/spanien/barcelona/forum/15962.aspx/spanien/barcelona/forum/15962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-02-21 22:04
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag vet inte om du försökte vara lustig eller något men det gick nog inte så bra. Tror du på fullaste allvar att jag inte har koll på vad som orsakar en straff? Och vad har färgen på regelboken med något att göra?
Barcelona ¡Barça!
2010-02-21 22:03
Sherko

Jag säger inte att så var fallet just i det här läget
Barcelona ¡Barça!
2010-02-21 22:01
Hetfield

Du förstår nog inte hur jag menade. Om man tänker som du gör, då kan ju alla spelare utnyttja detta och avsiktligt göra så att motståndarens fot snuddar deras egna fötter och ramla, då hade det blivit straffsituationer hela tiden höger och vänster
Barcelona DM1982
2010-02-21 21:59
Ämne: DM1982

Det ser vä....
Domaren kan ju självklart i det läget välja mellan att blåsa eller att inte blåsa, precis som de gör vid en handssituation. Domaren valde, inte helt förvånande tyvärr, att blåsa.

Tyvärr blir det hela än mer trist då Ronaldo filmade rätt hårt några minuter innan och får en frispark som han inte skulle ha haft.

Jag förstår att det är svårt att vara domare och då in och döma på Santiago Bernabeu eller Camp Nou men domarna måste höja sig om ligan ska kunna förbättras. Som det är nu så är det två lag som hela tiden får fördelar, Real och Barca, och de mindre lagen ligger oftast under med 1-0 innan matchen ens har börjat.
Real Madrid Sherko
2010-02-21 21:58
iBarça!

Roligaste jag hört på länge, men du får tänka på situationen också....varför ska Higuain lägga sin fot mellan Marcanos ben när han i princip behöver bredsida in bollen? (Om inte Diego skulle göra en superräddning)

Det är Higuain som har fördel i det läget, och inte Marcano som är efter.
Barcelona Trippeln
2010-02-21 21:58
Så billigt,så billigt.

Skakar på huvudet över dessa pajaser som även kallas dommare,INKOMPETENS ÄR ORDET JAG SÖKER EFTER!
Barcelona Sempre Culé
2010-02-21 21:57
Ämne: Ämne: DM1982 ....
DM1982,

Jag vet inte om du vet färgen på regelboken, men jag vet. Om du kollar upp regel 12 och de tio punkterna för direkt frispark så tror jag att det skall bli ganska glasklart för dig.

Länktipset går till ett pdf-dokument som kan vara bra att spara för framtida diskussioner.
Barcelona Hetfield
2010-02-21 21:57
Barca

Ingen domare i världen tänker "ja, han fällde ju honom..men äh, han menade säkert inget illa med det, så skit samma"

Det handlar inte om motiv/syfte , det handlar om vad som görs, i det här fallet så fälls han
Barcelona ¡Barça!
2010-02-21 21:53
Hetfield

Precis, det var inte oavsiktiligt. Om man argumenterar som du så kan man istället säga att han avsiktligt lade sin fot mellan villareal försvararens fötter o ramlade.. Du såg väl att han inte ens kollade på real spelaren utan ahde sina ögon på bollen hela tiden
Barcelona ElCapitan
2010-02-21 21:53
det hade inte blivit frispark om det skedde runt mittcirkeln, så snälla lägg ner.
Real Madrid Sherko
2010-02-21 21:52
DM1982

Det ser väldigt billigt ut, helt klart. Men han hakas, omedvetet tyvärr - vilket gör att det ser ännu mer billigt ut. Men straff ska det vara, Higuain ramlar pga att Marcano hakar honom, det spelar ingen roll om det är medvetet eller omedvetet, han hakar Higuain.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-21 21:51
Ämne: Det får räcka med &q....
Hetfield,

Tack för stödet. Glad att jag inte sticker ut som någon femtekolonnare här. Man kan ju inte bara säga nej varje gång Madrid får en straff. Lite objektivitet kan man utkräva av våra supportrar.
Barcelona Hetfield
2010-02-21 21:49
DM1982

Hur resonerar du? JAG tycker att den är solklar, men om du har andra tankar så får du gärna argumentera :)

Han blir ju fälld, det såg alla, även om det var billigt och oavsiktligt så stoppade han ju spelaren från att nå fram eller hur?

Nästan lite lustigt att man låter Kaka få ta hand om straffen, som lite sympati "pris" eller så..

Stackarn måste göra mål på straff för att få känna på smaken av att vara bra igen, han har varit dålig sen 2007

Barcelona lameG^
2010-02-21 21:48
känns som att matchen är långt ifrån avgjord.
Barcelona DM1982
2010-02-21 21:46
Ämne: DM1982

Jag har in....
Nej, solklar är den inte. Den engelska kommentatorn på expekt-streamen tycker inte att det var straff exempelvis.

När till och med det egna lagets fans inte tycker att det är straff så bör man kanske vara lite mer kritisk till en händelse än vad du är.
Barcelona westinho
2010-02-21 21:45
DM1982

Jag säger inte att det är straff. Men det är kontakt och han trillar, så helt fel var det väl inte. Och jo, jag VET att alla här hade skrikit på straff om det hade hänt barca.

Är så trött på detta skitet på SF mellan puertan och les rambles.
Barcelona Hetfield
2010-02-21 21:43
DM1982

Jag har inte kikat in i Puertan på år och dagar, har inte planerat på att göra det, det ändrar inte att det var en solklar straff

Vilken makalös spelare C.Ronaldo är, synd att han ska vara så oerhört osympatisk
Real Madrid Real Bulldog KB11
2010-02-21 21:43
Ämne: Ronaldo får ju lära ....
Kolla lite fakta innan du snackar BS. Ronaldo har gjort ett mål på frispark och ett på straff i ligan.
Barcelona DM1982
2010-02-21 21:42
Ämne: Kan alla sluta vara ....
Om du kikar in på Puertan så kommer du se att det är långt ifrån alla som tycker att det är straff, så det är inte bara här som vi tycker det.

Sedan har du inte en aning vad alla här inne skulle göra om det var en liknande situation för Barca så lägg ner hycklarsnacket.
Barcelona Hetfield
2010-02-21 21:41
Det får räcka med "fusk" snacket, börjar bli oerhört tröttsamt att behöva höra på sånt varje gång vi eller Real får en straff

Det var en solklar straff, han blir fälld, även om det var oavsiktligt så är det en solklar straff
Barcelona westinho
2010-02-21 21:39
Kan alla sluta vara såna jäkla hycklare? Ja, Real Madrids straff var kanske lite billig..men det är kontakt och han blir fälld. Om samma sak hade hänt Barca så hade alla här skrikit på straff, utan tvekan.

Barcelona ¡Barça!
2010-02-21 21:37
Jag kollar på Bari - Milan, vilken framspelning av Ronaldinho till borriello! världsklass, känns som han börjar komma tillbaka till sin gamla storform
Barcelona ¡Barça!
2010-02-21 21:36
Alla real fans här inne (jag vet att ni gillar vara på vårt forum), våga aldrig prata om barca och domarfördelar efter denna matchen, vad kallar ni era två mål? patetiskt
Barcelona Sempre Culé
2010-02-21 21:35
Ämne: rätt klar straff
....
FC Barcelona en Mi Corazón,

Alltid kul att kunna förgylla en söndagkväll för någon trevlig Culé.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-21 21:32
Toma Merenguitos! Jajaja! Senna! Vilket mål! Två till. Låt Iker plocka bollar från egen bur!
Barcelona Barca Barca
Armin [Pipita y Benz]

Kolla länktips o va tyst :)
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
Det här kallar jag frispark SENNA.
Barcelona DM1982
2010-02-21 21:30
Ämne: Sempre Culé

Ja, p....
Så om man har en avvikande åsikt när det gäller det som händer på SB så hatar man Real Madrid? Snälla, säg att du skämtar.
Barcelona Nesto
2010-02-21 21:28
Vizzla^

Här har du en annan riktigt tungt klipp.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-02-21 21:27
rätt klar straff

hahhahaha årets skämt
Annons: