/spanien/barcelona/forum/15983.aspx/spanien/barcelona/forum/15983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-02-17 22:03
Hetfield/

VB sa på en intervju till bbc sport innan han lämnade:

"But when speaking prior to completing his move to the German club, Van Bommel had been quoted as saying: "I have left Barcelona because there were not enough guarantees that I would play every week.

"At Bayern the chances of playing are bigger, they told me, with Ballack gone and Owen Hargreaves close to leaving the club."

En liten förklaring till varför.

Rättvist resultat än så länge i Tyskland.
Barcelona Den vise
2010-02-17 21:56
Barcelona Abbe.
2010-02-17 21:56
Mål Viola!

Knappast Fabianskis bästa match. Vad styr han och Campbell med?
Barcelona VizzlA^^H-Z-M
2010-02-17 21:55
Kände att en Elva kunde vara värd att disskutera nu när skadeläget ser ut som det gör..
Barcelona Rambla~
2010-02-17 21:55
Jaaaa...goal Viola!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-17 21:52
Sherko

Jag tycker att Jovetic skulle passa bättre i kaptensrollen, har för mig att Montolivo var frustrerad när han fick kaptensrollen. Och om man beter sig på det sättet, så bör man inte vara kapten.

Annars så är det kul att den "gamle" storspelaren Sol Campbell fick göra mål. :)
Hans senaste mål i CL kom mot just Barca i CL-finalen 2006.
Barcelona Abbe.
2010-02-17 21:34
Alltid lika härligt att se spelare som firar sina mål och sedan upptäcker att det är bortdömt. Men de får en chans till.

Edit: Ett riktigt onödigt mål att släppa in precis innan halvtid. Synd.
Barcelona Hetfield
2010-02-17 21:26
Sherko

Nja, innan Montolivo så var "gamlingen" Dainelli lagkapten , men han stack ju till Genoa, så där har du svaret :)
Real Madrid Sherko
2010-02-17 21:24
Hetfield

Jaha du, har inte så bra koll på Fiorentina men som du säger är det isåfall smart, för mig kändes han förut inte som en spelare med så hög potential. Men en intressant spelare är han.
Den Vise

I länktips har du en helt okej stream, gillar den italienska kommentatorn.
Barcelona Den vise
2010-02-17 21:22
Hetfield

Merci!
Barcelona Mojito
2010-02-17 21:21
Den Vise

Streamen jag skickade innan funkar hur bra som helst nu.
Barcelona Hetfield
2010-02-17 21:20
Den vise

Där har du bra stream till matchen
Barcelona Den vise
2010-02-17 21:17
sherko

Du kan dela med dig streamen?

*Frustrerad*
Barcelona Hetfield
2010-02-17 21:16
Sherko

Montolivo är den viktigaste spelaren i Fiorentina, det är han som styr upp allt , så kan förstå varför han är kapten

Dessutom så är det smart, man vill inte att Montolivo sticker iväg, ett sätt att hålla kvar honom ;)
Barcelona Mojito
2010-02-17 21:15
hetfield

Jag förespråkade en värvning av VB redan i höstas om Bayern inte gått vidare i sin grupp.
Han kan klubben, spelet och språket och är en spelare som jag tror Pep hade gillat från scratch.
Tillför precis det du skriver på planen.

Med tanke på skadeläget hade det ju inte varit helt fel med honom i truppen nu.

Felaktigt gult kort på honom precis också...
Real Madrid Sherko
2010-02-17 21:13
Tjena grabbar, streamer Bayern-Fiorentina nu.

Något som uppmärksammade mig direkt var att Montolivo är kapten för Fiorentina, är det rätt att han ska vara det?

För mig känns det som att t.ex Frey och andra äldre och mer rutinerade spelare borde gå före, vad tycker ni?
Barcelona Sempre Culé
2010-02-17 21:12
Martin Hansson som dömer Porto - Arsenal är stor som ett höghus! Vilken jätte. Har inte lagt märke till det förrän jag såg honom prata med Fabregas.
Barcelona Sam
2010-02-17 21:11
Bayern Munchen fick det svårare än de trodde ser det ut som.
Barcelona Hetfield
2010-02-17 21:10
Sempre Cule

Nja, han fick ju bara spela i 1 säsong, så det är kanske inte rättvist att jämföra hans period i Barcelona och perioden i Bayern

VB skulle vara oerhört nyttig i dagens Barcelona då han går på djupled (det är nu Keita som får göra det när han spelar)

Nej, jag vet att det är inte särskilt troligt att VB återvänder, men skulle inte vara fel med en VB "typ" , dvs. en som springer arslet av sig under matcherna nu när Keita börjar bli skadebenägen och gammal

Vem finns det då? Hmm..klurigt där
Förövrigt så håll ett öga på Jovetic, väldigt spännande spelare, och K9!
Barcelona ★Barca★
2010-02-17 21:08
Jovetic vilken underbar spelare:)
Barcelona Sempre Culé
2010-02-17 21:04
Ursäkta dubbelposten. Systemet hängde sig...
Barcelona Sempre Culé
2010-02-17 21:03
Ämne: Jag har än idag inte....
Hetfield,

Jag tycker VB var kanon i Barcelona, men anser att han har gjort sig ännu bättre i Bayern! Att jag sedan ine klarar av den där Van Gaal(en) är ju en annan sak. Ibland hoppas man att det går åt helsike även för sitt eget lag, b ara för att ett byte skall ske. Och så kände jag det med honom som tränare. Och det blev ju också betydligt bättre. Det tar som sagt många krossade egg för att göra en omelett...
Barcelona Sempre Culé
2010-02-17 21:02
Ämne: Jag har än idag inte....
Hetfield,

Jag tycker VB var kanon i Barcelona, men anser att han har gjort sig ännu bättre i Bayern! Att jag sedan ine klarar av den där Van Gaal(en) är ju en annan sak. Ibland hoppas man att det går åt helsike även för sitt eget lag, b ara för att ett byte skall ske. Och så kände jag det med honom som tränare. Och det blev ju också betydligt bättre. Det tar som sagt många krossade egg för att göra en omelett...
Barcelona Sempre Culé
2010-02-17 20:59
Ämne: Varför heter vi Foot....
BarcaZingo,

Egentligen heter vi Futbol Club Barcelona. Alltså inte med engelsk stavning. Bara en liten rättelse och ingen kritik.
Barcelona Hetfield
2010-02-17 20:55
Jag har än idag inte fattat varför vi blev av med Van Bommel som visade hjärta, lägg till att han var oerhört nyttig

Det sved att bli av med honom, men kul att han är lagkapten i Bayern
Barcelona kev
2010-02-17 20:54
För att ingen Barca match spelas idag!!!
El_Capitano
2010-02-17 20:54
Gonzalez_Barca

OJ! Jag som trodde att matchen sänds ikväll (onsdag), skynda mig som F-N hem, kasta i mig mat för att hinna se matchen!
Ska gå o äta igen då..hehe
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-17 20:52
Ämne: sänds inte kvällens ....
Varför skulle dom visa Barca?
Vi spelar nästa vecka, Bayern - Fiorentina och Porto - Arsenal är matcherna som spelas ikväll.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-17 20:52
Ämne: alavi

Ja det är d....
Jo, jag skrev det...

"Matcherna är uppdelade på fyra veckor pga. TV. Så många matcher som möjligt skall kunna ses och ge UEFA intäkter."
El_Capitano
2010-02-17 20:51
sänds inte kvällens match i nån tv kanal? Har ju Viasat sport men inga Barca match där!!!
Annons: