/spanien/barcelona/forum/15968.aspx/spanien/barcelona/forum/15968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona la_arnesson
2010-02-21 14:53
nästa match leker barca hem
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-21 14:51
2010-02-21 14:51
H.Alavi

Håller med. Visst är det kul att man har så många talanger men det kan också vara extremt jobbigt.

Vem ska man ta upp? Vem ska fortsätta i Atletic-laget? Vem byter klubb? Så mycket talanger.
Barcelona lameG^
2010-02-21 14:45
BlaugranaBarcelona

Håller med dig. Thiago vågar utmana mer och drar sin 1-2 gubbar medans JDS är mer försiktig och lägger dem fantastiska djupledspassningar. Dem 2 tillsammans kan starta om några år i barca. Spelar dem tillsammans hela tiden kommer dem ha minst lika bra spela tillsammans som Xavi,Iniesta.

Hoppas barca b-laget tar sig upp en division så att dem får spela en i andra divisionen innan dem tar steget upp till A-laget. Då har flera spelare slutat/lämnat och då kan Munisa,Thiago,JDS,Gai osv ta över. Hoppas bara dem har tålamod och inte som GDS som stack till spurs och titta hur det går för honom.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-21 14:39
BlaugranaBarcelona

Ah, precis. Glömde bort den matchen! :)

Synd att Gai inte får chansen att visa upp sig i "nedklassade" matcher som mot Santander, speciellt nu när vi hade så många skador. Han visade upp sig mot Man City och jag njöt varenda sekund av hans teknik. En viktig spelare för framtidens Barca. Vad är det som försiggår där nere i ungdomsakademin? Det pumpas upp talanger hela tiden, helt otroligt.
2010-02-21 14:38
Och all snack om Thiago och JDS, jag ser Thiago som en ny Iniesta. De påminner mig om varandra medans JDS påminner mig om Xavi.
2010-02-21 14:36
H. Alavi

Jag tror de har vunnit 5 av sina 6 matcher i ligan senaste tiden.

Den enda förlusten kom mot Hamburg på hemmaplan då Nistelrooy gjorde två mål och Berg ett.

Stuttgart 1 - 3 Hamburg
2010-02-21 14:35
Pedrito

Dani Alves är uttagen till matchen, men om han får speltid får vi vänta och se. Inte helt säkert om han är fit for fight ännu, om han är det, så tror jag inte att han får chansen från start då han precis har kommit tillbaks från en "jobbig" skada.

Sen så avgör matchbilden om han får spela, jag menar, om vi har det tufft mot Stuttgart så kan det hända att vi får se Alves på plan. Men det vore en säkerhetsrisk att spela med honom, Stuttgart utklassade precis Köln i den senaste omgången och jag har för mig att de har en ganska grym svit på 4-5 matcher utan förlust?

Hellre Bartra än Alves, om du frågar mig.
Barcelona Pedrito
2010-02-21 14:27
Kan Dani alves vara tillbaka till på tisdag? Vi saknar han enormt.
2010-02-21 14:20
el Maestro!

Jag ser Thiago/Dos Santos som ersättarna till Xavi i framtiden. Nu behöver vi inte starta en diskussion om det då Xavi har 5-6 år kvar i fotbollen, skulle jag tro.

Blev förtjust i Dos Santos under USA-touren, notera att han har en grym högerfot, en bössa som Barca kan behöva på mittfältet. Yaya har ett bra skott, men det är sällan han använder sig av den. Samma med Xavi.

Tittar på storlagen ute i Europa så finns det någon på mittfältet som alltid testar skott utanför straffområdet, det lönar sig. Men jag klagar inte över "handbollsanfallen", fotbollsgodis på hög nivå.

Någon som såg vågen på Camp Nou igårkväll? Inte ofta man ser det, circus a lá Barcelona.
Barcelona el Maestro!
2010-02-21 14:10
"Thiago Alcantara, erbjud honom ett kontrakt!"

Vad jag förstår så håller klubben just nu på med att förhandla med Thiago och dos Santos. Jag hoppas att de skriver på 2-3 år. De har en framtid i klubben.
Barcelona Alvés
2010-02-21 14:07
En sak som jag har märkt dom senaste matcherna är att vi saknar alves väldigt mycket, han och messi gör den bästa högerkanten i världen och man märker att messi är på spelhumör när alves är med.. och man saknar alves löpningar på högerkanten som öppnar upp för alla andra, alves är en stor del i offensiven hoppas han hinner tillbaka till cl
2010-02-21 14:00
Synd att Bojan inte fick näta igår, men alltid lika kul och se honom spela fotboll. Vi får hoppas på att det går bättre för honom nästa gång. :)

Vi saknade/saknar offensiven på högerkanten, när Pep sätter Messi i en center position i anfallet gör det mig tokig. Han är som bäst när han kommer från kanterna, det måsta han förstå. Och det har vi också sett dom senaste matcherna, eller rättare sagt, från dag 1 i den här säsongen.

Men, det ändrar inte min uppfattning på hur Guardiola tränar laget, har full respekt för el mister.

Thiago Alcantara, erbjud honom ett kontrakt!

-----

Har för mig att vi avsluta matchen med 9 spelare från akademin, och notera att Puyol byttes ut. Hade varit kul med en hel startelva från akademin. :)
2010-02-21 13:47
Inga omotiverade startelvor, tack./ Mod
Barcelona basaric
2010-02-21 13:35
Jag vet inte om ni tänkte på det, men vi hade 9 spelare från egna akademin på plan igår.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-21 13:32
Både Xavi och Dani Alves har blivit uttagna till matchen mot Stuttgart och finns med i den preliminära listan över de 20 spelarna som åker till Tyskland imorgon.

Varken katalanen eller brassen har fått el alta medica än och imorse har de fortsatt med sin rehabträning.

Jonathan dos Santos och Bartra följer även de med på expeditionen

Hela den uttagna listan finns i länktips.

Edit: el Maestro hann först. :)
Barcelona el Maestro!
2010-02-21 13:31
Truppen som åker idag till Stuttgart:

Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Márquez, Puyol, Xavi, Iniesta, Ibrahimovic, Messi, Bojan, Henry, Busquets, Pedro, Milito, Maxwell, Toure, Jeffren, Bartra, Jonathan.

Notera att både Xavi och Alves är uttagna till truppen. De kanske inte startar men hoppar väl in i andra halvleken eller så.
Barcelona BOJAN...
2010-02-21 13:12
Haha, thiago motta :D
Han lämna väl Barça för över 3 år sen.
ma man titty
2010-02-21 12:52
guardiola nöjd med henry, men säger att han måste spela på en högre nivå, laget behöver honom mer än nånsin nu. även tixi ger beröm till henry och hoppas att målet lyfter honom
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-02-21 12:07
V.Valdes (MQUC3)

Haha ! Thiago MOTTA! :p
Barcelona lameG^
2010-02-21 11:34
För er som missa matchen eller vill se den igen så visas det repris på canal+2 det har gått ca 30min.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-02-21 11:24
Det är synd egentligen att det är just Johanna Frändén som gör detta misstag. Hon har trots allt följt Barcelona-laget sedan Ibras ankomst.

Angående det här med Iniesta och kontringar. Nu vet vi inte vad som har sagt mellan Iniesta och Guardiola. Guardiola kanske ville att Iniesta skulle hålla i bollen lite extra så att Barcelona-laget kunde flytta upp sina positioner. Som ni vet så är Guardiola ett kontrollfreak och han mår bäst när vi kontrollerar matcherna.

Precis som med Messi. Varför envisas Guardiola att låta honom spela? När Messi uppenbarligen fick en smäll? De pratade trots allt i halvlek med varandra.
Barcelona Barca Barca
2010-02-21 11:13
Barcadinho.//
Att vi inte utnyttjar våra kontringar skyller jag nästan helt o hållet på Iniesta. När han får bollen så ska han alltid dryga ut och dribbla o "skoja" med motståndarna. Han spelar bra, riktigt bra, men det börjar kännas som han har för mycket "fri roll", gör vad du vill och det kan bli riktigt irriterande när han kan ibland spela bollen snabbt men istället ska han som få två tre motståndare på sig och sen ska han försöka göra bort dom.

Skönt att våran talang gjorde mål igår. Han kan bli något riktigt bra den där Thiago "Motta" som aftonbladet har döpt om honom till haha. Bojan gjorde bra ifrån sig, får han starta några matcher till kommer han göra mål.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-02-21 11:00
Canaletes

Vart kan man följa matchen på nätet?
Barcelona V.Valdes (MQUC3)
2010-02-21 10:39
Hahahahahah, kolla länktips, jag verkligen beundrar Aftonblades kunskap.

Finn ett fel under "2 frisparksmål"

;)
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-02-21 10:13
hejsan alla ´som ni pratade här om förut att erat basketlag gick till cdr final och det gjorde vårat med och matcen kommer spelas idag KL 19.00 ser fram imot det ;) må bästa basketlag vinna :)
Barcelona Skippstripps
2010-02-21 10:10
@ Baracadinho
Angående kontringarna håller jag helt med dig, har suttit många matcher nu och blivit frustrerad över att den snabba djupa bollen alltid uteblir. Framförallt behöver vi kunna utnyttja detta vapen i CL där extremt bollinnehav kan straffa sig självt. Vi har ju både kompetens för att slå passningar, löpa och avsluta. Att slaviskt slå 60 passningar i rad och trilla igenom ett redan uppställt försvar kommer inte att bita på mer defensivt starka lag i CL..
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-02-21 09:32
Pep Guardiola gjorde sin 100:e match som tränare när Barcelona slog Racing med 4-0.
Canaletes
2010-02-21 04:41
El Clásico i basket idag..

Och det är FINAL!! hehe, ska bli kul o följa :)
Barcelona Ya habibi
2010-02-21 02:08
Länktipset gubbar :D!
Annons: