'o var riktigt bra förra säsongen, och gjorde 36 mål totalt. Det tror jag han var näst bäst i hela europa med efter Messi.

Han ville inte förlänga kontraktet och Barca tyckte inte han var värd de pengarna han krävde. Dessutom skulle han gå gratis nästa år och det ville ju såklart inte Barcelona. Jag kommer ihåg i sommras när jag läste allt om Eto'o. Då trodde jag att han skulle vägra att byta klubb och vägra förlänga kontraktet. Alltså vilja gå gratis nästa år.

Därför blev jag riktigt glad när jag hörde om bytet. Zlatan har gjort det över förväntan hittils, även om han har en liten svacka just nu. När han bara får in ett par baljor så kommer han komma tillbaka i den form han hade i höstas.

Jag tycker han fortfarande bidrar med mycket i spelet, bara att folk inte ser det eftersom han inte just nu gör det som är viktigast för en center, MÅL.
Barcelona Hetfield
2010-02-12 20:32
Qanii

Skillnaden är att Inter har Pandev och Balotelli som han får kämpa om en plats med, Ronaldinho har ingen som kan rubba hans plats, dessutom så spelar Ronaldinho i ett lag som underpresterar gång på gång, Inter är en väloljad maskin

Det jag menade var att han skulle rubba harmonin i laget om hans kontrakt skulle gå ut och om Pep inte ville ha honom i laget, hur trevligt tror du att det skulle vara för klubben och för Eto'o? Snacka om att tidningarna skulle skriva..

Eto'o är många saker, men ödmjuk tillhör inte en av de...
Barcelona Calavera
2010-02-12 20:11
Eto'o har gjort 2-3 plattmatcher i Inter, men annars tycker jag han har överraskat positivt. Men Diego Milito är ändå klassen bättre, helt klart.

Zlatan får bedömas efter vårens CL-matcher. Han har ju ännu inte gjort ett mål i en direktutslagningsmatch, trots att han står på zenit av karriären. Bara att hoppas att han blivit psykiskt starkare nu: i Inter var han alltför ofta de små matchernas man.
Barcelona Qanii
2010-02-12 20:07
Ämne: Äh, det med att Eto&....Pissa?Vart fick de ifrån? Nu är du ute och cyklar tror jag! Som jag sa så kasta han ur sig lite grodor som är mindre bra men de bara ta de! Inga spelare är perfekta men de kanske ni visste om?Sen så visst i början va han lite avis på dinho och va lite egoistisk men killen utvecklades och mogna och blev mer ödmjuk och tänkte inte bara på mål, förutom då laget hade vunnit ligan o han va ute efter guldskon..

Vart får du rubba balansen ifrån visste inte du spela i barca är du med i omklädnings rummen? De flera spelare som verkligen har starka känslor för etoo iniesta,messi,xavi,valdes osv. På dig låter de som om han va primadonna. Sen så är barcelona och inter två helt olika lag och de tar tid för spelare som flyttar till andra ligor att komma in i de hela. Se bara på kaka och ronaldo. Visst finns de spelare som har lättare än andra att acklimatisera sig

All hedor åt etoo och alla spelare som spelat i barcelona de ska alla ha ett stort tack! Alla förutom saviola och figo kanske hahah! Det ska bli kul med atletico matchen hoppas vi inte får fler spelare skadade inför cl matchen då vet jag inte vad ja ska göra!
Barcelona Hetfield
2010-02-12 19:59
Äh, det med att Eto'o började ryta och pissa på Ronnie grundade sig på avundsjuka, han sa ju till och med öppet att "om jag hade haft "inho" i slutet av mitt namn så hade jag vunnit guldbollen" eller något i den stilen, så ja

Men i slutändan så är jag väldigt nöjd att Eto'o försvann, det hade rubbat balansen i laget, och Eto'o är väl ingen vidare hit i Inter, det funkar tydligen inte så bra utan Xavi , Messi, Iniesta, osv., så vi tjänade på det
Barcelona Qanii
2010-02-12 19:53
Ämne: Gonzalo Il Pipita!!!....Det där med att lejonet tjafsa med ronaldinho de va inte bra alls men de finns en historia bakom de hela som de alltid brukar göra! Och jag har full förståelse för att eto´o inte blev så glad för de ronaldinho börja säga i media! Och sen att eto`o krävde hög lön visst han ville ha högre lön men tror inte de va sky hög som vissa tror här, och Ibra har ingen dålig lön eller hur? Tror till och med ibra får mer än va etoo fick/hade! Man kan säga att lejonet fick ibras lön i italien och ibra lejonets lön i barca om inte lite mer.. Så vi hade ju kunnat haft lejonet kvar om inte pep ville bli av med honom! Även om jag är väldigt starkt emot det pep gjort med lejonet så får man helt enkelt respektera det!

Sen så ville han bli av med lejonet redan 2008/2009 säsongen vilket jag tycker är lite skumt! Hur kan han forma sig en uppfattning om spelaren om han inte ens tränat och snackat med dom?! De va inte så att han jogga runt på plan utan killen kämpa och försökte! Man gav ronaldinho x antal chanser men inte lejonet. Pep har gjort mycket bra och är evigt tacksam men kan inte säga att allt han har gjort är perfekt! Nu har vi ibra och hoppas på de bästa han är ju också en riktigt bra spelare!

Sen har inte lejonet vart någon helgon heller han har ju kastat ur sig några grodor som är mindre bra. Men han är ju den han är..
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-12 18:59
Mojito/

Epic co-sign.

Barcelona Barca Barca
2010-02-12 18:56
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres//
Eto'o fallet var också märkligt, men grejen med eto'o är att han gjorde vissa grejer som, tjafset med ronaldinho och sånt luktar illa. Nu är eto'o som jag nämnde i början av inlägget han också mänsklig men sånt gör man inte, Pep ville rensa Ronaldinho, Deco, Eto'o eran och spelar ingen roll om eto'o hade stänkt in 80 mål på en säsong, när pep vill nått så ska det göras, som i Chyg fallet, han ville ha honom och han fick honom oavsett Cuptied eller om han kostar 250 milli. Sen får du inte glömma att Eto'o ville ha en megalön och det gick snack om att han kom överens med milan om att när kontraktet skulle ta slut (sommaren 2010) så skulle han lämna för just milan. Då hade barca varit tvugna att lägga säg runt 600 mili för en anfallare.

Och många här inne om inte alla på forumet är tacksamma för allt Eto'o har gjort för klubben och ingen hade gråtit blod om lejonet stannat kvar men det finns för o nackdelar med Zlatan-Eto'o affären. Just nu ser alla människor bara nackdelar eftersom Zlatan har måltorka, men när han börjar skjuta in bollar i mål så glömmer alla eto'o och ser alla fördelar med bytet.
Barcelona Criff
2010-02-12 18:55
Har också hört att en utav anledningarna till att Eto skeppades iväg var att han inte kunde ta direktiv på planen.
Han gjorde lite som han ville och lyssnade inte riktigt på det Pep sa.
Barcelona Mojito
2010-02-12 18:48
Gonzalo

Pep ville göra sig av med Eto´o redan förra säsongen men då blev det ingen affär.
Pep ville fortsätta utveckla Barcas spel ytterligare och insåg att en mer fysisk 9:a var en viktig faktor att få in.

Trots detta erbjöd ändå klubben honom att förlänga 2 säsonger med samma lön, men detta var inte bra nog.

Vi kommer alla minnas Eto´o för hans insatser, med bl annat mål i 2 CL-finaler - men framför allt för hans löpvilja och härliga leende.

Sen att sitta och spekulera huruvida Eto´o hade presterat bättre än Zlatan är meningslöst då det finns otaliga parametrar att ta hänsyn till.

Den som har läst lite om Pep vet att det sista han är är just arrogant. Grejen är att som tränare måste man fatta beslut som baseras på känslor och strategi, och då kan människor komma i kläm. Detta betyder inte att man är arrogant.
Snarare att man sätter gruppen/laget framför enskilda personer.
Annons: