/spanien/barcelona/forum/15985.aspx/spanien/barcelona/forum/15985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-17 15:01
Ämne: Du är alltid välkomm....
★Barca★

Co-signar 50 gånger om
Barcelona Pep.G
2010-02-17 14:16
el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo

Riktigt goda nyheter, tack för länk och nu får vi bara hoppas att Kung Yaya startar hädanefter. Inget illa om Sergi, han är bra på sitt sätt, men har man en spelare av Yayas kaliber i truppen då är det inget snack om saken.

Kolla länktips, första målet mot våra 6 titlar signerad Kung Yaya Toure !
Barcelona Pep.G
2010-02-17 14:13
Barcelona ★Barca★
2010-02-17 13:57
Du är alltid välkommen tillbaka. Byter gärna dig mot Zlatan.

Visca Etoo!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-17 13:56
Läsvärd Intervju med Touré i länktips.

Där ger han bl.a. sin syn på den sparsamma speltiden han har haft hittills under säsongen. Yaya berättar att han hade ett samtal med Guardiola innan han åkte ner och spelade det afrikanska mästerskapet och att Pep räknar med honom i framtiden.

Touré säger även att han respekterar el místers beslut och att han endast är inställd på att träna hårt och hjälpa laget när det behövs.

Han fick frågan om hur det kommer sig att han aldrig har stannat i en klubb i mer än tre år förrän han kom till Barça. Yaya svarade att han helt enkelt trivs med klubben och vill fortsätta att spela med sina nuvarande lagkamrater och lära sig under Pep Guardiolas ledning.

Under intervjuns gång går man även in på spelarens agent, Dimitri Seluk, och alla dennes uttalanden varje gång Touré inte får spela. Ivorianen skrattade när hans agent kom upp på tal och sade att denne är som en fader för honom och att han alltid ställt upp för honom under hans karriär. Men Touré påpekade även att han har sagt till sin agent att sluta klaga ut till medierna hädanefter, eftersom det viktigaste är att laget fortsätter som serieledare och att man har chansen att vinna Champions League.
Barcelona ★Barca★
2010-02-17 13:54
Ska bli kul att se K9 spela idag för Fiorentina. Hoppas han får speltid.
Barcelona Patrick Kluivert
2010-02-17 13:37
Var Ibrahimovic statistiskt sätt bättre i Inter än vad han har varit hos oss hittills?
Barcelona Patrick Kluivert
2010-02-17 13:32
Hur många ligamatcher har zlatan spelat denna säsong? och hur många mål gjorde han på så många matcher i inter förra säsongen?

Någon som känner till någon bra hemsida där man kan kolla upp sånt?
Real Madrid Armin [Pipita y Benz]
2010-02-17 13:29
kallesiete// Extrem hat tar bort det roliga i det hela, skulle du avsky dina vänner om de var Madridistas? Vilket lag man håller på definierar inte en individs personlighet.
2010-02-17 13:16
Ämne:
Vi hatar Madrid oc....
Personligen har jag inte hatkänslor för Real Madrid. Känner "endast" en stark rivalitet gentemot de och jag ska inte förneka att jag njuter av att se de förlora. Men hatkänslor? Nä. That's pushing it.

Jag har själv många madridistas till kompisar som jag umgås med och vi har haft flera fotbollsdiskussioner om Barça och Madrid, utan att det ska behöva sjunka ner till sandlådsnivå, som man brukar se här på SF. Känns som att forummentaliteten har negativa effekter på de flesta och man ser på andra supportrar som främmande inkräktare, istället för civiliserade individer man kan diskutera med. Tippar om samma människor hade träffats face to face hade man säkerligen kunnat hålla samtalen på en betydligt mognare nivå.
Barcelona kallesiete
2010-02-17 12:34

Vi hatar Madrid och dom hatar oss. Inget konstigt med det. Så ska det vara.
Kan utan problem säga att jag njöt något enormt när dom gick på pumpen igår efter vår förlust och deras jubel i helgen. Nu är dom inte ute än och har fortfarande en chans men det kunde sett bättre ut.
Real Madrid Armin [Pipita y Benz]
2010-02-17 12:15
Hetfield

Fantastiskt inlägg, *applåder*. Fast det vore lite hycklande av mig att säga mitt ogillande för Barca inte är så stor, men samtidigt kan jag väl skylla på att jag har stor passion för fotbollen och älskar de vitklädda enormt. ;-)
Real Madrid Jangis
2010-02-17 12:07
Hetfield

Väl skrivet! Känner likadant men självklart tvärtom.
2010-02-17 11:59
Igår hölls det ett möte på träningsanläggningen Ciutat Esportiva för att ta reda på varför laget har drabbats av så pass många muskelskador under en så pass kort period.

Samtliga fystränare (Lorenzo Buenaventura, Paco Seirul.lo, Aureli Altamira och Francesc Cos), rehabtränare (Emili Ricart och Juanjo Brau) och även klubbläkaren, Ricard Pruna, var närvarande.

Under mötets gång, som varade i fem timmar, kunde man inte hittta en gemensam nämnare för hur skadorna har uppstått och bestämde sig därmed för att göra en mer individuell bedömning.

Touré Yaya och Keite hade kommit tillbaka från Angola med små skadekänningar och hade dessutom inte tränat med samma intensitet som de annars är vana vid.

Abidals skada liknar den som han drabbades av förra säsongen och man ansåg även att fransmannen hade haft otur då han halkade och slog upp skadan under träningspasset i Reus.

Xavi och Alves tillhör den skaran av spelare som inte har roterat tillräckligt mycket och att deras skador kan ha varit resultatet av deras kroppar hade nått sin gräns.

Rehab- och fystränarna räknade dock ut möjligheten att skadorna har uppstått på grund av dåliga uppvärmningar eller för tuffa träningar. Även om de medger att man har höjt nivån under träningarna efter att laget åkte ur i cupen mot Sevilla, försäkrar tränarstaben att man inte har höjt intensiteten så pass mycket att spelarna inte klarat av den nya rytmen.

Under mötet kom man dessutom fram till att man kommer i fortsättningen hålla ett vakande öga på vissa spelare som kan riskera slå upp muskelskador, som t.ex. Zlatan, Messi, Iniesta och Jeffren. De här kommer möjligtvis få speciela övningar att göra i framtiden, tillsammans med en noggrann utstuderad träningsplan för att inte hamna i sjukstugan.

Ursäkta för det långa inlägget.
Barcelona Hetfield
2010-02-17 11:38
Äh, kärlek och hat går hand i hand

Det ingår väl i spelet, det är ungefär som syskonrivalitet, man älskar varandra samtidigt som man är beredd att trampa på brorsan/syrran för att kunna överglänsa honom/henne. Jag har inte varit i Puertan på år och dagar, lika bra det

Jag tror inte att någon här inne (innerst inne) skulle vilja att Real skulle åka ut ur t.ex: La Liga, det behövs lite rivalitet, varje el clasico är som julafton för oss, så det är ju bara trevligt

Sen så missuppfattar vissa (oftast idioter) rivalitet med hat, det är lustigt hur folk sitter och hatar Real Madrid när de sitter i t.ex: Solna...bara löjligt

Sen så fokuserar de flesta på att hata Real, de tror på allvar att desto mer man hatar Real , desto "mer" culé är man...varför inte fokusera på att älska ditt lag istället? Nåja, det är en lång diskussion det här

Får hoppas på att vi vinner komfortabelt mot Stuttgart så att vi slipper oroa oss
Barcelona Rambla~
2010-02-17 11:14
Cruyfffff

Där slog du nog huvudet på spiken. Det är precis så det oftast ligger till. Det är gnället och klagosångerna som syns och sticker ut mest hos andra besökare. Trots att majoriteten av oss här inne inte håller på så där. Personligen har jag inte ens varit inne på det där forumet sen förra sommaren. Kunde inte bry mig mindre om vad som skrivs där, vet ju ändå på ett ungefär hur det ser ut.
Zaragoza Nina (Red.)
2010-02-17 11:09
Åh predikar?

Nej, nu ska vi inte bli sådana tycker jag. det finns alltid folk och folk.

Jag tycker att alla som skyller ifrån sig - inklusive jag själv när jag gör det - är lika roliga. Hade jag haft möjlighet att predika detta på Puertan så hade jag gjort det.

Tro det eller ej, ni äro icke det utvalda folket.

Nej, men jag håller med Cruyffff där och tycker att Abbe är klok(are än mig själv tex).

Ta nu inte illa vid.
Barcelona Abbe.
2010-02-17 11:01
Ämne: Ämne: Det är ....Jag håller med dig.

Personligen bryr jag mig inte märkbart om vad som skrivs inne på Puertan, det också därför jag sällan klickar mig in där. Men för vissa verkar det vara väldigt viktigt.

Det hade säkert varit annorlunda om deras forum hade varit öppet för andra lags medlemmar, då hade man kunnat ta en diskussion där. Tyvärr är det inte så för tillfället, och det lär väl inte ändras förens Madrid-klubben tagit en titel.

Edit: Lätt överdrift.
Barcelona Cruyfffff
2010-02-17 10:59
Ämne: Ämne: Det är ....
Vissa av oss tog förlusten i söndags som den skulle tas, genom att helt enkelt inse att vi var sämre än Atletico den dagen.
Men det är allt högljutt CapsLock-gnäll och grin som syns och märks bäst, och det som man (andra) tar med sig när man tänker på laget i frågans "supportrar".

Många av de nytillkommna Barca-hejarna (från framgångarna -09 och framåt) tycker nog att det är minst lika kul att hata RealMadrid och dess fans, som att gilla det egna laget.

Det här är bara vad jag tror, någon eller flera har säkert en helt annan teori :)

Barcelona Rambla~
2010-02-17 10:54
Ämne: Ämne: Det är ....
Jag tar för givet att du går runt på flera forum och predikar samma sak eller är det bara vi culés som åtnjuter den ynnesten?

Zaragoza Nina (Red.)
2010-02-17 10:29
Ämne: Det är tragiskt att ....
Och samma sak gäller förstås även för Barcelona. Tycker jag.

Här inne lät det ju inte direkt annorlunda i söndags.

Får jag ställa en fråga? För det här har jag undrat över en längre tid. Varför är ni (och det gäller även madridistas) så fixerade vid vad som sägs i respektive forum?
Varför är det så viktigt?

Det enda det bekräftar, det de skriver och det ni skriver, är hur lika varandra ni är.
Barcelona BOJAN...
2010-02-17 09:35
Det är tragiskt att läsa alla bort förklaringar av madrid fans nu, dom är för självsäkra hela tiden. Dom skriver innan att dom kommer vinna med 3/4-0.
Tror hela föreningen skulle må bra av att inte vara så självsäkra.
Andreas-
2010-02-17 08:35
Alltså, förstår inte varför många tror att Real har en så enkel resa? 1-0 torsk på bortaplan är inget bra resultat, oavsett motstånd egentligen och alla vet ju hur Madrids backlinje uppträder ibland.

Gör Lyon mål så är det nog kört för Madrid, och större under har väl skett än att Lyon målar på Santiago?

Edit: Tillhör den skaran som innan match kunde sätta en månadslön på att Real går vidare ur detta möte. Nu är det 50/50. Känns som att marängerna går vidare lika ofta som dem åker ut. Fantastiskt skönt!
Barcelona Visca Barca
2010-02-17 08:23
Riktigt skönt att se Madrid spela så dåligt. Om dem spelar såhär i ligan så kan vi lungt ta hem ligan, men jag tror inte att dem kommer spela såhär dåligt i fortsättningen. Och dem vänder nog det här precis som vi gjorde mot Lyon förra året.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-17 06:24
Att avsluta på ett tillslag är exakt vad en striker ska göra, och det har Zlatan lyckats hyfsat bra. Soloräder och 15 touch mål får Messi hålla på med. Zlatans jobb är att vara i boxen och peta in bollarna.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-17 01:09
Rambla~

Jo precis, jag menar inte att det han gör är jättelätt och att alla kan göra det. Jag menade bara att vissa av målen har varit rätt enkla. Som jag nämnde nedan finns det mål som var rätt skickliga och andra som var mindre skickliga. Men det är inget att hänga upp sig på såklart.
Barcelona Rambla~
2010-02-17 01:06
Andreas & Shi

Det hela är ju egentligen ingenting att hänga upp sig på. Det är en översatt artikel från de spanska medierna. Har man sett några av målen av Zlatan under tiden i Inter så inser man att han faktiskt är ganska så skicklig på att avsluta på ett tillslag. Om man undantar Ruud som nog är överlägset bäst så tillhör väl ändå Zlatan en av de bättre. Kanske sker det lite för sällan bara.
Barcelonistas
2010-02-17 01:05
Shi

snälla s¨å frisparken mot zaragoza som ibra sätter i krysset klarar alla spelare av att göra? ahahahha mama mia.. och dom som han sätter på 1 tillslag är inte så lätt som du tror. den mot madrid klarar inte ens ronaldo eller benzema av att göra!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-02-17 01:03
Rambla~

Ok det är bra att vi inte har några spelare avstängda också. Vi bör inte ha några problem med avstängningar nu i slutspelet, kanske Puyol bli avstängd om vi kommer längre men det är en bit tills dess.

Shi

Jag tycker faktiskt lite samma sak. Vissa mål var ju rätt skickliga, som mot Real t.ex men andra mål som mot Atletico var ju det bara att sätta foten till o få in den i öppet mål.
Barcelona Rambla~
2010-02-17 01:00
Shi

Jo, för målet han gjorde mot Madrid gör ju alla spelare 10 gånger av 10 och genom att blunda, bara för att nämna ett.

Men det är klart, nu fick ju du dina 15 seconds of fame igen. :)
Annons: