/spanien/barcelona/forum/16007.aspx/spanien/barcelona/forum/16007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-02-16 17:32
Gonzalez_Barca

rigtigt fina ord av dig
Barcelona Messidinho_10
2010-02-16 17:29
ALDRIG jag hoppas som fan på Lyon ikväll även om jag gillar din teori.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-16 17:27
Jag vill faktist också att Real Madrid vinner ikväll. I La liga kan de gå och förlora 180 matcher, don't care. Men som Lokmaninho säger, för ligans skull är det bäst om alla tre kvarstående lagen avancerar. Plus att det fanns vissa mogna Real Madrid fans efter vår utclassico som faktist ville vi skulle vinna CL, för ligans skull. Också för att få tyst på anglofilerna som alltid snackar om premier leauge varje år.
Ibland behöver det inte alltid vara så mycket hat och eldspjutar som kastas mot varandra.

Jag minns speciellt under EM, när både Madridistas och Culés enades för att "heja" fram Spanien.

Fast den största anledningen till att jag vill att de ska vinna är för att jag tippa på Madrid ikväll.. Följde hjärnan istället för hjärtat, något man alltid ska göra när man tippar.

Barcelona Mojito
2010-02-16 17:21
Rambla, Hetfield med flera

Jag skrev och postade en krönika till redaktionen igår som handlar om just det ni diskuterat idag på forumet.

Vissa delar känns som direkt tagna från era inlägg, så bli inte förvånade när/om den läggs upp.
Barcelona sabit
2010-02-16 17:20
nu när xavi är skada så är det problem! men jag tycker att tiago kan ersätta honom några matcher riktig brA talang!! :D vad tycker ni ?
Barcelona Messidinho_10
2010-02-16 17:13
Jag tycker Zlatan har misslyckats med sin uppgift än så länge, meningen med honom var att han skulle taemot bollarna där uppe och fördela/skarva dem vidare. Med facit i hand nu så har vi förlorat mycket på det.
Barcelona Visca Barca
2010-02-16 17:07
En sak jag tänkt på är att det har varit ett par möten där t ex eto'o möter Barca, det är möten mot lag man spelat i förut.
för nu möter hleb Barca, Benzema möter sitt Lyon, Zlatan möte Inter och sen var det lite mindre när Beckham möte United.
Barcelona Hetfield
2010-02-16 17:02

Barcelona Visca Barca
2010-02-16 16:58
Man vet inte så mycket om Racing och deras spelare förutom att dem har talangen Canales som säkert har andra saker i huvudet och så har man väl hört talas om Munitis. Jag skulle tro att det vore bra att verkligen ge JDS och Thiago chansen nu när vi har skador, eller?
Barcelona Barca Barca
2010-02-16 16:39
Skadorna kom i ett "lägligt" läge om de går o säga så, för nu har vi Racing hemma i ligan, Stuttgard borta (en av dom lättaste motståndarna vi kunde få i åttondelen) o sen Malaga hemma i ligan. Tills dess har vi förhoppningsviss fått tillbaka Xavi, Yaya, Alves. Vi ska vara glada att ett sånt helvette inte kom i senare skede när dom tunga matcherna drar igång. Kanske Pep har fått en liten varningslampa att börja lufta på viktiga spelare som Messi m.m. För skador som dessa är ett ganska tydligt tecken på hårdmatchande spelare.

Försvarskris = Anfallskris krönikan är ett facit i hand till varför vi förlorade matchen. I andra matcher då vi har ordinarie backlinje så kan Xavi o Iniesta när dom blir pressade som mot atl madrid kunna i värsta fall slå tillbaka bollen ända ner till backlinjen och där börjar man om. Mot atl madrid såg man klart o tydligt hur jobbigt dom hade det, för när dom väl fick en passning från försvaret så var den kass och blev pressade direkt och visste att dom inte kan passa tillbaka till Puyol, Milito eller någon annan i försvaret, ni vet varför, det är inte samma sak som att ha Puyol, Pique, Alves och Abidal. Då började Iniesta o Xavi desperat att spela bollen frammåt och vi har en stilla stående Zlatan som vanligt (jo ja vet att det är hans spelstil) och Messi har 4 man på sig och Pedro visade i och med den matchen att han fortfarande inte är någon att räkna med. Nya tag till Racing matchen, hoppas Dos santos och Bojan får starta, det behövs att vi får runt nu på spelarna, ifall Pep och Txiki hade tänkt att ha tunn trupp.

Kan inte Zlatan träna lite extra på att, ta emot bollen, springa åtmistånde 10 meter utan att tappa den och skjuta (på mål helst). För han kan verkligen inte ens göra bort sin gubbe längre, konsigt. Men mål gjorde han i alla fall hoppas det släpper lite.

Edit: Negativ jag va :P
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-16 16:25
När det gäller alla skador, så kan vi väl tänka lite positivt ändå? Se på de här skadorna och hur länge spelarna är borta.

Chygryinskiy - Några dagar till (Borde vara spelklar mot Racing)

Dani Alves - 2 veckor (Vi klarar väl oss med Puyol som högerback kommande 3 matcherna)

Eric Abidal - 2 månader (Vi har Maxwell och får hoppas på att det går bra för honom kommande månaderna och att han också inte drar på sig nån skada)

Mittfältare:

Yaya Toure - 1 vecka (Får spela med Busquets eller Marquez som pivoté nästa 2-3 matcherna, blir inte så dåligt)

Xavi - 2 veckor (Detta kommer bli jobbigt, vi kan väl köra Iniesta - Marquez - Busquets ett tag framöver men det kanske blir för defensivt inriktat, Ibra kan kanske bli ännu bättre nu när han får gå ner till mittfältet och själv hämta sina bollar alá Inter-tiden, annars kan Messi backa ner lite och så har vi Pedro som högerytter)

Seydou Keita - 1 månad (Kommer bli svårt men kanske dags att ge Jonatan dos Santos lite speltid nu?)

Om vi nu kör med Iniesta - Marquez - Busquets, ser jag inte så stort fel i det här. Om vi kör så defensivt och kanske får oavgjort mot Stuttgart på bortaplan så är det inte direkt något dåligt resultat.

Förutom Abidal och Keita så är det inte så långa skador för dessa resterande spelarna?

Ursäktar det långa inlägget men ville dela av med mig mina åsikter kring allt detta.
Barcelona Sam
2010-02-16 16:17
Både Eto'o och Zlatan har inte imponerat direkt i sina nya lag, tänk om vi bytar Zlatan (samt våra pengar) mot Eto'o i sommar. Hade vart intressant :)
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-02-16 16:13
Killar titta på den videon. Ni kommer att älska!

(länk)
Barcelona Rambla~
2010-02-16 15:52
Messi el clásico 2009.

Härliga bilder. ;)
Barcelona Rambla~
2010-02-16 15:51
Maradona Vm -82 i Spanien.
Barcelona Sam
2010-02-16 15:47
Hur kan du kalla dig cule och inte kunna Peps favoritlåt? ;)
Barcelona Den vise
2010-02-16 15:47
Ämne: Är det någon här inn....viva la vida.
Barcelona barca__elve
2010-02-16 15:45
Barcelona barca__elve
2010-02-16 15:45
Är det någon här inne som vet vad denna låten heter? =)
Barcelona Den vise
2010-02-16 15:43
Rambla

Det är en klok observation faktiskt. Det logiska vore ju att spelarna ska känna sig pigga och i form. Men istället har laget hamnat i en liten formsvacka. Det säger jag inte med förlusten i åtanke utan man har inte vunnit övertygande i de tidigare matcherna heller.

Om man ska vara frank så har vi inte råd med fler skador. Men i detta elände så är det alltid kul att spelarna från atletic får chansen och får växa med uppgiften.

Jag hoppas att pep tar ut hela laget på en extra insatt middag där laget får skratta lite och få tillbaks harmonin. Det behövs glädje i laget..
Barcelona Rambla~
2010-02-16 15:25
Den Vise

Fystränaren Paco Seirul.lo sägs vara den bäste i Spanien. Alla spelare som intervjuats säger samma sak, att man jobbar på samma sätt som under förra säsongen. Det som sticker ut är att efter uttåget ur CdR mot Sevilla så har muskelskadorna stigit i höjden. Tills dess preparerade fystränarna spelarna för 2 matcher i veckan under den här perioden. Kan det vara så att utslagningen ur cupen gjorde att man höjde intensiteten på träningarna nu när laget bara hade matcher på helgerna? Tål att diskuteras.
Barcelona Den vise
2010-02-16 15:15
Jag måste nog ge pep rätt här angående värvingskarusellen som pågick i somras. Man kan inte värva spelare man inte tror passar in i ens spelmodell. Spelare som inte gör skillnad kan inte vara alltför attraktivt att ha i laget. Hellre att man har en tunn trupp men med fler spets spelare än en bred trupp med massa albi spelare.

Blir det fler skador får man ta ett snack med fysologen i laget. Ifall han ska ersättas..

Jo förresten är det spelbart med bortaseger för real och man U ikväll?
Har aldrig tippat på real som vinnare..men känns inte tipptopp.
Barcelona Rambla~
2010-02-16 15:03
Hetfield

Japp, det är faktiskt så jag tror att de resonerar. De har båda uttalats sig på det viset vid intervjuer. Visserligen ville säkert Pep ha fler spelare i somras men samtidigt var han nog inte nöjd med de spelare som Txiki föreslog.

el Maestro!

Här har du den svaret. Florentinos pengar gick till häxdoktorn Pepe, som i början av säsongen lade en förbannelse på Ronaldo. :)
Barcelona el Maestro!
2010-02-16 14:50
Tänk er om Iniesta också åker på en skada i nästa match. Det verkar ju inte finnas någon slut på eländet.
Kanske vore det inte så dumt i alla fall, om Barca lägger ett bud på Cesc i sommar, om han vill komma.

På tal om Villarato, man kanske ska prata i samma termer som Real Madrid brukar eller i alla fall tidningarna i Madrid, när Real Madrid åker på skador: Någon har betalat en häxa att åstadkomma så mycket skador som möjligt i Barça!

Vem kan det vara?
2010-02-16 14:45
Lokmaninho ( Nr 1 )

jadu men det kommer ej att hända :/ antagligen så åker något av lagen eller mötts vi vid en semi :/
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-16 14:36
Madridistas AntiCules

DREAM BIGG!!

Det är bara hoppas på det :)
2010-02-16 14:35
Lokmaninho ( Nr 1 )

jadu vilken final på bernabeu vilket år det det skulle bli för spanska lag valencia i final i Europa
league och spanskt vm guld herre gud :D
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-16 14:31
Shiitt jag tänkte just på

FC Barcelona - Real Madrid i finalen i år!!

tänk vilken sjuk match det kommer vah!

Dream big!
Barcelona Hetfield
2010-02-16 14:30
Rambla

Förlåt, men det är en väldigt "billig" och extremt usel ursäkt (om det är nu så Pep och Txiki förklarade varför de inte köper spelare), det är bara ett sätt att vifta bort ett otroligt stort problem som vi får ta hand om

Det är så korkat att tänka "Jaha, vi hittar ingen spelare, så vi får helt enkelt lita på att truppen inte drabbas av alltför många skador"
Är det bara jag som tycker att logiken brister där? I mina öron så låter det så..
Jag älskar Pep lika mycket som näste man, men där sket han till det ordentligt, om vi inte vinner något iår så skyller jag (för min del) på den extremt tunna truppen

Jag köper inte det där för 1 sekund, de får väl helt enkelt HITTA bra spelare (det är ju trots allt Txiki's jobb), vad får han annars betalt för? Chatta på msn, och sola?

Det är så otroligt naivt och korkat att lita på att spelarna ska hålla formen, vi hade en relativt tunn trupp förra året, men vi hade i alla fall fler spelare
2010-02-16 14:30
Lokmaninho ( Nr 1 )

äntligen en smart grabb du är :) som sakt vi hoppas så klart att sevilla barca real i charmpions och valencia i uefa cupen för spanien ;) tack att du förstår :)
Annons: