/spanien/barcelona/forum/16016.aspx/spanien/barcelona/forum/16016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-04-25 22:10
BlueRed

Cisse blev ju aldrig den spelare man hoppades på efter skadan (hemsk skada) och strul. Jag älskar Vucinic för hans grinta, om bara Zlatan visade 1/10 av hans glöd så skulle han göra 30 + mål

En spelare som vore roligt att se i Barcelona är Mexes, bra mycket bättre än Marquez
Barcelona BlueRed
2010-04-25 22:07
Villa/Silva

Nej, givetvis grät han inte. Men vid flera sekvenser så såg han helt förstörd ut när firma Xavi/Iniesta snurrade upp honom. Håller även med om Banega, även om jag personligen inte tycker att han är redo för ett VM. Men visst fan ska han gå före Gago, och för den delen Veron också.
--------
Hetfield

Alltid tyckt om spelare som honom. Sån kraft i sina steg, teknisk och målfarlig. Han har allt. Därav mitt tycke för Cissé också.
Barcelona Cobain
2010-04-25 22:06
På tal om annat.. någon som vet ifall någon Villarreal spelare är avstängd mot oss?
Barcelonistas
2010-04-25 22:04
Villa/Silva

Gago en bra spelare? du skojar sämre spelare får man ta o leta efter..
Barcelonistas
2010-04-25 22:02
★Sami★

första gången på säsongen som ja är nervös. el clasico har blivit en vana nu att vinna :)
Valencia Villa/Silva
2010-04-25 22:01
Ämne: Hetfield

Agree. H....
hehehe grät Gago verkligen?? Fastän att Gago är en bra spelare så tycker jag att det är märkligt att Gagos chanser i landslaget är större än Banegas. Banega har varit kanske bäst i Valencia denna säsong men Maradona envisas ändå med spelare som Gago före Banega. Väldigt märklig.

Fast Maradona är å andra sidan en rent usel tränare.
Barcelona ★Sami★
2010-04-25 21:58
Fan är sjukt nervös inför Onsdag. Vilken jävla match det kommer bli fi fan!!
Barcelona Hetfield
2010-04-25 21:55
BlueRed

Håller med, de köpte honom från Lecce (!) för småpengar, snacka om bra köp

Tyvärr är han alldeles för ojämn, hans högsta nivå matchar Torres, Drogba osv. men det är inte ofta han når dit
Barcelonistas
2010-04-25 21:52
aja någ om gago men vill bara tilläga att gaga hade inte ens platsat i barcas trupp.
Barcelona Criff
2010-04-25 21:48
Vårt B-lag har matematiskt kvalificerat sig ör Playoff tack vare en 0 - 1 vinst mot Terrassa.

Hoppas dem går upp till Segundan! Hade varit riktigt kul att se dem lira där.

Blir nog lättare att få upp lite streams då också :)
Barcelonistas
2010-04-25 21:43
LEO KUUNG

Vi har väldigt goda chanser matchen kommer spelas på ett fullsatt camp nou och barca kommer göra allt för att gå vidare. de kommer bli tufft för de har varit svårt för ett lag o vända 2 måls underläge. men ja vill ochså nämna att de är en väldigt stor skillnad då detta barca lag är helt klart ett av tidernas bästa lag!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-04-25 21:40
Criff

Ja, det är inget hemligt direkt. Men ändå det förväntas inte av de, utan bara det att de täcker upp. Sen hur bra de gör det kan diskuteras, det är mer en säkerhetsåtgärd än en uppgift tycker jag.
Barcelona BlueRed
2010-04-25 21:38
Jag vet att dem flesta här inne helst ser en renodlad ytter, och jag personligen vill inte se Vucinic lämna Roma. Men jädrans vad bra han har varit den här säsongen. Han var även bra säsongerna innan men den här säsongen så är han riktigt bra. Bra teknik, stark, snabb och målfarlig. Sen så har han spelat som ytter förr och är nu tillbaka där. Jag hade inte klagat om han kom, men samtidigt så vill jag se honom kvar i Roma.

Edit: Kan tillägga att han förmodligen inte kommer lämna Roma tills dem vill göra sig av med honom. Han visar stort hjärta för laget.
Barcelona LEO KUUNG
2010-04-25 21:28
Hur stora är chanserna för att vi ska vända mot Inter? Har en känsla att vi inte gör det för att många lag under senaste åren har inte klarat 2 måls underläge.
Barcelonistas
2010-04-25 21:24
detta är konst så här ska fotboll spelas! Gago behöver ja ens säga nått? titta på hur iniesta enkelt vände bort han :) gago the king of the losers är hur klockrent som helst.
Barcelonistas
2010-04-25 21:12
pokke

ok var bara tvungen för hans nick är så FAIL hehe.

Pep.G

vi får hoppas att pelle startar me gago istället för lass så som han gjort dom senaste matcherna :)

Barcelona pokke
2010-04-25 20:57
Barcelonistas

Ta inte ens upp hans namn här. Han vill endast ha uppmärksamhet. Sitter inlåst i sitt rum och är inne på Svenskafans och skriver skit 24/7.
Barcelona BlueRed
2010-04-25 20:56
Hetfield

Tack för länken! Jag - precis som dig - följer Roma. Jag orkar dock inte leta streams varje helg som gång på gång stannar upp. Jag undrar vad som händer med Serie-A nästa säsong? Jag hoppas att Viasat släpper ligan och låter Tv4 ta över.

Mot scudetton! :)
Barcelona Pep.G
2010-04-25 20:55
Barcelonistas

HAHA inte udnra på att det går så dåligt ute i Europa när Gago är kungen i Madrid...
Barcelonistas
2010-04-25 20:51
"Fernando gago king of madrid"

asåå den här snubben är ju bara för rolig haha.
Barcelona Hetfield
2010-04-25 20:49
För er som vill kolla på Roma-Sampdoria

H.Alavi & BlueRed

Jag har inte sett maken på en så pass dålig spelare i Real Madrid
Barcelona BlueRed
2010-04-25 20:43
Hetfield

Agree. Haha, Gago... Han höll ju på och gråta under 2-6 vinsten när Iniesta och framför allt Xavi snurrade upp honom flera gånger om. Jag undrar hur dem kunde hålla sig för skratt. Jag lyckades i alla fall inte.
------
Xavi fortsätter och klättra på listorna. Igår så vann han sin 200.e match för Barça och ligger numera etta på den listan. Se länk.
Barcelona Hetfield
2010-04-25 20:40
Forca_Blaugranas

"Vad snackar du om. Gago är långt mycket bättre än Busquets"

Om det inte är fail, så vet jag inte vad fail är.
El Flaco, vart är du när man behöver en av dina bilder?
Barcelona Criff
2010-04-25 20:31
Börjar också bli extremt trött på det här snacket om att vissa spelare lever på att alla andra spelare runt omkring är bra.

Fattar inte riktigt då varför vi ens köpte in spelare som Toure och andra? Då kan vi lika bra sätta en kon som pivote, och sen överleva på att de andra 9 är ändå så bra, så en Busquets gör ingen nytta ändå.

Helt jävla värdelöst hur folk resonerar. Självklart bidrar en spelare med någonting på planen som ni tydligen verkar ha undgått att se, om dem spelar i världens bästa klubblag och har vunnit x antal titlar samtidigt som den har varit startman.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-25 20:31
Jag hoppas att Pep kommer att spela 4-1-3-2 mot Inter.
Yaya tar position 1 framför back linjen.
Samt Busqi i det tre manna mittfältet.
Då har vi både två på plan.

Den kommande matchen är känslig, eftersom vi behöver göra två mål, men samtidigt se till och inte släppa något.

Yaya som en pivot framför backarna ger två fördelar –

1) Det är säkrare defensivt. Vi har en extra man att täcka mot kontringar, när ytterbackarna kommer upp.
2) Yaya framför backlinjen ger en bättre möjlighet för Xavi att spela högre upp på banan. Mot Inter första matchen var Xavi tvungen att gå ner väldigt mycket för att hämta boll. Avståndet till Messi och Inters mål var enormt.
Med Yaya längre ner har man dessutom två bra spelare som kan bygga spelet nerifrån, både han och Pique.

Barcelona Criff
2010-04-25 20:27
Gud är störst! - Pep el rei!,
Jag respekterar vad du säger, men sanningen är den att varken Iniesta eller Xavi kan gå ner och täcka Busquets/Toures yta som dem lämnar, och gör det väldigt sällan.
Kanske när Keita spelar att han går ner och täcker upp.
Barcelona Pep.G
2010-04-25 20:27
Hetfield

I finalen hade vi kunnat lira utan en privote och ändå vunnit med dessa siffror. Xavi & Iniesta hade storskoj den matchen. United spelarna jagade för det mesta.
Barcelonistas
2010-04-25 20:25
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna

Busquets är ju helt klart bättre än den vilsna kycklingen gago.
Barcelona Criff
2010-04-25 20:24
Pep.G, en pivotes uppgift är fortfarande inte att göra mål, utan att hjälpa till i defensiven. Med tanke på att hela vårt lag inklusive ytterbackar är tok offensivt så behövs det en spelare som hjälper backarna. Det ska vara Toure eller Busquets.
Sen att du vill se unerhållsvärdig fotboll förstår jag, men det fungerar inte att hela mittfältet ska anfalla inklusive Yaya/Busquets.
I alla fall inte mot bättre lag.
Och du kan ju lägga ner med ditt totalt värdelösa spåkula snack, "om Yaya hade spelat hade vi inte förlorat hit o dit". Vi har väl fan förlorat en match när Yaya spelat? Så då säger jag om Busquets hade spelat hade vi vunnit. Helt meningslöst påstående.
Sanningen är däremot att vi vann allt möjligt skit som gick att vinna förra året, med Busquets som startare i många matcher. Där har du ren och skär fakta. Dina spådomar kan du hålla för dig själv.

Rivaldo_gudarnas gud,
Ditt uttalande är bara skämmigt, Pep föredrar det Busquets tillför spelet. Inget annat. Busquets är bättre på att släppa bollen snabbare än Youre, Toure driver mer med bollen vilket gör att spelet blir långsammare. Med Busquets är bollen uppe i anfall på minst möjliga tid.
Busquets är bättre på att stressa än Toure, han springer också mycket mer än Toure för att vinna tillbaks bollen.

Det finns massor saker som Busquets gör bättre än Toure, men Toure har också massa saker som han gör bättre än Busquets.
Hur som helst så beror det på hur tränaren vill spela, och utefter det så använder han vilken av dessa 2 han vill ha på planen.

Att både Del Bosque & Pep väljer Busquets på mittfältet säger mig så mycket mer än att ni 2 ska sitta och försöka övertala mig att Busquets är helt jävla värdelös och spelar enbart för han är katalan.

Ni borde skämmas.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-25 20:16
Hetfield

Haha, gillar hur du tog med Gago in i bilden.
De flesta kritiserar Busquets för att de är frustrerade över att Toure ständigt får sitta på bänken, och att Busquets får mer o mer speltid. Även när han gör misstag som leder till mål.

Nu är det inte den största anledningen, Toure är ju bättre än Busquets. Men ingen klagade förra säsongen när Busquets storspelade på mittfältet.

Det går fort, och känslorna hos en culé förändras lika fort.

Jag hoppas på Toure mot Inter.
Annons: