/spanien/barcelona/forum/15967.aspx/spanien/barcelona/forum/15967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2010-02-21 01:20
Kommer bli riktigt svårt för pep under sommaren när det är dags att värva igen.

Han kan antingen satsa på dem yngre och behålla det han har nu kanske lite småförändringar i försvaret men inget mer. Inte heller sälja Henry som många säger utan spela med honom dem viktiga matcher och låta Pedro och Bojan spela.

Eller värva cesc som skulle göra så att spelare som thiago,jds inte skulle få chansen i a-laget.

Man kan ju inte säga nej till Cesc det går verkligen inte. Så hoppas verkligen barca atletic klarar sig upp en division så att talangerna kan fortsätta utvecklas innan dem går upp till A-laget. När dem sedan är uppe i A-laget har många äldre säkert lämnat/slutat och då är det deras tur.
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-21 00:42
Ämne: Man läser alltid nåt....
"Barcasupporter2: Camp Nou hyllade Drenthe när han missade sin 1-mot-1 mot Valdés!
Vad mer vill ni?"

LOL. Ägd!

Sen så har faktiskt en Madridspelare blivit applåderad på Camp Nou; engelsmannen Laurie Cunninghan i 1980.
Barcelona Barcanist
2010-02-21 00:41
Barcadinho

Det har iallafall gett resultat i ligan när det gäller hemmamatcher hehe.
Barcelona Barcadinho.
2010-02-21 00:38
På tal om Mourinho - jag har lagt märke till att han nästan alltid startar med den bästa elvan, oavsett vad som kommer sen.
Också idag startar han med den bästa elvan utan att tänka på matchen mot Chelsea och om det behövs lite rotation.

Det är hans sätt att tänka, men man kan ifrågasätta det om det är så smart.
Canaletes
2010-02-21 00:32
Man läser alltid nåt roligt under MARCA's kommentatorsfält

Här är min senaste favo:
Nyheten med Canales

madridsupporter: Tragiskt busvisslingarna mot Canales. Fortforande väntar jag på dagen då en madridspelare blir hyllad på Camp Nou som Ronaldinho eller Messi blev på Bernabeú

Barcasupporter: Det har aldrig funnits anledning till att bli hyllad...

Barcasupporter2: Camp Nou hyllade Drenthe när han missade sin 1-mot-1 mot Valdés!
Vad mer vill ni?

hahahaa XD
Barcelona Barcadinho.
2010-02-21 00:31
Sevilla tog en vinst, men det måste vara en dålig period för Negredo.
Rött kort idag, rött kort mot Zaragoza och ett utbyte efter 25 minuter mot Getafe.

Det sista var särskilt förolämpande. Inte varje dag man ser en tränare byta ut en spelare så snabbt för missnöje, Det handlade inte om en skada eller så, utan bara ett missnöje av Jimenez.

Jag kommer ihåg en liknande situation med Capello för många år sen med Camoranesi. Det var tom värre.
Capello byte in Camoranesi för att ändra en matchbild. Grabben har slarvat typ två pass och blev utbyt typ 10 minuter senare. Det var så förolämpande. Sen dess kan jag inte stå ut med Capello. Sånt får en tränare inte göra till en spelare, bryta sönder spelarens moral och psyke.

Jimenez förolämpade Negredo mot Getafe och inte konstigt att spelaren är ur balans.

Förlåt, hur kom jag att tänka på det?
Ja, som vanligt för sent för mig.

Vår match var en enkel vinst, precis som jag trodde innan.
Men för att gnälla lite:=)
Jag blev sur under matchen, särskilt första halvan, att vi inte kan göra en ordenlig kontring en enda gång.
Vi hade flera tillfällen för det. Det går så långsamt att kontringarna dör på en gång.
Kontring är ett bra ”vapen” som vi vet.

Bra med tre pinnar trots en lång skadelista och skönt att sitta lugnt och njuta, utan massa med hjärtinfart anfall.
Men dra inte allt för stora slutstater efter den här matchen. Det finns mycket som kan göra bättre, när vi ska möta hårdare skal.
Barcelona Barcanist
2010-02-21 00:21
På tal om ingenting så ska Mourinho tydligen ha skrikit "Bara med sex kan de stoppa oss" i gångtunneln.
Hehe, skön snubbe.... men ändå inte.

Btw så verkar han ha 131 hemmamatcher utan förlust. 11790 Minuter, grymt bra! Hur kan man inte digga den snubben?
Barcelona BOJAN...
2010-02-21 00:01
Off topic:

Ville bara säga att det var mkt starkt jobbat av killarna i längskidorna!
Barcelona Sempre Culé
2010-02-20 23:58
Men då är väl rubriken i länktipset fel? Börjar kanske bli lite trött i pallet nu..
Barcelona Sempre Culé
2010-02-20 23:52
el Flaco,

Helt rätt. Jag hade för bråttom när jag läste det! Tack.
2010-02-20 23:46
Ämne: Kan någon förklara v....
Det står inte att Pep har rekord i antal vunna matcher, utan att han har de bästa siffrorna av alla tränarna, sett till vinster, oavgjorda, och förluster.

Herrera har förvisso en seger mer än Pep efter 100 matcher, men han har även sex fler förluster.
Barcelona ZlatanKonungen
2010-02-20 23:39
Härlig match i kväll! Kanske Messi sparade sig inför CL? Hoppas det! Otroligt kul att se Thiago och att Iniesta var på fint spelhumör. Bojan var också mycket bra, har nog aldrig sett honom bättre.

Om ni inte har något bättre för er kan ni kolla in det enorma bildspelet på Zlatan i Barça på länktips.

Barcelona Sempre Culé
2010-02-20 23:39
Kan någon förklara varför man säger att Pep har rekord i antalet vuuna matcher de första 100 när man senare skriver att Helenio Herrera har 72/100?

Se länktips.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-20 23:22
Ämne: Stuttgart

De 2 senaste gångerna vi mött Stuttgart har resultaten blivit såhär: (längre analys på matchdagen)

Barcelona 3 - 1 Stuttgart

Stuttgart 0 - 2 Barcelona

Ämne: Malaga

Malaga, som vi möter i nästa ligaomgång på hemmaplan, möter ett annat Barcelona-lag imorgon. De möter Espanyol och jag ska nog följa matchen även fast jag har lite läxor att göra.

Ämne: Sevilla/Valencia

Det var någon i Puertan som påpekade att det var "rötet" att de hade Sevilla 3 dagar innan Champions League returen mot Lyon.
Jag kollade just upp vårat schema och vi har Valencia 3 dagar innan våran Champions League retur mot Stuttgart. Lite småjobbigt för båda lagen.
Barcelona Pleeo
2010-02-20 23:14
En enkel seger för dagen, Barcaspelarna behövde inte köra 100 % vilket kändes gööt då CL närmar sej mot Stuttgart. Tyskarna vann med 5-1 mot Köln idag men frågan är ifall dom kan hota Barca i matchen?

Thiago Alcantara får göra mål!!!!, kändes gööt för han.
Vackert utav Messi också med passningen.
Barcelona lameG^
2010-02-20 23:14
Fan vad gött. Detta kändes mycket mer än bara 3p.

Henry som jag tror kommer starta varje cl match pga sin rutin gjorde mål och var mycket aktiv hela matchen och det var bra.

Jeffren som fick spela högerback har verkligen imponerat. Bara pep fixar till hans defensiv så kommer han bli en riktigt bra ytterback.

Bojan har verkligen utvecklats. Gillar han mycket mer som ytter och Pep har nog själv märkt att han gör bättre ifrån sig som ytter.

Finns mycket mer och skriva och som jag skrev förut så kändes detta mycket mer än bara 3p.

Matchens lirare INIESTA!!
Barcelona el Maestro!
2010-02-20 23:09
Ämne: Vet inte om någon re....
Lägg till Puyol som byttes ut plus att det satt säkert en eller två till på bänken.
Underbart att se det.
Barcelona Visca Barca
2010-02-20 23:07
Matchen mot Santander blev lite tråkig men det är ju knappast Barcas fel utan Racings dåliga motivation. Jag tror hade ett par växlar kvar idag men dem gjorde vad som krävdes.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-02-20 23:07
el Flaco

Jo, ganska hyfsat. Alla på planen var egna produkter förutom Marquez och Maxwell.

Måste säga att jag är oerhört nöjd med dessa 3 poäng och nu ligger all fokus på Stuttgart i veckan!

Nu, NU, är det Real som har pressen på sig...

5 poäng maränger...5 poäng...
2010-02-20 23:05
Sempre Culé & el Maestro/

Det stämmer, han är officiellt fortfarande medlem i Barcelona, men han lämnade klubben under kontroversiella omständigheter och han är inte direkt ihågkommen med varma känslor på Camp Nou.

Hans tid som tränare för Real Madrid är väl ännu en bidragande faktor till varför han kanske inte kommer få den mest hjärtligaste välkomnandet den 24 mars.
2010-02-20 23:05
Vet inte om någon redan nämnt det, men ville bara påpeka att vi avslutade matchen mot Racing med hela nio egna produkter ute på plan. Ganska hyfsat, eller vad säger ni?

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-02-20 23:03
Castefa

Tror inte att det var meningen, såg ut som om Pique var ute efter bollen. Men förstår vad du menar, han sa inte ens förlåt eller hjälpte upp Henrique.

Taskigt, men så går det ibland.
Barcelona Ayaz
2010-02-20 23:02
För er som undrar varför Canales byttes ut.Så har jag svaret.

Higuain sjukanmälde sig idag.Tyvärr kan han inte stryka Messis skjorta så canales fick ta över.

Vad det gäller putsa Messis skor så sköter ronaldo det alldeles utmärkt.

raul är inte så dum på att tvätta heller.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-20 22:59
Ämne: På klubbens officiel....
el Flaco,

Han är ju fortfarande medlem i alla fall om jag inte minns helt fel.
Barcelona el Maestro!
2010-02-20 22:59
Ämne: På klubbens officiel....Hehe, det är klart att schuster kommer att närvara om han blir inbjuden. Han är medlem i klubb än och är en legend.
Barcelona Hetfield
2010-02-20 22:57
På allvar nu, börjar inte "hemma" grejen med Anna Brolin bli aningen löjlig? Folk går förbi som om det är karneval..

Otroligt tråkig match idag, men alltid skönt att få göra mål, och att Henry börjar komma igång lite smått
Barcelona Visca Barca
2010-02-20 22:56
Det är skönt att se vilka talanger vi har. Thiago var bra och Jonathan dos santos håller samma klass, sen har vi Gai som inte lyckas för han vill för mycket. Thiago kunde lika gärna startat och så kunde man vilat yaya lite mer.
2010-02-20 22:53
På klubbens officiella hemsida står det att man kommer hedra det laget som vann ligan säsongen 1984/85 den 24 mars i samband med ligamatchen mot Osasuna.

Man kommer bjuda in spelarna och låta de få ta emot folkets hyllningar innan matchen startar.

Man kan nog vänta sig att profiler som Migueli, Lobo Carrasco och Alexanco kommer delta i firandet.

Undrar om Schuster kommer närvara. :P
Barcelona Hyder
2010-02-20 22:39
Otroligt skönt med en 4-nolla ikväll. Främst på grund av att vi gör många mål samtidigt som vi just håller nollan i en match där många av de ordinarie spelarna var skadade eller otillgängliga (läs: Xavi, Abidal, Zlatan, Alves).

Messi var inte alls på topp ikväll och kanske är det med all rätt eftersom att vi har en superviktig CL-match i veckan. Hans huvud var säkerligen redan där. Ändå blixtrade han till ibland och drygade ut sin ledning i assistligan.

Iniesta gör sällan mål men i den här matchen ville han tydligen fira sin 300:e match genom att slå in bollen i nätmaskorna med sin vänsterfot. Annars var Vampyren en fröjd för ögat och hans tvåfotare måste vara tidernas snabbaste och mest kontrollerade.

Busquets gör en riktigt fin och elegant första halvlek och var helt okej i andra. Yaya gör vad han ska och ska enligt mig helt enkelt vara given som Pivote. Pique såg väldigt säker ut både defensivt och med fötterna rent allmänt. Samma konstaterande gäller Rafa som visade varför han korades som världens bästa frisparksskytt (!) för något år sedan under någon jippo turnering i USA.

Jag har sagt det förut och säger det igen: Xavi borde inte ta hand om ALLA frisparkar nära motståndarmålet. Henry och Rafa borde får vara med och leka i framtiden också.

Att Thiago fick göra mål är väl ändå kvällens höjdpunkt och snackis. Alltid lika stort och härligt att se en egen produkt göra mål för första gången på Camp Nou. Han kommer bli något speciellt, denne Mazinhos son som även har en lillebror i akademin,

Bojan borde får fler chanser från start även om han inte gjorde något märkvärdigt kvällen till ära. Potentialen och viljan finns där plus att han blixtrade till lite då och då vilket var en fröjd att se.

Ikväll kan man gå och lägga sig som en nöjd och belåten Culé
Barcelona sabit
2010-02-20 22:28
Zlatan har hälsmärtor
Annons: