/spanien/barcelona/forum/160.aspx/spanien/barcelona/forum/160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-10-22 14:36
[QUOTE=Gabriel]Blaugrana91 Fast att Pep skulle vara huvudorsaken till varför Thiago lämnade stämmer ju inte. Minns du inte hur Thiago själv gick ut och sa något i stil med att han väntade hur länge som helst på att bara någon inom klubben skulle höra av sig till honom och förklara att de räknade med honom och inte ville att han skulle gå. Det hände aldrig enligt Thiago vilket var en tydlig indikation på att varken tränaren eller klubben trodde på honom. Med andra ord var de största bovarna i dramat Tito och ledningen, inte Pep. [/QUOTE] Inte bara de, hans utköpsklausul var löjligt låg pga att han inte fick dem timmarna han behövde för att den skulle höjas. Hela Thiago situationen var dåligt skött av ledning och tränarstaben.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2016-10-22 14:16
Blaugrana91 Fast att Pep skulle vara huvudorsaken till varför Thiago lämnade stämmer ju inte. Minns du inte hur Thiago själv gick ut och sa något i stil med att han väntade hur länge som helst på att bara någon inom klubben skulle höra av sig till honom och förklara att de räknade med honom och inte ville att han skulle gå. Det hände aldrig enligt Thiago vilket var en tydlig indikation på att varken tränaren eller klubben trodde på honom. Med andra ord var de största bovarna i dramat Tito och ledningen, inte Pep.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2016-10-22 13:56
Haha stackars Vidal asså.. Men frågar ni mig o det hade vart en FIFA match hade jag lätt startat Rakitic som högerback någon match för o se hur det går. En offensiv Box to Box som han är borde klara det galant.
Flavia
2016-10-22 13:55
Sjukt pinsamt att Espanyol ligger med 0-3 mot lilla Eibar på sin egen hemmaarena.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-22 13:18
Lion 24 Artikeln jag syftar på i MD är den som Santi Nolla skrev och den handlar inte om hurvida Pep kontaktat våra spelare eller inte. Utan där ifrågesätter man delvis Peps kommentarer kring Messi, när han tillträdde i City var han väldigt tydlig med att Messis framtid är i Barca och han kommer stanna här karriären ut, punkt slut. Men nu senast på presskonferensen menade han att om Messi lämnar är han välkommen till City, med andra ord helt olikt det han sa för bara några månader sedan. Visst må låta harmlöst, men han försöker indirekt påverka Messi och som jag har sagt flera gånger så är det respektlöst som tränare att bjuda in andra klubbars spelare. Där menade jag att MD faktiskt hade en poäng och att i det här fallet så ser det mer ut som Pep är oärlig. Men den kommentaren har härinne istället blivit vinklad till att jag är anti Pep och tror på allt MD skriver... Jag har stor respekt för Pep och är tacksam för allt han gjort för Barca, men bara för det ska han inte vara immun mot kritik. Tycker dessutom att det väldigt onödigt av Pep att håna Bartomeu sådär , visst Pep gillar inte Bartomeu, men det visar på väldigt låg klass att på en presskonferens inför en match gå till attack mot en annan klubbs president. Vad gäller Thiago så var kanske snott ett hårt ord ja, men hur vet vi att Thiago redan hade bestämt att han skulle lämna? Pep kanske ringde och övertygade honom att han inte skulle ha en framtid i Barca och borde lämna? Jag spekulerar nu bara givetvis. Vad gäller mina åsikter härinne så är jag van att få alla mot mig och att jag säkerligen inte är så populär, vilket såklart är tråkigt. Jag är inget troll utan bidrar bara med min åsikt. Sedan får jag alltid känslan att det är populärt att avsky ledningen och gör man inte det blir man behandlad som ett troll. Jag lägger ner minst lika mycket av min tid som många andra härinne på att skriva inlägg, men oftast får jag höra mindre roliga saker på ett inlägg som jag lagt ner tid på, pga. att jag skriver "fel saker." Inte av alla såklart, men en majoritet.
Barcelona Shanghai
2016-10-22 12:32
Upp till bevis idag för grabbarna att de vill fightas med om ligatiteln. Även om Valencia är sargat är det oftast tufft att Slå de på Camp Nou. Jag vill faktiskt se bästa möjliga lag på pappret och inga rotationer och underskattning. 100% av varenda en. - Mats - Mascherano - Mathieu - Umtiti - Digne - Rakitic - Busquets - Iniesta - Messi - Suárez - Neymar Mats i mål givetvis. Backlinjen är möjligtvis inte stabil dock är det bästa möjliga vi kan ställa upp med. Hoppas att Lucho tar Mathieu i kragen innan matchen. Mittfältet och anfallet är den samma. Kom igen nu!
Barcelona Cule4life
2016-10-22 11:37
Fan vad det ska vara skador då. Denis och Gomes kan ersätta duon då, det ska gå utan poängtapp men man måste nog köra säkert här.

Synd faktiskt, vissa av spelarna har lirat många matcher på raken och vissa har precis kommit tillbaka från skador. Verkar tyvärr inte finnas utrymme för vila. Man har ju sett vad som har hänt när man roterat för mkt.
Barcelona Barclasico
2016-10-22 11:28
Cule4life

Rafinha och Arda Turan är skadade.
Barcelona Junta Dimision
2016-10-22 11:27
@Cule4life:

Turan och Rafinha är skadade och missar dagens match.
Barcelona Cule4life
2016-10-22 09:41
Jag hade vilat Messi så att man tar det lugnt med hans senaste skada. Bara att sätta in forntoppad Turan där. Vila hellre Iniesta också än Rakitic. Vila Roberto också. Och sätt in dessa 3 i andra halvlek.

Stegen
Macherano. Mathieu. Umtiti. Digne
Rakitic. Busquets. Rafinha
Turan. Suarez. Neymar
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-10-22 08:45

Vill se denna elva idag:

------------------------TerStegen----------------------
---Sergi.R-----Mascherano--Umtiti----Digne-
-----------------------Sergio-------------------------------
--------------Gomes---------Iniesta------------------
-----Messi----------Suarez-------Neymar--------

Tyckte att länken mellan försvar och anfall var dålig mot manchester City, Ger därför Gomes chansen från start (Samt att Rakitic kan behöva vila), Var lite Sugen på att spela Denis Suarez istället för Iniesta men känns som en ändring får räcka. (Gärna ett tidigt inhopp för Denis oavsett resultat)
Gärna ett inhopo för Paco runt min 60.
Barcelona Lion24
2016-10-22 03:55
Blaugrana91

Jag personligen tror inte att den huvudsakliga anledningen till varför du är så förbannad på Pep för att han sa att han ville att Leo skulle stanna kvar hela karriären i Barcelona men om han vill lära sina barn engelska så skulle det finnas sex, sju eller åtta klubbar intresserade (källa: http://www.espnfc.com/uefa-champions-league/story/2975449/pep-guardiola-i-never-tried-to-take-lionel-messi-to-manchester-city).

Jag tror att den huvudsakliga anledningen till varför du är så förbannad är för att han skickade en peak mot Bartomeu. Det som stör mig allra mest är att du inte bryr dig ett dugg om den falska artikel som MD spred när de skrev att Pep hade ringt Leo, Busi, Ney och Suarez. Jag kommer inte ihåg om jag sett nån kommentar av dig angående det, om jag har gjort så måste det väl låta ''det var kanske inte så snyggt'' medans du blir bly förbannad på Pep för att han sa att hans barn kanske ville lära sig engelska. Har inte du förstått tills nu att nästan allt en tränare säger är en klyscha? En tränare vill göra allt i sin makt för att vara så långt som möjligt ifrån media. Varför? Jo, för att media har den makten att de kan skapa kaos och oro i vilket lag som helst.

Hur kan en tidning med Barcelona anknytning skriva en sån fet lögn om våra legender? Hur har de mage egentligen att påstå att Pep ringde Leo, Busi och Ney? Dessa tre spelare är en av de allra ''känsligaste'' spelarna vi har i truppen. MD skrev om just dom tre för att få Pep att se så ''ful'' ut som möjligt bland sina egna åskådare. Det finns ingen chans att en Barcelona tidning kan vara så ful att emotionellt skada en av sina legendarer utan nån agenda, baktanke eller utan att någon säger åt dom. Det finns inte en chans! Hade det varit Rochemback, Ezquerro eller Chygrynskiy så hade jag förstått men när man som en tidning väljer att påverka fansens känslor för att få en klubblegendar (!) se så dålig ut som möjligt så måste väl du, jag och alla andra fatta att det finns en agenda bakom det hela?

Du skrev i ett annat inlägg att Pep ''snodde'' Thiago. När en spelare är på väg att lämna klubben (United), då har Pep alltså inte rätten att köpa spelaren när han ändå inte ska representera klubben längre, då har han ''snott'' spelaren i fråga. Att man kan gå på MD/Bartomeus linje framför Pep är för mig helt oförståeligt. Jag kan aldrig och kommer aldrig fatta det i hela mitt liv. Däremot har jag stor respekt för dig för att trots att en stor majoritet här inne är anti Rosell/Bartomeu så står du på dig. Du har inga intressen av att vinna populäritetspoäng och det har jag stor respekt för. Men angående diskussionen Pep vs MD så tror jag att det är Pep vs Bartomeu för dig. För annars hade du reagerat på varför MD emotionellt försöker mörda Pep genom att publicera en sån stor fet falsk artikel om spelare som är extremt ''känsliga'' i FC Barcelona.
Barcelona S.Eto'o
2016-10-21 23:58
Ahaa My bad, såg via Barcas officiella insta konto, där det stod att Rafinha var uttagen.
Barcelona Andresito
2016-10-21 22:32
[QUOTE=S.Eto'o]Rafinha är visst uttagen. [/QUOTE] Nope. Från officiella hemsidan: The coach, who appeared before the press prior to the afternoon workout, had to deal with a pair of last-minute changes, as midfielders Arda Turan (left elbow bruise) and Rafinha (bruised ribs) fell out of the running for this weekend’s squad.
Barcelona S.Eto'o
2016-10-21 21:21
Rafinha är visst uttagen.
Barcelona Barcadinho.
2016-10-21 20:31
@Gio Style:

Berätta gärna mer om resan. Jag älskar läsa reseskildringar.
Jag tror inte att många tycker det är OT
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-21 19:41
Following players are not called up vs Valencia due to injury: Cillessen, Alba, Rafinha, Piqué, and Arda. Fem spelare borta... Iallafall kul att Aleña är uttagen!
Barcelona Xaviesta
2016-10-21 19:12
Blaugrana91 Jag förstår inte varför du ständigt och medvetet ska iklä dig rollen som forumets anti-Pep, anti-Laporta och pro-Rosell, pro-Bartomeu för att sedan kritisera oliktänkande eller för att blint försvara ledningen. Det är skitsamma för mig om man tycker att det var respektlöst av Pep eller ej iom att det är en piss i Mississippi eftersom både Pep och Messi vet att argentinaren aldrig hade lämnat Barcelona för City. Därmed kan jag endast dra slutsatsen att Guardiola inte hade några bad intentions med uttalandet utan det var sagt, som någon skrev längre ner, med glimten i ögat. Så sluta stöka omkring härinne för en sån simpel skitsak, finns väl roligare saker att diskutera? Imorgon har vi en spännande bortamatch mot Valencia, varför inte blicka mot den. Edit: Välkommen tillbaka dinho the artist, din kvalitet är saknad :)
Barcelona dinho the artist
2016-10-21 19:11
Hej! Tänkte bara meddela att jag framöver kommer vara lite mer aktiv här. Min aktivitet har legat i stiltje under en längre tid, men ska bli kul att försöka dela med mig av synpunkter jag har kring det lag vi alla älskar.
Flavia
2016-10-21 19:04
Tydligen så har Carrasco kritat på ett nytt kontrakt med Atleti, vilket dödar eventuella transferrykten om att belgaren ska komma till oss under de kommande åren. Något som jag jublar ordentligt.

Carrasco är fortfarande inte tillräckligt bra nog eller ens är lämpad för att passa in i vårt spelsätt när vi möter nästan alltid lag som backar hem (förutom Real Madrid, Bayern Munchen och Manchester City med Pep i rodret.
Barcelona Katalano
2016-10-21 18:01
@Blaugrana91:
Slutdiskuterat skriver du men ställer mig samtidigt denna fråga, så jag svarar på den lite snabbt, men skippar resten. Mitt svar är ja, det hade varit precis lika "kul" om någon annan tränare, som Mourinho eller vilken annan tränare som helst sa precis samma sak. Det är ju en självklarhet att alla tränare skulle välkomna Messi om Messi själv vill lämna Barca och det är inget att hymla om. Det innebär dock inte att man försökt att värva Messi, vilket för mig är den viktiga frågan i det hela.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-21 17:52
[QUOTE=Dûssel]Snacka om att greppa halmstrå för att bli arg. Han svarade på lite jävla frågar snälla nån. Bit i en planka o skrik om du är så fruktansvärt frustrerad. [/QUOTE] Jag letar knappast anledning till att bli arg, men jag tycker det är dålig stil och vissa här verkar tycka att Pep kan säga och göra vad han vill. Varför diskutera andra klubbars spelare överhuvudtaget? Om Pep på allvar hade velat bevisa att MD har fel så borde han ha tänkt på vad han sa helt enkelt.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-21 17:39
Katalano Det jag stör mig på är att han tidigare bestämt hävdat att Messi tänker han minsann inte röra för att sedan öppna upp för möjligheten, du kanske ser det som ett "kul skämt" men finns väl en anledning trots allt till att han ändå säger det. Hade det varit lika kul tycker du om Mourinho eller någon annan tränare hade suttit och välkomnat Messi till deras klubb under pågående presskonferens? Varför överhuvudtaget sitta och prata om andra klubbars spelare, det ÄR respektlöst oavsett om man heter Pep Guardiola och har tränat Barca. Känslan är att Pep inte är ärlig i det här fallet, ena sekunden är han inte intresserad för att sedan välkomna honom, var det MD var inne på och man har en poäng som sagt. Men som du själv säger så har vi olika åsikter och vi kommer inte komma överens, slutdiskuterat med andra ord.
Barcelona Dûssel
2016-10-21 17:38
@Blaugrana91:

Snacka om att greppa halmstrå för att bli arg. Han svarade på lite jävla frågar snälla nån. Bit i en planka o skrik om du är så fruktansvärt frustrerad.
Barcelona Dûssel
2016-10-21 17:37
@El Pistolero #9:

Vad är de som är ett sådant skämt ? Är det inte tillräckligt med vila 3 dagar ? Jisses.
Barcelona Junta Dimision
2016-10-21 15:03
@El Pistolero #9:

Absolut, men finns även en fördel med att vi får längre vila till ligamatchen nästa vecka. Det är vad det är helt enkelt, Real Madrid har tidigare också fått spela på en lördag efter CL-match på en onsdag.
2016-10-21 15:00
Barça are following the progress of Roma right-back Bruno Peres. The club are also following Hector Bellerin and Joao Cancelo. [sport] Bruno Peres gillar jag starkt.
2016-10-21 14:58
[QUOTE=Junta Dimision]Real Madrid möter Bilbao som spelade Europa League igår, så det är inte så konstigt. [/QUOTE] Ja men vi kan väl också spela på söndagen i och med att vi spela CL i onsdags? Konstigt är det, eller hur?
Barcelona Junta Dimision
2016-10-21 14:49
@El Pistolero #9:
Real Madrid möter Bilbao som spelade Europa League igår, så det är inte så konstigt.
2016-10-21 14:32
Hur kan vi spela på en lördag om vi spela CL i onsdags? Real Madrid spelar på söndag och spela CL under tisdagen? Ett jävla skämt.
Annons: