/spanien/barcelona/forum/15977.aspx/spanien/barcelona/forum/15977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-02-23 11:46
Ämne: lagen i Spanien våga....
Arsenal det verkar som om du skriver att lagen i la liga inte vågar spela riktigt offensiv fotboll för att dom är naiva och inte pga Barcas dominans. Hade dom spelat offensiv fotboll hade dom varit mer eller mindre tvungna att sprida ut sig över plan och då hade barcas passningsspel krossat dom... Sedan har vi ju inte bara bollinnehav för att dom rullar boll i sidled, utan för att vi har spelare som Xavi, Iniesta, Yaya toure etc etc...
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-02-23 11:43
Det enda positiva med en eventuell kvartsfinal mot Arsenal hade vart att se vår lille son hemma igen. :D

Annars nej tack mot Arsenal, då jag gillar de och vill inte se de lida med ett sår som mitt Barça orsakade. :P
Barcelona el Maestro!
2010-02-23 11:23
Ämne: Grabbar vad tror ni ....Inget illa om Arsenal, jag gillar Wenger men det hade blivit ett spel mellan pojkar och män, skulle jag tro.
Att få Arsenal i en eventuell kvartsfinal hade varit drömmen. Tänk dig att Barca hade kunnat slå ut Arsenal och sen ta tillbaka den förlorade sonen hem till Camp Nou i sommar. Det hade varit stort det.
Barcelona Calavera
2010-02-23 10:04
Hetfield:
Angående artiklar på spanska... du har naturligtvis rätt: enormt cred till alla som tar sig tid att översätta och posta! Ska försöka bidra med lite i mån av tid framöver.
Barcelona Cobain
2010-02-23 07:03
Ole le, ola la, ésser del barca és, el millor que hi ha!
Barcelona ZlatanKonungen
2010-02-23 06:23
Fan, är riktigt nervös inför matchen i kväll! Kommer bli svårt om inte Xavi och Ibra spelar. Om Zlatan inte spelar, hoppas jag att Henry tar steget in i mitten och så har vi Messi och Pedro på kanterna. Bojan klarar nog inte av tunga tyska försvarare.

Kolla länktips förresten. Rätt roligt; hitler lackar på Zlatan =)
Barcelona BlueRed
2010-02-23 01:19
Off-topic: Riktigt underhållande och följa den italienska SF sidan nu, syftar givetvis på skribenterna från Inter samt Milans. Däremot så kan det vara lite väl hårt i vissa artiklar.
Barcelona Arsenal
2010-02-23 00:29
Jag står för det jag skriver
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-23 00:24
Ämne: Arsenal

lol....
No hace falta decir nada mas.

*Loggar ut*
Barcelona Arsenal
2010-02-23 00:22
lagen i Spanien vågar ej spela sitt spel mot er för att de e för naiva, sedan e det lite befängt att mena barca domnerar verkligen bollinehavet i motstådarnas planhalva för jag menar ni rullar i sidled i försvaret och planhalvan och det är så nidominerar matcherna och bollinnehavet. Sedan tycker jag att vår skillnad mot ert spel är att vi spelar mycket rakare och mer på motstådarnas planhalva. Vi överdriver ej när det gäller sidledspelet. Vårt spel i lik som real madrids för att de e mycket rakare i sitt spel.
Canaletes
2010-02-23 00:18
Arsenal

lol
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-23 00:14
Barcadinho/

Co-signar det du skriver om Pep, Jiménez och Emery, men glöm inte heller bort Áthletics tränare Joaquín Caparrós. I en match slog han i huvudet när han satt i tränarbåset efter att ha hoppat till av glädje eller raseri. Hur roligt som helst, hehe.
Barcelona Pep the King
2010-02-23 00:14
Abbe.

Haha bra sagt. Håller med dig helt jävla sjukt hur kunde Milan släppa han. Killen har allt juh.

Barcelona Abbe.
2010-02-23 00:05
Ämne: Vilken jävla teknik ....
Smått otroligt hur Milan misslyckades med att se vilken talang den killen besitter. Stärker bara teorierna om att man måste vara över 30 år för att få plats i det laget ;-).
Barcelona Arsenal
2010-02-23 00:04
Tror att Arsenal skulle kunna ge er problem som Atletico gjorde. Ert spel kan gynna oss tror jag.
Barcelona Pep the King
2010-02-23 00:00
Vilken jävla teknik den här killen har. Vilken känsla han har i fötterna. Hur mycket tror ni han skulle kosta?
Barcelona Barcadinho.
2010-02-22 23:59
Riktigt starkt av Getafe att komma till Valencia och föra nästan hela matchen. Ett lag som vet hur man behåller och behandlar bollen och många tekniska spelare.
Mycket bra match överhuvudtaget.
Jag skriver det för att det finns människor som tror att Spanien är bara Real och Barca. Ofta såna som inte kan någonting om ligan
Det stämmer att de andra lag lever i skuggan av de två giganterna. Men det finns många andra duktiga spelare som dock saknar stjärnstatus. Lag som vet hur man spelar fotboll. Getafe saknar en riktig målgörare i boxen. De skulle ligga högre upp om de hade en riktigt striker.
Valencias första mål kan skrivas i fotbollsböcker för hur man gör en kontring.
Från målvaktens händer genom bara tre spelare och mål.
Hela anfallet från mål till mål på knappt en minut, snabbt som satan och in i mål.

Sen tycker jag att det är kul med tränare som Unai Emery, Jimenez och Pep osv.
De lever matcherna med hela kroppen, hoppar som små barn för miss och dirigerar med händerna som om det var ett orkestrera.
Riktigt kul så länge det inte går över gränsen (och det gör det sällan). Tråkigt att Jimenez hamnade på läktaren för några veckor sen för lite vanlig handviftande. Det gör inget, det är roligt att titta på.

Bättre än såna som klipper naglarna under en match!
Barcelona Antonio Puerta
2010-02-22 23:58
Varför hade Guardiola kritiserat Thiagos Målfirande?

Tacksam för svar
Barcelona Ya habibi
2010-02-22 23:54
Man saknar verkligen Ronaldo när han var som bäst (länktips)
Barcelona Abbe.
2010-02-22 23:54
Ämne: Grabbar vad tror ni ....Hur hypotetisk din fråga än är så skulle jag lägga full fokus på returen mot Porto om jag var Arsenal-supporter. För tillfället är det dem som har övertaget.
Barcelona Arsenal
2010-02-22 23:49
Grabbar vad tror ni om en ev kvartfinal mellan Oss arsenal-Brcelona? personligen tror jag att vi kan skaka om er på emirate med ett ljusare skadeläge. Tror att vi kan pressa rejällt ert försvar. Vi har ganska haft lätt mot utländska lag i Cl då menar jag lag utanför England. Tacsam för svar
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-02-22 23:28
Den dagen Barcelona ställs mot Chelsea så kommer det inte spela någon roll vilken form Drogba är i. Han kommer vilja ha revansch.

Men det finns en utmaning till som vi ännu inte har lyckats med. Betongförsvaret och Barcelona 2010 med Ibrahimovic.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-22 22:17
Har haft det här i tankarna och tänker dela det mer er nu, Cruyff och Pep på avbytarbänken vore inte illa? Cruyff funkar nästa som Ten Cate gjorde under Rijkaard.

Han ser grejer som Guardiola inte ser, även fast vi vann med 4-0 så kan jag hålla med om att om det hade varit ett svårare motstånd (som tex mot Atletico) så skulle vi få det svårt.

Men, med playmakern Xavi borta, kantspringaren Alves och tyngden Zlatan så saknas det ju självklart lite glans.
Real Madrid Sherko
2010-02-22 22:15
kallesiete

Haha finns väl inget negativt med att se bra ut? :P
Mer fans i form av tjejer är nog det mest positiva ifall man nu ser bra ut..

Heywood Jablome

Hahah, menar självklart Cata Diaz och kompani i Getafe ^^
Andreas-
2010-02-22 22:13
Ämne: Vi lär vinna mot Stu....
Såklart vi tar Chelsea, allt annat är en ENORM missräkning.
Barcelona ★Barca★
2010-02-22 22:12
David Villa är underbar! Den klubb som köper han är lycklig.
Barcelona Barca Barca
2010-02-22 22:07
Levande legenden Cruyff vet vad han säger. Men det är alltid ett skönt push för spelarna att vinna med 4-0. Låt oss svajja lite med formen och spelet nu, sen får det klicka mot dom större lagen när det börjar drar sig mot slutet.
Barcelona Hetfield
2010-02-22 22:03
Vi lär vinna mot Stuttgart, allt annat är skandal, men frågan är om kommer att klara oss mot t.ex: Chelsea?

Ytterst tveksamt, om vi tittar på hur spelarna är idag så kommer det att bli svårt mot en Drogba i storform
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-02-22 21:56
Håller med faktiskt, vi spelade inte så värst bra mot Santander. Hoppas Pep kan få igång laget mot Stuttgart.

Kommer bli väldigt svårt men hoppas spelarna är taggade till MAX och lite till!

Visca el Barca!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-02-22 20:56
Sherko. Vilka menar du? Atletico Madrid eller Getafe? ;-)
Annons: