/spanien/barcelona/forum/16011.aspx/spanien/barcelona/forum/16011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2010-02-15 14:39
Barcelona The Reporter
2010-02-15 14:39
Trippeln

Du behöver inte skriva "GÅ TILLBAKS TILL DITT LAND OM DU INTE ÄR NÖJD!!!"
Barcelona Trippeln
2010-02-15 14:37
Hetfield

Jag kan bli sådär när jag blir arg,därav antalet spärrar jag fått.

Men ändå så är jag trött på de här marängerna,jag önskar innerligt att ni förlorar mot Lyon med Kaka,Ronaldo,Alonso,Ramos,Casillas,Higuain,Benzema,Lass.

Skulle vara underbart era cl floppar!
Barcelona The Reporter
2010-02-15 14:37
Nu när Xavi o de andra är skadade. Hur kommer startelvan se ut ungefär?

Valdes

Puyol - Pique Milito - Maxwell

Marquez
Busquets Iniesta

Messi Ibra Henry

Va tror ni?
Jag tror han kommer flytta upp Marquez ett steg.
Eftersom att Henry inte fick spela mot Atl Madrid så startar han nog mot Racing.
Barcelona Trippeln
2010-02-15 14:34
Barcelona Hetfield
2010-02-15 14:33
Trippeln

Du borde kanske kontakta centralredaktionen, det är väl de som kan spärra de? Du kan ju anmäla killen om det verkligen stör dig

Sen när du försöker bevisa att du är "mogen" jämfört med killen som skickade meddelandet genom att kalla alla madristas för "kräk" så kan jag bara skaka på huvudet
Barcelonistas
2010-02-15 14:32
Trippeln

haha här har vi ett praktiskt exp hur en madridista är :)
Barcelona Rambla~
2010-02-15 14:32
Ämne: Real Madrid CF är in....
Bartra och hans representanter har redan avisat Madrids närmanden.

Trippeln:

Är det inte lite onödigt att klistra in det där här på forumet?
Barcelona Trippeln
2010-02-15 14:27
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-15 14:26
Real Madrid CF är intresserade av vår nya stjärna Marc Bartra.

Inte konstigt :)
Barcelona Calavera
2010-02-15 14:22
Ämne: Calavera

För att ....
Så länge Zlatan var i Inter så var det alltid deras primitiva spel som var skulden till att han aldtig fick sitt riktiga genombrott. I Barca skulle han ju "förlösas" och få spela i ett offensivt lag som har annan repertoar än långbollar på en ensam forward.

Det var ett tag i höstas som jag tyckte han var på väg att bli den spelare han borde vara (med tranke på priset, lönen osv): han var jävligt bra mot Racing, Zaragoza, mot Depor, i el Clasico och ganska bra i Mundialito. Om han hade "kommit in" i Barcas spelstil då, varför verkar han ha "kommit ur" den nu?

Jag tycker Zlatan borde vara en världens 2-3 bästa med den talang han har, men nu är han 28 och är fortfarande "lovande" på många sätt. I vårens Champions måste han visa att han blivit starkare psykiskt och att han kan ta ansvar.

Zlatan är mkt mer "fotboll" än Eto'o, men Eto'o hade vinnarskalle på ett annat sätt än Zlatan och därför undrar jag om det var så klurigt att sälja honom.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-15 14:19
Xavi missar nu också de 3 kommande matcherna antagligen. Riktigt skadehelvete är det här alltså.
Nu skulle nog inte så många klaga om vi hade en Cesc och ett par spelare till.
Barcelona Rambla~
2010-02-15 14:18
Ämne: Vad är det för skada....
Xavi har en skada i en muskel i högerlåret. Se bild.
Barcelona Xaviii
2010-02-15 14:14
Hoppas denna förlusten har varit som en väckaklocka för laget.

Vill påminna er att varje gång vi förlorat i El Calderon har vi ändå slutat som ligamästare.
Zlatan bästa spelaren som funnits!
2010-02-15 14:06
Vad är det för skada på xavi?

tror ni inte messi kan spela mitt mitt? han spelade ju det i slutet igår?
Barcelona Barcadinho.
2010-02-15 13:56
Ämne: Nu är också Xavi bor....
Det är Florentino Pérezs fel alltihop.
(jag skämtar).
Barcelona Rambla~
2010-02-15 13:55
Sam

Det är en av sakerna jag stör mig lite på hos Pep. Han är en tränare med en filosofi där han anser att det optimala är att ha en liten trupp på 20-21 spelare. När det funkar bra och alla är skadefria, som nästan hela förra säsongen, funkar det perfekt. Alla spelare får mycket speltid och känner sig mer delaktiga. När dock skadorna hopar sig som nu är fallet så blir laget väldigt sårbart. Det är lite vanskligt att hoppas på tur en hel säsong att alla ska hålla sig skadefria. I klubbar som Inter, Chelsea och Real Madrid föredrar man stora breda trupper. Visst, en del spelare får mindre speltid och det innebär höga lönekostnader att ha så många stjärnor men det tycks ändå funka rätt bra i dessa klubbar. Det är väldigt sällan att spelare gnäller och klagar över utebliven speltid.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-15 13:51
Jag måste bara skriva av mig lite mer innan pausen är slut.

Det var så jädra sjukt igår hur precis alla från backlinjen och mittfältet var totalt kassa och osäkra med sina passningar.
Milito försökte och han försökte också förut i tidigare matcher att passa uppåt. Men han missar otroligt mycket.
Puyol är dålig på det men han vet det. Han försöker inte heller så ofta. Bra på ett sätt då han spelar säkert, men dåligt eftersom han spelar hela tiden sidled.
Busquets var katastrofalt på den här biten igår. Jag skulle gärna se statistik om honom av passningar som har kommit rätt igår.
Maxwell lika så.
Och det värsta av allt är dirigenten Xavi. Massa med kassa passningar och totalt löjliga lobbande assister mot straffområdet långt ifrån en adress.

Jag vill inte ta upp bråket igen, utan bara skriva några saker om Yaya.
Barca har bara tre mittfältare medan motståndarna 4-5. Vi är i ett underläge vad det gäller fysiken. Det är bara Yaya som kan kompensera det.
En till fördel med honom är att han vågar och kan någorlunda bra att hålla bollen. Det är viktigt att underlasta Xavi och Ineista ibland.
Pep verkar gilla Busqi för att han spelar enkelt. Ja, han menar väl att Busqi passar bollen så fort han kan. Men det finns också nackdelar med det.
En typ som Yaya som håller boll ger utrymme och andningsrum för de andra. Att bara passa så fort det går stressar Xavi och Iniesta i en mängd situationer.
Vi behöver båda typer och båda två för att få en mångsidig trupp.
Jag håller tummarna att grabben är i form snart.

Barcelona Hetfield
2010-02-15 13:49
Qani

Jag förväntar mig inte att han ska ständigt pressa försvararna (som Eto'o), men han måste visa att han är tillgänglig

För övrigt:

När jag kritiserade Txiki i början säsongen så fick jag skit från alla "Han är en legend bla bla bla", det är nu det visar sig varför man ska ha bra back-ups. Vem ska ta hand om Xavi's roll? JDS eller Thiago?

Vi ska vara tacksamma att vi möter Stuttgart...
Barcelona Barcadinho.
2010-02-15 13:42
Zlatan har varit seg sen juluppehållet, inte bara igår. Det beror inte bara på mål produktionen, utan spelet i övrigt. Igår var han faktiskt en aning bättre än tidigare matcher i jan /feb.

Om hans anfallspel.
Det är svårt för Zlatan att få passningar, eftersom han spelar centralt, där det är tjockast med mur. Lättare att hitta en öppning på kanterna. Men för det så måsta han röra sig oftare, båda sidled och långled.
Han låser också tyvärr sig alldeles för ofta med att placera sig i en offside position.
Det är en ständig kamp mellan motståndarnas backlinje och centeranfallaren om offsidefällan.
Backlinjen känner sig hotad och osäkra om du står tillräckligt högt och de måste ha ett ständigt öga på Ibra, i fall han sticker snabbt till onside.
Men anfallaren måste vara rörlig för att hotet ska tas på allvar. Ibra har varit dåligt på det på sistone. Han låser sig själv istället och han tar bort möjligheten för en överraskande assist mot honom.
Så många meter behöver man egentligen inte att springa för att ”leka” med motståndarnas backlinje.

Men det är klart att han underpresterar när spelet nerifrån inte fungerar. Han är lika beroende av de andra.

Barcelona Sam
2010-02-15 13:42
Detta är priset vi får betala för vår tunna trupp. Tvärtom jag är förvånad att Xavi inte skadade sig tidigare då han var en av dom som har matchats hårdast.
Barcelona Rambla~
2010-02-15 13:37
Nu är också Xavi borta 15 dagar. Vad är det som händer egentligen?
Barcelona Qanii
2010-02-15 13:36
Ämne: Hetfield:

Du slin....
Det va inte så att jag klaga på valdes eller något sånt försökte bara förstå hur han tänkte.. all kred till simao och valdes som försökte
Real Madrid Studeny
2010-02-15 13:35
Beklagar förlusten alla b*rca fans, lycka till i fortsättningen

Hala Madrid
Barcelona Rambla~
2010-02-15 13:32
Hetfield:

Du slingrade dig där. Ja, jag håller med dig att han borde kanske bidra på andra sätt. Kanske gör han det också? Jag menar, vi ser honom inte på träning, han är inte i bild helt tiden under matcherna osv.

Qanii

Simao är en bra frisparkskytt och kan också med lätthet skruva den över muren. Det har han gjort vid fler tillfällen. Valdes är inte den första målvakten som tvingats/lurats att ta det där steget åt fel håll precis när en frispark slagits. Det är kredit till Simao istället.
Barcelona Qanii
2010-02-15 13:26
Jag förstår inte riktigt vad ibra har med förlusten igår att göra? Även om jag inte är stor fän av ibra så tycker jag att han förtjänar all respekt i världen och att han ska få lite tid på sig att komma in i laget! Jag tycker att ibra har presterat mer eller mindre första månaderna var han hur grym som helst! Men sen efter de så har hans formkurva börjat dala ner åt.

Hade ja fått bestämma hade ibra inte fått komma till barca men nu är han här och man får ge han all support man kan! Sen är de väldigt oroväckande att vi har så många spelare skadade hoppas de tar sig tillbaks snabbt och laget börjar komma på fötterna! De va bara en förlust de inte hela världen och vi visste ju att för eller senare skulle den förlusten komma eller hur?

Sen vid 2-0 målet förstår jag inte riktigt vad valdes gör? Han tar en sidleds för flyttning till höger vilket gör att han omöjligen hinner till bollen som går till vänster om honom. Var de en chansning eller kände han att han va tvungen att chansa på en sida för att hinna rädda bollen?

Hetfield

Om du nu har följ ibra under hans karriär så borde du veta att han är väldigt stilla stående spelare till skillnad ifrån eto´o,villa etc! I inter var han ju mer en fram spelare som gick ner i banan för att hämta boll. Såg honom sällan ta djup led eller kriga och pressa motståndare han är inte sån typ tyvärr! Dock kanske han blir till en sån spelare..
Barcelona Hetfield
2010-02-15 13:19
Barcelonistas

Jag vill inte ha bort Zlatan, han är en av mina favoriter, men jag har SKYHÖGA krav på honom efter att ha följt hans karriär

Rambla

Det jag försöker säga är att även om man är i en svacka, så kan man iallafall bidra på andra sätt , man kan springa ett par extra meter när spelet låser sig istället för att stå som en fågelskrämma, sen är jag säker på att han kommer tillbaka
Barcelonistas
2010-02-15 13:16
Hetfield

ja men ibra har ju presterat. början av säsongen många mål, assist. han avgjorde el clasicot, nu är ibra i en svacka och och ni kritiserar honom och vill ha bort honom. nej de är totalt absurt och obefängt så som ni tänker!
Barcelona Rambla~
2010-02-15 13:15
Ämne: Rambla

Om man köp....Han presterade också direkt så jag förstår inte varför du felaktigt påstår motsatsen. Presterade han inte över förväntan de första månaderna?

Istället kan du väl säga som det är bara. Du stör dig på att spelare kan komma in i svackor som Zlatan gjort de senaste matcherna. Det händer tyvärr alla spelare.
Barcelona Hetfield
2010-02-15 13:12
Rambla

Om man köper en ung talang så kan man ge honom den tiden han behöver för att mogna och utvecklas (Benzema, Suarez, Aguero, Pato osv)

När man köper en världserkänd spelare för 70 miljoner euro, när han tjänar så ohyggligt mycket så får den spelaren oftast inte den tiden han behöver för att anpassa sig, det handlar om att prestera direkt

Visst är vi tuffa mot Zlatan, men som sagt, blir man av med en målsprutare, samtidigt som man betalar så mycket för en spelare så SKA han prestera. Det som gör mig irriterad med Zlatan är inte att han är så dålig nu, utan det är hans brist på entusiasm och energi (som faktiskt smittar av sig), Eto'o och Ronaldinho bidrog med energi i laget, så det handlar inte ENBART om spelet , det handlar om lagmoralen
Annons: