/spanien/barcelona/forum/16014.aspx/spanien/barcelona/forum/16014.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-11 23:25
LÄNKTIPS: Jag har hört att det var denna match som fick Guardiola att öppna upp ögonen för Zlatan. Är detta sant?
Barcelona Messidinho_10
2010-02-11 23:13
Synd att Racing inte ger atletico en hård match det hade varit bra för oss.
Barcelona Rambla~
2010-02-11 23:12
Pedro funktionell teknik? Jo tjenare. Någon har tydligen missat hans tvåfotsdribblingar, hans bollmottagningar med både höger och vänster fot eller hans hörnor med antingen vänster eller högerfoten.

Till madridistan längre ner. Pedro var synnerligen delaktig i alla 6 titlar förra säsongen då han är den enda spelaren i historien som gjort mål i alla 6 turneringar/cuper Barcelona vann förra säsongen. Jag repeterar, MÅLSKYTT i all de 6 titlar som vanns. Det gör honom visserligen inte till en bättre spelare än Higuain och det är det heller ingen som har påstått (jo kanske 1 eller 2 förvirrade själar här på forumet då).
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-11 23:05
Det kan du hålla för dig själv! Om någon är intresserad av vad som skrivs inne på Puertan så är det ganska enkelt och klicka sig in dit. Har du inget vettigt och bidra med så låt bli helt och hållet. /Mod
Barcelona Vitor Riivaldo
2010-02-11 23:04
Pep - El Míster

Jag tror tvärtemot dig pedro förra året såg riktigt valpig ut men han gjorde ändå sina mål, detta året har han slipat bort det och har gjort många viktiga mål och spelat riktigt bra. Potentialen till att bli en stjärna har han enligt mig. Han behöver bara få mer speltid och utvecklas lite till.

Han har trots allt gjort mål i alla turneringar detta året. Han har nästan konkurerat ut henry vilket inte är det lättaste och så är han även en egen produkt.

Jag hoppas pep inte köper någon storstjärna utan satsar på pedro tror de kan bli en jackpott!
Barcelona Pep - El Míster
2010-02-11 22:47
Ang. Pedro så får jag först säga att jag verkligen gillar killen. MEN!
Ja, det finns ett sådant enligt mitt sett och se det. Magkänslan säger att Pedro inte besitter dom där absoluta spetskvalitéerna som dom absolut bästa spelarna har/haft. Han har god inställning, funktionell teknikn och väldigt mårfarlig/matchavgörande. Svårt att förklara, men magkänslan iaf. Detta betyder dock inte att han inte kommer spela i Barca länge till. Han har Barca-hjärta, god inställning som gör att han kan bli en back-up av mycket stor rang, samtidigt som han självklart kommer få spela en hel del från start.
Barcelona Pedrito
2010-02-11 22:44
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag tror ändå att offensiven i spanien är svårare att ta plats, Inte minst med de framgångar spnaien haft nu de senaste åren. Man ändrar inte på ett vinnande koncept.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-11 22:40
Kan det inte gå en dag utan en jämförelse mellan en Barçaspelare och en Madridspelare?

*Suck*
Real Madrid El-Blanco10
2010-02-11 22:33
Ämne: Ämne: Ämne....
Lätt att ta plats? Higuain fick chansen först i år, redan förra säsongen skulle han platsat, åtmindstonde i truppen. Varför är det svårare i Spanien än i Argentina? Tevez Milito Lavezzi Lisandro Aguero Messi är spelare som platsar i ett Aregntinskt landslag så jag ser det nästan som svårare att ta en plats där än i Spanien rent ividuellt, sen styrs ju landslagen på olika sätt och spelar olikt varandra, vi har ju en korkad Maradona med sin kalle anka fotboll och en klok Del Bosque med organiserat spel och starkt lagbygge
Valencia rågi
2010-02-11 22:21
Pedrito

Vem som helst som platsar nog i vilket landslag som helst oavsett ålder (18+), förutsatt att denne är tillräckligt bra.
Delarocha
2010-02-11 22:15
Offensivt sett är det minst lika svårt att platsa i Argentina. Eller borde åtminstone om det inte hade varit för Maradonas inkompetens.

Med spelare som Higuain, Tevez, Messi, Aguero, Lavezzi mfl är offensiven rätt stark.
Barcelona Pedrito
2010-02-11 22:10
Ämne: Ämne: Delaroc....
Lite lättare att ta plats i argentinska landslaget än spanska... Du platsar inte i spanska landslaget om du är 2 år (Cesc undanräknat)
2010-02-11 22:10
Ämne: el Flaco

Patetico....Det enda Patético inte är kapabla till är att besegra Real Madrid.
Barcelona westinho
2010-02-11 22:07
1-1...då var det avgjort..
Barcelona westinho
2010-02-11 22:06
el Flaco

Patetico är kapabla till vad som helst :)..men med agüero på plan, så lär de göra nått mål..
Barcelonistas
2010-02-11 22:05
om racing får det till 4-0 så kommer jag inte skriva på sf på 2 veckor! :D
Real Madrid El-Blanco10
2010-02-11 22:05
Ämne: Delarocha

sen är ....
Pedro bättre än Higuain?

Båda är födda 87, Higuain har spelat i landslaget och även gjort mål där, Pedro har inte ens suttit på bänken för Spanien. Av de 6 titlarna Barca tog var Pedro "delaktig" i 3 av dem kan man säga då han i spanska cupen, cl och la liga inte gjorde ett enda mål och endast hoppade in sporadiskt(rätta mig om jag har fel)

Pedro har gjort runt 10(?) la liga mål medans Higuain är uppe på 44. Higuain är både snabbare och starkare och har dessutom varit ordinarie i snart 2 säsonger så kom inte och säg att Pedro är bättre, det skulle vara som att jämföra Gago med Iniesta, skärpning !
2010-02-11 22:02
Redan 1-0. Lol om Atlético tappar det här. Det kan väl inte ens de göra, eller?
Barcelona westinho
2010-02-11 22:02
1-0 racing efter 2 min! Kom igen nu dååå
Delarocha
2010-02-11 22:01
Barcelonistas

Titlar tar man som ett lag inte som en individ. Det där argumentet för att Pedro skulle vara bättre är nog det sämsta jag hört. Seriöst, höj nivån en smula.

Sen var väl Pedro en truppspelare inget mer förra säsongen och även den här till stor del.
Sen om antalet titlar på en säsong avgör om man är bättre än nån annan som fotbollsspelare så är ju alla i Barcelona bättre än samtliga andra spelare i världen då inget annat lag tagit 6 titlar på ett år. Seriöst, kom med genomtänka argument om du nu ska säga något som är högst diskutabelt.
Barcelona westinho
2010-02-11 21:57
Only Iker

Strunta i honom, bara en liten pojke som lever i en drömvärld. Att pedro skulle vara bättre än higuain är ett skämt. Att sen ta med "6 titlar på 1 år" är ännu värre. Pedro vann väl knappast de 6 titlarna på egen hand?
Barcelonistas
2010-02-11 21:57
Only Iker

Pedro kommer bli nått stort tro mig. vänta 1-2 år så kommer ni få see :)
Real Madrid Only Iker
2010-02-11 21:54
Hehe Pedro bättre än Higuain vilken planet lever du i =? bara förra året näta Higuain 22mål på en säsong .Bojan och Pedro kommer aldrig bli lika bra som Higuain.
Barcelonistas
2010-02-11 21:50
Delarocha

sen är ju pedro bättre än huguain o de är fakta. 6 titlar på 1 år säger de mesta.
Barcelonistas
2010-02-11 21:49
Delarocha

jo men asså pedro kan bli bäst men inte på samma nivå som messi,iniesta.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-11 21:47
Båda Forlan och Simao startar matchen på bänken.
Men Aguero är med från start.

Atletico vilar spelare förstås, de har ju 4-0 försprång.
Barcelona Hetfield
2010-02-11 21:46
På tal om ingenting, Pato tjänar väl ynka 2 miljoner Euro per år , när Henry försvinner så kan vi locka hit honom med en saftig löneökning. Ja, vi kan räkna med att Henry försvinner, han tjänar i dagsläget ca.8 miljoner euro per år

Milan kommer nog inte att släppa honom, men allt förutom Ribery funkar för mig
Delarocha
2010-02-11 21:44
Barcelonistas.

Vad är meningen med att börja jämföra Pedro med Higuain? Känns så meningslöst med alla dessa jämförelser.

Nu har du dessutom sagt emot dig själv. Först sa du att du redan tyckte att Pedro är bland de bästa och kan bli bäst, nu säger du att Pedro INTE kommer bli Messi/Iniesta bra. Hur ska du ha det?
MF Doom
2010-02-11 21:43
el Maestro!

Ibra löper rätt mycket med dom jag snackat med, folk som varit på Camp Nou d.v.s. Lyssna upp alla här inne en gång för alla: Ibra är ingen löpare som Eto eller Tevez, han är en stor center och sådana har inte speed som sin främsta egenskap. Många gnäller allt för mycket på att Ibra är stillastående men det är han Barca och Pep har valt som center. Acceptera det, just nu så är det så, om några år kanske det blir något annat.

Pedro kan så klart bli en grymmt bra spelare men det är lång väg dit än så länge. Ingen säger att han inte har potential utan han är inte en startman just nu.
Barcelonistas
2010-02-11 21:42
Andreas-

jo sant.
Annons: