/spanien/barcelona/forum/16033.aspx/spanien/barcelona/forum/16033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-09 17:02
Vi behöver faktiskt verkligen värva en högerback vilket jag tyckt väldigt länge. Men det kommer nog ske i sommar. Dani Alves spelar nästan alla matcher och det är normalt att han blir skadad nån gång. Puyol är såklart också riktigt bra som högerback också men vi saknar honom i mitten då.

Men det har ju ryktats mycket om att Pep letar högerbackar.

Nu får vi hoppas att dem som spelar mot Atlético sköter sig och klarar det, det är trots allt bara en match för sen kommer ju ett par spelare tillbaka.

Nu mot Atlético kommer Busquets ha en otroligt viktig roll, mittfältet måste både vara försiktiga och inte tappa boll och samtidigt pressa hela tiden så att inte Atlético kommer i bra kontringslägen och i en mot en situatioer mot våra backar som är mycket långsammare än deras anfallare.
Barcelona lameG^
2010-02-09 17:00
el Maestro

Chyg kommer säkert starta mot A.madrid men tror inte det blir fler matcher. Som du skrev kommer Puyol och Maxwell spela ytterbackar. Mittbackar kommer vara Pique som styr spelet i försvaret och Milito. Marquez kommer rotera med dessa.

Barcelona Abbe.
2010-02-09 17:00
Ämne: Muniesa får det bli ....Fontás och Bartra är uppflyttade för att träna med A-truppen. Fontás har ju lite erfarenhet och blir säkert aktuell för att spela.

Chyg kommer antagligen starta. Jag hade gärna sett honom från start mot Getafe faktiskt, men så blev som bekant inte fallet.
Barcelona el Maestro!
2010-02-09 16:55
Skador är alltid att räkna med. Förr eller senare så kommer skadorna för alla lag.
Det gäller att klara sig och inte gnälla och skylla på skadorna såsom vi brukar höra från Real Madrid supporterna. De som tillhör yngsta kategorierna.
Barça ska nog klara sig utan dessa tre ordinarie backar(Alves, Abidal, Pique) och Marquez.
Jag tror på vinst på söndag. Blir mer säkrare nu då lagen bör skärpa sig ännu mer.

Är på något sätt glad för att Chyg nu ska få möjlighet att visa vad han går för i ett antal matcher framöver. Puyol kommer att spela på högerbackspositionen medan Maxwell får spela i sin naturliga position på vänsterkanten. Kanske är det dags för Maxwell också att visa fram fötterna. Nu har även han chansen att ta ett steg fram. I 2 månader kan han räkna med att vara med i startelvan.
Barcelona lameG^
2010-02-09 16:49
Muniesa får det bli nu. Hoppas han tar för sig ifall han gör inhopp. Kan också bli Dalmau som tränat mycket med A-laget senaste tiden.

Maxwell-Puyol-Milito-Muniesa

Allt för att chyg ska sitta på bänken.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-09 16:43

Med Abidal hade vi åtminstånde haft en någorlunda bra backlinje. Då hade vi spelat med Maxwell, Puyol, Milito och Abidal. Efter som att Abidal har varit riktigt bra den här säsongen så hade det nog löst sig.

Nästa vecka får vi som CuléAK sa tillbaka några spelare, närmare bestämt Pique och Marquez. Då löser vi det nog med Puyol och Maxwell på kanterna och Pique och Chygrynskiy i mitten.

Någon som vet om Dani Alves kommer tillbaka till mötet med Stuttgart. Han skulle verkligen behövas där.
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-09 16:35
Barca

Det där är det enda sättet...

Men seriöst, snacka om otur, nu ser vi att det lönar sig med en bred trupp. På söndag måste Puyol göra en sådan där match som bara han kan göra. Där han är nästintill omöjlig att komma förbi.

Vi har alltså bara 4 backer nu i A-laget. Fontas och Bartra ska ju träna med laget den här veckan och de hamnar förmodligen på bänken.

Tänk killar om Puyol inte kan spela matchen. Jösses..
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-02-09 16:33
Ta det lugnt Culés. Efter matchen mot Atletico kommer allt att ordna sig vi kommer få tillbaks några backar osv.

Plus Yaya's frånvaro är inte så allvarligt problem med tanke på hur Busquets har skött sig.

Men om jag ska vara ärlig så blev jag riktigt ledsen när jag hörde på Abidals skada.
Barcelona petersays
2010-02-09 16:32
" Är det någon som vet varför Gai är petad i B-laget. Riktigt konstigt faktiskt ifall det stämmer att han är en av våra största talanger. "

Bra fråga...Han har bara spelat 2 hela matcher den här säsongen. OCh väldigt många matcher har han inte spelat alls. De han väl spelat har han fått en halvlek eller hoppat in kring 80e minuten.
Barcelona Pleeo
2010-02-09 16:32
Ämne: Visst är det jävligt....
Läste nyss på Barcasidan, måste ha missat det.
Ber om ursäkt !
Det blir intressant att se vilka som blir back-ups till backarna mot Ateltico, B-lagspelare ?
Barcelona Pleeo
2010-02-09 16:30
Ämne: ★Barca★ ....
Tyvärr är Yaya också skada så det mesta talar på att Chygrinskiy spelar.
Barcelona ★Barca★
2010-02-09 16:30
tarriik#16

Tyvärr så är yaya skadad.
Barcelona tarriik#16
2010-02-09 16:27
★Barca★

Det finns ett bättre sätt.
Minns du när barca spelade med
Puyol-Yaya-Pique-Sylvinhio i Cl finalen hur bra gjorde dom inte det ?
Hellre Yaya istället för äckliga sega Chyg.
Barcelona Pleeo
2010-02-09 16:27
Visst är det jävligt surt med dessa skador vi har just nu.
Mot atletico lär det la bli
Puyol- Chgryniskiy- Milito- Maxwell.
Men det konstigaste är att Barcasidan har redan skrivit lite om dagens träning men knappst nämnt nått om Abidal ?
Känns lite konsigt
Barcelona ★Barca★
2010-02-09 16:24
Det här är det bästa sättet.

Puyol - Chygrynskiy - Milito - Maxwell.

Chansar på 1-1 på Söndag.
Barcelona Pep.G
2010-02-09 16:10
Keita-Puyol-Milito-Maxwell ?

Keita som högerback är nog det ultimata. Det är en position jag tror han skulle kunna klara av faktist.
Barcelona ★Barca★
2010-02-09 16:10
Skulle barca vinna på Söndag visar det bara hur starka Barca är.
Barcelona Rambla~
2010-02-09 16:07
Alltså två månader är riktigt tufft att vara utan Abidal. Han har varit en av de bästa spelarna så här långt in på säsongen. Vi snackar om nästan till slutet av säsongen nu. Han lär ju behöva några matcher för att få upp matchtempot också. Vilken jävla otur alltså. Speciellt med tanke på att skadan kommer just när Alves och Yaya precis skadat sig.
Barcelona NoGo™
2010-02-09 16:03
Vafan Abidal skadad :(, våran formstarkaste spelare de senaste matcherna. Riktigt tungt och snacka om att man kommer vara nervös på söndag.
Barcelona Rambla~
2010-02-09 16:00
Ämne: Vi spelade ju chyg m....
Japp, 6-1. Dima fick skulden för målet pga av en dålig bakåtnick av Busquets som hamnade framför el Kun vill jag minnas. Inte mycket stackars Dima kunde göra mot en ensam Kun, snabb som han är.
Barcelona ★Barca★
2010-02-09 15:59
Hetfield

Oj jag mena Puyol ska vara högerback och waxwell vänsterback:)

Fan vad tufft det kommer bli på Söndag.

Man får hoppas att Aguero har en dålig dag.
Barcelona Pedrito
2010-02-09 15:58
Vi spelade ju chyg mot atletico förra gången och då gick det ju hyfsat...
Barcelona Hetfield
2010-02-09 15:57
Barca

Du menar väl förstås att Puyol ska vara högerback och Maxwell blir då vänsterback, eller menar du tvärtom?

Vad fan gör de på träningarna? Samlas de i en ring och brottas?
Barcelona Pedrito
2010-02-09 15:53
Ska vi tvingas flytta ut Puyol på högerbacken nu?
Barcelona Rambla~
2010-02-09 15:50
Ämne: Maxwell Chyg Milito ....
Jag kommer inte att ha några naglar kvar men det är väl nästan det enda alternativet nu.
Barcelona Abbe.
2010-02-09 15:50
Det är skit alltså, backlinjen mot Atletico blir bara tunnare och tunnare, åtminstone nu fem dagar innan. Bara hoppas att Puyol hinner återhämta sig ordentligt till söndag.

★Barca★

Skrämmande tanke.
Barcelona ★Barca★
2010-02-09 15:48
Maxwell Chyg Milito Puyol

Vad tycker ni?
Barcelona HugoBoss
2010-02-09 15:48
Skadan på Abidal är nu bekräftad.
Barcelona Rambla~
2010-02-09 15:45
Vi kanske ska komma ihåg att Maxwell knappast tillhör den kategorin av spelare som håller sig skadefri en längre tid.
Barcelona Rambla~
2010-02-09 15:44
Helt otroligt. Det jag inte begriper är hur fan man kan bli så allvarligt skadad på en träning?

Så här blir det alltid, just när ett transferfönster stänger så kommer skadorna som ett brev på posten.
Annons: