/spanien/barcelona/forum/16009.aspx/spanien/barcelona/forum/16009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-15 19:33
Trippeln

Dani Alves - 2 veckor

Eric Abidal - 2 månader

Chygryinskiy - Några dagar till

Yaya Toure - 1 vecka

Sergio Busquets - 1 match

Seydou Keita - 1 månad

Xavi - 2 veckor
Barcelona Trippeln
2010-02-15 19:32
Kan någon ge mig en lista på vilka spelare som är borta nästa vecka,säg om något namn fattas.

VARNING:Detta borde inte ses av ett känsligt fan.

Alves
Abidal
Keita
Busquets
Toure
Xavi
Chyg

Ngn mer?
Barcelona Hetfield
2010-02-15 19:30
Varför nämner ingen Bartra som högerback? Jag tycker att Puyol-Pique ska starta som mittbackspar, och så som Bartra spelade mot Atl.Madrid så får han gärna starta tills Alves är tillbaka
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-15 19:18
Valdes
Puyol----Pique---Chygryinskiy----Maxwell
Messi----------Marquez----------Iniesta
Pedro---------Ibrahimovic---------Henry

Kanske blir startelvan mot Racing?

Vi kan väl tänka lite positivt ändå.

Dani Alves - 2 veckor (Vi klarar väl oss med Puyol som högerback kommande 3 matcherna)

Eric Abidal - 2 månader (Vi har Maxwell och får hoppas på att det går bra för honom kommande månaderna och att han också inte drar på sig nån skada)

Chygryinskiy - Några dagar till (Borde vara spelklar mot Racing)

Mittfältare:

Yaya Toure - 1 vecka (Får spela med Busquets och Marquez som pivoté)

Sergio Busquets - 1 match (Mot Racing, vi har Marquez)

Seydou Keita - 1 månad (Kommer bli svårt men kanske dags att ge Jonatan dos Santos lite speltid nu?)

Xavi - 2 veckor (Detta kommer bli jobbigt, vi kan väl köra Iniesta - Marquez - Busquets ett tag framöver men det kanske blir för defensivt inriktat, Ibra kan kanske bli ännu bättre nu när han får gå ner till mittfältet och själv hämta sina bollar alá Inter-tiden, annars kan Messi backa ner lite och så har vi Pedro som högerytter)

Om vi nu kör med Iniesta - Marquez - Busquets, ser jag inte så stort fel i det här. Oavgjort mot Stuttgart på bortaplan är inte ett dåligt resultat.

Ursäktar det långa inlägget men ville dela av med mig mina åsikter kring allt detta.
Real Madrid ☆"PIPITA" HIGUAIN☆
2010-02-15 19:12
Dubbelpost...
2010-02-15 19:11
Mojito//

jag snackar inte om igår, jag snackar om att ni måste ha en bredare trupp än vad ni har nu, all ära till Bojan, Jeffren och Bosquets. Men ni måste ha spelare med mer kvalitee som ersättare. Annars kan det straffa sig när man får en skada på någon viktig spelare.

Vi hade Ronaldo borta 2 månader!
Kaka borta 3 veckor.
Higuain borta 2 veckor.
Pepe borta säsongen ut.
Ramos borta 1 månad.
men ändå ligger vi där vi ligger tack vare ersättarna.
Barcelona Hetfield
2010-02-15 19:11
När Xavi har en dålig dag, då förstår man hur illa det är med spelet, den mannen brukar aldrig vara direkt dålig, kanske medioker, men aldrig dålig. Jag blev imponerad av Pep när han tog ut Xavi, även om Bojan inte bidrog med något

Igår bevisades återigen hur viktig Xavi är för laget, när han inte spelar bra, så drabbas Iniesta och co
Barcelona Mojito
2010-02-15 19:06
☆"PIPITA" HIGUAIN☆

Mot Atletico hade vi behövt bredare trupp, mot er räckte det med 10 man...

Igår var det inte skadorna som stoppade vår framfart utan en usel insats av våra bästa spelare plus riktigt bra individuella insatser av motståndarna.
2010-02-15 19:00
Ni klagar för mycket på era skador då skador TILLHÖR fotbolen, kolla på oss, vi har haft någon i princip skadad varje match men tack vare en bred trupp så kan vi fylla ut positionen och fortfarande bibehålla samma kvalitee.

Har exempel på en lite rolig grej, jag och min kompis brukar köra el classico på PES 2010. Jag kör alltid med Real han med Brca. Varje gång han får en skada på någon av sina spellare så gnäller han över att han måste ta in Pedro eller bojan, då blir jag glad och vinner matchen. Jag har fullt med ersättare och skadar hans spelare med flit, ni behöver en bättre bänk dvs.
Barcelona FC-Barcelona
2010-02-15 18:54
Messidinho_10

Även att det lär aldrig hända så tyckter jag om tanken Messi/Iniesta mitten
Barcelona Messidinho_10
2010-02-15 18:46
Alltså det är tur att vi har Racing o Stuttgart att möta nu annars hade vi varit ute. Men nu har vi blåbärs lag att möta dem ska kunna slå även om vi har skador.

Jag tycker Pep ska flytta ner Messi till Xavis plats i nästa match Köra Henry-Zlatan-Pedro där uppe.
Barcelona Mojito
2010-02-15 18:38
Bengan

Please, kasta inte sten i glashus.

Förra säsongen hade Barca också skador, t ex på Iniesta, Puyol och Abidal.
Skillnaden var att de då kom en och en, och inte som nu, 3-4 per vecka. Frustration? Ja.

Minns själv (om du nu var maräng förra säsongen)hur madridistas kved över alla skador.
Barca kommer i alla fall inte att överge sin spelidé och skylla förluster på skadeläget, inte kommer jag heller tillåta maränger kasta skit i detta forumet utan gensvar.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-15 18:27
5-6 viktiga spelare borta är inte lite, sedan var 2 mittbackar avstängda samtidigt också mot Atlético och nu när 2 mittfältare skadat sig så är Busquets avstängd.

Men att truppen är för tunn är helt klart Barcas eget fel och det kan man inte skylla på något annat.
Real Madrid Bengan
2010-02-15 18:18
Ämne: Bengan

Barca har ....
Det är väl bara 5-6 spelare som är borta? United tex hade ju bara i backlinjen 7 backar borta samtidigt och fick spela 3 av 4 backar som mittfältare.

De flesta lag har ju oftast 5-6 spelare borta hela tiden.

Att inte barcelona har bred trupp är ju klubbens eget fel. Man kan ju inte räkna med att varenda säsong ska bli helt skadefri
Barcelona Abbe.
2010-02-15 18:18
Ämne: Ämne: Men vad....
Oj, så dumt.

Det är klart vi är förbannade på grund av att vi fått skador, något annat vore ju helt orimligt. Det är ungefär lika klart som att vi var glada förra säsongen att vi inte hade så mycket skador.

I och med ditt resonemang skulle vi alltså vara förbannade när vi inte har skador, inte sant?

Som Guardiola sa:

"Jag vill inte skylla på skadorna, alla lag har avbräck under en säsong. Just nu har vi det"
Barcelona Trippeln
2010-02-15 18:03
Bengan

Tack för din synpunkt,men det prekära i situationen är att UNITED HAR BRED TRUPP!

Vi har 2 disponibla mittfältare,det är ofattbart!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-15 18:00
Bengan

Barca har haft tur tidigare med skador men just nu har man inte det. Det är klart man ska få vara arg/orolig pga alla skadorna. Du kan ju inte säga att man har få spelare borta just nu.
Barcelona ZlatanKonungen
2010-02-15 17:58
Kolla in länktips! Där hittar ni ALLT om Zlatan. Besök dagligen - ett måste!
Real Madrid Bengan
2010-02-15 17:51
Ämne: Men vad i helvete, n....
Fattar inte hur ni kan gnälla på skador efter att ha haft mest tur gällande skador av alla lag hela förra säsongen. Inte ens nu har ni i närheten av så mycket skador som united haft den här säsongen.

Var tacksamma istället för att ni haft så oerhört lite skador.
Barcelona Calavera
2010-02-15 17:33
Det här med Real Madrid & Franco...

Det lag som förtjänar att förknippas mewd falangisterna & Franco var ju Atletico, som på den tiden hette Atletico Aviacion - och flera av deras spelare var med och bombade Madrid under Inbördeskriget.

Real Madrid var däremot en republikansk klubb, vad jag förstått. Franco försökte sola sig i galnsen från deras framgångar - precis som alla dikatorer gör. Men han solade sig även i glansen av landslaget som vann EM 1964.

Real Madrid går att förknippa med centralmakten och mkt annat, men var försiktiga med Francosnacket, plz.
Barcelona Smogen
2010-02-15 17:06
Undras vilket mittfält Barca ska spela med mot Racing, vi har ju trots allt bara en mittfältare i Iniesta spelbar.

Känns ju bra det här...till Stuttgart kanske vi kan lyckas med att ha enbart Bojan tillgänglig i anfallet.
Barcelona Smogen
2010-02-15 17:00
Men vad i helvete, nu har vi fått fler skador på 2 veckor än vad vi haft på ett helt jävla år. Har vi haft en sådan jäkla tur innan eller en otrolig helvetes otur nu.
Barcelona Barca4eva
2010-02-15 16:42
Ämne: Jag kan inte hitta e....
Vår match spelas nästa vecka
Barcelona kallesiete
2010-02-15 16:39

Blev inte bättre av att läsa att Xavi blir borta 2 veckor idag direkt..
Barcelona The Reporter
2010-02-15 16:35
Hur länge sa dem att Alves skulle vara borta? Läse på Barcas hemsida att han är på gräset igen
Barcelona Sam
2010-02-15 16:11
Hur går det för Toure Yaya? Hinner han till matchen mot Racing? Annars lär det väl bli Iniesta, Marquez, JDS (eller någon annan yngling) på mittfältet.
Barcelona Rambla~
2010-02-15 16:08
Den stämmer bra.

Dessutom så är Busquets avstängd i nästa ligamatch mot Racing.
Barcelona c.mako
2010-02-15 16:05
Stämmer denna länken tro ?
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-15 16:01
Blyger

Okej, Tack för svaret*
Atlético Blyger
2010-02-15 15:59
Lokmaninho,
Ja Xavi tycks tyvärr ha blivit skadad. Se Fotbollskanalen.
Trist att ni åker på ytterligare skador. Det behöver ni knappast. På ett sätt kan det emellertid föra med sig något positivt. Zlatan kanske kan ges större ansvar. Dessutom, han spelar numer på en position som inte passar honom. Får han möjlighet att komma längre nerifrån planen och anfalla därifrån så kommer hans passnings- och genombrottsförmåga väldigt mycket bättre till pass. Nu kanske det finns utrymme för honom. Därifrån kanske han dessutom kan utvecklas så som man hoppas. Han har kapaciteten. Även om vi talar om Barca.

Tack för en go match igår - i alla fall för vår det. För oss kanske matchen blev en vändning. Hoppas att det blir så för er del också. Ni leder serien trots havdant spel - era mått mätt.
Annons: