/spanien/barcelona/forum/15951.aspx/spanien/barcelona/forum/15951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-08 22:16
Ibra är en Barcelona-spelare. Han representerar Barcelona. Respektera honom för det.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-08 22:14
kallesiete

"Det är löjligt att dag in och dag ut läsa kommentarer om hur Eto'o hade varit uppe i 20+ eller hur Villa hade passat perfekt i Barcelona. Tror ni ledningen består av ett gäng amatörer? Har ni ingen tro på Pep Guardiola? Tycker många här inne ska sluta drömma om massa spelare vi aldrig kommer köpa eller som aldrig kommer tillbaka. Diskutera det vi har"

Det här håller jag med dig totalt, Villa var dock Barcas första val som ersättare av Etoo, och jag håller fast vid att det var synd att Valencia inte släppte honom. Förövrigt tyckte jag att det var dåligt av ledningen att prioritera en striker istället för en kant-anfallare, tack gode Gud att Pedro blommat ut annars hade det blivit ett stort misstag.
Barcelona Sjölejonet
kallesiete//

Vad menar du med spelare vi aldrig kommer få? David Villa är vår spelare från och med sommaren. Jag kan inte tänka mej någonting annat. Med honom i laget blir det absolut vassaste tremannaanfallet vi kan mönstra Pedro, Villa och Messi. Vem av dem ska Zlatan peta?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Heywood Jablome - Xaviniesta

Nästan som det funkade i Madrid, kanske inte dagens Madrid då nästan varje position består av världsstjärnor Som Kaká och Ronaldo, men då tidens Madrid. Spelar man inte bra, då säljs man.

Även om det irriterar en, så är det bäst för alla parter att bara ignorera Zlatan-Eto´o-Villa snacket. Jag gör det i alla fall. :)
Barcelona kallesiete
2010-03-08 22:12

Vizzla/
Du kan få förutspå spelet med Villa hur mycket du vill. Jag tycker dock det känns extremt onödigt.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-08 22:09
kallesiete

då missförstod du mitt inlägg (rättare sagt var jag lite otydlig), menade när hela laget är iform (som förrs säsongen) + en villa på det, då hade det blivit ett jäkla lir...bättre än det hade blivit med Zlatan tror jag iaf..av nämnda skäl..sen om du inte gillar ett inlägg så behöver du inte rata resten.

Om matchen mot Valencia istället: tycker vi borde ställa upp följande lag om Ibra inte kommer till spel.
--------------VV--------------
Alves---Puyol---Piqué---Maxwell
------------Sergio------------
------Xavi----------Iniesta--
--Messi-----Bojan------Henry-

Tycker bojan borde få chansen från start i denna match, framförallt eftersom att han imponerat när han väl startat (läs Teneriffa matchen), och med en Lättare foward som bojan är det läge att spela Henry, som förövrigt brukar prestera mot Topplagen, Sergio istället för Touré då Piqué är tillbaka med säkerhe/uppspel som gör att Sergio passar bättre in än tex med puyol milito i försvaret..det är vad jag tycker iallafall.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-08 22:08
Det hade varit kul, ni som skriker om att byta ut Ibra, att se er styra över FC Barcelona. Tycker om er filosofi - Lyckas man inte, så ska man ut.

Ni hade väl säkert sparkat Guardiola efter hans andra ligamatch förra året.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-08 22:04
Härligt med en Iniesta story, lite som Guardiola historien El Flaco översatte hit till SF som var helt magnifik. Ser fram emot del 2 imorgon :)
2010-03-08 22:02
kallesiete

Co-sign.
Barcelona kallesiete
2010-03-08 21:57

Vizzla/
Du skrev något i stil med "Fan att vi inte fick Villa. Vilket spel det hade blivit."

Det tycker jag är löjligt då det är fullkomligt omöjligt att veta något sådant.

Det är löjligt att dag in och dag ut läsa kommentarer om hur Eto'o hade varit uppe i 20+ eller hur Villa hade passat perfekt i Barcelona. Tror ni ledningen består av ett gäng amatörer? Har ni ingen tro på Pep Guardiola? Tycker många här inne ska sluta drömma om massa spelare vi aldrig kommer köpa eller som aldrig kommer tillbaka. Diskutera det vi har.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-08 21:53
kallesiete

såg att du tyckte mina inlägg var löjliga tidigare idag, vad tyckte du var löjligt med att beskriva hur jag ville att zlatan skulle spela för att få ut det mesta av honom, sen skrev jag bara att Villa skulle passat bättre in då han är från Spanien och känner alla i laget (givetvis hans spelstil också), smutskastade inte Zlatan på något sätt och skrev också att jag hoppas Zlatan kommer tillbaka i form och att han kommer in i laget på ett bra sätt.
Förstår att du dyrkar Zlatan.....
Sen att du inte har samma åsikt är ju en sak..+ vad var tex löjligt med mitt JDS inlägg, du är tamejfan den enda löjliga inne på detta forum som orkar ens skriva ett helt inlägg om att någon skriver "löjligt"

Ni andra får ursäkta.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-08 21:51
Ämne: gubbar!
jag har en ....
Det gäller tills dess att lagen mött varandra 2 gånger, Målskillnad separerar lagen innan dess.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2010-03-08 21:46
gubbar!
jag har en fråga, var det inte så att i spanska ligan så gick man efter inbörde möten före målskillnad eller är jag helt fel ute nu?
Barcelona Mrfaariis
2010-03-08 21:46
kallesiete

Så ska det se ut !!!
Barcelona el Maestro!
2010-03-08 21:42
Ämne:
Tycker folk ska sl....
Är inte säkert på att Messi hade gjort så många mål som han gör nu i denna säsong om den egotrippade Eto'o fanns kvar i laget.
Ibra är betydligt bättre på att assistera än vad Eto'o var. Ibra assisterar även andra spelare som pedro.
Jag vågar påstå att Ibra gynnar även Bojan mer än vad Eto'o gjorde som var av samma typ av anfallare som Bojan själv.

Håller därför med dig, lägg ner den ständiga jämförelsen.
Barcelona kallesiete
2010-03-08 21:35

Tycker folk ska släppa Villa/Eto'o och inse att vi har Ibrahimovic nu. En Ibrahimovic som över lag har gjort det bra men tyvärr hamnat i en liten svacka. En svacka som jag tror dom flesta är övertygade om att han kommer ta sig ur.

Alltså, Madrid har samma poäng som oss nu, det stämmer. Ligan känns som den kan gå hur som helst. Men hittar vi formen medan Madrid inte ångar på säsongen ut (brukar dom sällan göra) så vinner vi. Inget snack.

Glöm inte, vi har 2 poäng mer än förra säsongen. Var förra säsongen bra eller ej? Dags att kavla upp ärmarna och se framåt redan nu. På söndag slår vi Valencia. Med eller utan Zlatan.

Jag älskar FC Barcelona.
Lukas.RP
2010-03-08 21:25
Bara jag som tycker att Racings tredjeställ är lite väl Barcelona-influerat?
Barcelona ★Barca★
2010-03-08 21:23
kallesiete

Vad då. Får han inte skriva så. Problem?
Barcelona kallesiete
2010-03-08 21:21

"Visca David Villa."
Herregud.
Barcelona Pep the King
2010-03-08 21:09
Barca4eva

Haha jag har fan den känslan. Håller med dig skulle vara grymt att se.

Men skulle Villa få gult kort nu så missar han mötet med oss.
Barcelona Barca4eva
2010-03-08 21:07
Ämne: Jag har en känsla at....
haha skulle va kul o se xD
Barcelona Pep the King
2010-03-08 21:03
Valencia Vs Racing börjar nu.

Visca David Villa!
2010-03-08 20:53
Sjölejonet

Haha, jo självklart det är Zlatans fel att vi inte vinner matcher, du har helt rätt. Zlatan ska göra allting på egen hand och försvara titeln åt oss, de andra ska sitta och kolla på. Är det det du menar?

Vi vinner tillsammans som ett lag, och förlitar inte oss endast på Messi som mot Almeria. Visst det är bra att han fixade en poäng, men jag vill se samma styrka från Iniesta, Xavi och om Pep tillåter Henry spela, han också.
Barcelona Sjölejonet
2010-03-08 20:50
Ämne: Precis som jag trodd....Precis då vi har chansen att vinna tack vare hans avstängning då ska vi överklaga? Jaja blir självklart en njutning att titta på vår svenska superstjärna Zlatan "bromsklossen" Ibrahimovic mot Valencia.
Barcelona Pep the King
2010-03-08 20:49
Jag har en känsla att jimmy jump kommer springa in på Camp Nou och kasta en Barca tröja på David Villa. Vad tror ni:D
2010-03-08 20:49
Barcaholic

Varför inte? Det är en Barca spelare vi pratar om och inte Madrid om du inte har förstått det, ju mer spelare vi har tillgängliga desto bättre.

Och en stormatch som mot Valencia är en perfekt match för Zlatan att få tillbaks det självförtroendet han hade i höstas.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-03-08 20:42
Barcaholic

Kom igen nu, lägg av! Det lät inte såhär i höstas när han konstant gjorde mål, då hyllades han hela tiden. Det är så konstigt med folk härinne, antingen hyllar man en spelare eller smutskastar honom totalt och vill få bort denne ur laget. Ni måste ge det lite tid, och sen får man se. Jag kan hålla med om att det inte ser så bra ut för Ibra just nu men då skulle ni inte heller berömt honom så mycket tidigare.

Folk dömer för fort (både i positiv och negativ riktning, det är ett stort problem generellt i samhället också.
Barcelona Barcaholic
2010-03-08 20:26
Ämne: Precis som jag trodd....
Hoppas verkligen INTE!
2010-03-08 20:22
Precis som jag trodde så ska nu Barcelona överklaga beslutet på det röda kortet som Zlatan fick. Detta betyder att vi kan få se Zlatan mot Valencia denna helg, vilket är bra.

Pep the King

Visst vore det skönt att uppleva en match utan att behöva oroa sig för Villa, men jag anser att det är bättre om Villa spelar mot oss, klarar vi oss med en vinst så är det ett stort plus till försvaret som lyckats klara sig mot honom. Jag vill ha det starkaste motståndet på lördag, och jag vill att spelarna ska visa vart hjärtat leder de.

Den fotbollen har jag saknat stora delar av säsongen, den fotbollen vill jag ha tillbaks nu på lördag.
Barcelona Pep the King
2010-03-08 19:57
Skulle David Villa få gult kort idag. Så missar han mötet med oss på Söndag.

Annons: