/spanien/barcelona/forum/16028.aspx/spanien/barcelona/forum/16028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-17 22:21
Henry kommer in i ett taskigt läge då Espanyol ständigt hade bollen och fick domarens visselpipa på sin sida.

Henry hade knappt något och göra, han tog löpningar men fick aldrig bollen. Vissa kom emot honom men stoppades av en Espanyol spelare.

Att skylla någonting på Henry är fel, alla i Barcas elva, speciellt från den första halvleken förutom Valdes, sov på jobbet.

----

kallesiete

Spelarna gjorde inte sitt jobb, vilket gav Espanyol spelarna fördelen. Spelare som Iniesta och Zlatan behövs redan från start, Abidal behövs på vänsterkanten medans Puyol och Pique kan ha det trevligt.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
Delarocha

Skärp dig och var objektiv!
Barcelona Barca4eva
Dani Alves=The King

Jag märkte något sådant, drf blev jag lite småarg över det sena inhoppet XD
Real Madrid Pistolero
2010-04-17 22:20
Ämne: Pinsamt av er som fö....
Riktigt bra sagt, mannen..!
Barcelona Salcini
MerÄnEnKlubb

Läs om ditt inlägg om Rijkaards talanghantering igen. Hör du någon skillnad på när du säger Messi och Iniesta jämfört med Pedro och Busquets? Både Messi och Iniesta har varit stora talanger sedan dom var 15 år i stort sett. Pedro och Busquets visste inte ens många vilka det var innan dom tog klivet upp till a-laget förra säsongen. Har dom gjort det dåligt? Njae, dom har gjort det riktigt jävla bra och startar numera oftare än dom sitter på bänken. Detta gör dom samtidigt som Barca vinner 6 titlar på en säsong och nu också leder ligan och har goda chanser i Champions League. Fortfarande dålig talanghantering av Pep?

PS. Rijkaard lyckades inte få ut den potential som fanns i G2S, också han en stor talang...ds
Barcelona kallesiete

Okej H.Alavi så om alla lag spelar som Espanyol gjorde ikväll så kommer vi aldrig någonsin att få en seger igen. Jag menar, man kan ju inte begära något av sitt eget lag?

Jag förväntade mig inte en överkörning. Man kan inte vinna alla matcher.

Jag är enbart besviken på Barcas insats, framför allt i första halvlek och viljan att gå för 3 poäng i slutet.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-04-17 22:19
Märkte ni att laget höjde sig när Ibra kom in speciellt Messi. Eller kan de bero på att han kom in så sent.
Delarocha
2010-04-17 22:18
MerÄnEnKlubb

Och jag undrar, vad i helvete är det du lastar Pep för? Att Espanyol gör en kanonmatch, att Dani Alves är korkad och blir utvisad och att Messi och Xavi inte håller normal klass? Skulle han förutse detta och istället spela med vilka? Eller vad borde han ha gjort? Det känns som att du bara kritiserar för att det är kul typ, eller så är du bara ett forumtroll.
Barcelona MerÄnEnKlubb
Ämne: Surt med poängtapp, ....
haha...

Väntade bara på att någon skulle förväxla mig med årets stora tillströmningen av supportrar
Barcelona Dani Alves=The King
Vampíro //

Henry sattes in för att hjälpa laget men som nästan jämt så lyckas han komma till lägen men kan inte förvalta dem. Vissa gånger ser de löjligt ut.

Klart vi klagar när en spelare kommer in och är stort sätt värdelös. När de sitter bättre spelare på bänken så som Ibra Bojan
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Pinsamt av er som förväntar sig att vi ska gå ut och krossa Espanyol, jag sa det innan matchen och jag säger det igen, underskatta fan inte våra motståndare.

Varför skyller ni på Pep när Espanyol spelarna gör ett suveränt jobb? Det är väl inte hans fel? De raderade ut Xavi och Messi totalt. Dem pressade och pressade och var så nära att få utdelning men en viss Valdes var på alerten.

De flesta här inne tror att Barca är odödliga och att Messi kan avgöra alla matcher, så är det inte.

Det finns ingenting och göra nu än att ladda inför CL matchen mot Inter. Vi kan inte sätta all hopp på Messi och Xavi, vi saknar spelare som Iniesta och Zlatan som också är en viktig del i laget. Tyvärr så har dom två sist nämnda haft skadebekymmer på sistone.
Barcelona Rambla~
2010-04-17 22:17
Maxwell är bra med boll, han klarar även av att förvavara hyfat bra. Puyol och Maxwell tillsammans på en kant stänger den ganska så bra under en match.

Precis som Zero Pulse är inne på. Nu sätter han även myror i skallen på Tolken inför CL också. :)
Barcelona Hetfield
MerÄnEnKlubb

Det känns nästan som att du har lite "Nina" syndrom, du gillar bara att vara kontroversiell bara för sakens skull

Nej, Pep är inte untouchable, men såsom du pratar om honom så låter det som att vi spelar i division 2
Barcelona Trippeln
Hassan

Skit i honom,du diskuterar alltid på en bra nivå och det är det viktiga :D
Barcelona Port Olímpic.
Pep är en grym tränare som gjort ofantligt mycket för Barca. Men han är inte ofelbar och ibland gör han faktiskt. Ikväll kunde jag hitta ett par fel men det är inte värt att gå in på detalj. De tappade poängen kan betyda en hel del i slutändan men just nu är det enda man kan göra att koncentrera sig på nästa match. Sedan tror jag Valencia tar alla tre mot Real Madrid.
Barcelona DM1982
Värt att tänka på är att vi förlorade på hemmaplan mot Espanyol förra året. Då låg vi först och de låg sist i ligan, det var första gången det hände i spanska ligan. Vi har allt i egna händer, Real kommer inte vinna alla matcher.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
MerÄnEnKlubb

Du har rätt i allt du säger!
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:16
Ämne: MerÄnEnKlubb

Ok, ....
Vad fan i helvete?!?!?!

Läs igen! Jag vill inte byta någon tränare. Allt jag säger är att ALLA (spelare som tränare) måste kunna kritiseras för låga prestationer. Exakt vad är det med det du har svårt att tillgodogöra dig och känner ett så stort behov av att missförstå?
Barcelona Barca4eva
2010-04-17 22:16
MerÄnEnKlubb

Man har bara lust att spotta varje gång man läser dina inlägg...-spott-
Delarocha
2010-04-17 22:15
fel
Barcelona tarrak
Surt med poängtapp, men rättvist till matchbilden. Det positiva med lite motgångar är att vi snart slipper såna som MerÄnEnKlubb
Real Madrid Hassan
Delarocha

Varför svara på det viset när jag kommer hit och diskuterar på en bra nivå?

Okej vi har Gago.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:14
Ämne: MerÄnEnKlubb

6 ti....
Nej, ligaledning och CL-semi I ÅR är Godkänt. Förra året var magnifikt. Men som konstaterats tusen gånger. Tansaktionella ledare presterar bara på kort sikt.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-17 22:14
Barca gjorde en usel match idag tyvärr, d e bara att inse.
oändligt många slarv passningar sen att Alves får d gula istället för tvärtom och att d va hands på Espnyol spelaren när messi skulle lägga in bollen framför mål, sånt gjorde matchen ännu svårare..
men i slutändan var d barca som underpresterade!
Barcelona Vampíro
2010-04-17 22:13
Fattar inte heller varför folk alltid ska leta efter syndabockar efter varje match som inte går vår väg. Visst var Henry dålig ikväll, men hur fan får ni det till hans "fel" att vi inte vinner? Hör och häpna man vinner, förlorar och kryssar faktiskt som ett lag och när ingen(Piqué, Valdés undantagen) presterar i en sån här viktig match så vinner vi inte, knappast en enda spelares fel, speciellt när det handlar om en inhoppare.

Blir så jäkla förbannad när folk ska resonera på det viset. Innan var det Oleguer, så sent som förra säsongen var det Abidal och nu är det helt plötsligt Henry som står för allt dåligt laget gör.
Barcelona Rambla~
MerÄnEnKlubb

Ok, vilken tränare anser du att Barca borde byta till då?
Zero Pulse
Att er laguppställning var huller om buller beror på att Pep vill blåsa skiten ur Mourinho. Nu kommer den stora taktikern Mourinho inte fatta ett noll längre.

"Först så spelade Alves som anfallare... och idag var det Maxwell... Hur fan ska göra jag på tisdag?"

Hehe

Forza Milan :D
Delarocha
Vad har Busquets med Dani Alves att göra nu? Du sa ju precis att det var en coachförlust. Vad skulle Pep ha gjort för att få smaka på din mat om hungersnöd råder? Vart syndade han så som för dig att se rött?

Du tycker Pedro och Busquets är dåliga?
Det måste vara jobbigt att se en sån klåpare som Pep ta sex titlar med Barcelona när han egentligen är ganska kass. Hur fan går det till?

Sen är det ironiskt att du ifrågasätter La Masia etc. Det var intressant.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:12
Delarocha

Ang. din ref till Reijkard. Är det inte så att Pep skördar frukterna från Reijkards eminenta talanghanterande? Hur skolades exempelvis Iniesta och Messi in jämfört med bolltittaren Pedro och 'glasvasen på två tandpetare' Busi?
Real Madrid Pistolero
2010-04-17 22:12
Ett derby kommer alltid att vara ett derby.. Och när det gäller Espanyol, så är de en svår nöt att knäcka ibland. Espanyol brukar för det mesta spela upp sig när de möter Barca.
Förstår inte riktig varför Maxwell spelade som ytter eller att Busquet spelade. Och Henry borde verkligen inte spelat. In med Ibra istället.
Annons: