/spanien/barcelona/forum/15988.aspx/spanien/barcelona/forum/15988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona sabit
2010-02-20 16:08
Touré borde få starta ikväll för att komma igån sen så kan man byta ut honom när det är 15-20 min kvar.
så han kan villa till cl matchen. Jag känner mig inte nervös inför cl matchen. Barca är ett mycket bättre lag även om dom har så många skader.

Tänkte höra era åsikter vad tycker ni om vi värvar a.young passar perfekt in på vänsterkanten. Han är ung teknisk snabb! ????????
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-20 16:05
Hetfield

Från start? Det är en stor risk att ta, Pep borde tänka om och låta honom spela sista 15-20 min av matchen då han precis fått "el alta medica".

lameG^

Tålamod är vad du behöver. Man kan inte förvänta sig att en spelare från Ukraina, från den nationella högsta ligan ska komma till världens bästa fotbollsklubb och slå sig in och göra stormatcher på en gång. Han får knappt chansen och visa upp sig, om han har tur, så får han 1-2 matcher per månad. Att ta en plats från generalen Pique och el capitano Puyol är inte världens enklaste uppgift. Tålamod.
Barcelona C.Andrés
2010-02-20 15:51
Touré borde få starta,att det är spel i CL om några dagar spelar ingen roll,han klarar av det mer än väl. Busquets är en jävla säkerhetsrisk med sina give away passningar. Touré framför Busquets alla dagar i veckan.
Barcelona Hetfield
2010-02-20 15:49
På vilket sätt sparar man Toure...?
Han har ju inte ens fått spela så mycket, så låt honom få spela

Jag gillar Busquets, men har tyvärr inte samma pondus som Yaya har (även om Busquets kan få det med tiden)
Barcelona Sentuary
2010-02-20 15:48
Busquets från start istället för Toure igen? Och vad är det man hör spara Yaya hit och dit, han har varit sparad nu i en hel säsong, kommer inte ens ihåg när jag såg honom spela en match från start, dags att nöta bänk för Busquets nu, han har gjort sitt, in med Toure så funkar mittfältet som det ska igen.
Barcelona sabit
2010-02-20 15:46
Barcelona Rambla~
2010-02-20 15:40
lameG^

Det du påstår är tvärtemot det Pep själv säger om Chyg. Ju mer kritik han får från fans desto mer stöd kommer han att få av mig och resten av spelarna. Han har stort förtroende för honom och han är inte endast här för en säsong utan han är för framtiden.
Barcelona Sam
2010-02-20 15:27
Busquets borde helt klart spela från start idag. Spara Yaya till CL-matchen i veckan istället. Dock vill jag gärna se han få en 10-15 minuter innan matchen blåses av. Allt för att han ska komma igång lite.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-20 15:09
el Flaco

Sergio borde få chansen och spela idag då det är en mycket viktigare match mot Stuttgart än mot Racing. Även fast Sergio är en lovande talang så är Yaya ett säkrare vapen att använda.
Barcelona lameG^
2010-02-20 14:59
PILMÀ★Kärlek★Respekt★

Det har gått 7 månader och han har knappt spelat. Pep har ju inget förtroende för honom och jag tror att han kan lämna i sommar. Många säger att Pep inte skulle göra det pga att han bara spelat 1 säsong men det gjorde Hleb också som var en Pep värvning. Samma med Caceres. Så framtiden ser inte ljus ut för Chyg.
Barcelona Rambla~
2010-02-20 14:24
el Flaco

Lika underbart varje gång någon for el alta médica. :)
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-20 14:21
Goda nyheter. Både Touré och Chygrynskiy har fått klartecken av klubbläkarna och är därmed tillgängliga för spel. Återstår att se om Pep chansar med Touré från start, eller om el míster hellre föredrar att spara ivorianen till mötet mot Stuttgart den kommande veckan.

I övrigt så gör Guardiola sin 100:e match ikväll som tränare för FC Barcelona och Iniesta kommer göra sin 300:e match i blaugranatröjan.
Barcelona Rambla~
2010-02-20 14:16
Cobain:

Det stämmer faktiskt. Fast det är ganska så felaktiga uppgifter som står i wikipedia. Matchen var hans testimonial och året var 1961. För motståndet stod den franska klubben Stade de Reims, inte Bologna. Matchen spelades på Camp Nou och inte på Les Corts. Kubala hade bjudit in Di Stefano och Puskas från Madrid.

"At the start of the following season, on 30th August 1961, Kubala played his last game for Barça ian emotionally charged testimonial against Stade of Reims. Around the Camp Nou there were tears mixed with applause, as Puskas and Di Stefano put on the local colours in honour of an opponent they had always respected. The sight of the three playing together and contributing to a 4-2 win was a fantasy of every cule which circumstances had conspired against for more than a decade."

Källa: Boken Barça - A people's passion
Barcelona Cobain
2010-02-20 14:09
Ämne: Ta en titt på denna ....
Precis det klippet kollade jag på i morse, riktigt grymt! :D
Barcelona Viva la Pepa!
2010-02-20 14:07
Ämne: Ta en titt på denna ....
Tog en titt, bästa åtta minuterna hittils denna månad. Får nästan ståkuk
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-02-20 13:43
Ta en titt på denna klipp.
Ni kommer inte ångra er. :D
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-02-20 13:31
Ämne: Tycker verkligen syn....
lameG^

Inte dumt att ge sin syn på saken, men Hur troligt är det verkligen att Pep vill göra sig av med Chyg redan efter endast 7 månader? inte så jätte troligt eller hur?
Barcelona Abbe.
2010-02-20 13:14
Ämne: säger bara en sak.. ....
För att få in Keita på mitten som är en bättre tvåvägsspelare.
Barcelona Barca4eva
2010-02-20 13:10
säger bara en sak.. att ha Iniesta som anfallare istället för Pedro eller Henry är hur löjligt som helst...någon som vet värför Pep gör så ibland?
Barcelona lameG^
2010-02-20 13:08
Tycker verkligen synd om Chyg. Han värvades och alla trodde han hade en framtida startplats. Nu verkar det som han inte ens är 5:e val utan att Muniesa,Bartra osv är alla före honom.

Därför borde vi nog sälja honom och satsa på våra mer rutinerade mittbackar alltså Puyol,Pique,Milito,Marquez och sedan har vi ju talanger som Muniesa,Bartra,Botia osv som utvecklas och kommer flyttas upp när Puyol,Marquez,Milito lägger av.

Därför tycker jag pep ska sälja honom. Henrique,Hleb kommer inte komma tillbaks. Caceres får gärna komma tillbaks men tror juve kommer använda deras klausul och då får vi ju tillbaks pengarna vi köpte honom för. K9 känns som den ända som kan komma tillbaks. Men gör han det blir det efter nästa säsong. Så vi får se hur det går för honom.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-02-20 12:49
--------------VV------------
Puyol---Piqe--Milito---Maxuell
----------Sergio-------------
------Thiago---Iniesta-------
Messi----Zlatko---Henry---

Jag tycker att Milito har sköt sig riktig bra!! När han spelar har jag inte sett han göra nån misstag,
Sen Sergio istället för Toure,För att Toure är inte 100% än!
Sen henry! Jag tycker att pedro inhopp spelare! När han nu får starta har han inte vart så bra faktis! Men När han kommer in är han som en värld stjärna!.

Tips 3-1! Zlatko, Messi,Henry!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-20 12:41
Ämne: Är det bara jag som ....
Puyol på vänsterkanten och Bartra på höger :)

Det vore riktigt kul om det blev så.
Barcelona BOJAN...
2010-02-20 12:10
Är det bara jag som vill se 100% La masia ikväll?

------------Valdes------------
Puyol---Muniesa-Puyol-----???
-----------Busquets---------
------Thiago------Iniesta----
Messi/Gai----Bojan----Pedro

Okej, tajmingen är kanske inte den perfekta precis efter förlusten mot Atletico och med Xavi skadad är det risk för att mycket inte stämmer. Kanske inte så bra att bänka Zlatan med tanke på att han målade senast.

Men i sista omgången så möter vi Valladolid och om vi redan säkrat titeln då så vore det väl häftigt att avsluta med den startelvan??

Hur som helst tycker jag vi borde vila Messi ikväll han har spelat väldigt mycket.
Barcelona Cobain
2010-02-20 11:16
Jag vet att man inte kan lita på det som står på wikipedia, men finns det någon som vet om det finns någon sanning i den här texten?:

On January 26 1955 in a game against Bologna at Les Corts, Kubala was also joined by another guest player, Alfredo Di Stéfano. The Catalan XI won 6-2 with two goals from Kubala and one from Di Stéfano
Barcelona lameG^
2010-02-20 11:13
Tror pep ställer upp laget så här

Valdes
Puyol Pique Milito Maxwell
Yaya Busquets Iniesta
Messi Ibra Henry

Alltså den starkaste möjliga elvan. 3p är det som gäller och inget annat. Nu har den svidande förlusten mot A.madrid gått över och det känns skönt.
Barcelona Abbe.
2010-02-20 10:52
Ämne: Angående inför-rappo....
Han är inte avstängd.

Läs ett par inlägg nedanför.
Barcelona true_barca_fan
2010-02-20 10:34
Angående arikel Vi är alla ambassadörer i fotboll.
Det var länge sen jag läste så bra artikel.

Mot 3p ikväll
Andreas-
2010-02-20 06:52
Angående inför-rapporten. Busquets är väl avstängd eller har man dragit tillbaka det kort han ådrog sig sist? Kan inte tänka mig det..
Barcelona amr zaki is robinho
2010-02-20 02:44
(länktips) för ett trevligt klipp, världens bästa anfallare? de såklart messi!
Barcelona Xaviii
2010-02-20 01:56
Håller med att Yaya Toure ska stanna i Barcelona, minns hans första säsong i Barca. Han var den enda som gav fansen glädje, för man insåg vilken stor talang man hade i Yaya.

Men på andra sidan den som säger att Fabregas inte lockar, ljuger för sig själv. Fabregas är den förlorade sonen som blivit en världsspelare.

Cescs destiny är Barcelona och inget annat. Hade varit stort och få ihop 87orna som spelade tillsammans i barcas ungdomslag Pique,Cesc Och Messi and like that har vi nästa Barca generationen.

Fabregas har redan gjort 11mål och 13 assist kolla länktips så förstår ni att han kommer från la masia.

Annons: