/spanien/barcelona/forum/16024.aspx/spanien/barcelona/forum/16024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-12 18:59
Mojito/

Epic co-sign.

Barcelona Barca Barca
2010-02-12 18:56
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres//
Eto'o fallet var också märkligt, men grejen med eto'o är att han gjorde vissa grejer som, tjafset med ronaldinho och sånt luktar illa. Nu är eto'o som jag nämnde i början av inlägget han också mänsklig men sånt gör man inte, Pep ville rensa Ronaldinho, Deco, Eto'o eran och spelar ingen roll om eto'o hade stänkt in 80 mål på en säsong, när pep vill nått så ska det göras, som i Chyg fallet, han ville ha honom och han fick honom oavsett Cuptied eller om han kostar 250 milli. Sen får du inte glömma att Eto'o ville ha en megalön och det gick snack om att han kom överens med milan om att när kontraktet skulle ta slut (sommaren 2010) så skulle han lämna för just milan. Då hade barca varit tvugna att lägga säg runt 600 mili för en anfallare.

Och många här inne om inte alla på forumet är tacksamma för allt Eto'o har gjort för klubben och ingen hade gråtit blod om lejonet stannat kvar men det finns för o nackdelar med Zlatan-Eto'o affären. Just nu ser alla människor bara nackdelar eftersom Zlatan har måltorka, men när han börjar skjuta in bollar i mål så glömmer alla eto'o och ser alla fördelar med bytet.
Barcelona Criff
2010-02-12 18:55
Har också hört att en utav anledningarna till att Eto skeppades iväg var att han inte kunde ta direktiv på planen.
Han gjorde lite som han ville och lyssnade inte riktigt på det Pep sa.
Barcelona Mojito
2010-02-12 18:48
Gonzalo

Pep ville göra sig av med Eto´o redan förra säsongen men då blev det ingen affär.
Pep ville fortsätta utveckla Barcas spel ytterligare och insåg att en mer fysisk 9:a var en viktig faktor att få in.

Trots detta erbjöd ändå klubben honom att förlänga 2 säsonger med samma lön, men detta var inte bra nog.

Vi kommer alla minnas Eto´o för hans insatser, med bl annat mål i 2 CL-finaler - men framför allt för hans löpvilja och härliga leende.

Sen att sitta och spekulera huruvida Eto´o hade presterat bättre än Zlatan är meningslöst då det finns otaliga parametrar att ta hänsyn till.

Den som har läst lite om Pep vet att det sista han är är just arrogant. Grejen är att som tränare måste man fatta beslut som baseras på känslor och strategi, och då kan människor komma i kläm. Detta betyder inte att man är arrogant.
Snarare att man sätter gruppen/laget framför enskilda personer.
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-12 18:30
Eto har varit skadedrabbad och varit i afrika och fått spela på fel position högerytterroll. han måste bara finna sog til rärra och då kommer han att ösa in mål. Känns lite som vissa här är som vissa madrid fans angående Robben försäljningen. I puertan säger man "nää han va skadedrabbad och Ronaldo är bättre". Här säger man "nää zlatan har gjort mål och eto gör inte bra ifrån sig i italien"

Var har tacksamheten och vad spelare gjort för klubben och kärleken man hade till spelaren tagit vägen? detta gäller båda Les rambles och Puertan och det stör mig.!
2010-02-12 18:26
Nej jag anser inte att Pep är en arrogant människa likt Mourinho, men i fallet Eto så anser jag att han va lite arrogant. Han visste att han inte skulle få för stor kritik för att han vunnit sina titlar. Men däremot hans argument angående att skeppa iväg en spelare som gjorde nästan 45 mål den gångna säsongen, byts ut mot en spelare som knappt presterat i CL och i landslag(stora sammanhang) och betalade 600 mille kr. Sedan Chyg köpet som han gärna ville sig åt, en kille som är cuptied och nu verkar Pep knappt tro på han. Jag gillar peps attityd och hans ödmjukhet och hur han pratar väl om domaren men dessa två fall kändes lite olikt Pep, kändes som han ville visa lite fongertoppskänsla.

Arrogans i madrid? knappast där kritiserar ingen öppet domarna och det första man lär sig i klubben är att ha respekt för fans,spelare, klubben och media.!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-12 18:25
Ämne: Enligt mig sålde gua....
Visst du får tycka vad du vill, därför har vi Yttrandesfrihet i Sverige. MEN att droppa något sånt att Pep är arrogant och ville visa att han vet vad han gör? HAHA

Föresten, något gör han ju rätt då vi vann 6 titlar det året och vi är obesegrade i ligan.

Just därför det går så bra för Eto'o i Inter?
Jag älskar allt Eto'o gjort för oss men kolla vad som hände när vi sålde Ronaldinho, bättre än nånsin, även fast deras mentalitet kanske inte är likadan. Men ibland är det som sagt bäst att göra lite byten. Och än en gång som jag sa, det har gått hyffsat bra med plumpar endast mot Rubin och Sevilla.
Sen så sålde vi inte Eto'o :)
Barcelona el Maestro!
2010-02-12 18:16
Ämne: Enligt mig sålde gua....
Arrogans och Pep.
Vet du vad ordet arrogans betyder? Det tror jag inte att du gör.
Barcelona Pep.G
2010-02-12 18:07

Är det verkligen så svårt att hålla sig ifrån att säga dumma saker ? Hur kan du i ditt sinnes fulla bruk säga att Pep är arrogant ? Kommer du ihåg Juande Ramos uttalande innan massakern i Madrid i Maj ? Då han sa att han vet hur Barca fungerar, och att han på så sätt kommer att vinna över Barcelona. Guardiola å andra sidan, sina vana trogen sa det han alltid brukar säga innan varje match, att man ska respektera motståndet. Resultatet behöver jag inte ens nämna. Guardiola har aldrig skrytit om sig själv eller sina spelare, det är nåt Madridspelare, fans etc etc brukar hålla på med. Finns ingen med ödmjuk person i dagens fotboll än Guardiola.
Barcelona Pep.G
2010-02-12 18:07

Är det verkligen så svårt att hålla sig ifrån att säga dumma saker ? Hur kan du i ditt sinnes fulla bruk säga att Pep är arrogant ? Kommer du ihåg Juande Ramos uttalande innan massakern i Madrid i Maj ? Då han sa att han vet hur Barca fungerar, och att han på så sätt kommer att vinna över Barcelona. Guardiola å andra sidan, sina vana trogen sa det han alltid brukar säga innan varje match, att man ska respektera motståndet. Resultatet behöver jag inte ens nämna. Guardiola har aldrig skrytit om sig själv eller sina spelare, det är nåt Madridspelare, fans etc etc brukar hålla på med. Finns ingen med ödmjuk person i dagens fotboll än Guardiola.
Only God Can Judge Me
2010-02-12 18:04
Joan Gamper 1899

Det är liksom inte något nytt för Madridspelarna att säga så.
Det har man hört varje år. Och då går det inte mer än åttondelsfinalen.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-12 18:01
Real Madrid's Lassana Diarra: We Are Going To Win The Champions League.

Du var en soptunna för ett år sen!

Ursäkta om jag använder såna ord, men killen är så säker. Ni kan läsa intervjun på Goal.com.
2010-02-12 17:52
Enligt mig sålde guardiola Eto för att han ville visa sin arrogans "jag vet vad jag gör". Dett är min åsikt bara. Eto är enligt mig en spelare som aldrig blir mätt för att han alltid vill göra mål oavsett hur mycket det står i matchen!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-12 17:46
Ämne: Zlatan måste börja l....Vi "sålde" honom för att Guardiola inte ville göra samma misstag som Rijkaard gjorde 06/07. Mätta spelare..
Sen så hade han ett år kvar på kontraktet, Eto'o ville fortsätta året och gå gratis till valfri klubb (Milan var en lågoddsare). Han ville inte skriva på nytt kontrakt om han inte fick en lön i nivå med Messis. Då vi kunde få Zlatan för mycket billigare peng om vi la till Eto'o så gjorde vi det. Att Eto'o var värd mycket köper jag inte, dels av anledningarna ovan och även att City som var de enda som ville lägga pengar på Eto'o (med tanke på hand utgående kontrakt året efter) sa att de inte max 20 miljoner euro, dagen efter köper de Adebayor för 32 miljoner.

Sen så tycker jag inte att det var ett så stort misstag. Var ju ingen som gnällde i höstas över Zlatan. Och Eto'o var minst lika torr och missa likadana lägen tills hans mål mot Man Utd.
Snart ett halvår utan förlust i ligan, skulle inte kalla det för misstag. Sålänge Messi fortsätter göra mål så är det bara bonus om Zlatan kommer igång då Messi är vår frontman.

Du vill nog att Zlatan ska lyckas pga den svenska själen du har :P
J.Janerique - Viva la Becks
2010-02-12 17:13
Zlatan måste börja leverera! Annars undrar man varför "Ni?" sålde Eto´o? Stort misstag om ni frågar mig. Problemet med Zlatan är att han vill vara världens bäste (Vilket han självklart Kan bli), men han måste ta sitt spel till en annan nivå. Därför önskar jag av hela mitt hjärta att Zlatan gör ett hattrick i helgen, men samtidigt att Barca förlorar i helgen. Hur det går ihop vet jag ej?
Barcelona Barcadinho.
2010-02-12 16:39
Visca y Barca Visca y Catalunya/

Två gula kort som ger ett rött räknas inte i den vanliga listan med gula kort.
Busquets har bara tre gula i den vanliga listan och han kan spela.

På tal om vilken position Puyol ska spela:
Pep kommer att välja sin variant, men jag tycker att allt annat än mittback för vår capitano är ett galet beslut.
Mittbackarna är de viktigaste positioner i backlinjen. Där ska det finnas rutin och styrka.
Det går inte att låta en yngling plus Milito att ta ett så stort ansvar.
Ja, det går, men det är galet i så fall.

Och på tal om mittfältet/
Jag ser gärna Xavi och Iniesta där, där Xavi spelar nere framför backlinjen som bollfördelare och Iniesta högre upp som en extra länk.
Barca kommer inte ha en mittback som är bra på uppspelet. Vi saknar båda Pique och Marquez. Därför är det viktigt att ha Xavi nära för att styra spelet så tidigt som möjligt.
Samtidigt måste Iniesta vara närmare honom för stöd. Xavi kan inte syra spelet helt själv från den ena boxen till den andra, för långa avstånd.

Vi ska inte komma till Vicente C bara för att försvara. Vi ska styra spelet och gå för vinst.

Min gissning.
Keita-Puyol-Milito-Maxwell.
Iniesta- Busqi-Xavi.
Messi-Z-Henry

Bra balans i defensiven (det bästa vi kan få) med fem defensiva
Och bra offensiv.

Statistik ät ett bra underlag för att resonera om framtiden men det är inget garanti.
Man ska aldrig underskatta motståndarna och ta för givet saker o ting.

Real Madrid Sherko
2010-02-12 16:20
BlaugranaBarcelona

Jag tror Lassana menar att de siktar mot att vinna Champions League.

På svenska förmodar jag att han menar: Vi siktar mot att vinna Champions League. Det är en prestigefull turnering.

Är det inte så, så håller jag med dig. Lite väl kaxigt, Lass brukar vara ödmjuk annars.
Valencia rågi
2010-02-12 16:18
Jag tror mer på ATM än vad jag skulle göra i vanliga fall, just för att de har en sådan klassisk idiot-säsong. Det är då de brukar ställa till det som mest för topplagen (förutom RM).

Passar bra ifall barcas förlust kommer nu också för er. Att sakna nästan hela ordinarie backlinjen är en bra "bortförklaring".
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-12 16:16
Jag älskar denna fotbollsspelare!
Barcelona L.A.M. Nr 10
2010-02-12 16:05
Laguppställning enligt mig mot Atletico Madrid:

---------Valdes---------------
Puyol--Muniesa--Milito--Maxwell
----------Busquets------------
----Xavi-----------Keita-------
-Messi----Ibrahimovic----Iniesta-

Backlinjen är ju en riktig gåta. Muniesa som mittback, Bartra som högerback, Dalmau som högerback, Keita som vänsterback, Busquets som mittback. Alla de alternativen har det skrivits om. Jag väljer dock Muniesa.

Mittfältet måste vara defensivt inriktat då backlinjen inte känns så stabil. Därför så startar vi med Keita och Sergio som mittfältare och Iniesta som vänsterytter. Messi och Zlatan är givna tillsamans med Xavi.

Jag hoppas vi kan anfalla mycket och försöka håla bollen länge, allt för att inte låta madridlaget anfalla mer än nödvändigt. Messi är i storform och om han kan sätta dit ett par bollar så ökar ju såklart våra chanser att vinna.

Jag är ganska optimistisk inför söndagen, till skillnad från vad jag var för några dagar sedan. Får vi bara in något tidigt mål så kan det nog sluta som förra säsongen(på Camp Nou). Eller varför inte i höstas. Gör däremot Atletico Madrid första målet, då kan det bli en svängig match.

Det enda jag kan lova är att det blir målrikt.
Barcelona Pedrito
2010-02-12 15:58
Konstigt att varken barca, real,arsenal och liverpool var och ryckte i Forlan i somras. Fantastisk spelare.
Barcelona Pedrito
2010-02-12 15:56
Ämne: BlaugranaBarcelona, ....
Haha var inte INiesta lite sned han med...
Messi var fan rätt cool haha
Barcelona Criff
2010-02-12 15:49
BlaugranaBarcelona, Klart! Såg du inte Messi på fyllan på Camp Nou när han sa, "Vamos a seguir! Vamos a ganar todo otra vez!".
Varav hela laget + tränare vek sig i skratt :P hahaha
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-12 15:41
Allvarligt, är inte det här lite kaxigt att säga? Jag har verkligen ingenting emot Lassana Diarra, tycker han är en grym spelare men det här var bara...vet inte.

FRÅGA: Are you looking forward to returning to Champions League action?

LASS/SVAR: Yes, we are going to win the competition. It’s a great competition.

När jag läser sånt önskar jag bara att Lyon slår ut de, oh.

Har någon från Barca sagt nånting sånt förut? Typ:
"Vi kommer vinna Champions League-finalen."

Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-12 15:14
Tjenare Barca fan !! min första inlägg av min nya Användare:D

Tro mig barca vinner med 2-1 på söndag:D
Barcelona Messidinho_10
2010-02-12 15:04
Jag tycker oxå vi ska köra med Puyol och Milito i mitten, sen får Maxwell och Keita/Muniesa köra på kanterna.
Barcelona lameG^
2010-02-12 14:43
Behöver lite hjälp. Jag kanske kommer missa matchen och då vill jag helst inte veta resultatet och sen direkt komma hem å se matchen. Ca kl 2. Vet ni någon hemsida eller något skulle vara riktigt snällt
Barcelonistas
2010-02-12 14:15
vinner vi mot atm vinner vi inte bara 3 poäng vi vinner fan över fusk tidningen marca och alla fuskisar där!
Barcelona Hetfield
2010-02-12 13:58
Nyckeln till att vinna matchen mot Atl.Madrid är att göra ett tidigt mål, då brukar de bli darriga och harmlösa

Om vi vinner så tror jag att resten av matcherna kommer att bli rätt så "lätta", det blir en oerhört boost för moralen i laget. Jag vill absolut inte se en ungdomsspelare i backlinjen imorgon, delvis för att motståndet är för bra (offensivt), och delvis för att det är oerhört orättvist att slänga in en gröngöling i en sån viktig match
Barcelonistas
2010-02-12 13:49
Sherko

tror på 2-4 till barca. 2-2 i halvtid men i andra tar barca över allt.
Annons: