/spanien/barcelona/forum/16032.aspx/spanien/barcelona/forum/16032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-02-10 23:16
Ämne: En fråga killar och ....
Vil inte ha honom.
Barcelona Abbe.
2010-02-10 23:15
Ämne: En fråga killar och ....
Jag vill inte ha Fabregas, åtminstone inte de kommande säsongerna. Kort och gott.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-10 23:12
Getafe 1 - 0 Sevilla

Fint spel innan målet. Hoppas Getafe tar sig vidare! KOM IGEN NU!
Barcelona el Maestro!
2010-02-10 23:11
Högerbacken som spelar i Getafe just nu Cortez(?) kommer att vara på fritrans i juni. Har läst någonstans om att Barca är intresserad som "Back ups" till Alves. Han kom in i matchen på andra halvleken. Skulle inte ha något emot om han skulle anlända på noll kronor.
Real Madrid Shi
2010-02-10 23:08
En fråga killar och tjejer, varför vill ni ha Fabregas? Han petar ju varken Xavi eller Iniesta, och att spela alla tre är dumdristigt, en stor bidragande roll till att det gick så bra förra året var ju att Yaya Touré var ett sånt monster.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-10 23:07
Valdés
Puyol - Muniesa/Fontas - Milito - Maxwell
Xavi - Busquets - Keita
Messi - Ibra - Iniesta

Så tror jag det kommer se ut.
Försvaret först, jag tror inte Pep kommer välja att köra med Busi eller Keite som försvarare, han litar på sina athletic spelare och kommer säkert låta någon B-spelare spela. Mittfältet ser ut som jag tror för att skapa mer balans i laget. Busi kan hjälpa hemmåt och även Keita. Keita kan även löpa bra på Xavis instick, vilket mot Atletico Madrids försvar borde resultera i minst 1 mål. Anfallet såg bra ut trots 1 man mindre mot Getafe där Iniesta föll lite hemmåt och lät Keita ta hand om vänsterkanten vissa stunder så att Iniesta och Xavi kunde bolla lite med varandra. Med Maxwell springades offensivt på vänsterkanten som en vänstermittfältare borde det funka. Puyol måste spela på högerkanten för att ta hand om Simao.
Messi måste fortsätta med sin fina form och Ibra MÅSTE börja måla nu.
2 veckor kvar tills Stuttgart, då måste Ibra ha kommit igång.
Barcelona Antonio Puerta
2010-02-10 22:59
Grabbar tror jag har funderat ut backlinjen och resten av laget tills på Söndag mot Atletico Madrid kolla nu...

----Maxwell...Milito....Busquets...Puyol
.....................Keita...............
............Xavi...........Iniesta.......
......Messi........Ibrahimovic.....Henry/pedro

Nu får ni tycka vad ni vill..Håller ni med om Busquets som "Spelande" mittback seg hänger inte med men ja tror det kommmer se ut såhär?

Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-10 22:59
Essienesque/

Det är inte samma sak. Under Rijkaard var Deco och Xavi givna i startelvan och Iniesta var då en ung talang som fick förlita sig i första hand på inhopp.

Fabregas är ingen talang som behöver slussas in i laget som Iniesta gjorde för några år sen.
Barcelona Essienesque
2010-02-10 22:51
Varför skulle inte en rotation på mittfältet fungera med Fabregas i truppen likt den vi hade med Xavi/Iniesta/Deco?
Barcelona Trippeln
2010-02-10 22:49
Hahaha otroligt vad skön Fabregas är! Det står 1-0 till Arsenal mot Liverpool idag,sen filmar Gerrard till sig en frispark strax utanför straffområdet,mycket farlig.I den fjärde tillägsminuten!(94) minuten.

Gerrard stegar fram och ska skjuta,fabregas sparkar bort bollen 1-2 meter och fördröjer spelet,sen när Gerrard ska stega fram så får han en KALASTRÄFF och man såg på reprisen att den hade gått i mål om inte FABREGAS BOXAT BORT DEN MED HANDEN,dommaren såg inget.

Otrolig bollen hade gått in och jag har aldrig varit så säker på något i mitt liv!
Barcelona Lokmaninho ( Namnet säger allt )
2010-02-10 22:17
Getafe spelar riktig bra:D
Barcelona Barcadinho.
2010-02-10 22:04
På tal om Fabregas, innan jag loggar ut för att hålla på med andra saker.

Min resonemang är väldigt enkelt -
jag tar gärna emot duktiga spelare till Barca, under ett rimligt pris och särskilt om de har extra känslor för klubben.

Och på frågan om hur det kommer att gå med han, Xavi och Iniesta - jag låter el Mister att lösa detta problem.

(ha en bra kväll)
Barcelona Barcadinho.
2010-02-10 21:58
Jag väljer Xavi över Pep. Det är kanske små marginaler som skiljer dem emellan, men jag älskar att se Xavi rörelser med boll. Jag skulle säga att Pep påminner mer om Xabi Alonso än Xavi Hernandez. Båda var/är passningsgenier men Xavi gillar att smickra bollen, hålla bollen, och dribbla mer än vad Pep gjorde.
Dessutom finns det mer smidighet och ”dans” i Xavi rörelser jämfört med Pep. Xavis spelstil är vackrare för ögonen helt enkelt.
Jag tycker att Xavi har nästan allt som Pep hade som spelare inom sig och extra mer. Pep hade däremot en bättre ledarskapskaraktär.
Xavi förre Xabi och Xavi förre Pep.

Guardiola har aldrig varit i närheten av den stjärnstatus som Xavi lyckats nå. Men det kan bero på att mediebevakningen är annorlunda nu eller andra faktorer.

Men det är en smaksak, Att säga vackert eller vackrare är en smaksak!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-10 21:51
Förstår inte varför alla pratar i februarimånad om en möjlig/eventuell värvning av Fabregas? Det spelar ingen roll, alla vet ändå redan om att Florentino kommer värva honom nästa säsong. Allt är klart, det enda som fattas är för Real Madrid att ta reda på hur man stavar till Cesc…

*Länktips.
Barcelona lameG^
2010-02-10 21:45
Smogen

Håller med dig där.

Iniesta som vänsterytter är inte så dålig som alla försöker säga. Det ända vi förlorar på när vi har Iniesta på kanten är att vi förlorar en grym spelare i mitten men där kommer Cesc.
Barcelona Smogen
2010-02-10 21:42
BlaugranaBarcelona

Med tanke på de Ca 60-70 matcher som Barca spelara varje år borde ju ändå möjligheten finnas för Fabregas, Xavi och iniesta att rotera på mitten, eller vad tror du?
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-10 21:16
lameG^

Hoppas på tvärtom. Hoppas Arsenal vinner ligan. Hoppas Fabregas inte kommer hit på länge.

Vad ska vi med han till, allvarligt? Vi har världsspelare på varenda position och bra bänkspelare som kan göra sitt jobb bra.

Om Fabregas kommer in, flyttas Iniesta upp och det vill jag definitivt inte. Alla vet att han dominerar på mittfältet tillsammans med Xavi.

Ingenting emot Fabregas, nejnej. Jag diggar verkligen snubben. Han är grymt bra i Arsenal men till Barca? Nej, tack.

Han är alltid välkommen om några år när Xavis form börjar dala...
Barcelonistas
2010-02-10 21:11
inför nästa säsong måste barca köpa ribery,maicon,suarez. tänk er vilka jävla kanter vi kommer ha. Messi-Alves o Ribery- Maicon vi kommer dansa oss förbi allt!!!
Barcelona lameG^
2010-02-10 21:02
Hoppas verkligen Arsenal förlorar mot Liverpool nu. Det kan bli 5:e plats för Arsenal faktiskt och då lovar jag er. FABREGAS ÄR VÅR!!
Barcelona Calavera
2010-02-10 20:58
Adil,
OK, jag förstår. Jag minns Barcelona på 80-talet då det eviga antimadridtjatet kunde göra staden lätt jobbig ibland. Men sen kom ju Cruyff, och sen Rijkaard, och sen Pep. Idag vill jag se Real erkänna att de blivit lillebror genom att pumpa upp lite anticuleismo! :)
Valencia rågi
2010-02-10 20:32
Ämne: Ämne: Är förf....
Jaha, då har han rätt stora skor att fylla med andra ord. (Syftar på att Hassan är en talangfull skribent)
Barcelona AzizWaysi
2010-02-10 20:29
Kollade på Iniestas facebook nyss , där han hade lagt upp ett klipp som handlar om honom under hans tid i LA MASIA. Se länktips*

Och så här skriver han:

Os dejo un vídeo de cuando
estaba en La Masía. Si tienes claro en quiénes fijarte y trabajas para mejorar,
las oportunidades llegan. Así me convertí en futbolista profesional,
aprendiendo cosas cada día.
Barcelona Smogen
2010-02-10 20:12
Denna veckan har jag nästan undrat om nyheterna angående Barcas skador varit ett skämt. Vi har ju varit ganska skonade från jobbiga skador senaste året. Man har ju lite suttit och undrat när det ska vända, men det här är ju nästan löjligt. Alves, Pique, Abidal, Marquez, Toure och Chyg saknas till nästa match, samt att Puyol verkar tveksam. Fortsätter det så här resten av veckan är det ju bara att hoppas att Barca Atletics dåliga form bara berott på att man sparat sig inför helgens match mot Atletico Madrid.

Klarar vi oss från fler skador kan det ju däremot (återigen) bli en galet underhållande match, nu har ju Barcelona ungefär lika uselt försvar som Atletico. Någon mer som är på att tjäna lite stora pengar genom ett tips på att matchen slutar 5-5 (plus eller minus något mål). ;)
Barcelona DM1982
2010-02-10 20:04
Ämne: Är författaren av "H....
Det är hans bror.
Valencia rågi
2010-02-10 19:58
Är författaren av "Hjärtat visar vägen" besläktad med Hassan Alavi?
adil [antimadridista]
2010-02-10 19:43
Gourmet

Jag respekterar din åsikt men fortfarande, man kan inte förvänta sig något i 'Erik Niva Nivå' just i sammanhanget. Krönikan höll en bra och acceptabel nivå för åldersklassen. Han förtjänar mer beröm än en totalsågning. Uppriktigt bemötande i all ära, men jag tycker du var lite onödigt hård.

Calavera

"Antimadridista" är väl ett uttryck som kan ha olika betydelser. Beror på hur man väljer att se på det. I mitt fall var det mer en respons på senaste tidens löjliga Villarato kampanjer och annat "AntiBarca" dravel. Rent historiskt är det väl som du säger, ett gammalt begrepp som en slags försvarsmekanism mot Madrid makten och deras ståtliga fotbollslag.
Barcelona Gourmet
2010-02-10 19:18
adil / Så du menar att efterssom grabben eventuellt är 16 men ändå lägger ut krönikor på svenskafans som är en officiell sida, inte ska ha ett uppriktigt bemötande?

(Sedan är det skillnad på att va kritisk och att smutskasta. jisses.)
Barcelona Calavera
2010-02-10 19:14
Förresten Adil: varför tillägget antimadridista? Jag tycker det tillhör en svunnen epok, då Barca fortfarande var lite mindre och lite klenare än marängerna. Idag är det deras tur att vara anticulés - det kan vi bjuda på!!
Barcelona Mojito
2010-02-10 19:10
Det är egentligen fel att jämföra Xavi med Pep eftersom Xavi på senare tid flyttats fram 20 meter i banan och egentligen har en annan uppgift än den Pep hade. Men eftersom Xavi blev Peps arvtagare så tål det ändå diskuteras.

Jämförelsevis så är Xavi bättre på i princip allt förutom möjligtvis den taktiska biten och speluppfattningen/vision, där jag tycker Pep var en mästare. Allt ifrån att anpassa tempot till att inta rätt position för att hjälpa sina lagkamrater. Xavi har ju också dessa delar i sin repetoar, tänk er då hur vass Pep var om han anses bättre (min åsikt).

Det jag dock minns bäst av Pep som spelare var hans tittfintspassningar på 25 meter som skar upp motståndarnas försvar som en kniv genom varmt smör. Elegans!

Ska tilläggas att Pep var en stor ledare på planen också, där har Xavi en bit kvar.
Barcelona Calavera
2010-02-10 19:02
adil:
Det stämmer nog bra... Den här generationen är ju bara makalös och jag fattar inte hur då många otroliga spelare kan ha uppstått på en och samma plats samtidigt :)

Drt känns som om jag måste flytta dit snarast och inandas atmosfären, och försöka utröna mysteriet...
Annons: