/spanien/barcelona/forum/16034.aspx/spanien/barcelona/forum/16034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI LEKER
2010-02-13 11:17
Ja tror på denna backlinje med denna härliga startelvan . för iniesta är osäker då tar ja en keita så man kan spela med. o pedro för han kommer behövas .

Valdes
Puyol - Muniesa - Milito - Maxwell

Busquets
Xavi Keita
Messi Ibra Pedro
Barcelona Abbe.
2010-02-13 10:42
Ämne: Toppmöte idag mellan....
Barça Atlétic har halkat ner till en tredjeplats, men visst är det toppmöte ändå.
Barcelona Gabbe5000
2010-02-13 09:49
Toppmöte idag mellan Barca B som ligger tvåa mot Sant Andreu som ligger etta, kl 16.00
Visca Barca B
Barcelona Criff
2010-02-13 09:17
Skitsnack att Canales varit jagad innan Sevilla matchen, visst har säkert klubbar hållt koll på honom.
Men går det så lätt att locka bort honom nu när han gjort en bra match, så hade det nog variot ännu lättare innan.

Killen har helt klart potential, han spelar vädligt moget redan nu. Han fungerar lite som både playmaker & målgörare i Racing redan i den unga åldern.
Men att han skulle ha en chans att peta Kaka, Granero, Ronaldo eller någon utav de andra finns bara inte.

Jag tror personligen han kommer bli en bänkspelare i Real, vilket sen medför att han kommer söka sig därifrån.
Talanger & Real, och speciellt under Florentino är inte en bra mix.

Men men hoppas jag har fel, då jag tycker det är kul med så många spanjorer som möjligt :)
Real Madrid The Next Big Thing
2010-02-13 02:55
Orka hylla Canales så mycket seriöst,Varför ens komma in här och diskutera Canales?.Om ett par månader kommer vi att klaga på han som vi brukar göra med alla andra madridspelare som spelar kasst...Den killen fick en match där han verkligen tog vara på den,, Ser ingen storhet i killen så all diskussion leder ingenstans
Real Madrid GonzaMadrid - Guti y Higuain
2010-02-13 01:52
Vill bara påpeka en grej om Canales-köpet som vi (Real Madrid) har gjort. Det är inte en kille som gått helt obemärkt förbi genom åren, många storklubbar har varit ute efter honom, enligt vad jag hört, även Barcelona. Självklart har han nyss fått sitt stora genombrott men som sagt, det är inte en kille som är helt ny för fotbollsvärlden.

Är inte inne här för att provocera, ville endast klargöra för er som tror att Canales köpts pga insatser i en enda match. Vi får se vad det blir av den här kolbiten, jag hoppas på juvel, ni hoppas förmodligen på något annat. Framtiden får utvisa :)
Barcelona Abbe.
2010-02-13 01:19
Det är en konspiration om att Barça skulle få fördelar i matcherna utav domaren. Själva ordet Villarato har man hämtat i namnet Angel Maria Villar, som är ordförande för det spanska fotbollsförbundet.
Barcelona The Reporter
2010-02-13 01:09
Någon som kan förklara Villarato?
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-13 00:33
Ämne: Det här hade jag mis....
LOL. Guldbollen kandidat efter den klacken.
Barcelona Abbe.
2010-02-13 00:19
Det här hade jag missat tidigare.

Haha, lysande insats.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-12 23:37
De närmaste dagarna hejar jag på Xerez och Lyon.

Okej, Xerez har inte så stor chans att besegra Real, blir antagligen krossade men Lyon däremot, det blir en tuff och intressant match.

Hoppas att Källström eller Pjanic sänker Madrid och deras gamla lagkamrat, Benzema.

Förresten, hade en dröm för några dagar sen. Jag drömde att Real mötte Lyon på Bernabeu och Lyon gjorde mål på hörna men efter målet vaknade jag... Fyfan vilken känsla det var när Lyon gjorde mål i min dröm, haha.
Barcelona Allan14
2010-02-12 23:37
Barcanist//

Men Puyol är ju också skadad så det blir tufft.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-12 23:36
Hur som helst, jag orkar inte prata mer om backplatsen. Jag litar helt enkelt på Pep i det fallet.

Godnatt, culés!
2010-02-12 23:31
Gonzalez_Barca

Den där startelvan tror jag också på. Det känns som den bästa för tillfället. Den känns inte så stark, men det är bara den här matchen och sedan aldrig mer.
Barcelona Abbe.
2010-02-12 23:30
Ämne: Ämne: Håll i ....Jag tror inte Pep vill ha någon av de unga centralt i backlinjen. Bara en känsla jag har. Personligen tror jag mer på att Puyol bildar mittlås med Milito och att Maxwell tar vänsterbacken. Min outsider i backlinjen blir Bartra. Jag tror att han kommer husera på högerbacksplatsen, faktiskt.

Iniesta var en intressant idé. För ett par år sedan vikarierade han ju faktiskt där nere under en match.

Mundo Deportivo presenterade några förslag igår om jag minns rätt. Dem hade Jeffrén på högerbacken. Vilket alternativ har lägst odds, Jeffrén som högerback eller Iniesta som vänsterback? ;-).

Edit: Missbrukade ordet "faktiskt".
Barcelona BlaugranaBarcelona
Grabbar, tror ni att Atletico kanske vilar lite spelare med tanke på att de haft 3 tuffa matcher mot Racing nu, plus att Europa League-matchen mot Galatasaray är efter mötet med Barcelona?

Min startelva:
Valdes
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Ibrahimovic - Henry

Senare kan man man byta in Keita mot Iniesta och Pedro mot Henry.

Har även märkt att jag oftast har 3 fel i min startelva.
Barcelona Pep.G
Jag vet inte om Jeffren är fortfarande skadad, men han har precis skrivit på ett kontrakt och han har spelat högerback innan, så jag tror han startat på söndag om han är skadefri, annars så anser jag att den bästa lösningen är Keita på någon kant och Maxwell på den andra. Puyol & MIlito i mitten, jag vet att Pep vill ha en spelande mittback men ibland får man helt enkelt göra det bästa utav situationen.
adil [antimadridista]
2010-02-12 23:28
Gonzales_Barca

Haha, det är sådant Real Madrid kännetecknas för. Det var samma visa här, efter Canales succé mot Sevilla började jag räkna dagar tills Perez öppnar plånboken. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-12 23:24
Ämne: Håll i hatten. Här k....
Du borde varnat lite mer än att bara hålla i hatten.. ramla ur stolen fan :P

Intressant idé men tror inte att Guardiola väljer att ställa Max på "fel" sida även fast han gjorde ett riktigt bra jobb mot Getafe. Men det är stor skillnad på motstånd nu och ytterspelarna är helt olika. Sen hur menar du när du säger att Iniesta ska få hela högerkanten när du lagt Maxwell och vi har världens bästa högerytter? Eller så mena du vänsterkanten.. Men jag tror att Maxwell gör ett minst lika bra jobb om han är lika offensiv som mot Getafe. Där kan han bolla runt med Iniesta på vänsterkanten. Nej jag föredrar min varient av startelva.

Valdés
Keita - Busquets - Xavi
Messi - Ibra - Iniesta
Barcelona Messidinho_10
2010-02-12 23:22
koon

Iniesta som back, hur mkt har du druckit?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-12 23:16
Hehe roligt att min kompis, efter Canales andra mål mot Sevilla sa att Real kommer köpa honom enbart för den där matchen med världens sarkastiska ton, Det var första gången jag eller min kompis hade sett/hört talas om Canales.
Vips 1 månad efter är han klar för dom. :P

Får se vad som händer med honom, om han blommar ut eller hamnar hos Getafe.
Barcelona koon
2010-02-12 23:15
Håll i hatten. Här kommer mitt förslag på startelva
Från vänster:
Maxwell, Puyol, Milito, Iniesta
Busqi, Xavi, Keita,
Messi, Z, Pedro

Vad ska vi med backar till? Guardiola uppfinner en ny position åt Iniesta. Det är inte högerback, inte högermittfältare utan helt enkelt höger. Han får hela kanten, och göra vad han vill med den. I slutet av matchen är han trött men har ett mål och en assist på kontot. Då byter Pep in Muniesa som mittback och trycker ut Kapten till högerbacken

Allt enligt kristallkulan. 0 - 2 till Blaugrana
Barcelona Barcanist
2010-02-12 23:08
Allan14

Om det blir lekstuga för Forlan och Agüero mot Puyol-(mittback)-Milito-Maxwell.. Vad blir det då för Henry(Pedro)-Zlatan-Messi mot ett av ligans sämsta försvar? :-)
Barcelona Messidinho_10
2010-02-12 22:53
Vad snackar du för skit lekstuga???
Barcelona Messidinho_10
2010-02-12 22:51
Han kommer såklart inte att spela för Real nu han kommer vara utlånad till Racing i 2år framåt typ.
Barcelona Allan14
2010-02-12 22:51
Asså wtf, visste inte att det var typ 3-4 försvarare som var skadade, Det kommer ju vara lekstuga för Forlan och Aguero!
Barcelona Allan14
2010-02-12 22:43
Tycker det var fel av honom att gå till marängerna, han kommer inte få nå mycket speltid. Han skulle ha stannat kvar i Racing ett par åt till.
2010-02-12 22:33
Jaha, då var Canales klar för marängerna. Han kommer bli en fantastisk spelare och det är ett bra köp av Real. Men frågan är om han kommer att få så mycket speltid.

Hade jag varit honom hade jag gått till en klubb där jag vet att jag kan spela i strtelvan ganska ofta. Men aja, han får väl göra som han vill:)
Barcelona Abbe.
2010-02-12 22:17
Blöder inombords när jag läser att Canales är klar för Real Madrid. En talang som är allt för värdefull för att slarvas bort. Det har dock legat i luften rätt länge. Jag hade hoppats att han skulle förbli en Racing-spelare, åtminstone ett par år till.

Vill dock poängtera att jag inte menar att hans karriär är över för att han går till Real.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-12 21:57
hoppas vi vinner på söndag,Det är skit vikitga poäng.
Annons: