/spanien/barcelona/forum/15949.aspx/spanien/barcelona/forum/15949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2010-02-24 11:57
Ämne: Fc Barcelona

Skil....
Du har helt rätt i allt du säger. Men det jag menar är att det är svårt att komma in i Barcelona. Jag tror att Ronney hade haft svårt för det också. Vilken spelare som helst hade haft svårt med att komma in i ett sånt lag som Barcelona.

Bara för att Zlatan inte har någon ersättare så är han inte dålig för det?
PS
2010-02-24 11:57
Intressant att du tar upp det här med lägsta nivå. Zlatan har haft en förfärlig period nu ett tag, men jämför gärna antal mål och assist för Z under denna ca 2 mån långa svacka med Henrys poduktion för HELA denna säsong. Ja, lägsta nivå var det!

Att sedan jämföra Zlatans första säsong med Henrys är ju bara skrattretande. Pep vet nog inte vad han håller på med när han flertalet ggr bänkat den gode Titi. Ta och slå honom en pling vetjag och dela med dig av dina djupa fotbollsinsikter.
Barcelona Hetfield
2010-02-24 11:41
Fc Barcelona

Skillnaden mellan Zlatan och Henry är just lägsta nivån, när Zlatan är dålig så bidrar han med absolut ingenting, när Henry är dålig så springer han i alla fall arslet av sig så att andra kan få yta

Lägg till att om Henry är borta så finns det bra ersättare med Pedro, Iniesta, Bojan och Jeffren, men i dagsläget så finns det ingen som axla rollen som striker förutom Zlatan, just därför har han mycket att ansvar på axlarna

Sen ska ni inte glömma bort att Zlatan gjorde målet från ett par meter (ja, han missade dessutom först), så jag undrar bara hur ni skulle vara mot Zlatan om han hade missat det läget

Men 1-1 är väldigt bra, de gör knappast mål på oss
Barcelona Mojito
2010-02-24 11:38
Att säga att Valdes är bra bara för att han spelar i Barca är helt befängt.

Vi har inte presterat i närheten av förra säsongen spelmässigt, ändå har vi släppt in mindre mål.
Valdes är en starkt bidragande orsak.
Reflexmäsigt är han i toppen, och vad gäller den mentala biten - som är kritisk för en målvakt - är han världens bästa, utan tvekan.

Förresten;
Bara jag som tyckte Pep såg lite stressad och ansatt ut i presskonferensen efter matchen.
Han brukar normalt vara lugn, men hans ansiktsuttryck var inte detsamma som det brukar.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2010-02-24 11:35
Kommer ni ihåg Henrys första år i Barcelona. Då sa vi exakt samma sak. Det är svårt att komma in i Barcelonas spel. Jag tycker att Zlatan är på riktigt god väg. Henrys första år var inte alls lika bra som Zlatan första år.
Barcelona Abbe.
2010-02-24 11:33
Ämne: Jag ska inte vara fö....
För tillfället så tycker jag att Zlatan är för högt upp i banan. Om han kommer ner och får mer boll så han kan vända upp och komma rättvänd. Har han då rörliga spelare omkring sig i anfallsposition, ja, då är han livsfarlig. Han är en mästare på instick. Han höjde sig rejält i andra halvlek när han mötte för att få boll och när han och Henry skiftade med att spela på vänsterkanten. Jag ser gärna att han är med och bygger upp anfallen då och då, bara han är i boxen när bollen väl kommer dit sen, för det är samtidigt han som är en av dem som ska göra målen.

Visst hade de andra spelarna du rabblat upp säkert gjort ett bra jobb i Barça, men den stora anledningen till att vi värvade Zlatan är just för att han är en target-spelare. Tyvärr utnyttjas inte hans storlek och tyngd så ofta som jag trodde de skulle göra. Så vitt jag vet så var en av anledningarna till att man plockade in Zlatan att man skulle kunna slå de lite längre bollarna när spelet på backen strulade. Vilket de gjorde mot Atlético Madrid till exempel, men man slog inte de långa bollarna ändå.

Zlatan har gjort en del mål, men man har inte utnyttjat han fullt ut ännu, därför har han inte heller kommit till sin rätt. Tror jag.
Barcelona Abbe.
2010-02-24 11:24
Ämne: Jag har ofta en disk....
Som målvakt kan du inte leva på att du spelar i ett bra lag bara, det märks direkt om du är för dålig. Så dina kompisars argument håller inte.

Valdés har vuxit rejält de senaste åren och jag rankar honom väldigt högt. När det gäller frilägen så undrar jag om han inte är den absolut bästa? Oturligt nog så har han inte lyckats skaka av sig stämpeln han har på sig. Han gör inte mycket tabbar idag, men de han gjorde förr i tiden minns folk än idag. Tyvärr. Dock verkar det inte vara något som stör Valdés själv och det är bra.
Barcelona Pep the King
2010-02-24 11:23
Rodriiguees

Jag håller med dig allt du skriver:)

Det som är bra med Zlatan är att han är lång stark och kan hålla i bollen länge. Men ärligt talat så känns det som Zlatan stannar upp anfallet.

Guardiola ville ha en typ annan anfallare. En helt ny. Stor och stark som kan hålla i bollen.

Men i Barcelonas spel så passar inte Zlatan in.

De som skulle passa in är juh Rooney Aguero Torres Diego Milito.

Annars är Zlatan en sjukt bra spelare. Men tyvärr inte för Barca.
Barcelona Abbe.
2010-02-24 11:21
Ämne: Snacka om att histor....
Om jag inte minns helt fel så mötte vi Atlético Madrid efter att vi spelat lika mot Lyon förra året?

Men hursomhelst, situationen idag är faktiskt väldigt lik den för ett år sedan.
Barcelona Rodriiguees
2010-02-24 11:15
Pep the King

Jag gillar Zlatan absolut vill inte att folk ska tro något annat.
Men just för oss är han inte bra, och folk härinne blundar för det och säger amen det kommer snart, alla har svackor, jag kan inte minnas när etoo hade en liknande svacka minns när han kom tillbaka från sin skada och gjorde 18 mål på ungefär lika många matcher och då var barca ändå mycket sämre än det vi ser idag. Kanske tänker jag för mycket på förra säsongen men det är dags att bara inse att värvningen av Zlatan inte var det bästa man kunde fått för pengarna även fast det svider att säga.
Barcelona Pep the King
2010-02-24 11:10
Rodriiguees

Bra skrivet:) Håller med dig.
Barcelona Larsson1333
2010-02-24 11:07
Jag har ofta en diskussion med mina vänner angående Valdes.

Jag tycker han är underskattad, menas dom tycker han är överskattad och lever bara på att han spelar just i Barca inte för han är bra.

Tycker inte man kan räkna han till absoluta toppen kanske med Cech, Casillas, BUffon, Julio Cesar, Van der saar, men nog till gruppen bakom där vi har kanske lloris, neuner, diego lopez, reiina, frey, akinfeev, given osv.

Vad tycker ni?
Barcelona Rodriiguees
2010-02-24 11:00
Ämne: Rodriiguees//

Måh....
Det är just en sån spelare vi behöver för att vårt spel ska fungera bra eller ännu bättre ska jag säga. Funkar inte med en sån som Zlatan han är en fantastisk spelare men ingenting i barca att göra för att spelstilen är inget som behövs. Visst han tillför "en till dimension" men vi hade redan tillräckligt många som kunde bryta mönstret.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-02-24 10:56
Snacka om att historien upprepar sig grovt...

året är 2009:
Vi har förlorat mot Atletico Madrid medans Real Madrid vunnit mot ett lag. De känner att ligan är deras för att de har el clasico på hemmaplan. De förlorar i CL med 1-0, vi kryssar på bortaplan med 1-1.
sounds familiar?
2010:Vi torskar mot Atletico Madrid, Real fansen är glada, de förlorar första matchen 1-0, vi kryssar första matchen 1-1.

Grabbar var lugna, det här har hänt tidigare att man spelat dåligt några matcher. Man kan inte alltid vara i toppform. Historien kommer att upprepas och vi kommer stå där med minst 1 titel. Mark my words
Barcelona Visca Barca
2010-02-24 10:11
någon som vet om keirrison spelar idag? Själv anser jag att han aldrig kommer ta en ordinarie plats i barca, och ifall man vet det redan vid den åldern han har så ska man nog sälja honom.
Barcelona Gio Style
2010-02-24 10:10
Folk är alltför roliga här inne. Zlatan har ej vart bra på sistone, ingenting stämmer.
Nu gjorde han förvisso mål igår men spelmässigt lyckades han med nada.
Däremot ska man inte dra slutsatsen att han inte är bra för Barcas spel osv, osv. Folk glömmer saker väldigt lätt, hur många assist slog inte Zlatan i början? Härliga passningar som satt på millimetern, hans samspel med Messi, och alla målen.
Zlatan är helt ur balans för tillfället, men folk har väldigt lätt för att glömma saker och ting.
Jag verkar vara den enda som faktiskt tror på att Zlatan-Barca kommer att bli en riktig bra kombination. Han hittar tillbaka till sitt spel, och då kommer det att se ännu bättre än i början.
För mig smakar det mumma fortfarande, jag håller oss fortfarande som favoriter till CL. Jag vet var Barca kan åstadkomma när pusselbitarna sitter på plats. Bara att hoppas att vi hittar tillbaka igen, för då är vi helt klart bäst i världen.
Barcelona tano
2010-02-24 10:01
Ämne: Rodriiguees//

Måh....Håller fullständigt med. Precis så jag ser det. Som den roll Zlatan har fått nu finns det antagligen bättre spelare.
Egentligen är det dem gånger Zlatan fått komma ner som han fått visa prov på sin fina speluppfattning.
Så att ha någon på kanten som kan agera mer i djupled skulle definitivt skapa mer möjligheter.
Men vi kan ju också hoppas att Peps plan tilslut går i lås och han lyckas göra om Zlatan till en renodlad target. :)

Förövigt beter man sig som en blind gnu om man tycker att det är Zlatans fel att barca spelat sämre i år. Alla lagdelar har spelat sämre. Men framförallt har passningspelet inte alls klaffat så som vanligt. Många spelar har varit ur form i långa perioder som Messi, Xavi, Zlatan, Iniesta, med mera. På senare tid också en massa skadebekymmer.

På något sätt är man ganska fel ute om man tycker target spelaren som står allra längst upp i banan gör att hela barcas spel är segt. Det är ffs uppspelen som gått hur trögt som helst.
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-02-24 09:58
Guardiola hyllar Zlatan
Barcelona Pedrito
2010-02-24 09:44
Jag tycker inte barcas spel har blivit sämre pga av zlatan, Jag litar på Pep till 100% och tror att han vet bäst.
Barcelona Pedrito
2010-02-24 09:41
Ämne: Zlatan interviuad av....
Fan vad jag saknar de där kaxiga sköna kommentarerna av zlatan. Visst har han mognat men han hade den skönaste humorn..
Barcelona Barcelunatic
2010-02-24 09:27
Är det ok att be om ett tips?
Ska se Barca-Malaga på lördag på plats. Var äter/dricker man i skön Barca-miljö före matchen?
ps - Pep måste hitta motmedel till markeringen på de tre små. Om Sergio och backarna blir tvingade att hålla boll stannar Barca. Ser fram mot Peps nästa drag. Ge oss vad vi förväntar oss och något vi inte visste skulle komma!
Barcelona Visca Barca
2010-02-24 09:12
Förra säsongen spelade vi också 1-1 utan att förtjäna oavgjort, men då hade vi varit laget som var fruktade hemma, laget som alltid vann hemma med höga siffror. Jag,tycker Pep borde ge Zlatan en friare roll och säga till messi att han också ska passa. Vad han än gör så måste han i alla fall göra förändringar.
Barcelona Sempre Culé
2010-02-24 08:41
Ämne: Kan inte minnas att ....
westinho,

Ja, det var en bedrövlig tillstänning igår från vår sida. De måste spela många enheter bättre i helgen!
El_Capitano
2010-02-24 08:40
Ämne: Zlatan interviuad av....
"allt är importante" haha :)

Ang matchen igår, den vill jag bara glömma. Jag kände inte igen nån på plan, det är inte varje dag Xavi och Messi slår bort passningar!

Är det bara jag som tycker att Messi har blivit självisk denna säsong?

Varför Zlatan är rädd att testa skott utanför straffområdet? Han har ju ett kanon skott som Keite och Alves.

Det va C Rolando varning på Sergio igår, va håller killen på med? Det är ju löjligt att kasta sig ner på marken efter varje duell. Hoppas the boss tar ett snack med honom.
Canaletes
2010-02-24 04:16
Zlatan interviuad av spanska TVE efter matchen.

Han säger de typiska.
Allt är importante :P (viktigt)
Det var viktigt mål för att det var en bortamatch, Stuttgart spelade bra första halvleken men vi gjorde ett mål andra halv lek, bra.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-02-24 03:03
Rodriiguees//

Måhända att du har rätt. Torres eller Rooney hade vart ultimata på den positionen. Dock duger Zlatan fint. Kanske borde vi försöka lägga allt krut på Rooney i sommar som ersättare till Henry. Med hans löpstyrka och fysik därframme så behöver inte Zlatan jaga så intensivt. Det hade desutom gett honom utrymme att droppa ner imellanåt längre ner i banan som i inter och inte vart så fastklistrad längst upp. Han är ingen klassisk target och kan därför inte spela på det sättet Pep verkar vilja använda honom. Han är ingen drogba. Zlatans styrkor ligger mycket i speluppbygnaden. Där får han användning av sin fina speluppfatning teckik och skott. Visst kan han även stå rätt upp och ner och fördela bollar ochg springa på djupet. Men då finns det bättre alternativ ute på marknaden som sagt. Likt Drogba. Center rollen känns annars som om den hade vart som klippt och skuren för Torres. Likt Etóo väldigt löpstark och målfarlig. Men mer spektakulär tecknik, och större och starkare. Torres känns som prototypen av den ultimata spelaren barca skall ha längst fram. Men som sagt. Zlatan är en otrolig fotbollspelare. Och jag tror att om han fått lite friare tyglar så hade han hittat mer till sin rätt. För att hitta tillbaka till den press vi hade förra året så får vi hitta andra lösningar dock. Zlatan har en alldelles för stor fysik för att kunna springa som en galning i 90 minuter.
Barcelona Rodriiguees
2010-02-24 02:08
Jag ska inte vara för kritiskt för att många i laget underpresterar men jag är en av de få som var emot att Zlatan skulle komma hit.
För barca är Eto'o en mycket bättre spelare som löper river o sliter i djupled så att våra mittfältare kan gång på gång göra instick. Zlatan slöar ner hela vårt spel som ska gå fort, visst han har gjort några baljor dfet ska jag inte ta ifrån honom men kom igen? Man kan inte blunda för att barcas spel har varit BETYDLIGT sämre än förra säsongen och det beror på att pressspelet inte finns längre, djupet finns inte längre, och snabbheten i spelet finns inte längre. Det vet ALLA härinne men likförbannat försvarar man zlatan först o främst men också resten av lagets insatser, Visst vi leder ligan vi ska vara glada men spelare som etoo, rooney, forlan, david villa hade varit bättre för BARCA. Säger inte att de är bättre som spelare men för oss, är alla de där krigande djupledslöpande spelarna bättre.

Så ville bara skriva av mig efter jag var så förbannad efter dagens match trots att 1 - 1 duger.
Barcelona Jax12
2010-02-24 01:14
Ämne: tjena, missa matchen....
Henry hade ingen bra dag på jobbet! Bidrog knappt med någonting offensivt. Dock så kämpade han i defensiven en del. Men man kan helt klart kräva mer av en spelare av hans kaliber!
Barcelona Pep.G
2010-02-24 00:59
Hetfield

Sergi gjorde knappt något i finalen, hade inte Xavi & Iniesta varit så sjukt bra den matchen, så hade vi blivit överkörda. Dessutom så hade Cristiano knappt någon duell med Busquets, utan det mot Puyol hela tiden.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-02-24 00:54
Haha folket inne på puertan. Vad säger ni nu då? Zlatan som inte kan göra mål i ett cl slutspel. Zlatan som inte kan avgöra stora matcher. Han gjorde mål idag och gav er stock i el classico. Era argument blir bara tunnare och tunnare.

Visca Ibra!!!

Ps: Väldigt roande forum förövrigt. Blädra nyss igenom 2 sidor där inne fullproppat med nästan uteslutande barca snack. Där folk känner sig tvugna att på något magiskt sett hacka ner på vårat spel. Som trots att det hackar har lett oss till större framgångar hitils denna säsongen än er. Trodde det va en Real sida:/. Roande förövrigt att våra framgångar senaste året verkar ha fått fansen till fotbollshistoriens framgångsrikaste klubblag att känna mindervärdeskomplex gentemot oss. Kudos till oss!
Annons: