/spanien/barcelona/forum/16017.aspx/spanien/barcelona/forum/16017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
J.Janerique - Viva la Becks
2010-02-14 12:50
Ut; Henry.
In; Aguero.!

Så löser vi Zlatanismans problema...
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-02-14 12:47
Idag ska Zlatan chocka oss alla! Kan nästan lova er det! Mark my words!
Barcelona HugoBoss
2010-02-14 12:24
Igår slog Barca Atletic serieledarna Sant Andreu med 2-1 på hemmaplan. Jonathan Soriano blev stor matchhjälte efter att ha gjort Atletic´s båda mål. Barca Atletic ligger nu på andraplats. 9 poäng bakom Sant Andreu.
För mer information gå in på länktipset.

*Länktips
Barcelona El Tiburon
2010-02-14 12:23
Aha gött :) tack!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-14 12:15
El Tiburon

Finns inget pris. Det är gratis.
Barcelona El Tiburon
2010-02-14 12:14
Trippeln
Tack, men vad är priset för medlemskap?
Barcelona el Maestro!
2010-02-14 12:07
Ämne: Barcadinho

Bra sk....Ja, Barca har ju faktiskt inte hamnat i underläge i en enda match i ligan så långt. Det betyder att Barca har lyckats hittills att alltid ta ledningen.
Om Atletico överraskar genom att ta ledningen kan det gå hur som helst. Det blir en ovanlig situation för laget, kan jag tänka mig.

Jag tror Pep Guardiola har en klar taktik på hur han ska ta Atletico med hänsyn till skadeläget. Han har haft en hel vecka på sig att förbereda laget.
Barcelona The Reporter
2010-02-14 12:01
En annan video !
Barcelona Mojito
2010-02-14 12:00
Barcadinho

Bra skrivet.

Jag tror inte heller att Simao/Reyes/Kun/Forlan är kapabla att sätta press över en hel match, men som du skriver kommer de säkert att göra det initialt.
Jag hoppas att Barca använder Zlatan i uppspelsfasen med lite längre bollar. Oavsett om han vinner dem eller ej så kan våra smarta mittfältare fånga upp bollarna och starta anfallen högre upp än normalt, allt för att avlasta försvaret med för mycket bollinnehav som oftast bara resulterar i bakåtpass till Valdés.

Jag hoppas också att Messi håller sig på kanten om t ex Bartra skulle spela högerback, annars lämnar han en hel kant åt ett oprövat kort.

Till sist hoppas jag också på ett tidigt ledningsmål som vi lyckats med i flertalet matcher mot Atletico på senare tid. Och som Pep har sagt, vi måste kontrollera matchen under 90 minuter över hela planen, sen skiter jag i om det blir grisspel och uddamålsvinst eller målkalas och skönspel.

Mot Getafe dödade vi Villarato, idag dödar vi allt!
Barcelona The Reporter
2010-02-14 11:59
Höj volymen. Man RYSER! Ibra kommer visa vem han är inom kort !
Barcelona Trippeln
2010-02-14 11:53
El Tiburon

Fixa ett konto på WWW.bet365.com det tar 10 sekunder,sen kan du kolla italiensk,spansk fotboll.

Men man kan inte göra helskärm men tro mig det är värt det då det fantastisk kvalité för att vara stream.
Barcelona Trippeln
2010-02-14 11:52
VI VINNER IDAG!
Barcelona El Tiburon
2010-02-14 11:50
En fråga ang. matchen ikväll:
Eftersom jag inte har tillgång till tv4 sport så ska jag streama matchen. Min fråga är vilken hemsida är bäst för streaming som man betalar för och får bra kvalité. (Hittar inget på tv4.se heller)
Tack på förhand.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-14 11:43
Några ord inför matchen i alla fall:

Atletico har haft ett tufft spelschema de senaste veckorna pga CdR och det kommer att fortstätta den här veckan med. I veckan ska de möta Galatasaray (med Rijkaard och GDS).
De har roterat med spelare förstås, men backlinjen var likadant de senaste tre/fyra matcher:
Ujfalusi, Perea, Domínguez, Antonio Lopez.
På ett sätt är det bra att ha en samspelad backlinje som känner till varandra. Men å andra sidan är de slitna. Jag såg en tendens för trötthet särskilt hos Ujfalusi sist mot Racing i veckan.

Det går inte riktigt att jämföra Barcas prestation mot Sevilla första matchen i CdR med dagens match. Då hade vi båda Milito och Chyg som mittbackar och jag hoppas att Puyol får klart tecken idag. Det kommer att kännas betydligt säkrare med honom. Hans inställning är så viktigt och förstås rutinen.
Mot Sevilla hade vi ett helt konstigt mittfält med Marquez som DM och Thiago. Xavi var inte med heller utan bara Iniesta. Idag ställer vi med den vanliga trion med Busqi, igen känns mer tryggt och balanserat. Iniesta och Xavi kan sköta uppspelet galant, även om man har brister i backlinjen.
Sevilla hade inte så hög press mot oss första halvleken men de ökade intensiteten andra halvleken. Svårt att förutsäga om Atleticos anfallstrio kommer att göra det. Simao, Kun och Forlan orkar inte sätta hög press länge. Kanske från start men inte konstant. Det betyder att våra backar kommer att ha lite extra tid för att rolla boll. Jag hoppas på det.

Jag är jätte nervös för den här matchen. Det är lite psykologi här.
Om vi tappar poäng kommer marängerna få ett extra kick i fortsättningen.
Tvärtom om vi tar hem tre pinnar. Det blir frustration i Madrid och förmodligen en ny domarkampanj…
Barcelona el Maestro!
2010-02-14 11:27
Vinst eller förlust, det vete f*n, men jag vill att Ibra ska göra mål idag. Han måste stiga fram ikväll precis som han gjorde i el Clasico.
Han måste hitta formen nu innan Champions League kommer igång.

Henry, gör 1 mål, Messi 1 och Ibra 1. Forlan gör 1.
Slutresultat: 1-3
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-02-14 11:18
Medgångsfan

jaså det säger du okej :S mhm det kommer bli svårt :)
Barcelona Medgångsfan
2010-02-14 11:02
Ämne: kan jag få ett snabb....
Det där är en 0-0 match, tippa inte på den, kommer bara göra din tipp onödigt spännande!
2010-02-14 10:52
kan jag få ett snabbt svar vem vinner imon
Tenerife-mallis !?
Barcelona Barcadinho.
2010-02-14 10:23
Henrik/

En bra artikel.

soyan37/
Barca spelar nästa tisdag, inte den här tisdagen.

De flesta inläggen från igår (kväll) är så löjliga att man tappar lusten att skriva.

Det känns ibland som om LR är en plats för att bli av med frustrationer, än en plats att diskutera laget och fotboll.
Barcelona soyan37
2010-02-14 10:08
till basaric:

fett skön grabb och perez ser också lite road ut
Barcelona soyan37
2010-02-14 10:08
till basaric:

fett skön grabb och perez ser också lite road ut
Barcelona basaric
2010-02-14 08:21
Titta vad jag hitta!

Länktips
Barcelona Barcelona10Messi
2010-02-14 03:35
Tror ni om backlinjen imorgon, känns nästan 100 % på att någon av Barça Atlètic spelarna kommer gå in i startelvan.

* * *

Btw, när jag ändå är inne på Barça Atlètic. Dem slog igår (lördag) serieledarna i B3, riktigt starkt! :)
Barcelona Barcanist
2010-02-14 02:37
Vidic-Pepe kommer att bli ett stenhårt mittbackspar (om det nu stämmer att Vidic är klar för Real Madrid).
Läätt ett av världens bästa mittbackspar, dock håller jag Puyol-Piqué lite högre och om man nu fick plocka som man ville så skulle väl Terry-Puyol vara det ultimata mittbacksparet.

Angående matchen imorgon så tror jag att vi vinner trots alla skador i backlinjen. Atletico Madrid har ett av ligans sämsta försvar. Rena rama hönsgården där nere framför Asenjo.

Visca Barca!
Barcelona Hetfield
2010-02-14 01:50
Andreas (red)

Det handlar om pengar, det är betydligt billigare att gå hem till en person, än att behålla studion, just simple math ;)

BlueRed

Hur kan du gillar Birro..? Han kan lika mycket om fotboll som jag kan om kärnfysik, lägg till att han gör allt för att få lite spotlight och pengar. Han skulle förmodligen strippa om tv4 gav honom tillräckligt med pengar men nåja

På tal om matchen, Henry måste bara starta, hans defensiva arbete kommer att bli avgörande imorgon , det är otroligt viktigt att backlinjen får hjälp imorgon mot Kun och Forlan. Vi får se hur det går helt enkelt :)
Barcelona BlueRed
2010-02-14 00:58
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Han fick tyvärr inte spela idag.
2010-02-14 00:44
Trippeln

au så kan det gå när man sparka mot en spelare ;O
Barcelona Trippeln
2010-02-14 00:40
Fan Godin avstängd för Villarreal nästa vecka mot Real Madrid,deras bästa mittback är han också! :O
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-14 00:40
BlueRed

Ja precis det var inte ett speciellt lyckat val :P

Vet någon om Keirrison fick lira idag?
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-02-14 00:31
Henry tror jag pga hans goda defensiva arbete.
Annons: