/spanien/barcelona/forum/16018.aspx/spanien/barcelona/forum/16018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-18 21:45
Barcelonistas

Maicon? Har du glömt bort Alves?

Nej, jag måste ta en paus från Ramblan. Återkommer om en timme, hoppas att ni har lugnat ner er då.
Barcelonistas
2010-05-18 21:44
Steve json

helt ärligt så skiter ja i om la liga blir tråkigt bara för villa kommer till barca. de viktiga är att barca blir starkare och vinner la liga och champions!.

sen håller ja me dig tycker zlatan har gjort en godkänd säsong. han sänkte ju fjortis cf på camp nou så de är rätt så k :)
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 21:44
jonathan Dos Iniesta

Dags att börja inse nu Zlatan kommer säljas even bytas mot Fabregas. Och sen vad vi ska göra med Pedro och Bojan ja dem får sitta på bänken och spela lite emellanåt.
Barcelona Barcanist
2010-05-18 21:42
Det bästa som kan hända är att:

David Villa köps in
Bojan lånas ut till något mittenlag som garanterar honom speltid
Fabregas köps in
Yaya Touré stannar
JDS eller Thiago lånas ut till något mittenlag som garanterar honom speltid
Hleb anländer och agerar reserv
Henrique säljs helt alternativt lånas ut en säsong till om Pep vill se mer av honom
Zlatan STANNAR i Barcelona - klubbens dyraste värvning genom tiderna kan man inte bara kasta bort som ingenting

Formationen 10/11
Valdés
Dani Alves - Piqué - Puyol - Abidal
Xavi/Fabregas - Yaya Touré - Iniesta/Fabregas
Messi (lite som släpande forward)
Zlatan - David Villa

Det går inte att slå detta lag!
Barcelona Steve json
2010-05-18 21:41
Suck! Vad är medelåldern härinne? Zlatan har gjort en utmärkt säsong på en position som inte är hans styrka. Felet ligger hos Guardiola som använder Zlatan fel, gör man ingen behovsanalys innan man värvar? Använder man Zlatan på en annan position än som nr9 så kommer han skapa oerhörda ytor åt de kvicka spelarn. Positionen är i en fri roll på kanten ellersom släpande forward.
Det var där han dominerade den Italienska ligan, försumligt att använda honom som en 9a? Hoppas han blir kvar och att man försöker bygga vidare på sin spelidé, för hans storlek/styrka behövs i de tuffa internationella matcherna. Där funkar det inte att rulla i sidled i 90minuter, vilket det blir om Messi plockas bort. Sen att säga att Bojan och Pedro gör ett bättre jobb? Möjligen mot bottenlagen i ligan, men knappast mot tuffare motstånd. Och skulle Villa hamna i Barca så är det tråkigt, precis som ligan skulle behöva svagare lag likt Valencia. Hur kul är det med en liga som handlar om 2 lag?
Barcelonistas
Messidinho_10

Nej torres de blir för mycket. däremot ser ja att vi värvar maicon. hoppas rosell ger oss en födelsedags present och värvar maicon.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
Jag längtar tills det blir Offcial :=)
Barcelonistas
2010-05-18 21:40
Ibra--Villa--Messi haha reals backlinje bye bye :)
Barcelona ★Sami★
2010-05-18 21:39
Det blir att fira på Fredag då:)
Välkommen David Villa
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-18 21:37
Messidinho_10

Och vad fan ska vi göra med Torres, Messi, Zlatan, Villa, Pedro i samma lag? Dessutom Bojan...
2010-05-18 21:36
Messidinho_10

Fernando Torres, Villa och Fabregas under en sommar? Heter vi Real Madrid? Nej, det gör vi inte. Det är tur att Laporta/Rosell inte tänker som dig.
Barcelonistas
2010-05-18 21:36
Är de bara ja som tycker att lass är sjukt överskattad? ja menar när en huvudlös kyckling som gago petar han så kan man ju knappast vara bra eller? :)
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 21:35
Mojito

Jag säger den 3:e värvningen kommer vara Torres som kommer värvas av Rosell.
Barcelona ★Sami★
2010-05-18 21:34
Fan vad glad man är! Äntligen får vi in en anfallare som är snabb rörlig löper mycket. Han har allt!
Välkommen David Villa:)
Barcelona Barcanist
2010-05-18 21:32
Ämne: Jag tycker att det ä....
50 miljoner + 45 (snart) + 25 = 120 miljoner på TVÅ säsonger.. Perez slösade dubbelt så mycket på en säsong.
Barcelona Pep the King
2010-05-18 21:30
David Villa!!!
Barcelona Mojito
2010-05-18 21:28
Hetfield

Är benägen att hålla med.

Sjukt om Laporta värvar både Villa och Cesc.
Tillåter verkligen klubbens ekonomi detta, även sett till lönenivåerna. De lär ju ligga på årslöner kring 75-100 miljoner om året.

och jag som var rädd att Rosell skulle tokvärva, han kan bara rulla tummarna om detta fortsätter.
Ryktas ju om en tredje värvning också.

Hur som helst lär det även försvinna spelare.

Frågan är vad Bojan och Pedro tycker om dessa rykten. De har ju i princip blivit startspelare och nu verkar de åter få stå tillbaka för externa värvningar.

It´s sick.
Barcelona tikitaka
2010-05-18 21:28
Fyfan vilka jävla rysningar jag har just nu, VILLA VILLA VILLA :D har tagit allt snack med en nypa salt, men nu när det står på officiella hemsidan.... :D
2010-05-18 21:27
Pep the king

Återigen, det vet jag redan. Om du scrollar ner lite grann så ser du att jag svara på ett inlägg som liknar den du precis skrev.
Barcelonistas
2010-05-18 21:27
Hetfield

stor skillnad. perez köper allt på en säsong vilket förstör marknaden för många lag. barca säljer spelare för att sen köpa in o förstärka på den positionen.

Real däremot värvar spelare som vunnit guldbollen de finns som sakt ingen tanke bakom köpen. Real Madrid förblir föralltid världens största köpelag!

sen går de inte ens o jämföra dom summorna real lägger på spelare de är vansine sjukt!
Barcelona el Maestro!
2010-05-18 21:26
Ämne: Jag tycker att det ä....Det är ändå lite skillnad på 46 + 43 och 65 + 94 miljoner euro.:).
Barcelona Pep the King
2010-05-18 21:25
H.Alavi - Triangulo Magico!
Gå in på Barcas hemsida där ser du Laporta prata om David Villa att allt är snart är klart!
David Villa Olee Oleeeeeeeeeeee
Bye Zlatan
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
Hetfield

ibrahimovic och chygrynsky var guardiolas köp, jag menar när tränaren säger att man behöver dessa spelare så skulle alla presidenter i världen lyssna.

Kanske skulle man sluta med det i Barcelona då guardiolas värvningar har inte gjort många glada
Barcelona Messidinho_10
Tänk er att kunna presentera Fabregas och Villa samtidigt inför fullsatt Camp Nou om bara några dagar :-)
2010-05-18 21:24
Barcelonistas

Jo, jag vet det. Jag skrev ju "Annars så kommer det nog ske senare under sommaren".
Barcelona el Maestro!
2010-05-18 21:23
Ämne: Catalunya Radio info....Marca uppger 42 miljoner euro och ett antal miljoner i variabler som inte klara ännu.
Hoppas att det ligger närmare till sanningen och inte 45 + några miljoner i variabler!
Barcelonistas
Välkommen villa :)
Barcelona Hetfield
Jag tycker att det är lustigt hur Laporta kritiserade Perez sen går han och köper Zlatan för 50 miljoner, Villa för 45 miljoner (snart) och Chyg för 25 miljoner
Barcelonistas
2010-05-18 21:20
H.Alavi - Triangulo Magico!

villa är i stort sett klar kolla på officela hemsidan!
Barcelona Lusnos
2010-05-18 21:19
Jag som var inne på en Pique eller Bojan tröja till nästa säsongs, får ta med Villa i valet om nu affären går igenom.

Annons: