/spanien/barcelona/forum/15965.aspx/spanien/barcelona/forum/15965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
5/6/2010 08:50
Grattis Dani!!
Barcelona Criff
5/6/2010 08:39
Estadio Santiago Bernabeu, Skulle vilja lägga till att Barcelona pulveriserat Real Madrid i båda matcherna denna säsongen. Real har inte ens gjort mål mot Barca.
Så ser faktiskt Barca som det laget som förtjänar det en aning mer :P
Barcelona Visca Barca
5/6/2010 07:25
Jag håller med alla här att matcen mot Sevilla är en mycket svår match och vad som helst kan hända. Vi måste ge allt för det kommer sevilla göra.
Barcelona Jax12
5/6/2010 01:39
Hoppas inte att spelet låser sig mot Sevilla. Är också lite orolig inför den matchen, då spelarna troligtvis känner flåset i nacken samtidigt som spelet inte funkade så jättebra i tisdags.
Estadio Santiago Bernabeu
5/6/2010 01:27
Som Pep Guardiola sa, båda lagen förtjänar ligatiteln, skulle vi vinna titeln så skulle jag inte se barca som en förlorare.

Saker som gör att barca fötjänar liga titeln:

*Flest poäng(förtillfället)
*Poängrekord
*Minst förluster
*Minst insläppta mål.

Saker som gör att Real fötjänar:
Poängrekord(internt)
Flest gjorda mål
Flest segrar

Synd om det lag som förlorar på mållinjen!
Barcelona Visca_Barca
5/6/2010 01:14
Ämne: Visca_Barca

Exakt....
Alla trodde att mallorca var svår match för madrid.
Men i det här skedet så kan ingen i världen stoppa varken madrid eller barca.

Vi vinner våra matcher och madrid kommer vinna sina matchen.

Barcelona Messidinho_10
5/6/2010 01:11
Visca_Barca

Exakt helt rätt, vinner vi inte mot Sevilla så har vi förlorat allt.
Barcelona Visca_Barca
5/6/2010 01:08
Grabbar visst bollen är rund och allt kan hända.
Men matchen mot sevilla handlar inte bara om 3p.
det är Liga guld , Heder,Stolthet och sist men inte minst MAKT. Där för är jag nästan 100% säkert att vi vinner mot sevilla.

visca barca
Barcelona ★Sami★
5/6/2010 01:02
Jag är sjukt orolig inför Sevilla matchen. Hoppas verkligen inte på förlust. Fan vad tufft det kommer bli:(
Barcelona Oha789
5/6/2010 00:52
El-Blanco10

Tack äntligen sammanfattade du det jag har sagt i en timme om du kolla mina inlägg.

BARCA - REAL MADRID båda är LIGA Mästare.
Barcelona Messidinho_10
5/6/2010 00:50
Det hade varit förnedrande om vi skulle tappa Ligan nu också, det hade tagit rejält på psyket. Jag hoppas spelarna get ALLT på lördag och vinner över Sevilla sista hindret liksom.
Real Madrid El-Blanco10
5/6/2010 00:49
Ser att vissa fortfarande snackar läggmatcher, kom igen lägg ner, inte var det nån som gick ut o sa att Tenerife som kämpar för överlevnad la sig igår?

Barca och Real är på en helt annan nivå jämfört med resten av lagen i La Liga i år, det är nästan omöjligt att stå emot i 90 min + tillägg för dem andra lagen, det krävs en PERFEKT insats för att bara nå oavgjort efter både Barca och Real har den inviduella skickligheten för att avgöra när som helst om inte spelet mellan varandra funkar(vilket det oftast gör)

Det känns som att fusket i Italien och alla konspirationer därifrån smittar av sig till La Liga eftersom folk verkar tro på allvar att lag i la liga LÄGGER sig mot dem stora. Låt la liga vara la liga och var stolta över att få uppleva den bästa upplagan av Real vs Barca på många år.

Messi vs Ronaldo

Kan bara konstatera att både lagen är beroende av respektive spelare, går inte att säga vem är mer beroende av vem då båda verkligen öser in mål och står för vackra prestationer match efter match. Hatten av för båda 2 och stort cred till er barcafans som oavsett vad ni tycker om Cristiano kan erkänna att han är en fantastisk fotbollsspelare.
Barcelona Barca-nist
5/6/2010 00:43
Man ska inte vara bitter över Mallorcas förlust. Man har insett efter hela säsongen att man måste vinna på egen hand.
Esp och Atl har bevisat att Man kan kämpa men bara när de "vill".

Vinner vi resten av matcherna så kan Real kämpa hur mycket än de vill.

Godnatt cules
Barcelona Oha789
5/6/2010 00:38
Madridiista

Ja bra då har vi fattat varandra inget mer med den saken..

Fotboll är först och främst lag spel. Sedan sticker och måste sticka fram Ego trippade spelare som Messi och Ronaldo för att det där lilla extra som skiljer Mallorca med Barcleona och Real madrid.

Men jag håller med att messi har gjort många saker på egen hand i år. Och det är jag glad över... Men däremot har han gjort många många lag mål iår. kolla bara hans assist som visar hur mycket han är delaktig i Barcelonas spel och inte är där framme och petar in bollar bara.
Barcelona kallesiete
5/6/2010 00:36

Barca är ett one-man-team och Real är en riktig lagmaskin.....................................

Påstår inte att Real lever på Ronaldo men vill bara att alla madridistas ska se hur löjligt det ser ut när ni skriver hur Barca inte hade klarat sig utan Messi.

Hetsa inte upp er för mycket, ligan är vår.
Real Madrid Madridiista
5/6/2010 00:34
Oha789

Jag har inte sagt att vi gör alla mål spelmässigt. Jag sa att vissa säger att ni gör alla mål spelmässigt och Messi gör sina mål pga barcas spel men ni måste också erkänna att det här året har dem flesta av hans mål varit på egen hand. Barca har ett fantastiskt spel det vet alla och det är inget jag säger nej till men att säga att alla messis mål är pga barcas spel är fel och det vet dom flesta. Messi är bäst i världen just nu och det har han bevisat men man måste vara ärlig ibland.
Barcelona Barca-nist
5/6/2010 00:32
Madridiista

Jag behöver inte imponera på dig eller nån om vad jag har koll på, Real spelade bättre i början av säsongen men spelmässigt har de tappat det senaste månaden.
Barcelona Gonzalez_Barca
5/6/2010 00:31
1 fråga till Madridsterna här inne, vadfan har hänt med Benzema och Lass diarra? Inte sett Benzema spela på 3 månader, visst han var skadad men han förväntades ju vara tillbaka till den senaste clasicon. Och Lass, ja han har jag inte sett ens på bänken... What up?
Barcelona Oha789
5/6/2010 00:30
Madridiista

Snälla varför är du inte man och erkänner!

Säg ja det är sant. Målen idag eller hela året har varit på egen hand av Real Madrid. Då visar det att ni ändå har bra spelare.

GÖR MAN MÅL SÅ SPELAR DET INTE ROLL HUR MAN GÖR DOM BARA DET BLIR MÅL

Varför försöker du övertyga alla att Real Madrid spelar sitt spel så Ronaldo och andra kan levererar.

Jag ska vara ärlig. Messi är Bäst i världen. Utan honnom hadde vi inte mött Inter. Utan honnom hadde vi inte vinnit mot Valencia - Zaragoza och Arsneal.

Skydda ditt lag till 100%, Men kompis om du säger att Real gör alla sina mål genom lag spel då är du ute och cycklar. Barcelona som är den mest lagspelta i världen gör ego mål ibland. Så är fotbollen.

Erkänn mannen då kommer du långt!
Barcelona Barca-nist
5/6/2010 00:30
Madridiista

Jag sitter inte vid varje match och jämför statistik utan menar att Real spel är jätte rörigt och vart under all kritik men att ni vinner är mycket tack vare Crisiano. Visst har Barca också vunnit några gånger tack Messi individuella prestationer. Men Barca har ett spel som dominerar mycket mer än Reals.

Ronaldo själv kritiserade själv sina lagkamrater så det borde vara en väcka klocka!
Real Madrid Madridiista
5/6/2010 00:29
Barca-nist

Du vet väl att Ronaldo var skadad i ca 2 månader och då vann vi ändå våra matcher sen har vi vår viktigaste mittback skadad Pepe. Att du säger att utan Cristiano så skulle vi få kämpa om en cl plats visar bara hur dålig koll du har.
Barcelona Sersari
5/6/2010 00:28
el Flaco

Tack så jävla mycket!
Real Madrid Madridiista
5/6/2010 00:25
Barca-nist

Ett av målen som gjorde idag var på egen hand, om du såg matchen så tror jag att du såg Ramos passningar? Menar du att Messis alla mål mot Zaragoza var på egen hand?? verligen inte. ALLA målen han gjorde var på egen hand och så fixa han en straff som Zlatan fick slå så kom inte och säg att målen messi gör är pga barcas spel.
Barcelona Barca-nist
5/6/2010 00:25
Man såg bara Perez´s min. "va skönt jag köpte Critiano annars skulle vi kämpa för Cl platser"
Barcelona GeziiMelBarca
5/6/2010 00:23
kan ju lungt säga att mallorca blev för självsäkra efter första halvlek :S ! C.ronaldo gjorde det snyggt ngn annan vettefan faktist och folk säger att zlatan är sämst hit å dit haha shiet va hände med kaka ? var hans ens på planen idag ?
Barcelona Barca-nist
5/6/2010 00:21
Madridiista

Messi må ha gjort de målen men spelmässigt så har Barca dominerat ordentligt. De senaste matcherna kan jag inte ens skilja på lagen(ex Real-Osasuna) spelmässigt utan spelare- mässigt. Det är definitivt 1 eller 2 som avgör i era matcher. Hig eller C.Ronaldo!
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
5/6/2010 00:21
Oha789

Bra inlägg! .. som jag ser det så både RM % Barca tvingar varandra att ta fram bästa fotboll inom sig, detta genererar i att båda lagen sticker ifrån alla andra.
Rivaliteten har gjort att RM - Barca levererar.
Barcelona LIONEL_ibra
5/6/2010 00:20
En tröst i att Real vann är att jag tippade på 1-4, med Higuain som siste målskytt.. haha sick!!
Barcelona Rambla~
5/6/2010 00:17
Armin

Fler lag hade kunnat utmana Barcelona i ligan om de värvat en halv startelva för ca €300m.
Barcelona Oha789
5/6/2010 00:15
Armin [Kaká - the elegant one]

Lyssna noga. Har man kommit så långt som Barcelona och Real Madrid gjort denna år i ligan, Då delar man segern båda två.. Men ska vara ärlig nu när jag ska försöka skriva detta utan att ta fram mitt Barcelona hjärta.

Det Barcelona och REal har gjort går inte att glömma. Någon skrev för liten stund sedan att REAL MADRIDs "alla vinster mot små lag kommer vara bortglömda. Det tycker jag är fel. Barcelona och Madrid förtjänar titeln båda två. OM Real vinner så ser jag fortfarande Barcelona som vinnare för dom skulle aldrig kunna göra det utan Barcelona.

Om Barcelona vinner ligan så kommer jag se Real madrid som de vinnande laget för Barcelona skulle inte göra det utan Real Madrid.

som sagt Stolt över att Real Spelar i LA liga.
Annons: