/spanien/barcelona/forum/15979.aspx/spanien/barcelona/forum/15979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-02-19 00:13
Ämne: Rambla

Nja, Xavi ....
Ja men nu handlade om vem som var Morattis drömspelare, eller hur?

Om du läst interjuver med Xavi efter sin kontraktsförlängning så märker man tydligt på att han verkligen vill avsluta karriären i Barcelona. Jag tror knappast att han vill ut på något äventyr utomlands som 35-åring. Vid den tidpunkten lär han vara långsammare, inte lika hungrig och kommer säkert acceptera att få en mindre betydande roll i laget.
Barcelona Hetfield
2010-02-19 00:07
Rambla

Nja, Xavi är en mer realistisk värvning (ja, hur konstigt det än låter), han är given i Barcelona nu, men vem vet om hur det är om 2-3 år (om vi värvar Cesc), om han nu hamnar bakom Mr.Arsenal, så kan han bli tjurig

Jag vet inte, spekulerar bara, säger bara att det är möjligt, sen att förhandlade sådär är väl bara smart
Barcelona Rambla~
2010-02-19 00:04
Hetfield:

Det har väl inte undgått någon att Messi är Morattis drömspelare? Xavi har skrivit sitt sista kontrakt när han förlängde med Barcelona. Han är 30 år och jag tror att han nu vill avsluta karriären i Barceona. Det var därför han verkligen var envis med att få igenom sina villkor när man förhandlade om det kontraktet.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-19 00:02
Först lämnade Cesc för att han ville bli garanterad speltid för att kunna utvecklas som spelare och nu ryktas det om att han vill komma tillbaka för att vinna titlar. Man kan inte ha kakan och äta upp den.
Barcelona Hetfield
2010-02-18 23:56
Moratti's drömspelare är väl Xavi, kan tänka mig att han drar på ett monsterbud om 1-2 år (om vi nu köper Fabregas)

I mina ögon så ska Puyol och Xavi stanna tills den dagen de känner att de vill sluta
Barcelona Rambla~
2010-02-18 23:53
Kaoset i klubben började ju redan under Nuñez sista tid då bla Laporta och några till i Elefant Blau försökte få honom att avgå som president. Inte blev det bättre när Gaspart tog över då han började slösa de miljoner man fått för Figo och köpa in överreklamerade brassar som Rochemback och Geovanni, för att nämna några. Det gick sex år utan en titel och jag har full förståelse om vissa canteranos var sugna på att pröva lyckan någon annanstans.

Det var väl lite pga det som Cesc också lämnade. Klubbens status var ju inte precis den bästa och han såg säkert också svårigheter att slå sig in i a-truppen. Han kunde ju inte veta att Rijkaards och Txikis projekt skulle bli så lyckat.
2010-02-18 23:48
Ämne: Ämne: Xavi ha....
Om vi ska vara lite petiga så var detta under Nuñez eran och när han fick reda på att Xavi hade tackat nej till Milan, erbjöd han spelaren en mindre löneförhöjning som uppskattningsgest.
Barcelona Rambla~
2010-02-18 23:43
Ämne: Xavi har redan nämnt....
Precis el Flaco. Jag har svårt att se hur man kan misstolka saker och tro det värsta. Xavi berättar i ett program om sin tid i klubben och bla då om att det har funnits perioder under karriären då han funderat på att flytta. Om vi nu är ärliga, vilken ung talang har inte tänkt den tanken under Gasparts era som president då klubben var ett enda stort kaos.
2010-02-18 23:39
Xavi har redan nämnt det i sin självbiografi att det var nära att han lämnade Barcelona för Milan i slutet av 90-talet när Guardiola än spelade för oss och detta stod i vägen för Xavis speltid.

Han funderade också på att lämna Barça efter Rijkaards sista säsong på tränarbänken, eftersom Xavi menade att han inte kände sig uppskattad inom klubben.

Angående hans uttalande i Informe Robinson tror jag inte att det kommer skapa problem inom laget och det är knappast att det är Xavis försök att flörta med någon annan klubb.
Barcelona Barca Barca
2010-02-18 23:29
BlueRed//
Tror Thiago är lite mognare nu o vet vilka beslut o kontraktsförslag han ska lyssna på. För i Chelsea vet man inte med dom, dom har än så länge inte bevisat på att dom tar fram talanger och dom värvar lite hejvilt som vi alla vet. Man u har, kolla bara in deras trupp, dom kan ställa upp med två olika mittfält varannan match och ändå vara riktigt slagkraftiga och tvekar något smått på ifall en spelare som Thiago verkligen passar in i PL, speciellt som mittmitt. Hans chanser är mycket, mycket större att slå sig in i Barcas A lag än andra lag i Europa. Han kan hela spelmodellen, har gjort några matcher och kommer göra några till denna säsong, bara en sån sak visar att klubben/tränaren räknar med honom i framtiden. Men då är det viktigt att vi inte köper in Cesc.
Barcelona Abbe.
2010-02-18 23:27
Ämne: Försöker att inte öv....
Så vitt jag vet så har det med ett program att göra, så det finns på video när han uttalar sig om ämnet i fråga. Eller är jag ute och cyklar?

Det är knappast någon hemlighet sedan tidigare att Xavi var på väg bort ett tag. Han var lite missnöjd och Sir Alex hade mer än gärna sett honom i sitt lagbygge.
Barcelona Bojan-Krkic11
2010-02-18 23:19
Försöker att inte övertolka situationen, men kan inte låta bli att snegla mellan raderna på Xavis "kunde lämnat Barca"-intervju. Vet inte hur mycket av den som faktiskt stämmer, men varför i hela friden skulle han gå ut med något sånt här mitt i säsong, när det klarligen kan skapa oro?

Tycker det är extremt oprofessionellt att flörta med pressen a la CR9 style. Inte likt Xavi och det gör mig väldigt besviken på honom.
Barcelona Abbe.
2010-02-18 23:18
Ämne: Enligt webbsidan Glo....Jag tycker att klubben har sänt ut tydliga signaler på att man vill satsa på Thiago, som till exempel när man flyttar upp han till vissa träningspass, matchtrupper och så vidare. Jag tror definitivt att han skriver på ett nytt kontrakt.

Angående eventuellt landslagsval så har han även italienskt medborgarskap då han är född i Italien.
Barcelona BlueRed
2010-02-18 23:01
Enligt webbsidan Globoesporte (Brasilien) så håller United och Chelsea ett öga på Thiago. Detta är inte precis en nyhet, dessa storlag (från England) håller alltid ett öga på våra ynglingar.

Enligt andra rapporter så har Txiki suttit i möte tillsammans med Thiagos agent, Fabiano Farah, och hans pappa Mazinho.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Om det är någon av talangerna som man bör skriva ett kontrakt med, så snabbt som möjligt, så är det Thiago. Vi får/vill inte förlora honom.

Förresten, om nu Thiago blir den storspelare som jag och säkerligen många andra också tror att han blir, vilket landslag skulle ni vilja se honom i? Brasilien eller Spanien?
Det är inte precis dem lättaste landslagen att komma in i, kanske ännu svårare som mittfältare.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-02-18 22:07
Ämne: Ämne: Ska Rea....Låt Madrid bli starkare!

Om vi vinner över dom när dom är dåliga så är det inte skönt men om dom ger oss en match och vi vinner så skulle det inte finnas något som är skönare!

T.ex 29 November 2009 ;)

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-18 21:52
L.A.M. Nr 10 - ZN14

Äh, så fort Zlatan nätar så kommer de flesta som kritiserat honom och jämfört honom med Eto´o att höja Zlatan till skyarna.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-18 21:37
Ämne: Ska Real sparka trän....
Varför ge råd till Real Madrid för? Låt dom byta tränare varje år, gynnar ju bara oss.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-18 21:26
Calavera

Det trodde jag faktiskt inte. Härinne har i alla fall väldigt många klagat ofta på honom.

Men det har väl varit efter matcher och då vet vi ju hur det har sett ut den senaste tiden...

Jag tycker han har gjort det mycket bra hittils under den här säsongen.
Barcelona Calavera
2010-02-18 21:19
Mer än hälften tycker att Zlatan varit bra eller mkt bra hittills.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - ZN14
2010-02-18 20:33
Ska Real sparka tränare igen! Hur många år irad har de gjort det nu egentligen?

Real Madrid kommer aldrig att kunna komma upp i vår nivå om de ska sparka varje år. Jag menar, vi hade Riijkard i fem år. Även om jag var 6 år då så vet jag att de första halvåret inte gick bra alls. Tänk om vi hade sparkat honom då?

Och jag är helt säker på att Guardiola kommer att få stnna i minst fem år, om han vill vara kvar naturligtvis.

Så mitt råd till Real är: Försök ha kvar Pellegrini i minst två säsonger så kanske framgångarna kommer.
Barcelona Calavera
2010-02-18 20:32
Ämne: Det finns två saker ....
Jag tror Florentino är lite skakis just nu. Real har 50% chans att överleva åttondelsfinalen, laget är utslaget av Alcorcón i CdR och Barca har hittills varit en klass bättre (spelmässigt) i la Liga. Skulle det här stå sig och Kaká inte vaknar till liv så kommer det bli kaos i Madrid i vår och Florentinos rykte som frälsare kommer på skam direkt. Ska bli mkt intressant att se vad som händer...
Barcelona Vampíro
2010-02-18 20:18
Del Piero=klass rakt igenom, vilket fantastiskt inlägg med fel fot också, han visar att gammal är äldst helt enkelt.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-18 20:07
Det finns två saker i alla fall som Pérez har gjort och som är väldigt smarta.

1) Alla nya värvningar är unga eller ganska unga. De har en lång framtid ihop.
(om inte ledningen tröttnar på dem för nån anledning)

2) En del av värvningarna är spanjorer och klubben behåller på så sätt spanskandan i laget.

Men inte säkert att man lyckas för det.
Inga garantier inom fotboll.
Som Van Bommel sa - garantier finns det bara när man handlar tvättmaskiner, men inte i fotboll

(nu är det inte längre min tur att vara på datorn...)
Barcelona Yaya24
2010-02-18 20:02
Suarez är katstrofalt dålig i matchen mot JUve
Barcelona Barcadinho.
2010-02-18 19:56
Hetfield/

Jag tror att De Gea har lyckats konkurrera Asenjo till bänken och det handlar inte om en skada just nu.
Asenjo var ju i truppen mot Barca men satt på bänken. Han är med idag i truppen mot Galat. Vi får väl se vem som startar. De Gea är uppvuxen i Atleticos ungdomsakademi och är jädra över 1.90. Han är konkurrenskraftig och inte en medelmåtta.

Men jag tror inte en skvätt att ryktena om Asenjo är riktiga.

På tal om att byta tränare vid misslyckandet - lättare att byte en tränare än tre-fyra spelare för att få en förändring, eller hur. Det är framför allt därför de är först att betala priset.
Barcelona Tan
2010-02-18 19:37
Det känns tufft just nu med alla skador. Hoppas att vi inte tappar alltför mycket under denna period. Matchen mot Stuttgart känns nu rätt nervös tycker jag. Inget som egentligen säger att vi kommer att ha lättare i Tyskland än Real hade på fransk mark. Men jag är optimistisk, jag tror att det går vägen tillslut.

Vi i Göteborgs-penyan kommer att träffas på Cheers för att se matchen tillsammans på tisdag. Finns det fler glada Cules i stan som vill se matchen med oss så kom gärna förbi.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-18 19:32
Del Piero vilken spelare! Vilken match mellan Ajax och Juve.
Barcelona Visca Barca
2010-02-18 19:26
Det här är Messi när han är 10 år.
Barcelona Hetfield
2010-02-18 19:22
Vad har hänt med Buffon? Han har blivit direkt dålig , gör en grov tabbe mot Genoa, inte precis likt honom att göra så

Rambla

Nej tack, Pep får nöja sig med Chyg, han börjar nästan bli som en liten unge som tröttnar på leksaken
Barcelona Rambla~
2010-02-18 19:20
Suljemani, vilken löpning och vilket mål.

Håll koll på Jan Vertonghen. Det ryktas att Barca scoutar honom och att Pep verkligen gillar denna spelare.
Annons: