/spanien/barcelona/forum/16026.aspx/spanien/barcelona/forum/16026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2010-02-14 19:36
BlaugranaBarcelona

Inte en chans i världen att Patetico inte kör för fullt idag och sparar sig,vi har en C! betonad backlinje.

Jag har goda vibbar ändå,barcas mentalitet kommer bräcka Pateticos.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-14 19:33
Qerz

De brukar släppas mellan en halvtimme och en timme innan match.
Barcelona Abbe.
2010-02-14 19:31
Ämne: Hej, har några start....
Du får vänta minst en halvtimme till.
Barcelona Qerz
2010-02-14 19:29
Hej, har några startelvor släppts ännu?
Tack på förhand
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-14 19:27
Hoppas Atletico vilar lite spelare iallafall. De har ju Europa League-match om några dagar.
Barcelona Trippeln
2010-02-14 19:21
BlaugranaBarcelona

Folk har väl annat för sig och är spända?
Canaletes
2010-02-14 19:21
Patético har match om 4 dagar mot Galatasaray hemma.

Dem prioterar dubbeln ;)
2010-02-14 19:20
Varför skriver inte så många just nu? Det ska vara fyllt av Culés nu!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-14 19:19
Atlético är fel lag att underskatta, framför allt på Vicente Calderón.

Minns säsongen 07/08 när vi tog ledningen efter Ronaldinhos chilena och det slutade ändå med att vi fick smisk av Kun & Co.

Och förra säsongen släppte vi in fyra mål med vårt bästa försvar i startelvan.
2010-02-14 19:16
Hetfield

Ja, det är arrogans, haha.

Hoppas på en riktigt rolig och fartfylld match och såklart, att vi vinner.
Barcelona Hetfield
2010-02-14 19:08
Äh, slappna av, de kallas för Patetico av en anledning, gör bara ett tidigt mål så blir resten rena rama lekstugan

Arrogans? Nja, lite kanske :)
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-02-14 19:07
Canaletes

hahahaha:_p,, han sträcker upp kortet så hårt att tröjan spricker.
Barcelona el Maestro!
2010-02-14 19:03
Länken blev fel. Här hoppas jag att det syns.
2010-02-14 19:00
Domaren för ikväll är Eduardo Iturralde González och de matcherna han dömt för Barcelona 2009-10 är:

Getafe 0 - 2 Barcelona (4 gula kort utdelade, 1 till Barca-spelare)
Barcelona 1 - 0 Espanyol (7 gula kort utdelade, 3 till Barca-spelare)

Barcelona el Maestro!
2010-02-14 18:59
Assistligan här du i länken.
Messi leden även den.
Barcelona tarrak
2010-02-14 18:56
För de som är intresserade av statistik om Barcelona och övriga spanska lag kan jag rekommerndera Bet 365.

I länktips finns exempelvis tabellen över vilka intervaller samtliga Primeralag gör sina mål. Precis som majoriteten av alla lag gör Barca de flesta av sina mål under sista kvarten.

EDIT: Såg nu att länken inte funkade, men det är bara att gå in på Bet 365 och klicka sig fram till en spansk match och trycka på statistikstaplarna bredvid oddsen.
Canaletes
2010-02-14 18:55
L.A.M. Nr 10

Han gillar dra upp gula kort också, väääldigt länge.
Länk :P
Canaletes
2010-02-14 18:51
Racing är smarta

Colsa tog sitt 5:e gula kort o slipper spela mot oss.
Tchité fick rött direkt

Alltså säkra 3 poäng nästa match ;P
Barcelona Abbe.
2010-02-14 18:50
Ämne: Fan, nu är man otrol....
Håller med. Jag är rejält spänd, och faktiskt aningen nervös också. Brukar inte vara det, åtminstone inte inför presentationen av startelvan.

Pep har ju sagt sedan tidigare att han i princip har elvan klar för sig. Bara synd för oss att han ska vara så hemlighetsfull ;-).

Som jag skrivit tidigare, jag tror på Maxwell - Milito - Puyol - Bartra. Sedan skulle det ju även kunna funka att lira Muniesa som vänsterback och föra över Maxwell till högerbacken. Men känns inte det lite väl krystat?
2010-02-14 18:44
Mojito

Ja, jag med. Fast de enda alternativen som finns kvar för mig är Muniesa eller Bartra. Själv har jag aldrig sett någon av de spela.

Det känns inte som om Pep väljer att sätta Keita som vänsterback i den här matchen. Har inte Seydou själv sagt att han aldrig har spelat där och inre heller vill göra det.
Barcelona el Maestro!
2010-02-14 18:38
Racing åker ju på storstryk av Malaga.
Racing har spelat CdR i onsdags. Spelarna i Racing verkar vara tröttkörda. Man kan ju hopppas på att Atletico Madrid som spelade match i torsdags är också märkta av spelschemat.
Barcelona Mojito
2010-02-14 18:35
Fan, nu är man otroligt spänd på startelvan,

Någon som kan utläsa något från Sport elller EMD om de har någon förhandsinfo?
2010-02-14 18:34
Barcadinho

Aj, det ingen bra nyhet. Han, tillsamans med många andra domare i Spanien, har en förmåga att dra upp röda kort lite här och där.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-14 18:29
Domaren idag är Iturralde Gonzalez – hoppsan.
Det blir en teater i högsta grad.
Han är mycket rutinerad domare men gillar att få mycket uppmärksamhet.
I onsdags skickade han Sevillas tränare Jimenez till läktarna för protest.
Jimenez är en sån tränare som lever matcherna helt och hållet.
Det var inga ovanliga protester han gjorde mot Racing.

Jag hoppas inte att det kommer att bli för mycket teater.
Vi vill se fotboll och inte annat.
2010-02-14 18:21
Rolig match just nu mellan Depor och Espanyol.
Barcelona Trippeln
2010-02-14 18:12
BlaugranaBarcelona

Intressant statistik faktiskt :)
s.eto
2010-02-14 18:10
Hoppas verkligen zlatan sätter en balja ikväll. Han verkar ha dåligt självförtroende för tillfället. Dom senaste matcherna har ju han gjort massa felpass och tappat boll mycket. Hoppas verkligen det släpper för han, inte för jag tror det men hoppas gör jag..
2010-02-14 18:09
Ämne: Jag har analyserat m....
Intressant statistik. De betyder att Atletico både gör och släpper in flest mål sista kvarten. Men man har även gjort många mål den första kvarten i andra. Annars är det ganska jämt fördelat. Man har gjort lika många mål i alla tre halvlekar i första.

Statistiken visar även att man både gör samt släpper in ganska många fler mål i andra.

Det skulle vara kul ifall man såg en sådan statistik för Barcelona. Jag skulle tippa på att vi gör flest mål mittkvarten i första halvlek. Många gånger när vi gör sånna där utklassningar på hemmaplan är det ju oftast så att vi gör ett tidigt mål och sedan gör några fler innan första halvleken är slut.
Canaletes
2010-02-14 18:02
En som gör mål idag säkert är Leo Messi!!

bara kolla på länk ;)
2010-02-14 17:40
Jag har analyserat motståndarnas resultat, återigen. Denna gång, Atletico Madrid och deras facit på hemmaplan.

Nedanför följer minuterna då de gör mål och släpper in mål.

01-15
Gjorda mål: 2
Insläppta mål: 2

16-30

31-45

46-60
Gjorda mål: 4

61-75
Gjorda mål: 3
Insläppta mål: 3

76-90
Gjorda mål: 5
Insläppta mål: 4

Som ni kan se, så gör de mål och släpper in mest mål sista kvarten. De har förlorat massa poäng på att släppa in mål sista minuten.

Deras farligaste spelare, är helt klart Forlan, Aguero och Simao. Forlan har gjort 5 mål på Calderon och Aguero har gjort 3 mål. De båda är riktigt farliga, especiellt Aguero med sina farliga frisparkar. Även Simao är bra på frisparkar.

Här är deras hemmaresultat i ligan hittils.

Atletico Madrid 2 - 2 Almeria

Atletico Madrid 4 - 0 Espanyol

Atletico Madrid 0 - 2 Malaga

Atletico Madrid 1 - 1 Mallorca

Atletico Madrid 1 - 1 Racing

Atletico Madrid 2 - 3 Real Madrid

Atletico Madrid 2 - 1 Sevilla

Atletico Madrid 3 - 2 Sporting Gijon

Atletico Madrid 1 - 2 Villareal

Atletico Madrid 2 - 1 Zaragoza

Vinster: 4
Oavgjorda: 3
Förluster: 3

Gjorda mål: 18
Insläppta mål: 16

Vi klarar oss igenom det här, vare sig Toure är borta, Alves eller Abidal.

Kommer ni inte ihåg innan matcherna mot Inter och Real Madrid? Messi skadade sig, Zlatan var skadad, Abidal fick svininfluensa, likaså Marquez men vad hände? Vi klarade oss och vann båda matcherna.

Det här är våran kväll. Vi ska visa att vi klarar oss utan skadade spelare och även om vi har visat förut på att vi inte är några individualister och beroende av vissa spelare (Inter-matchen), måste vi visa det igen.

Förra matchen mot Getafe visade alla spelare hjärta och vi klarade oss med en man mindre mot kontringsstarka Getafe. Sånt vill man se ikväll. Hjärta, passion, svett. Vi ska göra mål och flyga iväg från Madrid med 3 poäng i bagaget.

Jag bryr mig inte om vem som gör mål, bara vi spelar fint, har kontroll över matchen och skapar massa målchanser som eventuellt Ibra, Messi eller vem som helst sätter.

Visca el Barca y Visca Catalunya!

Mot 3 poäng!
Annons: